Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Lakun hoitopäiväkirja

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Laku-heppa
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 16.01.2010

Lakun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Lakun hoitopäiväkirja   Lakun hoitopäiväkirja EmptyLa Tammi 16, 2010 11:31 pm

Tänne Lakun tarinat.


Jos joku ei vielä tiennyt ja Wellu ei lähiaikoina ehdi linkittää niin tässä Lakun kuva ja tiedot:

http://kotisivupankki.com/ks/LakuHepo/sivu/111
Takaisin alkuun Siirry alas
Laku-heppa
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 16.01.2010

Lakun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Eka päivä Lakun kanssa   Lakun hoitopäiväkirja EmptyLa Tammi 16, 2010 11:33 pm

Minua jännitti kamalasti sillä tänään olisi erikoinen päivä.Laku tulisi Ruusukkeeseen.Se oli ollut edellisenä päivänä eläinlääkärissä ja siltä ei oltu löydetty mitään.Lähdin heti aamulla tallille.Laitoin ratsastushousut ja talli kengät.Laitoin takin ja muut vaatteet.Otin mukaan eilen ostamani heppanamit.Pyöräilin tallille vilpoisessa säässä.Wellu tuli näyttämään minulle pikkutallista karsinan johon Laku tulisi.Hain sitten rehuvarastosta puruja.Levittelin niitä pitkin karsinaa.Laitoin karsinaan uuden suolakiven ja tarkistin että juoma-automaatti toimi.Sen jälkeen jynssäsin ruokakupin.Vein karsinaan jonkun verran heiniä.Aamu meni siinä kun järjestin satulahuoneeseen paikkaa Lakun varusteille.Piirsin myös Lakulle nimikyltin.Yhtäkkiä kuulin pihalta tööttäystä ja paljon puhetta.Menin pihalle ja sitten näin Lakun.Wellu ja Lakun entiset omistajat olivat ottaneet sen pihalle.Menin Lakun luokse ja puhelin sille''Oletpas hieno tyttö,oikein hieno.'' sanoin Lakulle pehmeällä äänellä.Sen jälkeen minulta kysyttiin että vienkö Lakun itse karsinaan vai viekö he.Sanoin että voin itse viedä ne.Wellu vei kaikki Lakun tavarat paikoilleen.Maiskautin vähän ja vedin hellästi narusta.Laku lähti seuraamaan minua.Vein sen karsinaan ja otin narun pois.Taputin sitä ja lähdin karsinasta.Laitoin oven kiinni.Laitoin narun karsinan oveen ja menin satulahuoneeseen.''No,oletko tyytyväinen Lakuun?'' Wellu kysyi minulta.''Tietenkin olen,se on oikein komea ja hieno.'' vastasin.Wellu oli laittanut ne laatikon päälle ja sanoi että voin itse laittaa ne paikoilleen.No,vein satulan karsinan oveen olevaan satulatelineeseen.Otin pyyhkeen pois sen päältä.Se oli normaali yleis-satula.Sitten hain suitset.Ne olivat meksikolaiset suitset joskin aika vanhat.Ajattelin ostaa pian uudet.Sen jälkeen hain Lakun suojat.Ne olivat todella huonokuntoiset.Laitoin ne loimitelineeseen.Vein harjapakin satulahuoneeseen.Laitoin sinne myös pintelit.Onneksi satulahuone on aika lähellä Lakun karsinaa.Ajattelin ostaa myös uudet harjat koska vanhat olivat aika kuluneita.Vein vielä Lakun kaksi loimea paikalleen.Hain sen jälkeen harjat karsinan ovelle.Menin karsinaan ja juttelin kuvankauniille tammalle.Otin ensiksi pölärin koska Laku näytti aika puhtaalta.Laku haisteli kokoajan minua ja hörisi.Minua miellytti sen ääni.Se oli jotenkin omaperäinen.Kun olin harjannut Lakun otin kamman.Selvitin eka Lakun harjan.Se oli aika takussa.Kun olin selvittänyt harjan ja harjannut sen se laskeutu hienosti Lakun kaulalle.Harjasin vielä hännän,joskin vähän arastellen koska en vielä tiennyt Lakun luonnetta.Harjasin pehmeällä pikkuharjalla Lakun pään.Se laski päänsä alas aivan kuin tietäen että en välttämättä haluaisi kokoajan kurotella.Sitten silittelin Lakua ja annoin sille yhden namin.Se otti sen tyytyväisenä.Vein harjan pois ja otin vielä kaviokoukun.Ihmettelin Lakun kavioita.Vaikka ne olivat aika isot ne eivät painaneet paljoa enemmän kuin ponin kaviot.Sitten otin narun ja laitoin sen riimuun kiinni.Avasin oven ja talutin Lakun pihalle.Lähdin taluttamaan Lakua maastoon.Hengityksemme höyrysivät kirpeässä pakkasilmassa.Ravuutin Lakua vähän,sillä oli hyvin rauhallinen ravi.Kun olin tulossa takaisin tallille päin näin Ennin.Hän heilutti kättään mutta katsoi ihmetellen Lakua.''Kenen hevonen tuo on?'' Enni kysyi.''Se on mun.Sen nimi on Laku.'' vastasin Ennille.Menin sitten talliin.Vein Lakun karsinaan.Siellä otin narun pois.Hain Lakulle porkkanan ja tarkistin kaviot.Sen jälkeen vein harjapakin pois.Olin Lakun karsinassa vaikka kuinka kauan.Puhelin sille rauhoittavasti.Lähdin karsinasta ja puhelimeni soi.Vastasin siihen.''Täällä äiti.Millon tulen hakemaan sinua?'' äiti kysyi puhelimessa.''Ei vielä mutta soitan sitten.'' vastasin ja suljin puhelimen.Laitoin sitten Lakulle sen loimen päälle ja kävin viemään sen tarhaan.Sen jälkeen hain talikon ja kottikärryt.Laku oli jo sotkenut karsinaansa.Otin lantakasat pois ja vein ne lantalaan.Kippasin ne sinne.Toin kottarit ja talikon takaisin ja vein rehuvarastoon.Laitoin Lakulle kuppiin kauroja.Vein sinne lisää heinää ja hain Lakun takaisin sisälle.Tarkistin kaviot siltä varalta että siellä olisi paljon lumipaakkuja.Ei ollut.Katsahdin kelloon ja huomasin että se oli jo puoli kahdeksan ja minulla oli vielä läksyt tekemättä.Soitin äidille ja sanoin että tule nyt hakemaan.Äiti sanoi että lähtee heti.Menin Lakun karsinaan ja tarkistin että remmit ovat hyvin että ne eivät hierrä yöllä.Kun äiti tuli käskin hänet katsomaan Lakua.''Eikö tuo ole sinulle ihan liian iso hevonen?'' äiti kysyi.''Ei ja se on tosi kiltti.'' sanoin.Äitikin jopa taputti Lakua vaikka pelkää hevosia.Sanoin äidille että tulen ihan kohta.Menin vielä Lakun karsinaan ja kuiskasin Lakulle.''Huomenna nähdään, Laku rakas.''
Laitoin karsinan oven kiinni ja lähdin pikkutallista.Laitoin tallin oven kiinni ja menin autoon.Kun olimme kotona kirjoitin Wellulle viestiä.''Laku oli aivan ihana tuun huomennakin''.Otin Lakusta kuvan ja kehystin ne valokuva kehyksiin.
LOPPU


Saat 130ve, mutta teemme kaappisi kohta, niin lisäämme rahat sitten, mutta voit rauhassa kirjoitella tarinoita, mutta älä ostele mitään tai... no pieniä vaan.
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Laku-heppa
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 16.01.2010

Lakun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Ensimmäinen Lakulla ratsastus   Lakun hoitopäiväkirja EmptySu Tammi 17, 2010 4:11 pm

Olin menossa tänäänkin tallille hoitamaan Lakua.Ajattelin tänään ratsastaa.Kun menin tallille päin minua jännitti hirveästi.En ollut ratsastanut Lakulla kuin koeratsastuksessa.Kun olin tallilla vein tavarani kaappiin.Laku oli pihalla.Menin pikkutalliin ja huomasin että Lakulla ei ollut riimua päässä.Otin riimun ja riimunnarun ja lähdin tarhoille.Menin Lakun tarhaan ja se oli kauimmaisessa nurkassa.Huusin Lakua ja yllätys yllätys se lähti ravaamaan luokseni.Olin aivan ihmeissään!No laitoin Lakulle riimun päähän ja lähdin taluttamaan sitä talliin.Vein sen karsinaan ja hain harjat.Otin Lakulta loimen pois ja ihmettelin miten se oli silti likainen.Otin kumisuan ja pyöritin liat esille.Sen jälkeen harjasin liat pois pölärillä.Harjasin Lakun huolellisesti.Sen jälkeen harjasin Lakun harjan ja hännän.Niissä oli aika paljon lumipaakkuja mutta ne tippuivat pois kun harjasin.Hain kaviokoukun ja puhdistin kaviot.Laitoin riimun kaulalle ja hain satulan.Laku luimisteli kun tulin satulan kanssa karsinaan.Sain nostettua satulan Lakun selkään.Suoristin satulahuovan ja menin toiselle puolelle.Kun aloin kiristämään satulavyötä Laku heitteli päätään.Sain kuitenkin sen sopivan kireälle.Kun olin saanut satulan selkään niin hain suitset.Avasin ne paketista ja laitoin ohjat kaulalle.Tarjosin Lakulle kuolaimia ja se otti ne kiltisti suuhun.Vedin niskahihnan korvien yli ja tarkistin että kaikki remmit oli suorassa.Laitoin leuka ja turpa hihnat kiinni.Sitten lähdin karsinasta ja hain itselleni kypärän ja turvaliivin.Laitoin turvaliivin päälle ja kypärän päähän.Menin Lakun karsinalle ja aukaisin oven.Otin ohjat pois kaulalta ja lähdin taluttamaan Lakua maneesiin.Wellu tuli auttamaan minua.Kun olimme maneesissa talutin Lakun keskelle ja laitoin ohjat kaulalle.''Nyt kyllä jännittää.'' sanoin Wellulle.''Voin jäädä vähäksi aikaa katsomaan.'' wellu sanoi.Sitten Wellu piti Lakua kiinni ja kiristin jonkunverran vyötä.Sen jälkeen Wellu punttasi mut Lakun selkään.Säädin jalustimet sopiviksi ja kirrasin vielä vyötä.''Tää tuntuu kauheen isolta.'' sanoin Wellulle.''Kyllä se siitä.'' Wellu sanoi.Otin ohjat käteen ja maiskautin vähän.Laku lähti käyntiin.Annoin Lakulle pitkät ohjat.Lakun käynti oli iso mutta rauhallinen
käynti.Kun olin mennyt käyntiä noin 10 minsaa Wellu sanoi että voin alkaa ravata.Kokosin ohjat ja annoin vähän pohkeita.Yhtäkkiä Laku nytkähti ja säikähdin että se lähtee ryöstämään.Laku kuitenkin nosti ravin ja aloin keventää.Lakulla oli aika iso ravi.Wellu opetti mua edelleen.Wellu laittoi pääty-ympyrälle pari puomia ja menin niitä.Sitten Wellu lähti.Aina pääty-ympyrällä nousin kevyeen istuntaan ja Laku meni tosi kiltisti koko ajan vaikka itse vähän jännitin.Olin mennyt noin 20 minsaa ravia.Sen jälkeen mietin uskaltaisinko kokeilla laukkaa.Juuri sillä hetkellä Laku hörähti kuin sekin haluaisi laukata.Hiljensin käyntiin ja päätin kokeilla laukkaa.Silloin Enni tuli maneesiin ja kysyi saisiko katsoa.''Juu,saat katsoa ajattelin juuri laukata.'' vastasin.Sitten nostin ravin ja ravasin kierroksen.Kun olin lyhyellä sivulla siirsin toisen pohkeeni eteen toisen taakse.Kun olin pitkän sivun alussa painoin vähän pohkeilla.Laku nosti laukan.Koitin olla rentona.Laku laukkasi ihanan rauhallisesti.Sillä oli aika keinuva laukka.Laukkasin kierroksen ja sitten toisen.Hiljensin raviin ja kevensin kokoajan ja ravasin kierroksen.Sitten hiljensin käyntiin.''Se oli upeaa!'' enni huusi.''Niin olikin tällä on ihana laukka!'' sanoin ennille ja halasin Lakua.Annoin sille löysät ohjat ja Laku venytti päätään.Jonkun ajan päästä kaarsin keskelle.Otin jalustimet pois ja tulin selästä alas.Löysäsin satulavyötä ja otin ohjat pois kaulalta.Talutin Lakun karsinaan.Siellä otin siltä ensiksi satulan pois.Laitoin tilalle loimen.Otin suitset pois.Kävin pesemässä kuolaimeimet ja laitoin suitset pakettiin.Laitoin ne Lakun suitsitelineeseen.Laitoin Lakulle päitset.Vein Lakulle ruuat ja sillä aikaa kun se söi puhdistin harjoja.Niistä lähti kamalasti pölyä.Puhdistin myös satulahuovan.Näin Wellua.''Mitens sulla meni Lakun kans?'' hän kysyi.''Tosi hyvin sillä on aivan ihana laukka!'' sanoin Wellulle.Vein satulahuovan paikalleen ja harjat.Menin Lakun karsinaan olin siellä vaikka kuinka kauan.''Rakastan sinua'' sanoin Lakulle.Kävin moikkaamassa Jimmyäkin.Harjasin sitä vähän.Menin kuitenkin sitten Lakun karsinaan.Kävin järjestämässä kaappini.Ajattelin jättää kaikki tavarat tallille.Pian minua tultiin hakemaan.Kävin vielä hyvästelemässä Lakun.Laitoin oven kiinni ja lähdin.



Saat 80 ve! Hyvä!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Laku-heppa
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 16.01.2010

Lakun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Illalla tallilla   Lakun hoitopäiväkirja EmptyMa Tammi 18, 2010 2:39 am

Oli jo aika myöhä mutta puin kuitenkin uudet ratsastushousuni päälle ja otin raipan ja ratsastushanskat.Pyöräilin tallille vaikka pakkasta oli aika paljon.Kun olin tallilla menin Lakun karsinalle.Aloin harjata sitä.Olin ostanut juuri uudet harjat.Laku oli jo aika puhdas.Kun olin harjannut sen harjasin harjan ja hännän.Puhdistin vielä kaviot.Hain suitset ja avasin ne paketista.Laitoin ohjat kaulalle ja lämmitin kuolaimia.Tarjosin kuolaimia Lakulle ja se otti ne suuhunsa.Laitoin suitset valmiiksi.Laitoin Lakulle loimen.Hain vielä sen uudet suojat ja laitoin ne jalkoihin.Laitoin kypärän päähän ja ajattelin ostaa uuden koska vanha oli jo kulahtanut.Turvaliivinkin tarvisin.Otin kuitenkin vanhan päälle ja menin takaisin karsinaan.Otin ohjat pois kaulalta ja laitoin hanskat käteen.Otin varalta raipan.Talutin Lakun pihalle ja pääsin itse selkään penkin päältä.Kannustin Lakun käyntiin ja käänsin sen maastopolulle.Oli tosi hyvä ratsastusilma.Hengitykset vain höyrysivät kun kävelimme tarmokkaasti polulla.Olin mennyt käyntiä jo jonkun aikaa niin nostin ravin.Lakun ravissa oli aika helppo istua.Puhelin koko ajan Lakulle ja sen korvat kääntyilivät.Oli ihana ratsastaa pienessä lumisateessa omalla hevosella.Ajattelin kuinka onnekas olin kun olin saanut Lakun kaltaisen hevosen.Olin tehnyt jo läksyt ja minulla paljon aikaa.Ravailin pitkin polkuja ja kun tuli hyvä tie niin nostin laukan.Laku pukitti pienet pukit ja lähti täysillä laukkaamaan.Tipahdin mutta sain pidettyä ohjista kiinni.Nousin kannon päältä takaisin selkään.Nostin uudestaan laukan ja se sujui hyvin.Käännyin takaisin tallille.Ravasin melkein tallille asti.Sitten hidastin käyntiin.Tallin pihalla tulin pois selästä ja talutin Lakun talliin.Tallissa otin Lakulta ensin suitset pois.Pesin kuolaimet ja laitoin suitset pakettiin.Vein ne oikeelle paikalle.Jätin loimen päälle.Otin vielä suojat pois.Sen jälkeen toin Lakulle Ruuan.Sillä aikaa kun se söi niin harjasin suojat.Siivosin Jimmyn karsinan.Vein sieltä kaikki lantakasat pois ja vein lantalaan.Vein kottarit paikalleen ja menin Lakun karsinaan.Laitoin sille päitset päähän.Sen jälkeen hyvästelin Lakun.Lähdin pyöräilemään kotiin.


Hyvä Smile saat 80 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Laku-heppa
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 16.01.2010

Lakun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Päivä Muhkun kanssa   Lakun hoitopäiväkirja EmptySu Tammi 24, 2010 5:01 pm

Olin soitellut eilen Muhkun kanssa ja ajattelimme irtohypyttää heppoja.Kun kävin katsomassa pakkasmittarista niin huokaisin koska siellä oli ainakin yli 20 astetta pakkasta.Kävin etsimässä villasukat ja muut romppeet.Puin lämpimästi vaatetta päälle.Otin vähän rahaa mukaan ja menin bussipysäkille.Bussi ei tullut mutta huomasin Muhkun.''Missä ihmeessä se bussi viipyy tännehhän jäätyy?!'' kyselin muilta.Bussi tuli noin 10.Menimme Muhkun kanssa etupenkeille.Kun olimme tallilla veimme kaikki kamat kaappeihin.Menimme rakentamaan hyppykujan.Laitoimme aluksi pieniä esteitä ja niihin sopivat välit.Sen jälkeen menimme hakemaan hepat.Hepat oli laitumella joten otimme Muhkun kanssa narut ja lähdimme tarhoille.Kummatkin hepat tulivat kun rapisutimme pussia.Laitoin Lakun riimuun narun ja Muhku teki samoin.Laitoin Lakun käytävälle ja Muhku vei Mimin karsinaan.Harjasimme hepat kunnolla.Selvitimme vielä harjan oikein sileäksi.Ongelmia tuottivat kaviot.''Nosta nyt se sun kavios!'' taistelin Lakun kanssa.Mimi käyttäytyi oikein mallikelpoisesti ja Muhku oli puhdistanut kaviot kun en ollut vielä puhdistanut Lakulta ensimmäistäkään.Muhku tuli auttamaan mua ja me saatiin Lakun kaviot puhdistettua.Laitoimme kummallekkin etu- ja takajalkoihin suojat.Otimme riimun narut ja mukaan lainasimme juoksutusraippaa.Kun olimme maneesissa niin päästimme hepat vapaaksi.Laku ja Mimi vain löntystelivät.Jonkun ajan päästä otimme hepat kiinni ja talutimme ne kujan alkuun.Kummatkin hyppäsivät hyvin.Korotimme esteitä mutta se ei ollut ongelma Mimille ja Lakulle.Kun este oli 80cm Mimi arvioi väärin ja hyppäsi liian reunaan.Este kaatui ja hepat lähtivät juoksemaan ympäri maneesia.Saimme kuitenkin ne rauhoittumaan ja sitten laskimme esteen 30cm ettei tule hyppypelkoa.Sen jälkeen hepat hyppäsivät tosi hyvin.Korkeimmillaan este oli 120cm.Kun olimme irtohypyttäneet otimme hepat kiinni ja veimme talliin.Laitoimme kummallekkin loimen.Otimme suojat pois ja sitten Muhku kävi hakemassa kakstentoholinimenttiä.Laitoimme sitä heppojen etujalan jänteisiin.Sen jälkeen kävimme purkamassa estekujan ja haimme Mimin pihalle.Lähdimme taluttamaan sitä maastoon.Juttelimme vähän kaikkea.Ravasimme vähän matkaa.Ravasimme vähän väliä.Kun olimme jo aika kaukana tallista käännyimme takaisin.Kun olimme tallilla veimme Mimin karsinaan ja otimme riimun narun pois.Menimme Lakun karsinaan ja tarkistimme kaviot.Siellä ei ollut mitään.Otimme loimen pois ja harjasimme Lakun vielä varalta.Laitoimme Muhkun kanssa loimen takaisin.Hain suitset ja laitoin riimun kaulalle.Pujotin ohjat Lakun kaulaan.Sen jälkeen tarjosin Lakulle kuolaimia.Se otti ne kiltisti suuhun ja laitoimme suitset kunnolla.Kävimme kumpikin hakemassa turvaliivin ja kypärän.Laitoimme turvaliivit päälle ja kypärät päähän.Otin Lakulta riimun pois kaulalta ja ohjista kiinni.Talutin Lakun pihalle ja löysimme sopivan penkin.Muhku punttasi mut eka selkään ja sen jälkeen tuli itse.''Kauhee ku tää on iso!'' muhku sanoi roikkuen mussa kiinni.''Niin onki mut tää on tosi kiltti ja hyvät askeleet.'' sanoin.Käännyimme metsäpolulle.Kun olimme menneet jonkun aikaa käyntiä ja Muhku tottunut olemaan takana niin nostimme ravin.Laku ravasi rauhallisesti polkua pitkin.Ravailimme pitkin poikin ja sitten laukkasimme vähän.Se onnistui hyvin.Käännyimme takaisin kun polku loppui.Laukkasimme pitemmän matkaa ja hiljensimme raviin.Ennen tallia menimme käyntiä.Tulimme tallin pihalla pois selästä ja talutimme Lakun talliin.Veimme sen karsinaan ja otimme suitset pois.Laitoimme tilalle riimun.Veimme vielä omat kamat kaappeihin ja lähdimme.

Saat tästä 120ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Laku-heppa
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 16.01.2010

Lakun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Taas tallilla ;)   Lakun hoitopäiväkirja EmptyLa Huhti 10, 2010 5:01 pm

Nousin ylös ja kävelin
horjuen peilipöydän luokse.Hiukseni olivat taas kuin jollain peikolla .Otin harjan ja aloin selvittämään varsinaisen takkupesän. Se
yllättäen suoristui melkein takuttomaksi.Otin
pyjaman pois päältäni ja vedin ratsastushousut jalkaani.Laitoin paidaksi mustan topin ja punaisen hupparin.Laitoin hiukseni
huolimattomalle poninhännälle.
Hyppelin portaat alas keittiöön. Söin aamupalan ja otin eväitä tallille ja muutaman porkkanan Lakulle.Eteisessä vedin päälleni takin ja aloin etsiä chapseja,kypärää ja kenkiä,kunnes muistin että ne olivat tallilla.Juosten hain rahat keittiöstä ja vedin tallilenkkarit jalkaani.Etsin hätäisesti vielä hanskani

Menin tallille aina bussilla,joten matka meni nopeaa ja pian tallille oli vain kilsa.Olin pian
perillä, vaikka bussi melko hiljaa.
Ikävöinkin jo Lakua.Jäin bussipysäkille joka oli lähimpänä tallia.Pihalla menin sisälle ja suuntasin Lakun karsinaa
kohti. Laku odottikin jo ovella. ”Hei söpöläinen”,
tervehdin. Menin satulahuoneeseen ja etsin sieltä Lakun harjat. ”Voi sinua söpöläistä”, moitin hymyillen. Aloin
harjata Lakua kumisualla tarkasti ja suht. nopeasti ja likaa irtosi valtavasti.
Harjasin pelkällä kumisualla ainakin melkein 10 minuuttia, joten,
harjaamiseen meni todella kauan. Sain
kuitenkin liat pois ja olin tyytyväinen.Sitten aloin harjata pehmeällä harjalla jotta sain viimeisetkin pölyt pois.Sitten otin pääharjan ja harjasin Lakun pään.Sitten otin vielä pehmeän harjan jolla harjasin jalat.
Otin kaviokoukun ja puhdistin kaviot ja Laku nosti ne hienosti.´´Hyvä tyttö´´ kehuin Lakua.
Sitten otin piikkisuan ja harjakamman ja aloin selvittää ensiksi sormin Lakun harjaa.Kun olin selvittänyt Lakun harjan niin harjasin sen harjakammalla ja se laskeutui kuin vesiputous.Sitten selvitin hännän ja siitäkin tuli kiiltävä.Sen jälkeen päätin letittää Lakun harjan.Letittämisessä meni noin 20 minuuttia.Sitten jätin Lakun karsinaan.Menin satulahuoneeseen ja kysyin Wellulta missä olisi pahvia nimikyltin tekemiseen kun Lakun karsinan ovessa luki vain Laku.Wellu näytti missä oli pahvia ja antoi myös tusseja.´´Kiitos´´ kiitin.
Sitten kirjoitin pahviin Lakun virallisen nimen,lempinimen,kasvattajan,omistajan,syntymä ajan,rodun,sukupuolen.
Tälläinen siitä tuli:

Låndan ''Laku''

Rotu:P.R.E
Skp:Tamma
Synt.20.2.2001
Kasvattaja:Charoline
Om.Laku-Heppa

Sitten piirtelin siihen pari sydäntä ja kiinnitin sen Lakun karsinan oveen.Koristelin myös jonkin verran harjoja ja kirjotin niihin Laku.
Menin Lakun karsinalle ja mietin ratsastaisinko.Päätin ratsastaa pienen lenkin.Hain Lakun satulan ja laitoin sen selkään.Nostin sen oikealle kohdalle.Sitten kiristin vyötä ja laitoin sen kakkosreikään.
Sitten hain suitset.Laitoin päittet kaulalle ja laitoin myös ohjat kaulalle.Sitten tarjosin Lakulle kuolaimia.Se otti ne kiltisti.Laitoin niskaremmin korvien takaa.Sitten tarkistin että kaikki remmit on suorassa.Laitoin turparemmin kiinni ja tarkistin että sinne väliin mahtuu 2 sormea.Laitoin leukaremmin kiinni ja tarkistin että sinne mahtuu nyrkki.Laitoin ohjat kaulan taakse ja menin hakemaan kypärän ja raipan.Hain Lakun karsinasta ja talutin sen tallin pihalle.Siellä kiristin satulavyön ja säädin jalustimet.Nousin selkään.Laku tuntui ainakin 170cm vaikka sehän on todellisuudessa 165cm.Kokosin ohjat ja painoin varovasti pohkeilla.Laku lähti käyntiin.Laku alkoi heti kävellä tarmokkaammin kun päästiin hiekkatielle.Pyysin varovasti ravia ja Laku lähti ihanan keinuvaan raviin.Ravailin vähän matkaa kunnes näin edessämme noin 50cm tukin.Nostin laukan ja ohjasin Lakun esteelle.Se hyppäsi aivan ihanasti.Laukkasin vielä vähän matkaa.Sitten otin ravin kautta käyntiin.Menimme vielä noin 2km eteenpäin.Käännyin takaisi päin.Kun näin taas saman tukin niin nostin laukan ja ohjasin Lakun esteelle.Luulin että Laku hyppää mutta se kielsi joten tipuin selästä mutta pidin ohjista kiinni.´´Rauha,rauha tyttö´´ Sanoin Lakulle.Pääsin takaisin selkään ja käänsin Lakun uudestaan esteelle ja se hyppäsi sen yli hienolla hypyllä.Sitten ravailin vähän matkaa ja kävelin kilsan ennen tallia.Tallin pihalla otin ohjat pois kaulalta ja löysäsin vyön ja nostin jalustimet.Lähdin taluttamaan Lakua talliin.Vein sen karsinaan.Otin eka suitset pois ja laitoin ne karsinan oveen.Otin satulan pois ja vein sen satulahuoneeseen.Pesin kuolaimet ja laitoin suitset pakettiin.Vein nekin satulahuoneeseen.Sitten laitoin Lakulle loimen ja vein pihalle.Hain kottarit ja talikon.Nostin talikolla pois kaikki lantakasat ja märät purut.Kävin kaatamassa kottarit lantalaan ja vein ne omalle paikalle.Sen jälkeen tein Lakulle kaurat ja vein heinää ja kaurat karsinaan.Sitten hain Lakun sisälle.Kun se söi niin otin siltä loimen pois.Sitten kun se oli syönyt annoin sille porkkanan ja vein ulos.Sitten keräsin kamppeeni ja sanoin Wellulle ´´Moikka!´´.Sitten avasin pyöräni lukon ja lähdin kotiin.Kotona tein Lakulle herkkupussin johon laitoin omenaa ja porkkanaa.Laitoin myös Lakun kuvan kehyksiin.

150ve
-Ritsku


P.S kirjoitathan Tänne
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Lakun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lakun hoitopäiväkirja   Lakun hoitopäiväkirja Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Lakun hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Dominon hoitopäiväkirja
» Pimun hoitopäiväkirja
» Mirellan hoitopäiväkirja [:

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: