Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Topin tarinavihko

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Topin tarinavihko Empty
ViestiAihe: Topin tarinavihko   Topin tarinavihko EmptyTi Elo 18, 2009 1:28 am

Little Topboy
"Topi"
Hoitaja: Bea


Topin tarinavihko Topi1

Topin tarinavihko Topi2



Viimeinen muokkaaja, Wellu pvm Su Toukokuu 09, 2010 8:58 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Bea

Bea


Viestien lukumäärä : 3
Join date : 06.04.2010

Topin tarinavihko Empty
ViestiAihe: Vs: Topin tarinavihko   Topin tarinavihko EmptyTi Huhti 13, 2010 11:41 pm

Avasin tallin oven. Monta silmää käännyivät minua kohti. Oli todella hiljaista, mutta uskalsin astua sisään. Kävelin karsinoiden ohi ja katsoi jokaista hevosta silmiin. Jokainen niistä katseli minua uteliaalla katseella. Luulin että he alkaisivat potkia karsinoiden ovia mutta ne seisoivat rauhassa. Mieleeni tuli hullu ajatus lähteä juoksemaan ja kotona soitaa Wellulle ja sanoa etten aijokkaan hoitaa sitä Topi nimistä ponia. Mieleeni tuli Boy. Se oli poni vanhalta talliltani. Hoidin sitä kaks vuotta ennen kun muutimme tänne. Olisikohan Topi niin lempeä ja rauhallinen kun Boy. Pysähdyin. Siinä se oli! Karsina jossa luki "Topi". Tulin lähemmäks ja kurkistin karsinaan. Siellä söi rauhassa heiniä ruskea poni. Avasin karsinan oven ja astuin sisälle. Poni nosti päänsä. Tulin lähemmäks ja rapsuttelin sitä. Se seisoi rauhallisesti ja nuuhki takkiani etsimässä namupaloja. Nousin ja lähdin hakemaan riimun ja riimunarun. Kohta Topi jo seisoi käytävällä ja katseli minua ihmeissään. Harjasin sitä ja oti kaviot. Topi oli todella rauhallinen hoitaessa mutta haluaisin kokeilla sitä kentällä. Kentällä oli Marju ja Vili.
-Moi, tuutsä Topin kaa tänne? Marju kysyi.
-Joo, mutta jos te ootte nyt harjoittelemassa niin me voidaan tulla myöhemmin, sanoi.
-Eiku me lopetettiin just, Marju hymyili ja talutti Viliä kentältä. Vili pysähtyi moikkaamaan Topia ja sitten lähti Marjun perässä talliin.
Menin selkään. Topi seisoi rauhassa ja minua vähän jännitti. Kiristin vielä satulavyön ja annoin pohkeita. Topi käverli kentän ympäri ja sitten nostin raviin. Topilla oli todella pehmeä ravi. Tein pari volttia ja kokorataleikkaa. Harjoittelin pysähdyksiäkin vielä. Topi totteli mainiosti ohjeita. Nostin laukan. Sepä oli siinä unelma. Topi laukkasi niin hienosti etten voinu vetää ohjista jotta se pysähtyisi. Laukkasimme ja en voinut kuvi tellakkaan että tämä loppuu. Vedin ohjia ja Topi käveli taas.
Kiitin Topia ja hyppäsin selästä alas. Koko matkan kun talutin Topia tallille muistelin miten laukkasimme. Se oli niin ihanaa että en edes huomannu että olimme jo perillä. Otin Topilta kamat pois ja tulin takaisin harjaamaan sitä. Sen jälkeen kun harjasin Topin kaivoin laukustani kameran ja otin Topista pari kuvaa.

Illalla kun kaikki työt olivat tehty soitin äidille ja hän tuli hakemaan minua. Autossa kerroin äidille miten ihana hoitsu minulla nyt on.
-No sepä kivaa kuulla. Ethän enään sure Boyta? äiti kysyi. En vastannut. Äiti katsoi minua. En voinut sanoa sitä! Se olisi valhetta...
-En, sanoin niin nopeasti että äiti säikähti.
-No hyvä, äiti hymyili. Tunsin itteäni petturiksi. Miksi oikeen sanoin niin. Tiesin että Topikin oli todella ihana poni mutta minulla oli vieläkin ikävä Boyta. Kotona lähdin nopeasti huoneeseeni ettei äiti näkisi kyyneleitäni. Työpöydälläni oli Boyn kuva katselin sitä vähän aikaa ja sitten meniin koneelle. Kopioin Topin kuvan ja laitoin Boyn viereen. Kyllä siitä Topistakin tulee ihan kohta ystäväni, ajattelin.


Hyvä eka tarina. Saat 80ve
-Ritsku
Kaappisi teen pian!
Takaisin alkuun Siirry alas
Bea

Bea


Viestien lukumäärä : 3
Join date : 06.04.2010

Topin tarinavihko Empty
ViestiAihe: Vs: Topin tarinavihko   Topin tarinavihko EmptyLa Huhti 24, 2010 3:38 am

Olin huonolla tuulella kun tulin Topin karsinan luo. Sain matikan kokeesta 6 ja äiti sai raivarin. Hän sanoi että vietä niin paljon aikaa tallilla, ettei minulle jää läksyihin. Pamautin oven hänen nenän edessä, ja lähdin tallille pyörällä.
Topi katsoi minua hämmästyneenä kun tulin sen luokse pakki kädessä. Aloitin harjaamisen, mutten voinut keskittyä. Antauduin silloin kun huomasin että otan Topin kaviota jo neljäs kerta. Istuin lattialle heinien päälle ja huokaisin. Topi työnsi turpaansa eteeni ja yritti lohduttaa. Rapsuttelin sitä vähän aikaa ja mietiskelin. Sitten tajusin, että voisin rauhottua vähän, jos käyn Topin kanssa jossain. Kentällä, maneesissa tai maastossa... Nyt piti keskittyä ratsastukseen, eikä mihinkään muuhun. Hain Topin suitset, mutta satulan jätin, koska halusin mennä ilman sitä. Olin jo tallin pihalla kun muistin, etten päättänyt vielä minne menisin. Kentällä taisi olla jo joku, joten kävelin sen ohi. Maneesissa oli todella kylmää ja minulla oli vain pusero päällä ja siksi jätin senkin. Jäi maasto. Ilma oli vähän kylmä. Taivaalla oli sadepilvejä ja tuulikin vähän, mutta hyppäsin rohkeasti Topin selkään. Ohjasin Topin maastoa päin, mutta viime hetkellä Topi kääntyikin jo takaisin tallia päin. Vedin ohjista niin kovaa kun pystyin, mutta Topi pysähtyi vasta, kun olimme kentä vieressä. Hyppäsi taas alas ja katsoin Topia silmiin.
-Sinä siinä! sanoin vähän raivostuneena.
-Nyt menet kunnolla maastoon ja lähet vasta, silloin kun minä annan luvan! Topi katsoi minua vähän säikähtyneenä. Kiipesin taas selkään ja annoin pohkeita. Silloin Topi käveli kunnolla, vaikka vähän arastikin.
Maastossa tuuli kovemmin, mikä oli aika outoa, sillä täällä oli paljon puita. Topi pysähtyi melkeen joka puun vieressä ja tutki oksija. En halunnut häiritä sitä, joten en antanut sille pohkeita, vaan seisoin rauhallisesti ja kävelin vasta kun se oli lopettanut. Menimme vähän ravia. Yhtäkkiä Topi pysähtyi. En oikeen tiennyt miksi. Annoin lisää pohkeita, mutta Topi vain seisoi paikallaan. Annoin raippaa. Topi liikkui, mutta väärään suuntaan. Se lähti ravaamaan kohti tallia. Nyt jo vedin ohjista todella ja vähän liikaakin paljon. Topi ei enään jaksannut ja pysähtyi.
-Mitä sinä oikeen touhua... viimeiset sanani katosivat suusta, sillä alkoi kaatosade! Ensin se tietty oli pieni pisarasade, mutta 10 sekunnin kuluttuun minä ja Topikin olimme ihan märkiä. En tehnyt mitää istuin vaan ja ihmettelin, Topi taas lähti laukkamaan kohti kuivaa tallia. Minä melkein tipuin sen selästä kun se lähti. Topi laukkasi niin nopeesti etten edes huomannut miten pääsimme tallinpihalle. Minua nauratti. En voinut kestää ja nauru tuli suustani. Topi pysähtyi katoksen alla ja katsoi minua. Minä vain nauroin. Hyppäsin Topin selästä.
-Sen takiako sinä höpsö yritit päästä koko ajan takaisin tallin? kysyin. Me molemmat litimärkiä katsoimme toisiamme ainakin puol minuuttia. Minä taas nauroin. Topikin hirnui. Halasin Topia kaulasta.
-Voi sua höpsöä! Pelkäsi tulla märäksi.., sanoin.

Puolen tunnin kuluttua Topi seisoi karsinassaan jo kuiva. Olin tarkistamassa sen kavioita. Nyt Topi oli kunnossa.
-Kukakohan pyyhkisi minutkin kuivaksi? Topi käänsi takapuolensa minua kohti.
-Selvä.., laitoin karsinan oven kiinni ja lähdin kotiin.

Kotona tajusin, että minulla on niin hyvä olo, että pyysin äidiltä anteeksi. Sen jälkeen lähdin suihkuun ja jätin äidin suu auki käytävälle.


Hahaa, tosi hyvä! Saat 110!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Topin tarinavihko Empty
ViestiAihe: Vs: Topin tarinavihko   Topin tarinavihko Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Topin tarinavihko
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: