Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty
ViestiAihe: yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku   yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku EmptyKe Loka 07, 2009 7:55 pm

Tuntilista

Enni- Hilde

Emmu- Jimmy

Ritsku -Vili

Ohjelma

Pohkeenväistöä lävistäjällä ravissa ja käynnissä. Voltteja, ympyröitä ym. Laukkaa myös paljon + Laukanvaihdot.

Muuta

Enemmänkin kertaustunti, hyvin meni kaikilla, mutta Jimmy kiihdytteli. Hilde oli vähän laiska Crying or Very sad
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
enni
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
enni


Viestien lukumäärä : 176
Join date : 13.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Mimin karsina

yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku   yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku EmptyPe Loka 09, 2009 12:29 am

Saavuin tallille hyvissä ajoin ennen tunnin alkua ja päätin puuhailla hoitsujeni kanssa. Ami ja Tella olivatkin jo karsinoissaan ja aloin harjata niitä. Putsasin vielä kaviot ja samassa muistin etten ollut vielä vilkaissut tuntilistaa. Tuntilista oli ilmoitustaululla ja sen mukaan menisin Hildellä. Minua jännitti hiukan koska Hilde oli uhan uusi tuttavuus minulle. Vein Amin ja Tellan harjat pois ja hain Hilden tilalle. Hilde oli utelias karsinassa ja tuli heti ovelle tekemään tuttavuutta kanssani. Vaikka Hilde olikin vähän isompi kuin hoitsuni se oli silti todella kiva hoitaa. Hain satulahuoneesta satulan ja suitset. Ensimmäisenä laitoin satulan selkään. Mutta suurin ongelma oli se että Satula vyö ei mennyt läheskään edes ensimmäiseen reikään. Onneksi Ritsku oli läheisessä karsinassa hoitamassa Viliä tunnille ja kysyin häneltä apua. Ritsku kertoi minulle että Hilde yleensä pullisteli satulavyön laitossa ja miten sen sai kiinni helposti. Kun olimme saaneet vyön kireälle kiitin vielä Ritskua ja aloin laittaa suitsia. Kuolaimet Hilde kuitenkin antoi kiltisti laittaa suuhun. Katsoin vielä kaiken olevan kunnossa ja lähdin kohti maneesia. Maneesissa laskin jalustimet alas ja nousin selkään. Kun sain jalustimet ja vyön hyvin lähdin liikkeelle. Hilde kuunteli hyvin apuja mutta oli jo alku käynnissä vähän laiskalla tuulella. Pian Wellu käski meidän nostaa ravin ja Hildelä oli iso mutta pehmeä ravi. Kun olimme ravanneet jonkin aikaa sai kokeilla ensin käynnissä ja sitten ravissa lävistäjällä pohkeenväistöä. Hilde menin ihan hyvin mutta välillä tipahti ravista käyntiin. Sitten menimme ravissa ja käynnissä voltteja ja pääty-ympyröitä. Kaikki saivat tuherrettua jonkin laisia Ympyröitä ja aloimme laukata. Oli minun vuoroni ja nostin laukan. Hildellä oli tosi ihana laukka vaikka sitä pitikin vähän patistaa eteen. Seuraavalla kerralla piti vaihtaa laukka ja sain sen jotenkutin vaihdettua. Sen jälkeen kävelimme pitkinohjin ja tulimme kaartoon. Taputukset ja ratsailta, Huusi Wellu. Tulin alas selästä ja lähdin taluttamaan jonon ekana Hildeä talliin. Talissa otin Hildeltä kamat pois ja laitoin sille loimen päälle. syötin vielä Hildelle, Amille ja Tellalle porkkanoita ennen kuin lähdin kotiin… yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Icon_razz
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kktalli.suntuubi.com
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku   yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku EmptyMa Loka 26, 2009 11:54 pm

Ihana tarina jälleen! Olet tallin ykköshoitajia! hyvä! Ja siitä tarinasta... saat 100 ve!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku   yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku EmptyTi Marras 03, 2009 10:19 pm

Heräsin makeista unistani ja huomasin kellon olevan jo 10 affraid Olin unohtanut koko tunnin. Äkkiä menin pukemaan. Äitini oli ollut tänään hyvällä päällä ja oli tehnyt minulle kaksi leipää aamupalaksi. Minulla oli niin kiire, joten sulloin leivät äkkiä bussiin ja otin omenan ja laitoin ne reppuuni. Otin koukusta minun takkini ja eteisen kaapista kaivoin ratsastuskappeeni ja lähdin juoksemaan bussipysäkkiä päin. 50metrin päässä näin bussin odottavan minua, mutta bussi alkoi hiljalleen lähteä. Aloin hirveästi vilkuttaa ja ripensin vauhtiani. Yhtäkkiä kompastuin reppuni roikkuvaan nauhaan ja tajusin itsen olevan maassa makaamassa. Samalla huomasin bussi kuskin äkkäävän minut ja pysäytti bussin ja odotti minua. Keräsin kamppeeni maasta ja lähdin nopeasti bussia kohti. Nousin bussiin posket punaisina ja näytin bussikorttini. Nolona minä meni perälle istumaan ja mietiskelin samalla että aijon seuraavalla kerralla laittaa kaikki mahdolliset herätyskellot soimaan ettei tällästä enään kävisi. Loppumatka sujui hyvin. Ruusukkeen tallin pysäkillä jäin pois ja tallustelin suoraan tuntilistaa katsomaan. Huomasin meneväni: Vilillä. Toiveeni oli toteutunut. Pääsin ekaa kertaa Vilillä. En ehtinyt hoitaa ennen tuntia ollenkaan hoitsujani koska kello oli jo paljon. Menin suoraan vilin luo. Moikkasin matkalla claraa ja nemoa. Kun olin vilin luona niin otin Vilin kiinni ja sujautin riimun päähän. Ja kun hain samalla harjat niin otin mukaan myös satulan ja suitset. Aloin harjaamaan Viliä. Tänään vilillä taisi olla hyvä päivä sillä Vili oli paikallaan ja hiukkasen torkahteli. Harjaamisen jälkeen siirryin satulaan. Kun Vili näki satulan niin se alkoi heti käännyillä ja venkoilla vähän. Vili on niin matala niin sain satulan helposti selkään, vaikka vili yritti vastaan. Suitset onnistui sujahtaa päähän helposti. Koska ilma oli hiukan viileä niin pätin ottaa viltin mukaan ja asettelin sen vilin päälle. Kun loputkin tunnillani olleet olivat valmiita niin lähdimme maneesia kohti. Enni tallusteli ensimmäisenä Hilden kanssa., Minä olin toisena Vilin kanssa ja vikana oli Emma Jimmyn kanssa. Kaarrossa Hanna tuli painamaan minulle ja kun olin kyydissä ja jalustimet väkrätty oikein kokoisiksi niin saimme lähteä kävelemään uraa pitkin. Kun kävelyt oli kävelletty, niin otimme ohjat ja siirryimme raviin. Ravissa me teimme volttaja ja kaikenlaisia kiemuroita. Takaani vain kuului:
-pohkeet kiinni käytä vaikka raippaa, Wellu huusi.
Käännyin welluun päin ja sanoin:
-Minuako tarkoitat? Kysyin kummissani
- En, autan Enniä raviin, Wellu vastasi ja jatkoi auttamaan Enniä.
Nostin ravin takaisin ja jatkoin volttejen tekemistä. Voltit onnistuivat hyvin, mutta jos jouduin jonkun taakse, niin Vili lähti seuraamaan sitä. Eikä totellut minun apujani. Kun kaikki olivat olleet jonkun ajan ravissa niin saimme nostaa laukan voltin lopussa. Käännyin voltille ja annoin merkiksi laukkapohkeet. Voltin lopussa annoin laukka-avut. Ja Vili laukkasi. Wellu huomasi minut ja antoi minun laukata puolikierrosta ennen kuin otan ravin. Kun muutama laukka oli tehty, niin otimme pienen lepokäynnin ja samalla Wellu selosti seuraavan tehtävän, joka oli: pohkeenväistö. Ensiksi aloitti Enni, me muut teimme voltteja ja sompailimme jossain. Kunhan vaan olimme ennin tieltä pois. Ennin jälkeen tehtävän teki minä ja vili. Kaikki meni hyvin, mutta Vilin jalat sompaili ihan jossain muualla kuin pitäisi. Muutaman yrityksen jälkeen Vilin jalat onnistui menemään nätisti. Kun kaikilla meni hyvin, niin meidän piti mennä pohkeenväistö ravissa. Se ei ollut vaikeata vaan juuri toisen päin. Ravissa Vili kuunteli hyvin minua. Pohkeenväistö meni hienosti. Pienen tauon jälkeen nostimme vuorostaan laukan. Teimme ensiksi laukanvaihdot lävistäjällä. Kun pari kertaan oltiin menty niin kokeilimme vaihtaa laukan uralla. Kaikilla onnistui hyvin, paitsi taisin laukata vilillä kaksi kierrosta väärässä laukassa(hih) Otimme vielä loppu ravit ja sen jälkeen pitkät ohjat ja kaartoon. Kukaan heppa ei jatkanut tunnille, joten voimme hoitaa ne. Talliin vietyämme ponit ja otettu kamat pois, niin harjasimme ne. Wellu kävi tallissa ja ohikulkiessaan, Minä pyysin Viliä seuraavallekkin tunnille. Menin vielä hoitamaan hoitsujani, mutta siitä sitten Claran ja Nemon päikkyyn kirjoittelen….
Takaisin alkuun Siirry alas
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku   yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku EmptyTo Marras 05, 2009 3:06 pm

Jee! hyvä tarina ritsku! saat 200!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku   yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku EmptyTi Helmi 02, 2010 12:50 am

Tarina on Emman käsialaa
Saavuin tallille hyvissä ajoin ennen tuntia.Tallilla oli paljon väkeä.Huomasin ihmisten joukossa myös Ennin ja
Ritskun.He olivat myös tulossa tunnille.Menin heti katsomaan tuntilistaa.
Tuntilistassa luki:

Enni- Hilde
Emmu- Jimmy
Ritsku -Vili

Sain ensimmäistä kertaa jimmyn tunnille.Olin innoissani.
Jimmy oli tarhassa
,
joten hain riimun ja lähdin hakemaan sitä.Jimmy ei aluksi antanut kiinni,mutta hetken päästä se
antautui ja sain sen kiinni.Talutin jimmyn talliin ja panin karsinaan.Hain harjat ja harjasin jimmyn puhtaaksi.Putsasin
myös kaviot.Laitoin itselleni kypärän,turvaliivin ja hanskat.Kun kaikki olivat valmiita, lähdettiin jonossa kentälle.
Nousin kaarrossa jimmyn selkään .Lähdin kävelemään uralla pitkin ohjin.Kaikki ottivat ohjat ja mentiin pohkeen väistöä
lävistajälla.Seuraavaksi tehtiin samma juttua ravissa.Pohkeenväistö sujui ihan hyvin.Menimme käyntiä hetken ja voltteja.
Ravasimme myös paljon ja teimme ravissa ympyröitä.Seuraavaksi oli laukan vuoro.Menimme kaikki yhtä aikaa laukkaa.
Jimmy kaahasi laukassa,mutta sain se kuitenkin jotenkin menemään hyvin.Sitten menimme laukan vaihtoja yksitellen.
En ollut varma miten sitä tehtäisiin,koska en ollut paljon tehnyt laukan vaihtoja.Mutta kun opettaja selitti sen minulle niin
se meni ihan hyvin.Kävelimme vielä loppu käynnit pitkin ohjin.Sitten menimme kaartoon ja talutimme talliin.Karsinassa
otin jimmyltä varusteet pois ja vein ne satulahuoneeseen.Harjasin vielä lopuksi jimmyn ja annoin porkkanan kiitokseksi.
Sitten minun pitikin jo lähteä kotiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty
ViestiAihe: Vs: yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku   yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
yleistunti // osallistujat: emmu, Enni, ritsku
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku
» estetunti // osallistujat: Nazqu, Ritsku, enni
» Yksityistunti //Ritsku-Wilma, Enni-Mirella
» Mamman hoitopäikky
» Ritsku ostelee

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: