Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Pocon hoitokirja

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Pocon hoitokirja Empty
ViestiAihe: Pocon hoitokirja   Pocon hoitokirja EmptyTi Elo 18, 2009 1:27 am

PONTUS DA
"Poco"
Hoitaja: Hanna


Pocon hoitokirja Poco1

Pocon hoitokirja Poco2

Pocon hoitokirja Poco3


Viimeinen muokkaaja, Wellu pvm Su Toukokuu 09, 2010 7:41 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Pocon hoitokirja Empty
ViestiAihe: Vs: Pocon hoitokirja   Pocon hoitokirja EmptySu Huhti 25, 2010 4:20 am

Iltapäivällä menin tallille. Olin hyvin pettynyt itseeni. En ollut huomioinut hoitsujani juuri lainkaan. Kun olin talille
menin kaappini kautta Pocon karsinalle. Poco luimi kun menin karsinaan. Olihan sillä aihettakin. Annoin sille porkkanan
ja otin harjat esiin. Ajattelin omistaa koko loppu päiväni hoitsuilleni. En Ransulle tai Santulle. Eveliina, Enni ja Emma
saisivat hoitaa ne. Rupesin harjaamaan Pocoa. Se seisoi kiltisti paikallaan jäystäen porkkanaansa. Kun olin
harjannut Pocon kävin nopeasti katsomassa meneekö se tunneille. Koska se ei mennyt otin sen ja vein pihalle. Jäin katselemaan sitä hetkeksi. Se pukitteli riemuissaan ja kisasi Tellan kanssa. Niillä näytti olevan hauskaa. Poco pysähtyi hetkeksi, katsahti minuun päin ja hörähti. Sitten se jatkoi Tellan kanssa leikkimistä. Jätin Pocon riimun sen paikalle ja menin Junnun luokse. Se hörisi karsinassaan, ilmeisesti se haistoi porkkanan joka minulla oli taskussa sille. Hain sen
harjat ja rupesin harjaamaan sitä. Se oli likainen. Ihmettelin missä ihmeessä se oli oikein pyörinyt. Junnu tökki kummallisesti taskuani. "Ainiin! Se porkkana!" Sanoin itsekseni ja annoin porkkanan Junnulle ja jatkoin harjaamista. Katsoin oliko se se menossa tunnille. Junnu ei mennyt tunnille joten vein sen ulos. Kun sain sen tarhaan vein en riimun
pois. Hain kottikärryt ja talikon ja rupesin siivoamaan niiden karsinoita. Junnun karsina oli suht siisti mutta Pocon karsina näytti siltä kun sitä ei olisi siivottu kahteen päivään. Ja siinä riitti tekemistä. Kun vihdoin ja viimein olin saanut karsinat putsattua vein kottikärryt ja talikon pois ja rupesin putsaamaan Pocon ja Junnun suitsia ja satuloita. Vaihdoin satula huovat puhtaisiin ja pesin jalustimet. Siistin satulat ja kävin suitsien kimppuun. Joku oli unohtanut pestä Pocon kuolaimet joten niissä oli paljon likaa. Junnun suitsissa ei ollut paljoa pesemistä. Kun olin saanut kaiken valmiiksi kävin hakemassa Pocon ja Junnun sisään ja lähdin kotiin.


Saat 80ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Pocon hoitokirja Empty
ViestiAihe: Vs: Pocon hoitokirja   Pocon hoitokirja EmptyTi Heinä 06, 2010 4:01 am

Runon väsäsin:

P O C O

Oot hevonen ihanin
Kun sut nään tulee väkisin hymy
Luokseni laukkasit
Omenaa haukkasit
Oot heppaystäväni paras
Söpöin kaura varas
Sua unohtais en
Mä tunnen sen
Tän aidon rakkauden
Minulla oma poni on,
välillä aivan mahdoton.
mut kun mulla oma poni on ei välii
vaik ois karvaton
kun syliini sen nappaisin ja omaa Pocoani hoitaisin!<3

tOIVOTTAVASTI PIDÄTTE <3

Hyvä runo. Saat 40 ve
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna


Viestien lukumäärä : 79
Join date : 18.08.2009
Ikä : 25
Paikkakunta : suomi...

Pocon hoitokirja Empty
ViestiAihe: Vs: Pocon hoitokirja   Pocon hoitokirja EmptyTi Heinä 06, 2010 5:30 am

Riimu ratsastus

Aamulla menin tallille bussilla. Menin heti tallilla Pocon luo. Näin ilmoitus taulun edessä paljon ihmisiä ja menin katsomaan mitä siellä tiirataan. Näin kun Eveliina laittoi nimensä vikellys listaan.
“Moi!” Eveliina ja Emmu sanoivat yhteen ääneen.
“Moi. Mikäs lista toi on?” Kysyin ihmeissäni
“ Tallilla ehkä alotetaan vikellys. Laitoin sut jo ku tiedän et haluut kuitenkin.” Eveliina sanoi ja jatkoi: “Me Emmun kanssa mennään tästä. Moikka!”
“Moikka!” Huudahdin ja menin hakemaan Pocon laitumelta. Se kirmasi ja heitteli ilopukkeja. Se kuiten kin pysähtyi katselemaan kun tulin laitumelle. Poco lähti tulemaan luokseni ihankin se olisi tiennyt taskussani olevista porkkanoista. Kaappasin sen ja annoin sille porkkanan palan. Poco ei kuitenkaan tyytynyt yhteen vaan hamusi taskustani loputkin porkkanat. “Senkin varas!” Huudahdin Pocolle mutta se katsoi minua niin söpösti joten annoin sen syödä ne porkkanat. Vein sen karsinalle ja harjasin sitä. Kun katselin sitä sain idean: Voisin riimuratsastaa Pocolla. Menin katsomaan onko kenttä vapaana ja onneksi se oli. Laitoin Pocolle ostamani riimun ja riimunnarut molemmille puolille. Talutin Pocon kentälle. Huomasin että Enni tuli.
“Moi! Mitä teet?” Enni kysyi
“Moi! Riimuratsastan Pocolla.” Sanoin ja yritin päästä selkään mutta kun olin pääsemässä selkään Poco lähti liikkeelle. Mätkähdin hienosti maahan ja Enni sai hepulin.
“Ahahahaa! Tuunko punttaamaan?” Enni sanoi naurua pidätellen.
“Joo tuu vaan.” Sanoin ja Odotin että Enni tulee punttaamaan. Kun Enni punttasi niin otin itse liikaa vauhtia ja mätkähdin toiselle puolella.
“AAARRRGH!” Sanoin maasta.
“No niin yritä ryhdistäytyä.” Enni sanoi naurua pidätellen. Enni punttasi minut uudestaan ja nyt se onnistui. Aloin kävellä Pocon kanssa. Ennillä oli kamera ja hän otti kuvia. Vähän aikaa hain tasapainoa. Pyysin Pocon raviin. Se pukitteli vähän väliä kun pompin selässä. Enni sai hienoja kuvia. Tein paljon voltteja ja ympyröitä. Poco oli todella vireä. En viitsinyt ratsastaa sitää sitä hikeen joten en ratsastanut sitä kauaa. Kuiten otin sillä laukkaa. Kun nostin laukan ja laukkasin sillä vähän aikaa Enni huusi: “ Hanna! Pysähdy! Siitä tulee verta!” Pysähdyimme kuin seinään. Pomppasin selästä alas ja Enni tuli kiireesti luokseni.
“ Sen takanen. Sen sisäpinnasta tulee verta.” Enni sanoi ja näytti haavan.
“ Miten en huomannut? Olen idiootti!” Sanoin ja talutin Pocon karsinaan.
“ Haen haava ainettaa” Enni sanoi ja lähti kaapilleni. Putsasin haavan vedellä. Onneksi se ei ollut iho mutta siitä kuitenkin tuli verta. Se oli ihan kavion reunassa. Enni tuli haava aineen kanssa ja suihkautti sitä Pocon jalalle.
“Noin. Se saa nyt olla karsinassa vähän aikaa.” Enni sanoi ja lähti hoitamaan Mimiä.
Menin pihalle katselemaan missä Ransu on. Ajattelin ajaa sillä. Näin sen laitumella. Otin sen riimun ja menin laitumelle. Se näki minut ja jatkoi syömistä. Kaappasin sen ja rupesin harjaamaan sitä. Laitoin sille valjaat ja soitin Eveliinan apuun. Laitoimme Even kanssa Ransulle kärryt ja lähdimme kentälle. Ransu oli innoissaan. Siitä oli ties kuinka kauan kun viimeksi olin ajanut sillä. Nousimme kyytiin ja pyysin Ransun siirtymään käyntiin. Se viskoi päätään ja oli lähdössä raviin. Se oli selvästikin innoissaan. Pyysin sen raviin. Ransu ravasi nätisti joskus vähän lujaa mutta saimme sen silti pidettyä aisoissa. Olin oikein tyytyväinen kun lopetimme. Ransu oli saanut liikuntaa joten piti vielä mennä Santulla. Purimme Rasun ja Eve jäi harjaamaan sitä. Menin Santun karsinalle ja harjasin sitä. Sitä ei ollut päästetty ulos koska se oli ontunut hieman mutta uskoin sen olevan jo kunnossa. Koska olen laiska en jaksanut ratsastaa joten tyydyin vain juoksuttamaan sitä. Laitoin sille kapsoin otin raipan ja liinan mukaani ja menin kentälle. Aloitin käynnillä. Se ei ontunut ja oli täynnä energiaa joten annoin sen ravata. Sillä oli kuitenkin niin paljon energiaa joten juoksuttamisesta ei tullut mitään. Irrotin sen liinasta ja päästin sen juoksemaan. Kokosin sille esteitä ja tein niistä sille kujan. Siinä oli töitä. No kun se oli valmis se hyppäsi melkein itsestään esteet. Korotin ja korotin esteitä ja se vain hyppi. Korkein minkä sille laitoin oli 100cm. Otin sen kiinni ja laitoin karsinaan. Vein Pocon laitumelle ja lähdin kotiin. Very Happy

Saat 90 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pocon hoitokirja Empty
ViestiAihe: Vs: Pocon hoitokirja   Pocon hoitokirja Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pocon hoitokirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Nemon hoitokirja

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: