Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma Empty
ViestiAihe: Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma   Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma EmptyMa Huhti 26, 2010 1:39 pm

14.00 Kentällä

Emma-Netta
Tessa- Osku
Tumppu- Nora -10ve
Enni- Mimi

Tunti oli suhtkoht rauhallinen, eikä meno ollut kauheaa. Mimi halusi hiukan mennä kovaa, mutta Enni onnistui saamaan sen hallintaan. Muut tammat menivät hienosti ja tehtävät menivät hyvin, vaikka saatiinkin ihailla Netan pukkikohtauksia välillä. Ekat laukannostot olivat niin ja näin, mutta loppuen lopuksi kaikki laukkailivat moitteettomasti.

Tunnilla tehtiin: pääty-ympyröiltä laukannostoja ja samalla tehtiin tempon vaihteluja. Hyvin meni kaikilta. Mimi hiukan kiihdytteli ja Tessalla oli vaikeuksia laukannostoissa. Kokeiltiin myös pohkeenväistojä ja ihme ja kumma kaikki saivat maistaan väistoä : ). Lopuksi mentiin hiukan puomeja ja puomeilta laukan nosto ja puomia ennen pysähdys jne.

Tunnin jälkeen kaikki omiin tarhoihin. Puunaksen jälkeen : D
HUOM Enni/ Mimi Wilman kanssa tarhaan.


Viimeinen muokkaaja, Ritsku pvm Pe Huhti 30, 2010 9:33 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
emmu
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
emmu


Viestien lukumäärä : 151
Join date : 12.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : maapallo.....

Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma Empty
ViestiAihe: Vs: Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma   Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma EmptyMa Huhti 26, 2010 7:19 pm

Talutin Nettaa kentälle. Huomasin että jonossa minun perässäni oli Tessa Oskua taluttaen, Tumppu Noraa taluttaen ja Enni vouhkoontuneen Mimin kanssa. Netta tuntui olevan rauhallsella päällä tänään. Pian pääsimmekin kentän portille ja Ritsku tuli avaamaan sen meille. Talutimme jonossa ratsut kentälle ja muodostimme kaarron keskelle. Nousimme kaikki selkään. tella seisoi kiltisti paikoillaan joten pääsin helposti sen selkään. jalustimet olivat jääneet edelliseltä tunnilta liian lyhyeiksi joten minu piti pidentää niitä. Kun kaikki olivat valmiita lähdimme uralle pitkin ohjin.
Heti alussa Netta kuitenkin päätti tekeytyä hankalaksi ja stoppaili usemman kerran. Jouduin käyttämään useasti pohkeita saadakseni tamman reippaaseen käyntiin. Hetken kuluttua Netta stoppasi taas ja Ritsku kehotti ottamaan raipan jonka hän oli ottanut tallista. Mutta raippa sai Nettaan hieman liikaakin vauhtia.. niinpä tamma vetäisi oikein kunnun pukkisarjan kentän keskellä. Pysyin onneksi kyydissä ja tunti jatkui normaalisti. Sitten aloimme ravailla. Ravailimme hetken kunnes Ritsku ohjasi meidät tekemään pääty-ympyröiltä laukan nostoa. Sain Netalla ihan hyvät nostot. Odottelimme vielä hetken että kaikki saivat tehtyä tehtävän loppuun. Sitten otimme kaikki uralla käyntiä. Kuuntelin hetken Ritskun puhetta ja sain selville että menisimme väistöä. En ollut ollenkaan varma miten saisin itsepäisen tamman menemään. Ensimmäinä sai kokeilla Tumppu. Tumppu sai Noran todella taitavasti väistämään. Ihailin Tumpun suoritus niin että unohdin että olin itse seuraava. Ritsku ehti jo muutaman kerran huudella minulle. Pian kuitenkin havahduin ja ryhdyin patistamaan Nettaa pohkeenväistöön. Ihme ja kumma mutta sain Netan väistämään hyvin! Olin tammasta ylpeä ja taputin sitä kunnolla. Sitten siirryimme uralle ja ravailimme sillävälin kun Ritsku laittoi meille puomeja. Homasin että Netta oli jo paremmin avuilla ja kulki reippaast eteenpäin. Ritsku olinkin saanut jo puomit laitettua joten otimme käyntiin ja ryhdyimme menemään niitä. Netta meni nätisti puomien yli. Teimme saman tehtävän muutaman kerran ja kaikilla muillakin meni hyvin. Sitten Ritsku ryhtyi kertomaan uutta tehtävää. Tehtävässä piti pysähtyä ennen puomia ja nostaa laukka puomien jälkeen. Ensimmäisenä tehtävää suorittamassa oli Enni. Mimi ei oikein malttanut pysähty, mutta muuten meni ihan hyvin. Seuraavana olin minä. Sain Tellan menemään ihan hyvin ja laukkankin sain nostettua oikeasti kohtaa. Menimme kaiki vielä toisen kerran ja se meni jo paremmin. Sitten Ritsku kehotti meitä antamaan pitkät ohjat ja kävelemään loppukäytejä. Kävelimme noin viisi kierrosta kunnes tulimme kaartoon. Taputin Nettaa kaulalle ja tulin alas selästä. Lähdimme jonossa taluttamaan hevosia kohti tallia.

Sain Netan karsinaan ja otin varusteet pois. Lähdin viemään niitä satulahuoneeseen. Satulahuoneessa huomasin Ritskun. " Vie Netta tarhaan muiden kanssa" Ritsku neuvoi. Lähin takaisin Netan karsinalle riimu mukanani. Menin karsinaan ja laitoin Netalle riimun päähän. Sitten lähdin taluttamaan Nettaa kohti tarhaa..


140ve
-Ritsku


Viimeinen muokkaaja, emmu pvm Ke Huhti 28, 2010 7:46 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma Empty
ViestiAihe: Vs: Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma   Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma EmptyTi Huhti 27, 2010 11:25 pm

Perustunti!


Tungin vielä kypärän kassiini ja sitten lähdin äitini kanssa autolle, menin autoon ja lähdimme kohti tallia. Kello oli noin puoli kaksi kun saavuin tallin pihalle ja se oli hyvä sillä minulla oli puoli tuntia aikaa hoitaa hevonen jonka saisin tunnille. Astuin talliin ja huomasin että ketään ei ollut tallissa paitsi Ritsku, Ritsku kääntyi katsomaan minua ja alkoi hymyillä Smile.
"Moi Tessa, tulitkin ajoissa muut ovat hiukan myöhässä. Katso ilmoitustaulua että tiedät hevosen jolla ratsastat", Ritsku
sanoi.
Lähdin ilmoitustaululle ja luin kellä ratsastaisin. Siinä luki näin:"Emma-Netta, Tessa-Osku, Tumppu-Nora, Enni-Mimi"
"Sain oskun, toivottavasti se on kiltti" Minä sanoin ääneen.
"On se tarpeeksi kiltti ainakin" Ritsku sanoi ja hymyili.
Ritsku ei ollut vielä hakenut Oskua ulkoota ja minä tarjouduin siihen, Ritsku suostui joten otin riimun ja lähdin tarhalle. Osku tuli vastaan joten pujoitin riimun sen päähän, sen jälkeen talutin sen karsinaansa. Pian sen jälkeen kun olin vienyt riimun naulakkoon niin Emmu ja Enni ilmestyivät ilmoitustaulun luokse, he molemmat näyttivät tyytyväisiltä. Kohta myös Tumppu ilmestyi talliin, Ritsku meni juttelemaan heille ja minä aloin harjaamaan Oskua. Osku seisoi paikallaan kiltisti, se melkein nukkui hoitaessani sitä. Kaviotkin Osku piti ylhäällä, laitoin Oskulle satulan ja suitset sen jälkeen odotin muita jotka vasta harjasivat ja puhdistivat hevosten kavioita. Lopulta kun he olivat valmiita niin lähdimme taluttaa hevosia kentälle, Emmu talutti edessäni ja loput takanani. Ritsku avasi meille portin ja talutimme hevoset kaartoon, Osku seisoi kiltisti paikoillaan joten pääsin sen selkään helposti. Jalustimet olivat hiukan liian pitkät joten lyhensin niitä, pian kaikki lähtivat ratsuineen uralle alkukäyntiin. Osku käveli kiltisti, mutta välillä se meni niin reippaasti että jouduin hidastamaan sitä. Jonkun ajan päästä Ritsku käski meidän siirtymään raviin, käskin Oskun raviin ja se notkahti kauniisti siihen. Ravasimme kenttää ympäri pari kierrosta, sitten Ritsku käski meidän tehdä pääty-ympyrältä laukannostoja. Ensimmäisenä vuorossa oli Emmu sen jälkeen Tumppu ja Enni, minä olin viimeisenä. enin pääty-ympyrälle ja yritin laukannostoa, mutta Osku ei aluksi meinannut nostaa laukkaa. Kuitenkin vähän ajan päästä se siirtyi ihanaan laukkaan, otimme hetkeksi käynnin. Menimme pari kierrosta käyntiä ja Osku meni hienoa aika reipasta käyntiä, sen jälkeen tehtävänä oli pohkeenväistöä. Toivoin että minulla menisi hyvin, mutta ensimmäisenä vuoroon pääsi Tumppu joka suoriutui hyvin ja sen jälkeen Emmu jolla myös meni hyvin. Kolmantena oli minun vuoroni, aloitin pohkeenväistöä ja Oskulla meni hyvin. Taputin sitä kiitokseksi kaulalle ja sitten otimme ravin, ravasimme kenttää jälleen ympäri ja huomasin kun Ritsku laittoi puomia kentälle. Osku alkoi jo hidastaa ravia, mutta se reipastui heti kun Ritsku käski meidän siirtyä käyntiin. Ritsku ohjasi meidät menemään puomia, ekana menimme puomia käynnissä. Osku meni puomit ilman kolahduksia ja palkkioksi se sai taputukset kaulalle, sitten menimme puomit ravissa ja nekin sujuivat Oskulta hyvin. Menimme puomet vielä laukassa, minulla oli hiukan ongelmia laukannostossa, mutta Osku silti meni laukkaan ja puomitkin menivät ihan hyvin vaikka pari kolahdusta kuuluikin. Lopuksi Ritsku antoi meille vielä yhden tehtävän, tehtävässä kuului pysähtyä puomia ennen ja sen jälkeen piti ottaa laukannosto. Enni, Emmu ja Tumppu menivät tehtävän hyvin, seuraavaksi oli minun vuoroni. Osku pysähtyi tottelevasti puomia ennen, mutta jälleen laukannostoissa oli hiukan ongelmia. Suoriuduin tehtävästä kuitenkin hyvin. Sitten otimme loppukäynnit, annoin Oskulle pitkät ohjat ja päästin sen kävelemään. Käynnin jälkeen menimme kaartoon, taputin Oskua kaulalle ja se hirnahteli. Laskeuduin selästä ja löysäsin satulavyötä, sitten lähdimme kohti tallia.
Osku käveli reippaasti kohti tallia, karsinassa otin siltä suitset pois ja vein ne paikoilleen. Sitten otin satulan pois ja sen jälkeen aloin harjata Oskua, Osku oli jälleen rauhallinen. Puhdistuksen jälkeen Ritsku käski meidän viedä hevoset tarhaan joten hain riimun. Pistin Oskulle riimun ja sen jälkeen talutin sitä kohti tarhaa, tarhassa otin riimun pois ja annoin Oskulle porkkanan. Porkkana maistui sille ja sen jälkeen jätin sen rouskuttamaan sitä, tallissa riisuin vielä kypäräni ja vaihdoin ratsastuskengät lenkkareihin. Lähdin autolle ja sitten kohti kotia... Smile

Loppu! Rolling Eyes


160ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
enni
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
enni


Viestien lukumäärä : 176
Join date : 13.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Mimin karsina

Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma Empty
ViestiAihe: Vs: Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma   Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma EmptyKe Huhti 28, 2010 2:09 am

Perustunti

Olin saapunut tallille hyvissä ajoin ja laitoin Mimille kamoja päälle. Laitoin vielä jalkoihin siniset pintelit ja olisin valmis! Itselleni laitoin turvaliivin, kypärän ja hanskat, raipan päätin jättää kaappiini samoin kannukset. Mimi tuli perässäni ovelle missä otin paremman otteen ohjista. Oli ihana kevät ilma ja aurinko paistoi, joten päätin olla ilman takkia. Jatkoin matkaa intoa puhkuvan tamman kanssa ja ehdimme juuri ennekuin portti laitettiin kiinni. Nousin selkään ja kiristin vyön. Jalustimet olivatkin hyvät viime kerrasta ja lähdin matkaan. Tessa käveli jo uralla Oskun kanssa kun muut olivat kaarrossa. Mimi eteni kuuliaisesti korvat hörössä ympäri kenttää ja teimme muutamia pysähdyksiä ja voltteja. Pian muutkin saatiin mukaan ja voitiin aloittaa. Lähdimme kevyeeseen raviin uralla ja teimme tempon vaihteluita. Mimi kuunteli hyvin vaikka jännittikin alussa vähän ohjille, mutta meni kuitenkin hyvin jos ei lasketa muutamaa ryntäystä. Seuraavaksi oli tehtävänä pääty-ympyrät. Olin ylpeä koska tamma meni todella hyvin, mutta olimmehan harjoitelleet niitä viimeaikoina paljon (; . Jatkoimme samaa harjoitusta jonkin aikaa ja Ritsku oli suht tyytyväinen kaikkien suorituksiin mutta aina välillä löytyi jotain epäkohtia. Sitten aloimme laukkailla niin että pääty-ympyrän jälkeen nostettiin laukka ja sai laukata jonkin matkaa. Alussa Mimi piti kääntää useasti voltille, mutta joka kerta parani ja jonkin ajan kuluttua Ritsku oli tyytyväinen ja käski ottaa käynnin. Ritsku oli suunnitellut myös pohkeenväistöä ja kaikki alkoivat pulista innostuneina. Tumppu kokeili ekana ja sai jonkinlaisen väistön aikaan. Seuraavaksi oli minun vuoroni ja lähdimme suorittamaan tehtävää. Tamma ei aluksi hoksannut mitä siltä vaadin, mutta kun Ritsku tuli ja neuvoi niin alkoi sujua jo paremmin. Lopulta olin itsekkin tyytyväinen suoritukseeni ja siirryimme käyntiin uralle. Kaikkein yllätykseksi Ritsku laittoi vielä muutaman puomin kentälle. Eka tehtävä oli mennä puomit käynnissä ja nostaa sen perään heti laukka. Hötkyilystä huolimatta onnistuimme kuitenkin ja kokeilimme toista juttua missä piti pysähtyä enne puomia. Mimi oli sitä mieltä että miksi puomin eteen piti pysähtyä kun voi mennä ylikin?! Kun Ritsku oli tyytyväinen siirryimme hiljakseen uralle aika omatoimisiin loppuverkkoihin käynnissä ja ravissa. Tulimme kaartoon ja palkitsin Mimin taputuksissa ja kehuilla. Tulin alas selästä ja läksin kohti tallia. Otin tammalta kamat pois ja tein huolellisen harjauksen. Lopuksi hain Mimille porkkanoista ja pari kuivaa leipää. Mimi rupesi rouskuttelemaan niitä ja istahdin itsekkin karsinan pohjalle mutustaman eväsleipääni. ”Viedään Mimi ja Wilma nyt tarhaan!” kuului Ritskun ääni käytävältä. ” Juu, tuun ihan kohta!” vastasin ja sujautin tamman päähän riimun. Mimi oli innoissaan ja hirnahteli koska tiesi että pääsisi kaverinsa luo tarhaan. Päästimme hevoset tarhaan ja jäimme katselemaan hetkeksi ennekuin lähdin kotiin.

anteeksi kun tuli näin lyhyt ;(


120ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kktalli.suntuubi.com
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma Empty
ViestiAihe: Perus tunti   Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma EmptySu Toukokuu 02, 2010 8:49 pm

Olin tullut tallille jo paljon ennen tunnin alkua hoitamaan Chiliä.

Kello lähestyi jo puolta kahta joten päätin alkaa harjailemaan Noraa. Harjattuani hain sen varusteet ja
aloin laittaa niitä. Nora otti kiltisti kuolaimet suuhun eikä pullistellut satulavyötä kiristäessä. Siitä onkin
jo aikaa kun olen viimeksi ollut ison hevosen selässä. Vilkaisin tallin seinällä olevaa kelloa. Se oli 13.57.
Lähdin taluttamaan Noraa ulos. Muut olivat jo kentällä kun minä tulin. Kävin hakemassa Noran kanssa
kentän reunalta tuolin ja menin keskelle kentää. Kiristin vielä hieman satulavyötä ja nousin penkin
avulla selkään. Hui hirvitys kun Nora tuntui korkealta.

Lähdimme kävelemään alkukäyntejä pitkin ohjin. Noran askeleet tuntuivat hirmuisilta harppauksilta.
Sitten kiristimme ohjia ja lähdimme ravailemaan. Aloimme tehdä pääty ympyröitä. Nora taipui hyvin.
Netta esitteli rodeo pukkejaan, mutta onneksi kenellekkään ei käynyt kuinkaan ja Emma Sai Netan kuriin
Pian otettiinkin sitten laukan nostoja. Ensin jännäsin hieman, että pysynkö tälläisen täykkärin sellässä.
Tein puolipidätyksen ja annoin laukkapohkeen. Nora ei heti nostanut laukkaa, joten annoin vähän
napakamman laukkapohkeen ja sitten se nosti. Täysyiverisen laukka on kyllä aivan ihana. Muutaman
laukan noston jälkeen aloimme tehdä puomi harjoituksia. Sain Noran pysähtymään ja laukkaamaan silloin
kun pitikin. Mimi innostui vällillä laukkailemaan, mutta Enni sai sen taitavasti hallittua.
- Sitten tehdään pohkeen väistöjä pitkilläsivuilla. Wellu huusi kentän keskeltä. Pohkeenväitöt sujuivat
minulta ja Noralta hyvin.

Pian otimmekin sitten loppukäynnit. Kylläpäs tunti oli mennyt nopeasti. Käännyimme Netan johdolla kaartoon
ja laskeuduimme alas selästä. Minä tumpsahdin Noran selästä alas. Lähdimme taluttamaan hevosia takaisin
talleihin. Laitoin Noran kiinni. Avasin satulavyön ja nostin satulan selästä. Vein satulan varustehuoneeseen.
Palasin takaisin Noran karsinalle sen harjapakki kädessä. Avasin vielä suitsien remmit ja vein nekin
varustehuoneeseen. Sitten harjasin Noran niin puhtaaksi kuin vain sain ja talutin sen omaan tarhaansa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma Empty
ViestiAihe: Vs: Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma   Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Perustunti Enni, Tumppu, Tessa ja Emma
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Maastoon! Emma, Tessa Ja Ritsku
» ONNEA ENNI JA EMMA 13 v.!!!!
» Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku
» Tumppu Shoppaa Chilille!
» Tumppu Shoppaa lisää!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: