Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku Empty
ViestiAihe: Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku   Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku EmptyLa Helmi 06, 2010 11:00 pm

Tuntilista
Ritsku - Akku
Enni - Tella
Emma -Nemo

Tunnilla

Harjoitellaan temponvaihteluita, ja parannetaan istuntaa. Laukannostot voltilta. Lopussa Enni hyppäsi Tellalla muutaman esteen pitkällä sivulla.

Ritsku ja Akku
Tuota noin. Temponvaihtelut olivat ihan sanonko mistä... =) Akku halusi vain mennä. Käynnissä sujui kylläihan ok. Ravissa ja laukassa pääty ympyrällä kanssa vähän hiljentyi, mutta parantamista on. =)

Emma ja Nemo

Nemo temppuili, mutta meni kuitenkin hyvin. Nemo liikkui ja alkoi taipumaan sisäpohkeen ympärille. Laukat meni hyvin, tosin hieman laiskasti. Ilman jalustimia harjoiteltiin suoraa selkää ja rentoutumista, joka onnistui lopputunista jo hyvin! =)

Enni ja Tella
Kaksikko onnistui tunnilla todella hyvin, eikä mikään ihmekkään =) Tella meni reippaasti ja Ennin istunta oli hyvä, tosin joskus jalustimet vähän heiluivat jalassa... Este lopussa onnistui hyvin, Tella hyppäsi sen hyvällä tyylilä ja sopivalla tempolla. Tellalla meni laukannostot hyvin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku   Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku EmptySu Helmi 21, 2010 6:21 pm

Lähestyin tallia ja menin suoraan tuntilistan luokse. Siinä luki, että menen Akullla. ”sehän on kamalan vaikea ja miten minä, sille pärjäisin” tuumailin ja suuntasin katsomaan Akkua. Neiti tuli heti tutkimaan ja työnsi turpansa kaltereitten välitse. Aloitin harjaamalla neidin, joka paikasta, että Akku olisi hyvin siisti tunnilla ja muutenkin se piti aina tarkistaa. Akun hoitaja oli varmaan jo harjannut sen, sillä siitä ei oikein likaa irronnut. Harjauksen jälkeen sovitin satulan, jossa Akku heti alkoi riehaantua ja potki takaseinää pelotellessaan minua. Näykkimisiin ehdin varautua ja siirtyä kauemmaksi Akusta. Sain kuitenkin keploteltua satulan selkään ja alkaa vyötä kiristämään. Kiristäminen ei tuottanut ongelmia ja pääsin nopeasti suitsien laittoon.

Maneesissa ei ollut vielä ketään, mutta ajattelin mennä jo kaartoon sovittelemaan jalustimia. Pienen odottelun jälkeen kuuluikin jo tuttuja ääniä ja ovesta tepasteli sisään Enni ja Emmu poniensa kanssa. Samalla Wellukin jo kävi katsomon puolelle ja odotti meitä ratsaille.

Uralla Akku meni ihmeen nätisti mutta hiljaa, kun meillä oli vielä pitkät ohjat. Lyhyen kävelyn jälkeen otimme ohjat, joka sai Akkuun vipinää ja sain maistaa ensimmäisen pienen pukin siltä. Emmullakin näytti olevan hiukan hankalaa. Siirryimme raviin Wellun käskystä. Tella meni upeasti miltein muodossa, mutta samaa ei voi sanoa minusta ja Emmusta, sillä Akulla oli jo meno päällä, joka tarttui Nemoonkin. Muutaman voltin jälkeen Akku suostui rauhoittumaan ja kuulimme Wellun käskevän: ”ja sitten kokeillaan koota ravia” Teimme käskettyä, mutta minulta se ei onnistunut niin hyvin. Ensin Akku vain pelleili ja yritti riistää, mutta rauhoituin ja annoin pieniä puolipidätteitä, jolla sain hyvin Akun kuuntelemaan ja hiljensi hiukan vauhtia. Saimme pitää pienen tauon ja sen jälkeen otimme laukan nostoja voltilta. Voltit onnistui hyvin, mutta laukka meni hiukan kovaa, joten menin myös laukassa voltteja, että se menisi hiukan hiljempaa.

Tunnin lopussa teimme emmun kanssa käynnissä työskentelyä, kun Enni sai hypätä pari estettä. Otimme loppukäynnit maasta ja talutimme ne päätalliin

Laitoimme niille loimet ja veimme ulos. Akku ja Nemo menivät samaan, mutta Tellalla ei ollut tarhassa kavereita, joten pidimme sen sisällä lämpimässä. Lähdin kotiin Wilman ja Claran kautta.



Hyvä tarina saat 70 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
emmu
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
emmu


Viestien lukumäärä : 151
Join date : 12.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : maapallo.....

Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku   Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku EmptyMa Helmi 22, 2010 10:33 pm

Menin suoraan koulusta tallille koska olin saanut varattu itselleni tunnin neljältä. Olin myös saanut selville että Enni ja Ritsku tulivat samalle tunnille kanssani. Meille tulisi varmasti hauska tunti! :]
Olin ihan ajatuksissani...
RINGGG..koulun kello soi.
Tokenin nopeasti ja lähdin pinkomaan muitten perässä kohti ulko ovea. Kuulin vain että opettaja yritti huutaa jotain matikan läksyistä...En jaksanut välittää. Halusin vain tallille ponien luo. Koulu päivä oli ollut pitkä ja inhottava ,mutta onneksi se oli nyt ohi!
Lähdin kävelemän kohti bussipysäkkiä, jossa näytti olevan paljon ihmisisä odottelemassa. Maksoin ja hyppäsin bussiin. Huomasin bussissa myös Ennin ja Ritskun. Menin heidän luokseen.
-Moi, sanoin tytöille.
-Moi, Enni ja Ritsku sanoivat melkein yhteen ääneen.
-Olitko sinäkin tulossa neljän tunnille?, Ritsku kysäisi.
-Juu, vastasin innoissani.
-Minua jännittä kyllä hiukan, Ritsku myönsi.
-Ai, miksi?, kysäisin.
-No Wellu vihjaili että saisin Akun, Ritsku kertoi.
-Mitäköhän tunnilla tehdään?, Ennikin puuttui keskusteluun.
Mutta keskustelumme jäi kesken sillä Bussi pysähtyi tallin kohdalle. Hyppäsimme ulos ja jatkoimme matkaa kohti tallia. Tallin luona meninmme suoraan ilmoitustaulun luokse kotsomaan listaa.
Siinä luki näin:
Ritsku-Akku
Emmu-Nemo
Enni-Tella
Lähdimme kaikki omien ratsujemme luokse. Minua jännitti hiukan, koska en ollut ennen mennyt Nemolla. Mutta Ritsku oli vakuuttanut että se oli mukava ratsastaa. Hain Nemon harjat satulahuoneesta. Sitten palasin takaisin Nemon karsinalle ja astuisn sisään. Tunsin heti kutittavan pikku turvan kädelläni..Se oli Nemo, ruusukkeen tallin ihana vuonoponi. Vilkaisin kelloani. Puolituntia aikaa hoitaa Nemo kuntoon. Rupesin harjaamaan Nemoa. Nemo seisoi kiltisti karsinassa. Kun sain Nemon harjattua hain kavio koukun. Puhdistin kaviot huolellisesti. Sitten lähdin hakemaan varusteita satulahuoneesta. Löysin ne helposti ja palasin ne mukanani takaisin Nemon karsinalle. Jätin suitset karsinan eteen odottamaan ja menin satulan kanssa karsinaan. Latoin Nemolle satulan selkään. Aluksi minulla oli hiukan hankaluuksia satulavuon kanssa koska Nemo pullisteli aika lailla. sain satulan jotenkin Nemon selkään ja menin hakemaan suitset käytävältä. Nemo otti kuolaimet kauniisti suuhunsa ja sain suitset päähän. Sitten menin hakemaan omat varusteeni. Otin kypärän ja raipan lisäksi myös varmuuden vuoksi turvaliivin. Latoin varusteet ylleni ja vilkaisin kelloani. Se oli viittä vaille neljä. Lähdin taluttamaan Nemoa kohti maneesia.

Muut odottelivatkin jo maneesissa. Talutin Nemon jonon jatkkoksi kaartoon. Nousimme kaikki selkään ja säädimme jalustimet. Enni ja Ritsku pääsivät jo kävelemään uralle, mutta minulla oli vaikeuksia saada nemo paikoilleen. Onneksi Wellu tuli pitämään Nemosta kiinni ja minä sain jalustimet ja vyön kunnolla. Sitten ohjasin nemon uralle kävelemään. Kävelimme kaikki uralla pari kierrosta pitkin ohjin. Sitten otimme ohjat. Nemo temppuili aika paljon ja ei kulkenut oikein kunnolla eteenpäin. Sitten kuului Wellun napakka ääni, Ravia. Teimme työtä kskettyä. Pian kaikki olivat ravissa..Paitsi Nemo, joka ei suostunut nostamaan ravia kunnolla. Ruhdistäydyin ja annoin oikein kunnolla pohkeita. Nemo lähti ravaamaan reippaasti uralla. Sitten kuului taas Wellun ääni, hidastakaa ravia. Teimme taas ohjeen mukaan. Minulla meni ihan hyvin. Mutta kun piti nopeuttaa ravia Nemo ei oikein liikkunut kunnolla. Teimme tempon vaihtelut vielä muutaman kerran ja ne sujuibatkin jo paremmin. Ravasimme vielä hetken normaalisti uralla ja sitten otimme käyntiin. Sitten kuului taas Wellun ääni. Wellu selitti meille laukka tehtävän. Tehtävässä piti nostaa laukka voltilta. Wellu käski Ritskun nostaa laukan ja katselin heidän menoaan. Seuraavaksi olisi minun vuoroni. Maneesissa kuului Wellun ääni joka kehotti minua laukkaamaan. Nemo lähti laiskasti voltille. Yritin herätellä Nemoa parhaani mukaan. Mutta Nemo ei ollut huomaavinaankaan pohkeita. Sain jotenkin laukan..Mutta se hiipui pian raviin. Minua ärsytti palata takaisin jonoon ilman että olin saanut kunnon laukkaa. Pian oli taas minun vuoroni. Annoin napakat laukkapohkeet. Mutta ei taaskaan kunnon laukkaa. Olin pettynyt. Palasin takaisin jonoon. Vaihdoimme suuntaa ravissa. Sitten laukkasimme samalla tavalla toiseen suuntaan. Kun Ritsku ja Enni olivat menneet oli minun vuoroni. Annoin edellistä napakammat pohkeet ja sain kun sainkin Nemon laukkaamaan hyvin...Itseasisaa Nemolla oli ihana laukka! :]
Laukkasimme vielä muutamat kerrat ja sitten otimme loppu ravit. Nemokin ravasi jo reippaammin. Ravasimme muutaman kierroksen ja sitten otimme Wellun pyynnöstä käyntiin. Enni hyppäsi vielä muutaman esteen. Kävelimme muutaman kierroksen käyntiä pitkin ohjin. Nemo oli ihan mukava poni, tuumin kun käänsimme kaartoon. Taputimme poneja oikein kunnolla koska kaikilla oli mennyt ihan hyvin. Tulimme alas selästä ja laitoimme poneille viltit. Sitten lähdimme yhtämatkaa tallille.

Tallille päästyämme veimme ponit karsinaan. Otin Nemolta varusteet pois ja laitoin loimen. Annoin vielä Nemolle porkkanan ja laitoin varusteeni kaappiini. Sitten lähdin Ritskun ja Ennin kanssa bussipysäkille: )


Mahtava tarina! Saat 120 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku   Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku
» Maastoon! Emma, Tessa Ja Ritsku
» ONNEA ENNI JA EMMA 13 v.!!!!
» Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma
» estetunti // osallistujat: Nazqu, Ritsku, enni

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: