Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 SHETTISTUNTI

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI EmptySu Maalis 28, 2010 7:06 pm

SHETTISTUNTI


Emma-Tasse
Enni-Rose
Tessa-Jimmy
Ritsku-Chyrry

Tuotanoin. Ei olisi pitänyt suostua tähän. Tunti oli yhtä kaaosta! Välillä ponit meni hyvin, sitten ne lähtivät hulluun pukkilaukkaan. Jimmy ja Chyrry menivät välillä hienosti. Jokainen ratsastaja tippui. Ritsku kerran ja Tessa kerran. Emma tippui ainakin 5 kertaa ja Enni 2 kertaa. Harjoittelimme temponvaihteluita ja pääty-ympyrällä laukkaa ja ravia. Huhhu, olipas rasittava mutta hauska tunti! Emma sai Tassen lopulta kuriin, ainakin sen verran että sai kierroksen puhdasta laukkaa. Rose tas lähti aina muitten perään ja pukitteli. Tunnin alussa juoksutimme poneja että ponit päästäisivät hieman höyryjä pihalle.


Tunnin jälkeen:
Fleeceloimet päälle.
Karsinoihin.
Syömään.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
enni
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
enni


Viestien lukumäärä : 176
Join date : 13.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Mimin karsina

SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: Vs: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI EmptySu Maalis 28, 2010 10:38 pm

Koulu päättyi yhdeltä ja ajatelmissa oli heti vain talllille menoa. Onneksi läksyjä ei
tullut paljon, tosin kokeita oli sitäkin enemmän. Livistin bussiin ennenkuin kukaan ehtisi tulla juttelemaan. Bussissa huikaisin kaikki koulu asiat mielestäni ja sirryin ajattelemaan seuraavaa tuntia. Mitäköhän Wellu olisis keksinyt tällä kertaa iloksemme?!

Bussi pysöhtyu tömähtäen ja heräsin ajatuksistani. Tämä olisi minun pysäkkini ajattelin ja syöksyin ulos. Heti talli tielle päästyäni haistelin ponien ihanaa tuoksua ja kevään raikkautta. Pian shettis tarha tulikin näkyviin, samoin Emmu.
"Hei" Taasko shettiksillä?" naurahdin. "Meneppäs itse katsomaan tunti listaa!"
Emmu mutisi kiukkuissaan. Astuin talliin ja kipitin katsomaan listaa. Voi ei! tästä ei ikinä seuraa mitään hyvää ajattelin ja slasin listaa alas päin tietääkseni ratsuni. Vai että Rose, no enköhän minä yhden ponin kuriin laita, ajattelin. Astellessani kohti ponin karsinaa,
en tiennytkään kuinka väärässä olin
Astuin innokkaasti nameja kerjäävän ponin karsinaan ja sujautin sen hamuavien huulien alle palan porkkanaa. Samassa kuulin Ritskun iloisen äänen käytävältä. Hän huomasi minut ja tuli luokseni. "Milloinkas oot alkanu shetuilla menee? luulin et sulla on vähän isompien ponien maku" Ritsku hikaisi. "Nojoo ei näissä mitään vikaa ole ja katsohhan vaan omaa ratsuasi" hihkaisin. Lähdimme yhdessä katsomaan listaa ja Ritsku totesi ponikseen Chyrryn. Haiemme harjat satlarista innokkkaasti pulisten. "Kaikki on shettiksiä! tulee kivaa" Ritsku hehkutti. Hajaannuimme hoitamaan poneja.

Harjasin Rosen ja hain kamoja satlarista. Voi sitä Emmua, ajattelin laittaessani Roselle pinkillä satulahuovalla varustetun satulan, pinkillä otsapannalla varustetut
suitset ja pinkit pintelit. Vihdoin kun Rose oli laitettu kuntoon aloin katsoa omia varusteitani. Löysin kaapista turvaliivin, raipan ja kypärän. Kello näytti 15 vaille tasaa ja Wellu saapui tallille ilmoittamaan: Juoksutetaan poneista ylimmät energiat ennen tuntia pois! Olin jo valmiina ja lähdin maneesille.

Heti ulos päästyämme Rose rupesi kiristämmän vauhtia niin että jouduin ihan kunnolla komentamaan sitä. Yhtäkkiä Rose säikähti aidalla lepattavaa takkia ja hyppäsi pystyyn. Mätkähdin mahalleni maahan ja roikuin ohjissa. Rose veti minua perässään lumikasojen yli. Kun viimein Rose pysähtyi sain tilaisuudennousta pystyyn ja syljeksiä lumet suustani.

Maneesin ovea avatessani olin ivan poikki jo pelkästä talutuksesta maneesiin. Onneksi kukaan ei nähnyt etten pärjää tälläiselle pikku sintille ajattelin ja kiinnitin Rosen suitsiin juoksutus narun. Hoplaa! maiskutin Roselle joka lähti kuuliaisesti ympyrälle. Siihen asti kaikki meni hyvin kunnes Tessa tuli maneesiin Jimmyn kanssa. Rose jäi silmät selällään tuijottamaan ruunaa ja meinäsi lähteä sen perään. Sain kuitenkin ponin takaisin ympyrälle ja jatkoin juoksutusta.

Kun kaikki oli saatu juoksutettua menimme kaartoon. Nousin nopeasti selkään ja kiristin vyön. Jalustimet olivat sopivan mittaiset Emmun jäljiltä ja lähdin uralle. Jouduin välillä tekemään kunnolla töitä sadakseni pikku ponin kävelemään reippaasti ja kuuliaisesti, kun taas välillä Rose ei meinannut millään hillitä itseään. Pian kaikki olivat uralla ja aloimme ravata. Enää pikku shettis ei ollutkaan niin helpontuntuinen, sillä seuraili muita ja keksi omia reittejään. Otimme

temponvaihtelua ravissa. Tosin Rosella oli omat suunnitelmansa. Se nimittäin lähti täyttä pukki laukkaaa Chyrryn perään. Kadotin jalustimen ja toisenkin. PRRUU... kiljuin ja Rose heitti peräänsä korkeille ilmaan. IIK! Kuului vain kunnes olin jo maneesin heikassa. Ympäriltä kuului tirskahduksia. Nousin takasin selkään. Toista kertaa en antaisi pikku ponin pompottaa minua. Aloimme ravailla ympyröitä ja Rose tuntui jo kuuliaisemmalta. Pian kuului Wellun yleensä houkutteleva kutsu laukasta, tosin nyt se ei oikein innostanut Rosen äskeisen kohtauksen jälkeen. Asetuimme kuitenkin jonoon, sillä ajattelimme laukata vuorotellen. Ensin oli Chyrryn vuoro. Rita antoi napakat pohkeet ja hieman raipasta, jonka seurauksena Chyrry nosti laukan. Mutta Rosepa ei halunnut jäädä viimeiseksi joten ampaisi laukkaan ja ohitti Chyrryn. Siitäkös sota syttyi. Kummatkin ponit pukittelivat ympäri maneesia. Tipuimme kummatkin parin kierreksosen mukana roikkumisen jälkeen maneesin hiekkaan. ARGH...onko ihan pakko tehdä noin tivasin Roselta joka näytti oikein enkeliltä. En saanut poista mitään irti joten nousin satulaan. Wellu määräsi kaikki uralle ravissa. Tällä kertaa ponit ravasivat kiltisti uralla, tosin toiset laiskasti ja toiset reippaasti. Menimme pääty ympyrää kummassakin päädyssä kunnes sirryimme loppuläynteuhin. Ihan hyvin tunti oli mennyt jos ei lasketa sitä kun Tessa melkein tipahti kun Jimmy meinasi pihtaroida ja kun Ritsku tippui Chyrryltä. No mutta Emma taisi silti voittaa upealla 5 tippumisella.

Lähdimme uupuneina mutta innokkaasti jutellen pois maneesista. Tallissa hoidin pikku Rosen huolellisesti. Viedessäni harjoja pois huomasin Emmun jättämän kirjeen, jossa luki näin: Hei! joiudun lähtemään aikasin tänään joten laitahhan Roselle se uusi pinkki fleece-loimi ja anna nämä porkkanat ruuan joukkoon. Porkkanat löytyvät tuosta kirjen vierestä ja ruoka reharista. Äläkä unohda laitaa ovea kiinni kunnolla! Jos tuntuu siltä voit laittaa myös lämpöpintelit. Putsaa harjat ennen kuin laitat ne takaisin pakkiini!
PS. Halaa munkin puolesta! T.Emmu
Lopetin kirjeen lukemisen ja hymähdin, vokuinka Emmu rakastaakin tuota pikku
vintiötä! No mutta, niin minäkin Mimiä ♥️. Tein kaikki pyydetyt hommat ja lähdin kohti kotia.


Hahhaa!! Saat 120 ve!
-Wellu


Viimeinen muokkaaja, enni pvm Pe Huhti 02, 2010 4:29 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kktalli.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: Vs: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI EmptyMa Huhti 19, 2010 8:58 pm

Smile SHETTISTUNTI! cyclops
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Katsoin kelloani, se näytti melkein kahta eli pian alkaisi ratsastustuni. "Kelläköhän minä ratsastaisin tällä kertaa ja mitäköhän teemme", minä mietin päässäni. Menin huoneeseeni ja hämmästyin sillä ratsastushousuni olivat poissa, "Missä ne on!" Minä huusin.
"Mitkä?" Kuulin ovelta ja äiti siellä seisoikin.
"No mun ratsastushousut? Myöhästyn kohta tunnilta!" Minä sanoin.
"Tuossahan ne ovat", Äiti sanoi ja hän oli oikeassa, ratsastushousuni olivat tuolin päällä enkä nähnyt niitä!
Hymyilin nolona äidilleni ja hän lähti, vaihdoin nopeasti ratsastushousut ja etsin hanskani. Sitten menin eteiseen ja katsoin kelloa,affraid. Kello oli jo viisivaja kolme ja tunti alkaisi kolmelta. "EIKÄ! OLEMME MYÖHÄSSÄ!" Minä huusin ja äitini juoksi nopeasti paikalle, laitoin ratsastussaappaani nopeasti ja menin autolle äiti perässä.
Olin myöhässä, kaikki muut olivat ja karsinoissa hevosia hoitamassa silloin kun astuin talliin.
"Moi Tessa!" Kuulin Ennin huutavan.
"Moi!" Minä vastasin.
"Katoitko jo kellä ratsastat? Tänään me ratsastetaan shettiksillä Very Happy" Emmu sanoi ja hymyili leveästi.
"Voi ei", sanoin ja menin katsomaan listaa.
Katsoin listaa ja luin sen: Emma-Tasse, Enni-Rose, Tessa-Jimmy, Ritsku-Chyrry.
"Mulla on Jimmy!" Minä huudahdin ja muut alkoivat nauraa.
"Laita se kuntoon ja tuu perässä, me mennään nyt, sanon Wellull et tuut pian" Ritsku sanoi ja minä nyökkäsin. Menin Jimmyn karsinalle ja sielä pienen shettiksen turpa näkyikin. "Hei poika, olehan sitten kiltisti" Minä sanoin ja silitin shettistä, se oli ihanan pieni Smile. Hain Jimmyn harjan ja aloin harjata sitä, Jimmy välillä yritti näykkiä muttei onnistunut. Kaviotkin olivat vaikeat sillä Jimmy veti ne kokoajan pois ja lähti kävelemään ympyrää karsinassaan. Menin satulahuoneeseen ja katsoin satuloita, vihdoinkin eteeni pisti satula jonka alla luki: Jimmy, kannoin satulan Jimmyn luokse ja laitoin sen Jimmyn selkään. Se yritti pullistella kun laitoin satulavyötä, mutta lopulta sain sen tarpeaksi hyvin. Hain Jimmyn suitset ja lämmitin kuolaimia, ihme kyllä, mutta se otti kuolaimet kiltisti vastaan. "Vihdoinkin olen valmis" Minä sanoin ja pyyhin hikeä otsaltani. Talutin Jimmyn ulos ja pian Jimmy lähti kovaan laukkaan niin että kaaduin naamalleni, onneksi Ritsku juoksi jostain syystä tänne ja sai Jimmyn kiinni.
"Ai, oletkin tulossa, Wellu käski tulla katsomaan että missä viivyt" Ritsku sanoi ja antoi Jimmyn ohjat minulle.
"Juu" Minä vastasin ja Ritsku kertoi että he juoksuttavat poneja lämmittelyksi.
Astuimme maneesiin ja Wellu antoi Chyrryn takaisin Ritskulle. "Noniin juoksutetaanpa niitä vielä!" Wellu huusi ja aloin töihin. Käskin Jimmyn raviin ja juoksutin sitä ympyrää, sen jälkeen laukassa. Aika pian sen jälkeen Wellu huusi meidät menemään kaartoon, talutin Jimmyn paikoilleen ja kiristin satulavyötä. Se alkoi pyöriä ympyrää, mutta pian lopetti ja minä nousin selkään. Jalustimet olivat sopivat joten pyysin ponin käyntiin, Jimmy siirtyi kiltisti käyntiin ja ratsastin uralle. Kun kaikki olivat valmiita niin siirryimme raviin, Jimmy päätti kuitenkin tehdä pikkuisen pukkiesityksen, mutta onneksi en lentänyt selästä. Jatkoin ravia kuin mitään ei olisi tapahtunut ja aloimme tehdä temponvaihteluita ravissa ja Jimmy oli onneksi nyt kiltisti vaikka Enni toki joutui Rosen pukittelun kohteeksi ja lensi selästä, pian Tassekin sai pukituskohtauksen ja Emmukin tippui. Chyrry taas alkoi laukata täyttä vauhtia ja Ritskukin tippui pian, kun kaikki olivat taas ponien selissä niin aloimme laukata vuorotellen. Minun vuorolla Jimmy meni alussa kivasti, mutta lopussa se päätti tehdä äkkipysähdyksen ja minä lensin selästä. "Ai ai" Minä valitin ja tartuin Jimmyn ohjiin. Kun kaikki olivat laukanneet vuoronsa niin siirryimme raviin ja ravasimme kenttää ympäri, Jimmy ravasi kiltisti mutta välillä se yritti siirtyä laukkaan, pidättelin sitä ja se ei onneksi saanut laukattua. Jonkin ajan päästä otimme loppukäynnin ja sen jälkeen laskeuduimme selästä, talutimme hepat talliin ja nauroimme tunnille. Emmu tippui Tasselta ainakin 5 kertaa ja Emmu valitti että se oli tosi vaikea ratsastettava, mutta me muut vain nauroimme. Otin Jimmyltä varusteet pois ja harjasin sen kunnolla, hain Jimmylle fleece-loimen ja laitoin sen sille. Sitten annoin sille kauroja joita se saisi mussuttaa rauhassa ja itse söin pienen eväs omenan, sanoin muille heipat ja lähdin äitini autolle. Tunti oli todella hauska vaikka tippumisia kyllä tulikin, olin silti todella iloinen että osallistuin tunnille.cheers


LOPPU! Smile

Hyvä tarina sinulakin! saat 70 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: Vs: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI EmptyPe Heinä 09, 2010 2:01 am

Kirjotelkaas nyt loputkin osallistuneet tarina, niin saadaan shettistunti OSA 2 tehtyä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: Vs: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI EmptyMa Elo 09, 2010 3:47 pm

Edelliseen vielä viitaten, Kirjoittakaa loputkin nyt tämä tunti, niin saamme shettistunti OSA 2 tehtyä. Jos ette halua/jaksa tehdä tästä tarinaa, kertokaa niin otamme sen 30 ve pois.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
emmu
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
emmu


Viestien lukumäärä : 151
Join date : 12.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : maapallo.....

SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: Vs: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI EmptyTi Elo 10, 2010 7:18 pm

En haluiaisi kirjoittaa tätä koska odotan estetunti innolla ((:
Takaisin alkuun Siirry alas
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: Vs: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI EmptyTi Elo 10, 2010 10:28 pm

Hyvä on, ei haittaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Sponsored content





SHETTISTUNTI Empty
ViestiAihe: Vs: SHETTISTUNTI   SHETTISTUNTI Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
SHETTISTUNTI
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: