Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Ransu ja Gorre

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyPe Huhti 02, 2010 1:53 pm

1/? Vaara Vaellus

Oli perjantaiaamu. Olimme laittaneet kaikki tarvikkeemme valmiiksi vaellusta varten. Isani heitti meidät tallille. Ransu ja Gorre oli laitettu valmiiksi pyynnöstämme. Olimme innoissamme.
Nousimme selkään ja lähdimme.
” Tätä on odotettukin. Vihdoin vaeltamaan.” Minä sanoin ja hoputin Ransua.
” Niinpä. Mennäänkö me samaan paikkaan ku viimeks?” Eveliina kysyi.
” Joo siellähän on valmiina se laidun.” Minä sanoin ja nostin ravin. Eveliina tuli perässäni hyvää tahtia. Siitä oli jo aikaa kun viimeksi olin mennyt Ransulla maastossa. Sille se olikin jo ihan tuttua.
Hyvän matkaa kun olimme ravailleet, Eveliina huusi: ” Nostetaanko jo laukkaa?”
” Joo nostetaan vaan.” Vastasin ja nostin laukan. Mietimme molemmat jo sitä paikkaa:
järvi jossa oli puhdasta vettä, hevosten sitomiskohta, laidun ja kota. Kuka sen oli sinne rakentanut? Mietin itsekseni. Mutta sillä ei nyt ollut väliä. Annoimme hevosten huilata hetken käynnillä. Maisema oli kaunis. Kun katselimme sitä tielle syöksyi kettu.
Ransu ja Gorre säikähtivät ja nousivat pystyyn. Siinä rytäkässä me molemmat lensimme niiltä alas. Gorre ja Ransu laukkasivat täysillä pois…

Jatkuu…


Viimeinen muokkaaja, hanna pvm Pe Huhti 02, 2010 1:55 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyPe Huhti 02, 2010 1:54 pm

2/? Vaara Vaellus

”Hei oottakaa!” Minä huusin, mutta turhaan.
”Mennään niitten perään” Eveliina sanoi ja nousi ylös takamustaan pidellen.
”Voi ei! Ei me saada niitä ikinä kiinni!” Minä huudahdin ja juoksin kovempaa.
”Ei niin mut yritetään silti.” Eveliina sanoi ja meni ohitseni.
Emme nähneet enää hevosia. Ne laukkasivat liian kovaa. Äkkiä kuului kamala hirnahdus.
”Oliko se jompikumpi?” Eveliina kysyi hätääntyneenä.
” En tiedä mutta otetaan asiasta selvää.” Sanoin. Juoksin niin kovaa kuin vain jaloistani pääsin. En varmaan ikinä ollut juossut niin lujaa. Kun olimme juosseet pitkän matkaa, näimme kun hevosiamme lastattiin traileriin. Iso lihava mies oli ilmeisesti joukon johtaja.
”Ne eivät nähtävästi osaa lastata Ransua oikein.” Sanoin ja virnuilin.
” Mitenkä niin?” Eveliina kysyi hämillään.
” Ransulla on jotain traumoja. Ne ei saa sitä tohon traileriin ängettyä.” Sanoin ja olin oikeassa: Kun iso lihava mies yritti lastata Ransua se rupesi potkimaan, hyppimään pystyyn, pukittamaan ja huutamaan kuin hullu.
” Mistä sä tiesit?” Eveliina kysyi ja katsoi silmät pyöreinä kun Ransu riehui.
” Se tekee saman lailla muillekin miehille. Se ei anna miehen lastata sitä.” Sanoin ja katsoin kun Ransu riehui.
” No ainakin saamme rahat tästä mustasta.” Yksi miehistä sanoi ja rupesi lastaamaan Gorra.
” Ei onnistu. Kato Hanna se matkii Ransua!” Eveliina sanoi. Katselimme niitä silmät pyöreinä. Se oli aika huvittavaa. Onneksi miehillä ei ollut aseita mukana.
”Oho! Nyt ne on vapaina.” Minä sanoin.
” Nyt otetaan ne kiinni!” Eveliina sanoi ja suorastaan syöksyi puskasta pois.
Minä tietysti tulin perässä. Menimme heppojemme luo ja kiipesimme selkään.
”Hei! Ne karkaa!” Yksi miehistä sanoi mutta se oli jo liian myöhäistä. Laukkasimme pois.

JATKUU…


Huiiii jänskää. Hyviä vuoropuheluita
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyLa Huhti 03, 2010 12:59 pm

3/? Vaara Vaellus

Olimme taas onnellisesti heppojemme selässä.
Se oli pelottavaa Hanna sanoi.
Niin… Sanoin
Onneksi he eivät saaneet niitä lastattua traileriin, Hanna sanoi
Juu, vastasin.
Jatkoimme matkaa kohti leirintä paikkaa. Lähdetään hillittyyn laukkaan, Hanna sanoi. Joo lähdetään vaan, vastasin.
Laukka sujui hyvin. Kun ilta alkoi pidentyä niin etsimme suojaisan paikan minne voisimme jäädä yöksi. Löysimmekin pian suojaisan paikan. Siellä oli kaikki. Pieni puro ja suojaisa vanha tammi. Siihen saisi hepat helposti kiinni. Tiputtauduimme alas Hevosiemme selästä. Laitoimme ne puuhun kiinni. Menimme keräämään tammenterhot pois maasta. Rupesimme kasaamaan telttaa. Se oli yhtä sotkua. Teltan kasaaminen olikin vaikeampaa kuin luulimme. Etsimme teltan kokousohjetta ja vihdoin löysimme ne. Sitten se alkoi sujua. Saimme kuin saimmekin sen koottua. Menimme aikaisin nukkumaan. Kun heräsimme hepat olivat laiduntamassa vapaina. Ne eivät olleet lähteneet onneksi yön aikana mihinkään. Otimme ne nopeasti kiinni. Kasasimme teltan takaisin pakettiin. Sitten laitoimme satulat ja suitset hevosillemme ja nousimme selkään. Menimme takaisin reitille. Siinä tuli iso ylämäki. Se oli sammaleen peitossa. Sitten tuli jyrkkä kohta. Hevosten kaviot meinasivat mennä jyrkältä kohdalta alas. Meidän piti kävellä ihan kalln reunalla korka tainen kahta mistä olisi voinut mennä oli märkä ja liukas. Ransun takajalka meni alas rinnettä mutta se nostimen takaisin ylös.

JATKUU…
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyLa Huhti 03, 2010 1:25 pm

4/? Vaara Vaellus

”Se kävi läheltä!” Sanoin ja hoputin Ransua.
”Joo nyt mennään nopeasti tästä kohdasta pois.” Eveliina sanoi ja ja tuli nopeasti perässä.
Kun pääsimme jyrkänteeltä pois, aloimme ravata. Saimme onneksi nukuttua hyvin.
Katselimme ympärillemme ja äkkiä näimme vanhan ja ”rypistyneen” talon.
” Kato Hanna! Mennää kattoo mitä tuol on sisällä.” Eveliina sanoi ja hoputti Gorren laukkaan.
”Eve ei! Se voi sortua!” Minä huusin mutta liian myöhään. Kun Eveliina astui parvekkeelle, parveke sortui. Gorre ja Ransu säikähtivät pauketta mutta onneksi vain potkivat ilmaa.
”Eve! Ootko sä kunnossa?” Huusin ja laukkasin Ransulla Eveliinan luo.
”Auta mut pois täältä!” Eve huusi ja yski.
”Venaa pikku hetki!” Huusin Eveliinalle ja menin hakemaan Ransun luota köyttä.
”Laita köysi sun vartalon ympärille.” Sanoin ja odotin että Eveliina laittoi köyden ympärilleen.
”Nyt se on mun ympärillä.” Eve sanoi ja katsoi kuopastaan. Rupesin vetämään.
”Ei onnistu en saa suo ylös!” Sanoin puuskuttaen.
”Yritä vielä! En haluu olla täällä.” Eveliina kiljui kuopastaan.
”Oota hetki. Hei Gorre jaksaa vetästä sut sieltä ylös.” Sanoin ja kiinnitin köyden viereiseen puun runkoon. Juoksin Gorren luo. Nousin sen selkään ja laukkasin sillä Even luo. Kiinnitin narun Gorren satulavyön kohdalle.
”Hophop poika! Eve me ruvetaan vetämään nyt suo sieltä ylös.” Huusin Evelle.
”Ok mut nopee!” Eve kiljui. Rupesimme vetämään Eveliinaa ylös. Ensin hiljaa ja sitten ravissa. Vihdoin saimme Even ylös kuopasta.


Jatkuu…
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyLa Huhti 03, 2010 1:54 pm

5/? Vaara Vaellus

Talon sisällä oli hienoo! minä sanoin hiukan puskuttaen.
Mitä siellä sitten oli? Hanna kysyi hämillään.
Ainakin siellä on… Mun kännykkä! Se on tippunu talon sisälle! Aaa me joudutaan hakee se! huusin.
Eikä!? Ootsä tosissas? En tuu tohon röttelöön, en jalallanikaan, Hanna sanoi. Mutta olin mennyt jo talon sisään. Löysin nopeasti kännykkäni. Hanna tuli hiljaa perässäni. Katsoin vanhan lipaston sisälle. Se oli täynnä pölyä. Pölyn seasta erottui kuitenkin pieni laatikko.
Mikäse on? Hanna katsoi hämillään.
Se on laatikko, sanoin ja samaan aikaan avasin sen. Laatikon vieressä oli ikivanhat suitset sisällä laatikon oli kuva uljaasta shirestä. Kun katsoin tarkemmin niin suitset olivat juurikin shire kokoa. Siinä kuvassa ei ollut värejä. Mutta siitä saattoi päätellä että se oli musta jolla oli läsi.
Ihana! Hanna sanoi ja katsoi kuvaa.
Niin on… Sanoin hieman hiljaa.
Tutkitaan lisää taloa, Hanna sanoi innosta puhkuen.
Joo, sanoin ihankin olisin nukkunut.
Pian löysimme talliin menevän polun pihalta.
Nousimme ratsujemme selkään ja ratsastimme polkua pitkin.
Pian edessämme oli talli. Sen maali oli jo ajan kuluessa haalistunut olemattomiin. Tiputtauduimme alas hevosiemme selästä. Menimme talliin sisälle. Se oli ihan tyhjä.
Täällä ei ole mitään kiinnostavaa mutisin itsekseni.
Ei niin, jatketaan matkaa Hanna vastasi.
Joo, hihkuin joo Gorren selästä.
Jatkoimme matkaa ravissa.

JATKUU…
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyMa Huhti 05, 2010 3:41 pm

6/? Vaara Vaellus

Vähän ajan kuluttua kun olimme ravailleet vähän matkaa sanoin Eveliinalle: “Vaihdettaisiinko hevosia?”
“Joo vaihdetaan vaan!” Eveliina sanoi ja pysäytti Gorren. Vaihdoimme nopeasti hevosia.
“Haluun kokeilla tän laukkaa.” Eveliina sanoi innosta puhkuen.
“Tuun Gorrella perässä.” Minä sanoin ja pysäytin hetkeksi.
“Anna sille sitte selkeet avut, tai muuten se lähtee sun alta.” Eveliina sanoi ja muuta hän ei ehtinyt sanoakaan kun Ransu laukkasi. Sitten mitä nostin laukkaa. Se ei sujunut ongelmitta: Gorre lähti täysillä Ransu perään ja siinä rytäkässä minä ehdin jo tippua.

Jatkuu…
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyTi Huhti 06, 2010 1:23 am

7/? Vaara Vaellus

Mähän sanoin! Miks et uskon! Se on herkkä maastossa, kiljuin Ransun selästä ja otin samalla Gorren suitsista kiinni.
Luulin et se ei olis noin herkkä, Hanna sanoi nolona.
No ei voi mitään, sanoin ja tulin alas Ransun selästä.
Otan Ransun takaisin, Hanna sanoi ja kipusi Ransun selkään.
Samalla kipusin itsekkin Gorren selkään. Lähdimme matkaan kohti leirintäpaikkaa. Hetken päästä näimme samat miehet jotka yrittivät ottaa hevosiamme kiinni. He huomasivat meidät nopeasti.
Hanna meidän on laukattava noita pakoon! huusin Hannalle.
Niin on, Hanna huusi minulle takaisin. kun yritimme antaa hepoille laukka apuja ne eivät liikkuneet, ihan kuin ne eivät välittäisi enää. Yhtäkkiä eräs miehistä säntäsi Gorren suitsiin kiinni. Kiljuin ja huusin: päästä hevosestani irti! Samalla Gorre suuttui ja nousi suoraan takajaloilleen. Tipuin maahan. Siihen miehet eivät kuitenkaan lopettaneet vaan tarttuivat Ransunkin suitsiin kiinni. Hannakin alkoi kiljua. Päästä hevosestani irti Hanna rääkyi. Mutta miehet eivät irrottaneet… JATKUU!
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyTi Huhti 06, 2010 1:32 am

8/? Varra Vaellus

“Irti meidän hepoista!” Eveliina huusi maasta.
“Teidän hevosista?” Yksi miehistä sanoi ja irrotti suitsista.
“Niin meidän hevosista!” Minä sanoin rauhoitellen Ransua.
“Luultiin että nää on karanneita ja siksi yritettiin laittaa niitä traileriin.” Yksi miehistä sanoi ja tuli lähemmäs.
“Me ollaan vaellusreissulla.” Minä sanoin ja laskeuduin selästä.
“Ei me haluttu viedä niitä ja kun nähtiin kun te tulitte luultiin että te yritätte pölliä ne.” Yksi miehistä sanoi.
“No jatkakaa matkaa ja pitäkää hauskaa!” Yksi miehistä sanoi. Miehet lähtivät pois. Jatkoimme käynnillä kohti leiri paikkaa…

Jatkuu!
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyMa Huhti 19, 2010 1:31 am

9/? Vaara Vaellus

Alkaa olla jo ilta, sanoin hiukan väsyneenä.
Jatketaan leiripaikalle se on ihan lähellä, Hanna sanoi haukotellen.
Joo mutta jaksavatkohan hepat sinne asti, sanoin hiukan epäillen.
Joo kyllä ne jaksavat tästä on alle kilometri mennään vain reippaasti eteenpäin, Hanna kannusti jatkamaan.
Otetaan pieni laukka pätkä, Hanna sanoi ja antoi Ransulle laukka pohkeet. Minä seurasin perässä. Gorre laukkasi hitaasti ja rauhallisesti. Ransukin tuli hitaasti ja rauhallisesti eikä kaahottanut yhtään. Näimmekin jo pian leirintäpaikan. Mutta emme olleet yksin. Kun saavuimme kodan eteen veimme hepat hevosille tarkoitettuun laitumeen ja annoimme niille ruuat. Katselimme ympärillemme ja näimme kaksi laukkaavaa hevosta. Ne tulivat kohti. Toinen oli lehmänkirjava ja toinen musta. Ne olivat molemmat tammoja. Oriimme katselivat tammoja innostuneena. Haimme nopeasti riimut ja riimun narut ja otimme hurmurit kiinni. Ne hörisivät tammoille mutta tammat katselivat kahta oria kiinnostuneina. Kodasta tuli ulos kaksi tyttöä. He hakivat hevosensa ja tulivat luoksemme.

JATKUU…
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyLa Huhti 24, 2010 2:24 am

10/? Vaara Vaellus


Moi, sanoi toinen tyttö iloisella äänellä.
Teidän oriit on tosi upeita, toinen puhui ja kosketti omaa tammaansa.
Ai niin mä oon Saija ja toi toinen on Mari, Ruskean tamman omistaja sanoi.
Moi mä oon Hanna ja ton mustan friisiläisen omistaja on Eveliina, Hanna sanoi ilosena.
Moi vaan sanoi ja hymyilin.
Tammat hörisivät ja yrittivät haistella orejamme. Gorre hörisi vastaan ja meni askel askeleelta eteenpäin.
Oi se on suloinen tulevatko ne muiden kanssa toimeen? Saija kysyi.
Joo nämä ovat oikeita herrasmiehiä, sanoin ja talutin Ransun ja Gorren laitumelle.
Mennään sisään täällä on kylmä, Hanna sanoi hytisten. Saija ja Mari veivät tammansa laitumelle. Menimme sen jälkeen viemään satulat ja suitset niille kuuluville paikoille. Sitten menimme kotaan sisälle. Laitoimme yöpymispaikat valmiiksi.
Söimme ja kerroimme talleista joilla käymme, kerroimme myös miehistä jotka lastasivat hevosiamme kerroimme kaiken siitä miten erehdyimme pelon vallassa. Kaikki nauroimme.
Hanna saitko jonkun niistä puhelin numeron? kysyin.
Joo se yksi antoi Hanna sanoi ja kääriytyi makuupussiinsa.
Vähän ajan kuluttua kävimme nukkumaan. Aamulla herasin auton ääneen ja hirnuntaan. Juoksin hätääntyneenä ulos. Näin vai taistelun jälkiä ja auton jotka veivät pois. Katsoin maahan ja siinä näkyi mustaa karvaa ja verta.
Juoksin itku kurkussa ja huusin: Meidän hepat on viety!!
Ei taas Hanna kirkui.
Hanna anna sun puhelin soitan niille miehille ne tulee ihan varmaan auttaa meitä.
Ootko ihan varma? Mari sanoi hätääntyneenä.
Oon näin Gorren veristä karvaa itkin ja vapisin.
Hanna soitti jo miehille. Pian miehet olivatkin jo pihassa.

JATKUU…


Matkitte vähän, tai aika paljonkin Enniä ja Ritskua. Lisäksi he olivat saaneet luvan tehdä uuden topicin ja jatkokertomuksen. te ette. Muutenkin teillä on useita hoitopäikkyjä. Yhdellä hevosella on yksi hoitopäikky, ei montaa. Yrittäkää tehdä YKSI hoitopäikky, niin poistan loput.
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyTi Huhti 27, 2010 2:50 pm


11/? Vaara vaellus

“Mitä on tapahtunut?” Miehet kysyivät ihmeissään.
“Hepat on viety!!” Mari sanoi itku kurkussa.
“Ööö? Me nähtiin Ransu ja Gorre ja vähän aikaa kun ajeltiin nähtiin kaki tammaa juoksemassa. Ei niitä ole pöllitty.” Yksi miehistä sanoi ja meni katsomaan aitaa.
“Menkää ettimään heppoja niin me korjataan aitaus ja lähdetään.” Mies sanoi ja otti työkalut aitauksesta ja meni muiden kanssa korjaamaan aitaa.
“Me mennään ettimään tammoja niin menkää te ottimään teidän oreja.” Saija sanoi. He lähtivät etsimään tammoja.
“Mennään me tänne.” Eveliina sanoi. Hain orien riimut ja lähdimme katselemaan löytäisimmekö niitä. Kun olimme kävelleet jonkin aikaa näimme aukion jossa hepat olivat. siellä oli myös Marin ja Saijan tammat.
“Hei kato! Tuolla ne on!” Minä huudahdin ja menin Ransun luo.
“ Me ei voida ottaa kaikkia. Meillä ei oo niille riimuja.” Eveliina sanoi ja otti Gorren kiinni.
“Hei mulla on suunnitelma! Kato jos mä päästän Ransun irti ja otan toisen tammat kiinni. Sä pidät tammoja niin mä otan Goren ja kun lähdemme Ransu seuraa perässä.” Sanoin aloin toteuttaa suunnitelmaa.
“ Etkö vaan vois soittaa niille?” Eveliina sanoi.
“ En. Mulla ei oo kännykkää nyt mukana. Se jäi leiriin.” Minä sanoin. Sitten tuli pulmia. Tammat eivät antautuneet vapaaehtoisesti…


JATKUU!
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyTo Huhti 29, 2010 12:52 am

12/? Vaara Vaellus

Gorresta tulee verta! huusin ja päästin Gorresta irti.
Sille ei voi nyt mitään, Hanna sanoi ja yritti ottaa toista tammaa kiinni. Yritimme houkuttelimme niitä luoksemme. Gorre ja Ransu kyllä tulivat lähemmäs.
Mitä jos tehdään silleen et otetaan oriit kiinni ja hypätään selkään, minä ehdotin ja otin Gorren kiinni.
Joo kokeillaan vaan mutta voimme lentää nopeasti alaskin, Hanna sanoi hiukan pelokkaasti.
Älä anna liian kovia pohkeita, sanoin ja kiipesin Gorren selkään. Hanna kiipesi ja antoi pienet pohkeet. Ransu lähti liikkeelle. Gorre näytti siltä että kohta tulee rodeo. Gorre meni eteenpäin ravissa. Kun olimme monen metrin päässä tammat alkoivat seuraamaan.
Saisimmeko tammat takaisin leiriin kun vielä menemme ilman suitsia ja satulaa nuorilla oreilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptySu Toukokuu 02, 2010 8:13 pm

12/? Vaara Vaellus

Ransu meni apujeni mukaan ja siksi me menimme Ransun kanssa edeltä. Gorre oli hieman hermona. Tammat tulivat vähän matkan päässä meistä.
“Onneksi kodalle ei ole pitkä matka.” Minä sanoin ja hoputin Ransua. Se söi joka ikisen heinän mikä tien varressa oli.
“Niinpä. Hei kato! Se näkyy jo!” Eveliina sanoi. Pian olimmekin jo kodalla. Miehet olivat jo lähteneet. Laitoimme hepat laitumelle. Minä soitin Marille ja Saijalle. He olivat iloisia kuullessaan että hepat ovat kunnossa.
“Moi!” Saija huusi jo kaukaa. He juoksivat meidän luokse.
“Moi! Gorrella on haava kyljessä. Olisko teillä haava spraytä?” Minä kysyin Marilta.
“Joo on meillä. Meen hakemaan.” Mari sanoi ja lähti hakemaan sprayn. Me Saijan kanssa haimme Gorren. Suihkutimme spraytä Gorren haavaan. Gorre pyöri. Haava spray ilmeisesti kirveli. Kun saimme haavan putsattua aloimme laittaa ruokaa. Tämä olisi viimeinen ilta joten teimme kunnolla ruokaa ja pidimme hauskaa. Menimme puoliltaöin nukkumaan. Aamulla keräsimme kamamme ja lähdimme kohti Ruusuketta.
Takaisin alkuun Siirry alas
eveliina
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
eveliina


Viestien lukumäärä : 99
Join date : 14.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : aurinko xD kuuma paikka

Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre EmptyTi Toukokuu 04, 2010 1:38 am

13/? Vaara Vaellus

Laukkasimme pitkiä pätkiä että pääsisimme nopeasti ruusukkeeseen. Ruoka ja vesi olivat jo lopussa. Hevosillekkin oli enää vain päiväksi ruuat.
Hepoille pitää antaa vettä ja ruokaa ne muuten kuolevat tänne, Hanna sanoi ja tuli alas Ransun selästä. Rupesimme laittamaan niille ruokia. Vettä saimme onneksi viereisestä purosta. Annoimme niiden juoda pitkään. Ne joivat molemmat paljon. Sitten ne rupesivat syömään.
Mennään ruusukkeeseen ilman että nukumme päästään nopeemmin, Hanna sanoi ja nousi takaisin Ransun selkään.
Joo, pakko mennä silleen, sanoin. Jatkoimme ravissa matkaa. Olimmekin pian autiotalolla. Se oli vieläkin tyhjä. Jatkoimme matkaa ilman että pysähdyimme.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ransu ja Gorre Empty
ViestiAihe: Vs: Ransu ja Gorre   Ransu ja Gorre Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ransu ja Gorre
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: