Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Sintun hoitopäivis

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Sintun hoitopäivis Empty
ViestiAihe: Sintun hoitopäivis   Sintun hoitopäivis EmptyPe Maalis 12, 2010 8:32 pm

SINTTU
"Sinttu"
Hoitajaa haetaan!


Sintun hoitopäivis 1-2

Sintun hoitopäivis 6-1


Viimeinen muokkaaja, Ritsku pvm Su Elo 29, 2010 2:42 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
heppu

heppu


Viestien lukumäärä : 3
Join date : 10.03.2010

Sintun hoitopäivis Empty
ViestiAihe: Vs: Sintun hoitopäivis   Sintun hoitopäivis EmptyPe Maalis 12, 2010 9:30 pm

Heräsin aikaisin aamulla ja menin koneelleni tarkistamaan sähköpostit.Sinne oli tullut 1 viesti Ritskulta joka on yksi parhaista kavereistani.Hän oli lähettänyt viestin joka meni näin:MOI oot saanut sintun hoitsukses eiks oo ihanaa nähään tallil T:Risku.Ensimmäinen hoitsuni JEEEE jippiii olin haljeta riemusta kun äiti huuteli yläkerrasta että minun pitäisi syödä aamupallaa ennen kouluun lähtö joten oli pakko sulkea kone ja mennä syömään.Olin viimeisellä tunnilla joka oli matikkaa en kestäisi enää sekunttiakaan että pääsisin hoitamaan ihanaa Sinttua. Mutta onneksi kello soi ja tunti päättyi ja lähdin suoraa päätä tallille. Olin saapunut tallille ja ryntäsin suoraapäätä pikkutalliin ja ihmettelin kun Sinttua ei löytynytkään sieltä mistä piti. Kävin etsimässä sitä laitumella ja siellähän se kirmasi yhdessä Vilin ja jimmyn kanssa. Otin sen riimunnarun ja yritin mennä ottamaan sitä kiinni,se ei ihan helposti onnistunut koska laitsa oli täynnä pieniä kuralätäköitä. kun olin pässyt Sintun lähelle niin se hyppäsi mahdottoman isoon kuralätäkköön josta tietystiroiskui päälleni. Sen jälkeen sain Sintun aika helposti kiinni. Talutin sen rauhassa karsinaan ja aloin harjaamaan sen kuraista turkkia. Hatjattaessa Sinttu yritti välillä etsiä olisiko minulla jotain herkku mutta se joutui pettumään tämänkerran. katsoin kelloa ja huomasin että minulla olisi vajaa tuntiaikaa olla sen kanssa joten ajattelin viedässen irtohYpytettäväksi Emmun ja Hannan kanssa. Irtohypytyksessäsattui peni vahinkko poco hyppäsi esteen ja hyppäsi kentän aidan yli ja lähti suoraa päätä päätalliin oman karsinansa luo.Onneksi saimme sen kiinni eikä mitään pahaa sattunut. hain Emmun kanssa Sintun ja Rosen pois kentältä ja veimmene karsinoihinsa. Kello oli taas karannutjo liian pitkälle ja mun olis pakko lähtee.no jätin sintulle hyvästit ja lähdin tallila päin kotia.

Saat 40ve
-Ritsku

Teen kaappisi!
Takaisin alkuun Siirry alas
heppu

heppu


Viestien lukumäärä : 3
Join date : 10.03.2010

Sintun hoitopäivis Empty
ViestiAihe: Vs: Sintun hoitopäivis   Sintun hoitopäivis EmptyTo Maalis 25, 2010 2:36 am

METSÄ RETKI

Olin ollut poissa montas viikkoa käymättä tallilla. Se harmitti minua tosi paljon. Olin ollut laskettelemassa,harkoissa ja kavereiden kanssa. Äitini heitti minut lauantai amuna noin puoli 10 aikaan tallille. Kiiruhdin nopeasti vanhaan talliin ja näin Sintun siellä ihan ypöyksin. Rynnistin suoraan sen karsinaan riimu kädessäni ujautin sen nopeasti sen päähän ja laitoin kinni huolella. Jäin paijaamaan sitä hetkeksi ja se ilahtui siitä heti. Kipaisin heti hakemassa harjaboksin koska Sinttu oli piahtaroinut tallissa silkkaa tylsyyttään. Saavuin sen karsinaan ja rupesin harjaamaan sitä innoissaan. Se rupesi leikkimään kanssani jateki peniä kepposiaan. Sinttu tutki ensimmäisenä oliko tuonu sille mitään herkku ja se yllättyi kun olin tuonut sille pari leivänpalasta.Sinttu rupesi kuopimaan maata kun rupesin puhdistamaan sen kavioita. Harjattuani sen ajttelin viedä sen pienelle metsä reissulle kanssani. Otin sen irti ja lähdin senkanssa metsään. Alkupäässä oli vaikeaa tarpoa polvia myöten olevassa lumessa. Sen jälkeen kun olin tarponut Sintunkanssa vähänmatkaa tuli pari pientä tukkia vastan. Ajattelin että Sinttu voisi kokeilla hypätä nidn yli joten eikun vauhtin. Sinttu lähti raviin ja huppäsi hienosti tukkien yli. Siinä samassa naru pääsi irti ja Sinttu lähti laukkaamaan eteenpäin. Löysinsen kumminkin Sintun piehtaroimasta lumesta ilokseni. Jatkoimme matkaa ja laitoin Sintun kiinni yhten oksaan ja otin evääni esiin repustani jonka olin ottanut mukaan. Sinttu huomasi metsikössä jotain ja lähti sen perään eikä mikään oksa sitä tietysti pdätellyt. Etsin Sinttua melkein 15 minuuttia mutta löysdin sen turpa repussani leiripaikalla. Otin sen ja lähdin matkaan. Olimme melkein perillä ja Sintulla oli maha täynnä syötyään kaikki evääni. Tulimme tallille ja näimme tunnille meniöit ja siinä minulta kysyttiin voinko tulla taluttamaan sanoin että voisin mutta mun pitäis mennä kotiin syömään. No vein sintun ja annoin sille pienen herkun ja lähdin hitaasti kävelemään kohti kotia mutta yritäntulla pan taas käymään.

55ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
eeWiz
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 8
Join date : 26.08.2010

Sintun hoitopäivis Empty
ViestiAihe: Ensimmäien kerta   Sintun hoitopäivis EmptySu Elo 29, 2010 5:58 pm

Heräsin aamulla 7 aikaan ja lähdin kävelemään tallille. Kun saavuin tallille menin etsimään Sinttua. Pian löysin sen karsinan. Avasin karsinan oven varovasti ja menin sisään. Annoin Sintun haistellä kättäni ja silittelin sen karvapeitettä. Tulin pois karsinasta ja etsin Sintun harjapakin. Löydettyäni se laitoin sen Sintun karsinan viereen. Otin sieltä harjan ja harjasin rohkein vedoin sen karvaa. Siiryn rauhallisesti harjaamaan sen toistakin puolta. Harjattuani Sintun uskomattomaan kuntoon menin kaivamaan kaviokoukkua. Putsasin ensin vasemmanpuolen ja sitten oikean. Ei Sintun kavioissa ollut kamalasti mitään putsattavaa, mutta ei se minua haitannut. Kun olin valmis laitoin Sintulle riimun ja kiinnitin siihen riimunarun. Sitten lähdimme tallista ulos. Kiertelimme vähän paikkoja. Maneesi ja kenttä nähtiin ja tarhat ja laitumet. Lopuksi menimmä kentälle kävelemään. Se oli ihanaa. Sinttu piti minusta ja minä Sintusta. Luulen että Sintulla ja minulla on jotain yhteistä. Olin niin onnellinen. Sintulla oli upea käynti. Koska oli ensimmäinen kerta emme muuta kuin kävellyt kenttää ympäri. Kun lähdimme kentältä vein Sintun tarhaan. Menin takaisin talliin ja hain kottikärryn ja talikon. Aijoin putsata Sintun karsinan. Putsastin lannan pois karsinasta ja kävin karsinan jokaista nurkkaa myöten läpi. Kun olin saanut kottikärryt täyteen kävin tyhjentämässä sen lantalaan. Kun olin sen tehnyt hain puhdasta kuiviketta tilalle. Kaadoin kuivikkeet karsinaan ja levittelin niitä vähän. Sitten hain Sintun puhtaaseen karsinaan. Ja heti ensimmäisenä se alkoi haistella puhdasta kuiviketta että voi sitä hassua. Sitten jätin sen muiden hevosten ja ponien kanssa talliin jä lähdin itse kotiin. Olin kävellen liikenteessä ja kyllä oli ihanaa kävellä viileässä syys ilmassa

Hyvä! Ensimmäinen kerta Sintun kanssa oli mukavan rauhallinen ja hyvä, että menit talutellen kiertämään paikkoja. Seuraavalla kerralla voitte tutustua paremmin toisiinne, mutta en kannata selkään nousua... Saat tarinasta 60ve. Teen kaapin sinulle kunhan olet täällä---> Eli siis menet: "palauteet Wellulle--->ja tämän nimiseen paikkaan(pitäisi olla ylimpänä)-Materiaalia kaivataan hoitajien kaappeihin! // KOSKEE KAIKKIA HOITAJIA JA YKSÄREITÄ!
-Ritsku

Takaisin alkuun Siirry alas
eeWiz
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 8
Join date : 26.08.2010

Sintun hoitopäivis Empty
ViestiAihe: toka hoitokerta   Sintun hoitopäivis EmptyTo Syys 02, 2010 11:26 pm

Olin juuri päässyt koulusta kun äiti tuli hakemaan minut tallille. Hän oli ottanut tallivaatteeni mukaan. Tallin pihalla nousin autosta ja astelin talliin. Vaihdoin tallissa vaatteeni. Menin taas Sintun karsinalle. Sinttu ei ollut karsinassa. Hätäännyin, mutta sitten muistin että ulkona oli hevosia. Siellä tarhassa se Sinttukin kirmaili. Otin sen riimuun ja vein talliin. Kun Sinttu oli karsiassa aloin harjaamaan sitä. Harjasin Sinttua ainakin puoli tuntia pölyharjalla että varmana kaikki lika lähti. Harjasin myös Sintun harjan ja letitin sen. Kun olin valmis hain juoksutus liinan ja Sintun suitset. Irrotin suitsista ohjat ja laitoin ne Sintun päähän. Sitten kiinnitin laainan kuolaimiin. Sitten menimme Sintun kanssa kentälle. Sinttu alkoi kävellä ympärilläni. Sitten Sinttu meni vähän reippaampaa käyntiä ja sanoin: ravi ja Sinttu alkoi ravata. Aika onnellinen se oli. Sitten annoin sen töltätä. Sillä oli todella hienot askeleet. En antanut sen laukata kun vain kierroksen, että näkisin vähän millainen laukka sillä on. Laukan jälkeen lähdimme kentältä. Ajattelin viedä Sintun loppuverryttelemään maastoon. Rauhallisesti menimme kävellen. Sinttu piti siitä. Kyllä on kivaa joskus käydä vähän maastossa. Olimme varmaan kävellyt 20 minuuttia kun olimma päässeet takaisin talli maisemaan. Oli ihanan viileä syksy ilma. Olisin voinut jäädä tallille koko loppun elämäkseni. Vein Sintun karsinaan. Irrotin liinan kuolaimista ja otin suitset Sintun päästä. Sitten vein liinan paikalleen ja pesin Sintun kuolaimet. Lopuksi harjasin sen vielä nopeasti. Laitoin sille syys-loimen koska vein sen vielä tarhaan. Kun tulin takaisin talliin harjasin käytävältä kuivikkeita ja heinää. Siivosin taas Sintun karsinana. Kun oli kottikärry täynnä kävin kippaamassa sen lantalaan. Sitten vein Sintun karsinaan vähän puhdasta kuiviketta, jotta sen olisi kiva päästä sisälle puhtaaseen karsinaan. Kävin hakemassa Sintun sisälle koska alkoi jo hämärtää. Otin Sintulta loimen ja jätin sen karsinaan. Pääsin lähtemään tallilta vasta 20.00. Kyllä oli ihanaa. Kotona tulostin Sintun kuvan ja laitoin sen seinälleni.

Saat 55ve. Ehkä noi kellon ajat ovat hiukan liikaa. Lopussa vaikk voisi sanoa esim "pääsin lähtemään tallilta hyvin myöhään illalla tai että hinkkasin Sinttua niin kauan etten huomannut ajan kulua jne.
Mutta hyvä tarina
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
eeWiz
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 8
Join date : 26.08.2010

Sintun hoitopäivis Empty
ViestiAihe: Kouluratsastusta   Sintun hoitopäivis EmptySu Syys 26, 2010 10:51 pm

Äitini toi minut aikaisin tallille. Pihalla oli pari autoa ja pyöriä. Kun astelin talliin käytävällä seisoskeli monia hoitajia. Aloin juttelemaan parin tytön kanssa hepoista. Olimme lörpötelleet varmaan vartin, kun toisen tytöistä oli aika lähteä kotiin. Joten menin hoitamaan Sinttua.
Sintun karsinan luona minut otti iloisesti vastaan monet pollet. Sinttu puheli kanssani kun menin silittämään sitä karsinaan. Kello oli jo jonkun verran kunnes lähdin harhailemaan satulahuoneeseen. Hakemaan Sintun varusteita. Nopein ja reippain askelin tulin takaisin Sintun luokse varusteet mukanani. Otin harjapakista juuriharjan, jotta saisin pahimmat liat poistettua. Sintun mielestä se tuntui ihanalta, ainakin näytti siltä. Harjasin Sintun jalat pehmeälläharjalla. Jopa pienetkin liat hankasin pois.
Otin pakista kaviokoukun ja putsasin ensin oikeanpuolen ja sitten vasemmanpuolen. Saatuani Sintun läpikotaisin puhtaaksi otin satulan ja aloin laittamaan sitä Sintun selkään. Sinttu ei ollut kovinkaan iloinen siitä operaatiosta. Sinnittelyjen jälkeen satula oli Sintun selässä, mutta satulavyön kanssa oli ongelmia. En meinannut millään saada sitä edes ensimmäiseen reikään. Päätin silitellä vähän Sintun mahaa, että se rentoutuisi.
Sen jälkeen sain vihdoin satulavyön kiinni.
Suitsien vuoro, onneksi ne Sinttu otti ihan kiltisti vastaan. Sitten vaan kuolaimet suuhun, niskahihna korvien taakse, turparemmi kiinni, poskihihna kiinnin ja valmista. Lähdimme karsinasta, moni hoitaja oli hoitamassa omia hoitsuja, joten menimme rauhallisesti ulos. Ajattelin mennä maneesiin koska kenttä oli märkä sateen jäljiltä, mutta huomasin että maneesissa oli jo joku. Kun juuri olimme känntymässä pois maneesin ovelta tyttö sanoi että voin tulla ratsastamaan hänen kanssaan. Sinttu oli innoissaan kun maneesissa oli toinen hevonen, se toi Sintulle lisää turvallisuutta kun ei tarvinnut olla yksin.
Harjoittelimme Sintun kanssa koulua ja se meni todella hyvin. Ensin käyntiä, että Sinttu vertyy . Ja varovasti Sinttu nosti hitaan ravin. Menimme suurimmaksi osaksi harjoitus ravia. Käyntiä hetki ennen laukan nostoa, että Sinttu saa kerätä vähän voimiaan. Harjoittelimme myös nostamaan käynnistä laukan, mutta sen Sinttu näytti jo osaavan hyvin.
Laukka oli tasaista ja reipasta. Ratsastuksen jälkeen Sinttu kuin myös minä olimme hyvin tyytyväisiä. Harjoituksen jälkeen menin loppukäynnin ilman jalustimia. Ja sitten eikun alas satulasta, nostin jalustimet ylös ja talutin Sintun talliin. Otin Sintulta varusteet ja pyyhin hikiset paikat märällä sienellä. Sitten huomasin että olin koko ajan ratsastanut löysällä vyöllä, mutta ei se haitannut.
Lopuksi vein Sintun harjapakin paikoilleen ja putsasin Sintun varusteet oikein perinpohjin ja vein paikoilleen. Kun olin lähdössä kotiin siivosin vielä tallin käytävän kaikista heinistä. Lähdin tallilta myöhään. Loppujen lopuksi kaikilla oli hyvämieli niin heppatytöillä kuin hevosilla. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Sintun hoitopäivis Empty
ViestiAihe: Vs: Sintun hoitopäivis   Sintun hoitopäivis Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sintun hoitopäivis
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: