Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Gorren Uunon hoitovihkot

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Gorren Uunon hoitovihkot Empty
ViestiAihe: Gorren Uunon hoitovihkot   Gorren Uunon hoitovihkot EmptySu Maalis 28, 2010 3:46 pm

Täällä tarinoita!
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Gorren Uunon hoitovihkot Empty
ViestiAihe: Vs: Gorren Uunon hoitovihkot   Gorren Uunon hoitovihkot EmptyMa Maalis 29, 2010 10:36 pm

Heräsin aamulla kellon pirinään. Aamulla oli aika kiireistä, menisin tänään pitkästä aikaa tallille. Olin aamulla hyvin väsynyt… Meinasin nukahtaa uudelleen ja uudelleen aamiaispöytään. Katsoin kelloa ja mietin että ehtisinkö torkkua bussin tuloon asti. Kävin pitkälleni sohvalle ja laitoin kellon herättämään viisiminuuttia ennen bussin tuloa. Torkahdin. Kun heräsin en herännyt kellon pirinään vaan siihen että koira oli hypännyt ja ruvennut nuolemaan kasvojani. Kun katsoin herätyskelloon niin se oli pysähtynyt. Katsoin sen jälkeen rannekellostani ajan ja se näytti tasaa. Olin myöhästynyt bussista jälleen kerran. No olinhan paljon virkeämpi. Lähdin bussipysäkille. Odottelin siinä bussia jonkin aikaa ja sitten se tuli. Menin bussiin sisälle. Siellä maksoin bussimaksun ja menin odottamaan että olisimme perillä tallilla. Tallin pysäkki oli jo edessä. Bussi pysähtyi ja nousin pois bussista. Menin nopeasti tallille koska halusin nähdä hevoset kun en ole ollut tallilla
vähään aikaan. Menin viemään tavarani satulahuoneeseen ja lähdin kohti Gorren karsinaa. Ajattelin ensin juoksuttaa ja sitten ratsastaa sillä. Kun katsoin sitä lähempää niin se oli yltä päältä mudassa. Menin harjaamaan Gorrea. En saanut mutaa irti joten se oli pestävä. Onneksi näin Ennin. Kysyin häneltä että tulisitko auttamaan ja Enni suostui. Laitoimme Gorren kiinni käytävälle ja menimme hakemaan vesiletkun ja saippuaa. Kun rupesimme pesemään Gorrea niin Enni näki Emmun.
Enni kysyi: Tuletko pesemään meidän kanssa Gorrea?
Juu voin tullakkin, Emmu vastasi.
Emmukin tulipesevään Gorrea.
Ehdotin heille että menisimme maastoon pesemisen jälkeen ja he suostuivat ehdotukseeni. Gorre rupesi ravistelemaan kesken pesun.
Huusin: Senkin liero!
Kaikki olimme ihan märkinä ja nauroimme.
Olimme saaneet Gorren vihdoinkin puhtaaksi.
Veimme sen karsinaan takaisin karsinaan. Kaikki lähtivät hakemaan hevosia maastolenkille. Hain itse Uunon. Enni haki Amin ja Emmu Rosen. Rupesimme kaikki harjaamaan
hevosiamme. Kun olimme saaneet hepot kuntoon talutimme ne tallista ulos. Nousimme selkään ja lähdimme maasto reitille. Päätimme ottaa estemaaston koska nyt olisi hyvä aika hyppäämiseen. Lähdimme raviin. Olin ensimmäinen koska Uuno ei olisi pysynyt viimeisenä. Seuraavaksi oli Emmu ja Rose sitten tulivat Enni ja Ami. Näimme ekan esteen. Hyppäsin sen yli laukassa. Sitten en enää pystynyt pitämään Uunoa hallinnassa. Se lähti laukkaamaan. Nousin nopeasti kevyeenistuntaan Emmu lähti kanssa laukkaan Enni seurasi perässä. Seuraava este oli aika iso mutta silti yritimme.
Huusin että lähdemme takaisin tallille ennen kuin joku tippuu kyydistä! Enni huusi että reitti loppuisi hihan kohta joten turha enää on kääntyä. Ennen kuin huomasimmekaan olimme jo tallin pihassa. Sanoin että mennään maneesiin ratsastamaan loppukäynnit. Menimme maneesiin. Siellä kokeilimme Rose kärjessä väistöä.
Kysyin: Voisimme jäädä tallille yöksi jos teille käy jään nimittäin itse.
Emmu vastasi: Kyllähän se käy. Siitä tulee hauskaa!
Enni: Pitää vaan pyytää kaikki tavarat kotoa jos isäni toisi ne minulle.
Emmu: Hyvä idea! Minäkin kysyn.
Minä sanoin: Minun äitini tuo minulle tavarani.
Kaikki sanoivat yhteen ääneen: Sovittu!
Tulimme alas hevosiemme sälästä ja kiitimme niitä.
Lähdimme takaisin talliin. Siellä harjasimme hepat. Enni soitti ensin vanhemmilleen: Juu jään tallille yöksi Eveliinan ja Emmun kanssa tuotko vähän rahaa ja ruokaa. Ennin isä suostui ehdotukseen. Emmu soitti ja hänkin sai luvan. Kun itse soitin sain luvan. Lähdimme parkkipaikoille hakemaan tavaroita. Ensin tuli minun äiti ja Emmun äiti. Haimme tavaramme ja jäimme odottamaan vielä Enninkin tavaroita. Ennin isä tuli hetkenpäästä ja hän haki tavaransa autosta. Lähdimme tallille. Asettauduimme hoitajien huoneeseen. Kysyin että mitä me syömme?
Enni vastasi: Syön itse pizzaa entä te?
Emmu ja minä vastasimme yhtäaikaa: Minäkin.
Hanna tuli hoitajien huoneeseen. Hän kysyi että miksi teillä on noin kamat jäättekö yöksi?
Enni vastasi että jäämme haluutko jäädä meitin kaa?
Hanna vastasi että kyllä.
Soita sitten itsellesi yöpymis kamat Emmu sanoi. Hanna sanoi että soitan. Sillä aikaa kun Hanna soitti ja lähti hakemaan parkki paikalta tavaroita menimme siivoamaan karsinoita. Enni kysyi että kuka haluaisi mennä yöllä maastoon? Emmu ja minä vastasimme että me. Sillon Hanna saapui ja sanoi: Voisiko joku auttaa kantamaan tavaroita? Menimme kaikki auttamaan häntä. Kun kamat oli viety hoitajienhuoneeseen menimme takaisin töihin. Kun karsinat oli putsattu menimme satulahuoneeseen. Siellä putsasimme satuloita ja kiillotimme suitsia.
Enni kysyi Hannalta: Haluatko tulla kanssamme yöllä maastoon?
Kyllä minä voisin tulla. Hanna vastasi.
Emmu: Millä menette maastoon? Ite meen Chyrryllä.
Enni sanoi: Meen Mimillä. Hanna?
Meen Santulla. Hanna vastasi.
Minä sanoin: Otan Foksun.
Enni sanoi: Kaikki siis kunnossa yömaastoo varten.
Onko teillä yhtään rahaa mukana mulla on, Hanna sanoi.
Kaikilla on. Syödään nimittäin pizzaa tänään. Enni sanoi
Jee! Hanna hihkui.
Minä kysyin: Voisiko joku pitää mulle tunnin?
Enni huusi: Minä!
Tuutteko kattoo? Mä kysyin.
Emmu ja Hanna sanoivat: Kyllä.
Menimme laittamaan Gorrea kuntoon tuntia varten.
Sitten kun saimme Gorren valmiiksi niin lähdimme maneesia päin. Maneesissa nousin selkään ja lähdin kävelemään.
Rupea taivuttelemaan sitä sisään päin, Enni huusi.
Ja sitten raviin! Enni sanoi.
Annoin Gorrelle pienet avut ja se lähti ihanasti eteenpäin. Ymmärsin mitä herkempi olen sille sitä kauniimmin se lähtee eikä välttämättä pukita. Sitten Enni huusi minulle laukka. Laukkasin hetken aikaa ja sitten alkoi pukittelu. Otin käyntiin ja aloitin loppukäynnit. Kun ne oli suoritettu menimme takaisin talliin. Purin Gorren. Sen jälkeen menin hoitajienhuoneeseen. Siellä olivat jo kaikki tytöt.
Minulla on nälkä, Enni sanoi.
Emmu hihkaisi: Tilataan ne pizzat.
Hyvä idea Emmu, Hanna sanoi.
Tilataan vaan, minä vastasin.
Kuka soittaa? Kuului yhteen äänen.
Hanna sanoi: Minä voin soittaa.
Hanna kaivoi puhelinta taskustaan, sen aikaa kaikki miettivät mitä tilaisivat pizzan päälle. Kaikki päätyivät kuitenkin perhe pizzaan. Kun Hanna soitti niin muut menivät hoitsujensa luokse.
Millon lähdemme maastoon kello on kuitenkin jo seitsemän? Emmu kysyi.
Enni vastasi: Joskus yhdeksältä…
Ok, minä sanoin.
Hanna tuli pizzojen kanssa ja huusi: Syömään!
Kaikki ryntäsivät hoitajien huoneeseen syömään.
Tämän jälkeen kyllä mennään maastoon, Hanna sanoi.
Joo mennään vaan, minä sanoin.
kun kaikki olivat syöneet niin menimme hoitamaan hevosiamme. Harjasimme hepat oikein huolellisesti ennen kuin laitoimme satulat selkään. Menimme kaikki tallin pihaan ja nousimme selkään.
Tästä tulee sitten pitkälaukkamaasto, Hanna hihkui Santun selässä.
Joo, sanoi Enni.
Kun kaikki olivat selässä niin lähdimme liikkeelle. Menimme pitkälle maastolenkille. Nostimme kaikki ravin. Kaikki ravasivat kiltisti.
Jee nostetaan laukka minä kiljuin.
Joo käyhän se, Enni sanoi.
Lähdimme laukkaamaan. Hevoset vain kiihdyttivät ja kiihdyttivät.
Minä sanoin: Kohta reitti loppuu annetaan heppojen kävellä.
Juu, Hanna hihkui.
Kaikki ottivat käyntiin. Minulla oli vähän hankalaa saada Foksu käyntiin mutta lopulta se onnistui. Kävelimme tallin pihaan ja tulimme alas selästä. Harjasimme hepat ja menimme hoitajien huoneeseen. Kaikki kävivät nukkumaan… Aamulla kun heräsi näin että kaikki olivat jo heränneet. He juttelivat hevosista. Huomasin että äitini oli soittanut ainakin miljoona kertaa minulle joten minun piti lähteä. Otin kamat mukaan ja moikkasin kavereille. Sitten lähdin tallilta.


Ohhoh tulipa pitkä! Kannattaa seurata välillä tarinoita, sillä enniä ja minua eikä varsinkaan Mimiä kannata ottaa tarinoihin sillä Mimi on karkureissulla Wilman kanssa, mutta tämähän on voinut tapahtua vaikka sitä ennen tai tulevaisuudessa =).
Saat 200ve.
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Gorren Uunon hoitovihkot Empty
ViestiAihe: Vs: Gorren Uunon hoitovihkot   Gorren Uunon hoitovihkot EmptyTi Toukokuu 11, 2010 2:11 pm

Lääkäri käynti.

Koulu loppui aikaiseen. Otin reppuni ja lähdin tallille. Kävelin kuraista tietä pitkin. Ajattelin samalla heppojani. Ne menisivät tänään lääkäriin. Tiesin että Uuno aristaisi kengitystä. Gorrelle se olisi helppoa, se ei pelkää pientä naputusta. Olin melkein jo tallilla. Näin sieltä Foksun. Se oli laitumella. Menin rapsuttamaan sen turpaa. Se hörisi iloisena tervehdykseksi. Vein koululaukkuni talliin ja menin hakemaan Uunoa jo Gorrea sisään. Kun olin portilla Gorre tuli luokseni iloisesti ja antoi nopeasti kiinni. Uunokin hölkkäsi luokseni. Sain senkin kiinni. Avasin portin ja talutin heppani ulos. Ne seurasivat toisiaan. Ensin laitoin Gorren kiinni ja sitten vein Uunon sen karsinaan. Harjasin Gorren huolellisesti. Yhtäkkiä Wellu tuli sisään talliin.
Joko lähdetään, Wellu sanoi hymyillen.
Ei vielä Uuno on harjattava ja molemmille laitettava kuljetus suojat, sanoin ja jatkoin Gorren kuntoon laittamista.
Minä voin laittaa Gorrelle kuljetussuojat, Wellu sanoi ja meni hakemaan suojia.
Menin Uunon karsinaan ja harjasin sen. Laitoin sille suojat.
Menen hakemaan traikun, Wellu hihkaisi jo ulkoolta. Otin Uunon ulos sen karsinasta. Traikku olikin pian pihassa. Wellu tuli hakemaan Gorrea.
Mennään että pääsemme perillekin, Wellu naurahti ja vei Gorren traikkuun. Uuno seurasi perässä. Traikkuun viemisessä ei ollut ongelmia. Nousimme molemmat autoon ja Wellu lähti ajamaan. Kauan sinne kestää ajaa?, kysyin hieman kyllästyneenä.
Ei kauaa, Wellu sanoi.
Hyvä, sanoin jo hiukan iloisemmin. Pian olimmekin perillä. Otimme hevoset traikusta. Veimme ne sisään. Sisällä olikin jo Schein.
Odotinkin jo teitä, hän sanoi hyväntuulisena.
Juu olemme vähän myöhässä, Wellu sanoi.
Ei se mitään. Hoidetaan nyt hevoset. Kumpi aristaa kengitystä?, Shein kysyi.
Uuno, mutta kyllä sekin antaa kengittää, vastasin.
Okei, otetaan se sitten ensin, Shein sanoi ja talutti Uunon kengitys alueelle. Menin pitämään siitä kiinni. Wellu seurasi vierestä. Uuno Heitteli päätän ja oli hermostuneena. Shein sai sen kuitenkin kengitettyä. Uuno rauhoittui kun se oli ohi. Gorre pysyi paikoillaan eikä ollut yhtään hermostunut. Shein sai sen kengitettyä hyvin. Nyt annan niille madotuksen. Hepat eivät edes huomanneet sitä. Gorre vähän hirnahti ei muuta.
Seuraavaksi on hampaiden raspaus, Shein sanoi ja meni laittamaan Gorrelle suun auki pitimen. (en tienny mikä sen nimi on…)
Wellu tuletko pitämään Gorresta kiinni, Shein sanoi ja otti raspan ja aloitti. Wellu tuli pitämään Gorresta kiinni. Gorre ei välittänyt raspauksesta. Se höristeli korviaan raspauksen tahtiin. Siellä oli pieni hammaspiikki. Sitten oli Uunon vuoro. Se ei ollut vaikeaa. Uuno antoi rastapa hampaansa. Siinä ei ollut ongelmia.
Nyt alan hieroa Uunoa ja Gorrea, Shein sanoi ja meni hieromaan Gorre. Hän haki kuumat kivet. Shein asetteli ne Gorren selkään. Se rupesi hyppimään pystyyn ja potkimaan ilmaa. Se sai kuitenkin kuumat kivet sen selästä pois. Sen jälkeen se rauhoittui.
Okei, jatkan ilman kiviä, Shein sanoi ja jatkoi hieromista. Se on nyt valmis, Shein kertoi ja aloitti Uunon hieronnan. Hän laittoi kuumat kivet Uunon selän päälle. Uuno rentoutui silmissä. Se melkein nukkui.
Tämä oli nyt tässä, Shein sanoi ja laittoi Gorrelle kuljetussuojat. Laitoin Uunollekkin kuljetussuojat. Sen jälkeen kuljetimme hepat traikkuun. Nousimme autoon ja lähdimme ajamaan kohti tallia. Nukuin koko matkan.
Eveliina… Eveliina… Me ollaan perillä, Wellu sanoi ja herätti minut. Nousimme autosta ulos. Otimme hepat ja veimme ne karsinaan. Wellu otti Gorrelta suojat ja minä Uunolta.
Menen ratsastamaan Uunolla että Gorren vien tarhaan, sanoin Wellulle.
Okei, voin viedä sen lähtiessäni, Wellu vastasi hymyille. Wellu lähti Gorren kanssa ulos tallista. Harjasin Uunon ja laitoin sille kamat päälle. Pian näinkin Emman.
Moi! Tuutko pitää mulle tunnin? sanoin.
Joo. Voin tulla, Emma vastasi hymyillen. Menimme ulkokentälle.
Olitteko eläinlääkärissä heppojen kaa? Emma kysyi.
Joo oltiin, vastasin ja nousin selkään.
Okei aattelin vaa ku kiltää kengät, Emma sano.
Aloitin ratsastamisen. Taivuttele sitä kunnolla! Emma sanoi.
Tein miten Emma sanoi. pian kuuluikin raviin. Aloitimme ravailun. Tee pohkeen väistöä ravissa, Emma hihkui. Uuno meni hienosti pohkeenväistöä.
En jaksa laukata otan loppukäynnit, huusin selästä.
Okei, Emma sanoi. Pian tulinkin alas selästä. Harjasimme yhdessä Uunon. Menin sen jälkeen bussipysäkille.


En tiennyt tekeekö lääkäri tallikäyntejä vai pitääkö sinne mennä? Kuitenkin kirjoitin siitä että menimme sinne.


Tälllä kertaa en huomannut virheitä(joka oli hyvä juttu)
Saat 150ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Gorren Uunon hoitovihkot Empty
ViestiAihe: Vs: Gorren Uunon hoitovihkot   Gorren Uunon hoitovihkot EmptyPe Heinä 02, 2010 12:26 am

Uima tunteja.

Heräsin ihanaan aamuun! Piti mennä hakemaan tokari joten heräsin aamulla jo kahdeksalta. Oli hieman kylmä. Venyttelin pehmeissä lakanoissa ja ihanassa sängyssä. Tepastelin kohti keittiötä pehmein askelin. Kaivoin leipälaatikosta leivän ja aloin paahtaa sitä. Sillä välin kun leipä oli paahtumassa paahtimessa pesin hampaat ja laitoin hiukset hyvin. Olin jo aamulla päättänyt vaatteet, joten oli helppo sujauttaa ne päälle. Menin katsomaan leipääni. Se oli puoliksi musta. Mietin mielessäni “ei voi mitään, ei ehdi laittaa toista…” Laitoin leivän päälle juustoa ja voita. Katsahdin kelloa ja järkytyin, se oli jo viittä vaille tasan. Otin opettajan lahjan mukaan ja syöksähdin pyörälle. Aurinko paistoi ja aamu kaste oli vielä maassa kun kiidin kohti koulua. Kun olin koululla huomasin että kaikki olivat jo sisällä. Juoksin ovista sisälle. Menin kohti luokkahuonetta. Kaikilla oli takit siististi naulakossa. Koputin oveen ja menin sisään. Kello oli jo viittä yli. Opettaja mulkaisi minua ja pahoittelin myöhästymistä.
Eve, ei oo totta! Todistuksien jaosta ei myöhästytä, pojat huusivat yhteen ääneen.
No anteeksi, huusin takaisin.
No niin, rauhoitutaan, opettaja sanoi kyllästyneenä. Hän piti saarnan ennen kuin jakoi tokarit. Sain ihan hyvän todistuksen. Menin pyörällä takaisin kotiin. Isä tuli hakemaan minut kotoa tallille. Juttelimme matkalla Gorresta ja Uunosta.
Onko Gorresta tullut nyt parempi hallita? isä kysyi ja kääntyi tallin pihaan.
Joo, se menee nyt paljon paremmin, vastasin iloisesti.
Okei, isä sanoi.
Moro, huikkasin jo ulkoolta. Isäni heilautti kättä ja kurvasi pois tallin pihasta. Saapastelin Foksun karsinan eteen. Se hörähteli karsinassa. Kaivoin taskustani puolikkaan porkkanan ja menin sen karsinaan. Se yritti tavoitella porkkanaa huulillaan ja lopulta annoin sen sille. Otin sen riimun ja pujotin sen sille päähän. Avasin karsinan oven ja menimme ulos ovesta. Foksu meni heti seuraavalle ruoho tupsulle minkä näki. Sain sen kuitenkin otettua sieltä pois. Menimme tutulle maasto reitille. Foksu haisteli ilmaa ja hörisi. Kuulin kavioiden kopseen Foksun kengistä. Olin ottanut toisenkin riimun narun mukaan. Ajattelin riimuratsastaa Foksulla. Laitoin toisenkin narun kiinni. Pidin toisella kädellä kiinni molemmista riimunnaruista kun kiipesin selkään. Foksun selkä oli ihanan pehmeä. Sen musta harja liikkui liikkeitä myötäillen. Nostin sillä ravin. Se oli helposti ohjattavissa. Foksu lähti raviin antamistani avuista. Foksu hölkkäsi eteenpäin. Pompin pienesti selässä. Annoin sille laukka avut ja se lähti laukkaamaan tasaisesti. Takaamme kuului kavioiden kopinaa.
Sitten kuului: odota Eve! Emma huusi ja laukkasi Rosella niin lujaa kuin Rose vain pääsi. Pysäytin Foksun. Rose laukkasi Emma selässä minun ja Fokun edelle. Emma pysäytti Rosen.
Moi minne matka?, Emmu kysyi hilpeänä.
Tallille, niin vissiin sullaki?, hihkaisin.
Joo, hieno tapa ratsastaa, Emmu sanoi.
Joo niin on. Foksu on mukavan rauhallinen tähän tarkotukseen, vastasin hymyillen.
Mennäänkö tallille samaa matkaa? Emmu kysyi.
Joo, vastasin hilpeänä. Jatkoimme matkaa yhdessä.
Ootko ikinä riimu ratsastanu?, Emmu hihkui rosen selästä.
En oo, eka kerta, vastasin hymyillen.
Mitä aattelit tehä sun yksäreillä tänää? Emmu kysyi.
Aattelin mennä uittaa. Tuutko mukaa? kysyin.
Joo, mut ota sä sitte Gorre, Emmu sanoi naurahtaen.
Juu, sanoin. Ravailimme hetken aikaa. Aurinko paistoi puiden lomasta kirkkaana. Otimme käyntiin. Olimme hetkenpäästä tallin pihassa.
Käyn viemässä Foksun laitumelle. Laita sillä aikaa Rose, sanoin ja vein Foksun laitumelle.
Okei, Emmu huusi jo kaukaa. Menin tallille. Siellä Emmu odottelikin jo Uunon karsinan edessä.
Voit riimuratsastaa sillä, Uuno ei tee mitään, hihkuin Emmulle.
Joo, Emmu huudahti Uunon karsinasta. Hain satula huoneesta oririimun. Kiinnitin siihen riimunnarut molemmille puolille. Menin laittamaan ne Gorrelle. Se ihmetteli mikä riimu se oli mutta se ei haitannut sitä.
Emmu ootko valmis? kysäisin nopeasti.
Joo. Oon ollu jo pitkän aikaa, Emmu vastasi. Menimme sitten rantaan. Gorre lähti täyttä laukkaa veteen. Emmu taas köpötteli veteen rauhallista tahtia. Gorre lähti heti polskimaan. En saanut siihen mitään hallintaa.
Odota meitä, Emmu huudahti ja antoi Uunolle lisää pohkeita.
Ei mennä kauheen syvälle. Siel voi olla mutaa, sanoin ja käänsin Gorren kohti rantaa. Vesi väreili mustaa karvaa pitkin.
Emmu mennään vähän matkan päähän vedestä ja mennään kiitolaukkaa veteen, sanoin ja ohjasin Gorren pois vedestä.
Joo! Emmu huusi ja ravissa pois vedestä. Menimme vähän matkan päähän ja käänsimme pollet. Ne ikään kuin tiesivät mitä pitää tehdä: Gorre ja Uuno eivät yhtään hidastelleet kun menivät kiitolaukkaa veteen. Hiekka vain pöllysi kun hepat laukkasivat veteen. Uuno ja Gorre Rupesivat uimaan syvemmälle. Yhtäkkiä kuului hirnuntaa ja laukka askelia.
Mitä ihmettä? Emmu sanoi ja käännähti katsomaan.
Se on Foksu! Huusin Emmulle. Foksu laukkasi niin kovaa kuin vain jaloista lähti.
Varo Emmu! huusin ja Emmu käänsi Uunon nopeasti pois Foksun tieltä. Foksu pärski iloisesti vedessä. Ihmettelimme molemmat miten se oli päässyt karkuun aidoista. Tulin alas selästä. Otin sen kiinni. Foksu ja Gorre onneksi tulevat hyvin toimeen keskenään jollei ole tammoja näköpiirissä.
Mennäänkö jo? En viitti pitää näit molempii kauaa, sanoin Emmulle joka ui Uunon vierellä kohti meitä.
Joo käy se. Isot pojat on varmaa uinu ihan tarpeeksi, Emmu sanoi ja nousi takaisin Uunon selkään. Menimme sitten talliin.
Kuule rakas: et sä saa karata tarhasta, puhelin Foksulle matkalla ylös. Vein ensimmäisenä Foksun sen karsinaan. Se jäi hörisemään sinne iloisen näköisenä. Vein Gorren sen jälkeen sen karsinaan. Kuivailimme hevosia vaikka aurinko paistoi täydeltä terältä.
Viiään hepat laitumelle, sanoin Emmulle ja talutin Gorren karsinasta.
Joo. Viiää vaan, Emmu sanoi ja vei Uunon tallin ulkopuolelle. Käppäilimme hevosten kanssa tarhan kohdalle. Emmu päästi ekana Uunon sitten minä Gorren. Laitomme portin kiinni ja katsoimme kun Uuno ja Gorre riehuivat laitumella.
Mennään takasin ylös, Emmu sanoi ja lähti kävelemään ylös.
Joo mennään vaan, sanoin ja lähdin Emmun mukaan. Kävelimme tallille. Puhelimeni soi ja sieltä soitti isä ja sanoi että pitää mennä kotiin… Menin bussipysäkille. Näin vain bussin takavalot kun se lähti. Päätin palata takaisin tallille. Kirosin kyllä sitä ennen mutta iloinen ilme palasi aika nopeasti. Soitin kotiin ja kysyin haluaisiko isoveljeni tulla hakemaan sen moottoripyörällä ja se kävi. Hetken päästä näin hänen tulevan. Hyppäsin kyytiin ja lähdimme kotiin.

Hyvä! Saat 180 ve!
-Wellu

Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Gorren Uunon hoitovihkot Empty
ViestiAihe: Vs: Gorren Uunon hoitovihkot   Gorren Uunon hoitovihkot EmptyKe Syys 01, 2010 7:57 pm

Aamulla heräsin aikaisin jo seitsemältä. Menin pukemaan päälle. Laitoin ratsatushousut jo jalkaan. Hain kypärän pölyisestä nurkasta ja lähdin alas. Kolistelin rappuset ja nappasin rappusilta isoveljen banaani joka oli tarkoitettu välipalaks sille. Hain paidan ja söin samalla banaanin loppuun.
“Äiti voiks viiä tallille?” huusin äidilleni.
“Joo meen jo autoon.” äiti huusi takaisin. Menin autoon missä hän jo odottikin.
“Tuon sitten kaiken tarvittavan jos jotain puuttuu.” äiti sanoi hymyillen.
“Joo soitan sit jos jotain puuttuu.” sanoin myhähdellen. Olimmekin pian tallilla. Nousin autosta ulos ja lähdin kävelemään poispäin autolta. Kävelin tallia kohti. Näin jo kaksi mustaa hevosta laukkaavan vierekkäin. Gorre ja Uuno vetivät kilpaa ja pukittelivat. Menin laitumen eteen. Gorre tuli ensin portin eteen. Otin riimun ja menin laitumelle. Kun tulin juuri Gorren kohalle ni se ampas täyttä laukkaa toisee päähän. Yritin houkutella Gorrea tulemaan luokse mutta se vain laukkaili ympäri tarhaa, no ainakin väsyy. Heitin riimun maahan. Gorre oli pysähtynyt toiseen päähän. Se lähti kävelemään kohti. Otin sen etuharjasta kiinni ja talutin sen riimun luokse. Sujautin sen sille päähän. Kävelytin sen portin eteen. Avasin portin ja talutin Gorren ulos. Käänsin sen ja laitoin portin kiinni. Gorre käveli vierellä kiltisti. Mieli teki hypätä selkään. Itse suojelu vaisto sanoi kyllä toista. Talutin sen talliin. Menimme sen karsinan eteen. Kiinnitin sen seinästä roikkuvaan koukkuun. Hain harjat. Menin takaisin Gorren luokse. Se seisoi kerrankin kiltisti kiinni. Harjasin sitä. Hain satulan ja suitset. Laitoin sille satulan selkään ja suitset. Talutin sen tallista pois ja menin tallin eteen. Nousin Gorren selkään. Ajattelin mennä maastoon. Gorre lähti kävelemään. Menimme lyhyelle maasto reitille. Rupesin ravaamaan Gorrella. Ajattelin että en laukkaisi sillä ollenkaan. Gorren vauhti lisääntyi mutta sain sen pidettyä ravissa. Otin käyntiin tallin lähellä. Ratsastin laitumelle asti. Nousin selästä vasta laitumella. Riisuin Gorrelta kamat ja menin ne kädessä talliin. Menin sen jälkeen bussipysäkille.

Hyvä saat 60ve
-Ritsku

Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Gorren Uunon hoitovihkot Empty
ViestiAihe: Vs: Gorren Uunon hoitovihkot   Gorren Uunon hoitovihkot Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Gorren Uunon hoitovihkot
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Gorren ja Uunon kengitys

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: