Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Yksityistunti: Enni-Mirella

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Yksityistunti: Enni-Mirella Empty
ViestiAihe: Yksityistunti: Enni-Mirella   Yksityistunti: Enni-Mirella EmptyTo Joulu 31, 2009 4:11 pm

Paikalla oli paljon katsojia, oltiin huhuttu että Enni tippuisi Mirellalta jo muutamassa minuutissa. Mutta minkäs teet, kun alla ystävällinen ja kiltti tamma, jonka mielestä ratsuna oleminen on hauskaa! Niin, niin asiat oikeasti ovat. Mimi ei halua olla ilkeä, se on nuori tamma, joka ei tiedä vielä että pitää olla rauhassa.

Asiaan! Aloitimme selkäännoususta, se onnistui hyvin, pidin Mimistä kiinni, kun Enni kipesi selkään. Annoin Mirellalle hieman makupaloja, kun Enni kiristi satulavyön ja lähti matkaan. Sitten koitti se hetki jolloin Mimi otti itsekseen laukan ja lähti matkaan! Huuiiii se meni kovaa! Huusin että pysy kyydissä ja anna sen mennä! Enni totteli, se otti hulmuavasta harjasta kiinni ja nousu kevyeen istuntaan. Mimi vain juoksi, juoksi ja juoksi. Enni pysyi kyydissä, vähän ajan päästä tamma väsyi ja tiputti laukan raviin. Enni kevensi ja kiitti heppaansa.

-Hyvä! huusin.
-Anna nyt pitkät ohjat ja kiitä!

-Siis tää heppa on ihan hullu! Ennin ääni raikui maneesissa.
- Se vaan tykkää mennä, sun pitää vaa pysyy kyydissä, et se ei opi, että se on keino päästä pois työn teosta. Sanoin hieman nauraen.
Enni mutisi jotain vastauksesksi. Yleisö katsoi hievatamattomana Mimiä.

-Ota ohjat takaisin, vähtellen ja valmistaudu lähtöön. Se lähtee minä hetkenä hyvänsä! Sanoin hieman jännittyneenä.
-Okei, Enni sanoi jännittyneenä.

Ja taas Mimi meni, entistäkin kovempaa, mutta huomasi pian että Enni ei tippunut, ei ikimaailmassakaan.

-Hyvä! Pyydä sitten lisää laukkaa, jos se hyytyy! Nyt se saa laukata, jos tahtoo!
Enni totteli. Mimi teki jopa pukitkin ja voitte arvata kuinka isot pukit sellaisesta hevosesta lähtisi. Enni vaan pysyi selässä, ihme kyllä.
-Huiii!! huusin. Yleisö oli aivan hiljaa.

-Ota ravi! sanoin.
-Rauhallisesti, käännä voltille! Älä jää vetämään suusta, vaan muista päästää tilaa. Mahtavaa! Kehuin Enniä.

-Siis tää Heppa on viel hullumpi, näiks sä sen pukin? Enni tivasi.
-Sitä ei voinut olla näkemättä. Nauroin.
-Miks sämenit ostamaan tälläsen nuoren hepan? Kysyin ihmettyneenä.

Enni pysyi hiljaa.

-Onhan tää tosi hieno tamma, oot kyllä onnenpekka, Enni! Kyllä me saadaan tästä vielä hieno ratsu. Rauhoittelin.
-Niimpä, se on maailman ihanin hevonen!

-Hyvä, lopetetaan tähän. Tuo se kaartoon ja tuu selästä, tehään vielä maasta käsin hommia, ok? Sanoin.
-Sopii hyvin. Enni kiitti ratsua.

Enni talutti Mirellaa uraa pitkin ja pyysin ottaa ravia, mimi vaan kiihdyttelin, mutta enni juoksi kovaa. Mimi oli selväti rauhallisempi taluttaessa. Kävelytin mimiä ja enniä vielä ja lähdimme talliin. Minulla alkoi pian alkeistunnit, joten lähdin pian isoon talliin. Sanoin moikat Ennille ja kehuin päivän ratsastusta:

-Pysyit tosi upeesti selässä!
-Kiitti, mä kyl tarviin oikeesti sun apuu täs kauramoottorissa. Enni kiitteli
-Joo, voin pitää sulle pian toisen tunnin, nyt meen katoo onko aloittelijat valmiina, moikka! Ja lähdin tallista.

Sulle tulee vähän kirjoittamista, Enni Smile Älähän tee samanlaita kun mulla, mutta vuorosanat ja kerronta sama. Tee tarina sinun näkökulmastasi!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
enni
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
enni


Viestien lukumäärä : 176
Join date : 13.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Mimin karsina

Yksityistunti: Enni-Mirella Empty
ViestiAihe: Vs: Yksityistunti: Enni-Mirella   Yksityistunti: Enni-Mirella EmptyPe Tammi 01, 2010 8:06 pm

Minua jännitti aivan hrveästi saapuessani tallillle sillä tänään joutuisin taas Mimin selkään. Olin antanut sille muutaman päivän vapaata vaikka se ei ehkä olisi hyväksi energiselle tammallalleni . Jännitys vain tiivistyi entisestään mitä lähemmäs tallia tultiin. Kun nousin tallin pihassa autosta Iskä huomutti minulle vielä sadannen kerran että muistakin sitten olla varovainen sen hevosen kanssa. Vastattuani myäntvästi lähdin kohti tallia missä leopardin kirjava tammani sijaitsi. Saavuintallin ovelle ja Mimi hirnui minulle matalasti. Hain samalla oven viereisestä satlarista varusteet ja laitoin ne Mimille päälle. Itselleni laitoin turvaliivin ja kypärän. Tälläkertaa raippa saisi jäädä nurkkaan koska en voisi kuvitellakkaan mitä siitä seuraisi. Vaihdoin myös varmuuden vuoksi äidin ostamat turvajalustimet. Sitten olinkin jo valmis mene mään kentälle. Toisinkuin minä Mimi oli aivan rauhallinen. Mitä lähemmäs Tulimme maneesia haluni oli suuri kääntyä pois ja juosta takaisin tallia. Ovella oikeasti olin jo kääntymässä pois mutta viimehetkellä Wellu äkkäsi meidät ja pyysi sisään. No nyt sitä ei voinut enää perua kun kerran oltiin jo maneesissa.
[size=12]Kauhistuin kun näin paljon maneesissa oli ihmisiä. Jotkut loivat Mimiin ihastuneita katseita, Muttta huomasin ssurukseni etä jot kut olivat vuoren varmoja että en pysyisi selässä edes 5 minuuttia. Ei se ollut Mimin syy se vain oli nuori ja villi,joka ei vielä tajunnut aina kaikkea mitä siltä vaadittiin.
No mutta sitten olikin jo aika nousta kyytiin. Selkään nousu sujui hyvin ja vyötä kiristäessä Wellu antoi muutaman namin Mimille että se pysyisi paikoillaaan. Lähdimme uralle käynnissä ja otin ohjat käteen heti. Mutta heti kun annoin pohkeita tapahtui se mitä pelkäsin Mimi singahti laukkaan minlä kaviostan pääsi. Wellu huusi komentoja kentän laidalta mutta kuulin vain osan, niin kovaa me kiisimme ympäri kenttää. Kun Mimi vain lisäsi vauhtia otin viimeisillä voimilläni kiinni sen harjasta ja nousun kevyeeseen istuntaan.
Entiedä mitä tahahtui mutta se pysähtyi ja minä valuin kaulalle. En ikinä ollut mennyt noin kovaa. Minua pelotti mutta luotin Mimiini, en tosin aivan täysillä äskeisen jälkeen mutta kuitenikin.
-Hyvä!anna pitkät ohjat!,Wellu huusi.
-Tää heppa on iha hullu,parkasin kovaa.
-Se vaan tykkää mennä, sun pitää vaa pysyy kyydissä, et se ei opi, että se on keino päästä pois työn teosta, Wellu sanoi hymysä suin.
-Niin,tuhahdin vastaukseksi.
Yleisö katsoi hiiren hiljaa Mimiä.
-äOta ohjat takaisin, vähtellen ja valmistaudu lähtemään,. Se lähtee minä hetkenä hyvänsä! Wellu sanoi ja hänen äänestään kaikui jännitys.
-JUU,kokeillaan, mumisin vastaukseksi.
En edes ehtiny kuin maiskuttaa ja Mimi oli taas vauhdissa. Tällä kertaa se kuitenkin huomasi melko pian että pysyisin satulassa.
-hyvä!pyydä sitten laukkaa jos se hyytyy.Nyt se saa laukata jos haluaa!
Katsoin hetken että oliko se nyt ihan järkevää mutta tottelin kuitenkin.
Mimi nostikin sellaisen laukan kuin piti mutte ei pysynyt siinä vain teki jotain selleista että yleisö kohahti. Snimittäin teki sellaiste pukit että meinasi kaatua mutta ihmeen kaupalla pysyi pystyssä. Käänsin pääni pois ja yritin peitellä järkytystäni.
Lopulta parahdin: Tää on entistä hullumpi!näitsänää pukit!
-Miks sä sit menit ostaa tälläsen nuoren hepan?Wellu sanoi.
-Ja ei sitä pukkia voinut olla näkemättä,Wellu lisäsi.
Pysyin hiljaa, Koska en voinut ajatelaakkaan että Mimi ja minä eroaisimme.
-Onhan tää tosi hieno tamma, oot kyllä onnenpekka, Enni! Kyllä me saadaan tästä vielä hieno ratsu, Wellu rikkoi hiljaisuuden.
-Niin,se on maailman hienoin hevonen,sanoin.
Samassa mimikin hörähti ihan kuin se olisi ollu samaa mieltä kanssani. Kaikkien katsee siirtyivät Mimiin. Lopulta katsomoakin alkoi naurattaa.
-Okei,lopetetaan tähän tuo se kartoon ja tuu alas selästä nii tehään muutama maastakäsin juttu.
-Okei, vastasin.
[size=12]Talutin Mimiä käynnissä ja ravissa uralla, Tosin se kiihdytteli ravissa mutta oli jo rauhallisempi. Wellulla oli alkeistunti joten vein Mimin talliinTallissa harjasin Mimin hyvin ja laiton loimen päälle. Lähdin taluttamaan sitä tarhaan. Pulivälissä Mimi vetäisi minut leikkisästi kumoon. Raahauduin noun metrin mukana kunnes Mimi pysähtyi hirnuen. Nostin itseni pystyyn ja aloin nauraa. Mietin että mitäköhän muut olisivat sanoneet jos olisivat nähneet minut ja Mimin. Suljin portin ja jäin katomaan kun Mimi juosi muitten luo. Vasta sillon huomasin kuinka väsynyt olin ja iskä haki minut autolla kotiin. ja Päätin olla kertomata tämänpäiväisestä tunnista.


Hyvä! Saat 80 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kktalli.suntuubi.com
 
Yksityistunti: Enni-Mirella
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Yksityistunti //Ritsku-Wilma, Enni-Mirella
» Yksityistunti Enni- Wilma
» Yksityistunti Tessa-Mamma
» Yksityistunti Ritskulle
» Yksityistunti Namunalle-Frendi

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: