Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Mamman ja Tellan päikky

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptyPe Huhti 02, 2010 4:41 pm

Tänne Tellan ja mamman yhteisiä tarinoita
Takaisin alkuun Siirry alas
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptyLa Huhti 03, 2010 11:18 pm

Rauhallinen päivä
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kävelin onnellisena tallille ja ajattelin hoitsujani, "tänään ehkä voisin antaa niiden hyppiä esteitä..." minä mietin. Kulman takana näkyi jo talli ja laitumella oli Tella koska Mammaa ei näkynyt niin ajattelin että se oli varmaan karsinassansa. Menin sisälle ja Mamma hirnahti tuttavasti minulle, hymyilin sille ja sitten otin riimun. Menin Tellan tarhan luokse ja laitoin sille riimun päähän, Tella puski minua päällänsä ja kaaduin kumoon. Aloin nauramaan ja Tella pääsi karkuun, se juoksi ympäri tarhaa minä perässä. Kun olin juossut sen perässä tarpeeksi ja istuin lumeen niin Tella tuli luokseni, Nappasin sen kiinni, Tella pelästyi ja nosti päänsä korkealle. Laskin sen pään alas ja laitoin riimun, sitten aloin taluttaa sitä karsinaan. Hoidin ensin Tellan, hain harjan ja putsasin sen todella puhtaaksi sen jälkeen kaviot putsasin. Mamma meni nopeammin mutta sille piti laittaa vielä riimu, laitoin riimun sen päähän ja sitten talutin ne maneesiin. Suljin oven huolellisesti ja sitten rakensin esteet maneesiin, laitoin pari okseria ja muita esteitä. Irroitin hevoset ja ne kävelivät ympäri maneesia, Tella ja Mamma vierekkäin se näytti ihanalta Very Happy . Pyysin ne raviin ja ohjasin Tellan isolle ympyrälle, sitten annoin niiden ravata vapaasti. Ne ravasivat peräkkäin ja pärskivät, annoin niiden vielä jonkin aikaa ravata ja sitten ohjasin Tellan ensimmäiselle esteelle. Se lähestyi estettä nopeasti ravaten ja hyppäsi hienon loikan, sen jälkeen ohjasin sen toiselle esteelle ja sen se hyppäsi hienosti paitsi että ylin puomi tippui. Kolmannen esteen Tella väisti, mutta ohjasin sen uudestaan sille. Nyt Tella hyppäsi hienosti, loppuratakin meni hienosti ja sitten annoin sen kulkea maneesissa. Ohjasin Mamman estettä kohti ja se hyppäsi laiskasti puomi ei kuitenkaan tippunut, toisen esteen se meni paremmin ja hyppäsi reippaasti yli. Kolmas este meni huonommin sillä kaksi puomea tipahti, neljäskin este meni aika huonosti, mutta viides este meni täydellisesti Exclamation. Hevoset laukkasi maneesin keskellä ja hirnuivat toisilleen, sitten kuului narinaa ja ovi aukesi. "Moi!" Ritsku sanoi. "Ei ei ei!!! Sulje ovi nopeasti tai muten Tella ja Mamma karkaavat!" Minä huusin. Ritsku sulki oven nopeasti ja tuli sisälle, "Huh, mites teillä on mennyt?" Ritsku kysyi. "Hyvinhän meillä, Hepat hyppäsi esteet jo ravissa" Minä sanoin ja hymyilin... Smile. Juttelimme vielä hetken ja sitten Ritsku lähti, Tella meinasi päästä ovesta mutta Ritsku sai juuri ja juuri oven ajoissa kiinni. Ohjasin Tellan laukassa esteille ja ne menivät hyvin ellei paria tiputusta ja kolahdusta lasketa, Mammalla meni paremmin tippui vain yksi puomi eikä kolahtanut kertaakaan paitsi puomin tippuessa. Annoin niiden vielä hetken ravata ja sitten käskin ne käyntiin, Kun ne olivat kävelleet tarpeeksi niin laitoin riimut takaisin ja talutin ne talliin...
Hoidin hevoset ja annoin niille ruokaa sen jälkeen hain Mamman ja Tellan satulat ja aloin putsata niitä, ensin putsasin Mamman satulan kiiltäväksi sen jälkeen Tellan. Putsasin suitset ja riimutkin, kaikista tuli todella puhtaita. Laitoin riimut hevosille ja vein ne tarhoihin, sen jälkeen putsasin Mamman ja Tellan karsinat. Pian kello olikin jo kuusi ja soitin että äiti tulisi hakemaan, kohta auto näkyikin ja lähdin kohti kotia...

LOPPU
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptySu Huhti 04, 2010 2:44 pm

Ihana päivä Hannan ja Emmun kanssa <3 What a Face osa 1/5
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Astuin autosta ulos, "Heippa sitten, tulen hakemaan illalla!" Äiti moikkasi. "Heippa!" Minä vastasin. Kävelin talliin, Mamma näkyi pihalla se oli ihan likainen. Laitoin reppuni satlariin ja sitten hain riimun, Tella oli karsinassaan. "Moi tyttö, oletkos ollut kiltti?" Minä kysyin. Tella hirnahti vastaukseksi, sitten se sai halauksen Smile. Menin Mamman tarhaan ja yritin saada sen kiinni, se ei ollut edes vaikeaa Very Happy. Mamma tuli luokseni ja laitoin riimun nopeasti sille, sitten talutin sen karsinaan. Otin riimun pois ja vein sen paikallensa. Emmu tuli talliin, hän kantoi muovipussia jonka vei satlariin.

"Moi! Oletpa aikaisin täällä" Emmu sanoi.
"Moi! Joo halusin tulla ratsastamaan aikaisin, kun ajattelin tänään ratsastaa molemmilla" Minä vastasin.
"Minäkin ajattelin Very Happy. Haen Chyrryn ulkoota" Emmu sanoi.
"Okei, Smile" Minä vastasin.

Taputin Mammaa kaulalle ja sitten hain sen harjan, harjasin Mamman todella puhtaaksi. Emmu palasi likaisena talliin, Chyrrykin oli puhtaanpi.

"Mitä sulle on käynyt? Shocked Oot ihan likainen" Minä kysyin.
"Joo, Juoksin Chyrryn perässä ja sitten kaaduin mutaan" Emmu vastasi.
"Putsataan sut nyt ensin" Minä sanoin.

Emmu putsasi itsensä mudasta ja sitten jatkoimme hevosista. Emmu alkoi harjaamaan samalla kun puhdistin Mamman kavioita, Mamma nosti kaviot hyvin ylös. Juuri kun lopetin niin Emmu alotti.

"Mennäänkö yhdessä ratsastamaan?" Minä kysyin.
"Joo, mennään vaa, mutta minne?" Emmu kysyi.
"Mennään vaikka Mamman ja Chyrryn kanssa maneesiin, jos sopii?" Minä kysyin.
"Juup mennään vaa ja sit Tellan ja Rosen kaa maastoon?" Emmu kysyi.
"Joo! Se ois kivaa" Vastasin.

Emmu viellä jatkoi kavioita ja minä hain satulan. Mamma oli kiltti kun laitoin sille satulaa, se ei tehnyt mitään. Hain suitset, lämmitin ensin kuolaimia ja sitten tarjosin niitä Mammalle. Se otti ne hyvin, sen jälkeen kiinnitin poskihihnan. Emmukin oli saanut hyvin Chyrrylle varusteet vaikka se olikin pullistellut. Kun me molemmat olimme valmiit niin lähdimme kohti maneesia...

JATKUU ArrowArrowArrowArrow


Viimeinen muokkaaja, Tessa pvm Ma Huhti 05, 2010 3:12 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptySu Huhti 04, 2010 10:43 pm

Ihana päivä Hannan ja Emmun kanssa <3 What a Face osa 2/5
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Talutimme iloisina hoitsujamme maneesiin, Mamma ja Chyrry kulkivat hyvin vierellämme samalla kun juttelimme.

"Mennäänkö koulua vai esteitä?" Minä kysyin Emmulta.
"Koulua tai ehkä sittenkin esteitä tai öö..." Emmu mietti.
"Jos mennään molempia? Siis vaikka ensin koulua tai esteitä ja sitten koulua tai esteitä? Very Happy Emmu selitti.
"No kyl se mul sopii, mut kumpaa ensin? Minä kysyin.
"Kouluu ensin jos sopii?" Emmu kysyi.
"Mennään vaan, voitko avata maneesin oven niin tarkastan Mamman suitset?" Minä kysyin.

Mamma viskoi päätä ihmeellisesti niin halusin tarkastaa suitset, mutta hyvinhän ne olivat. Emmu avasi maneesin ja minä pidin Chyrryä, pelkäsin että se karkaa, mutta eipä karannutkaan. Emmu otti Chyrryn ohjat ja talutimme hepat sisään. Olin sulkemassa ovea, mutta Hanna tuli sisään.

"Moi! Voinko tulla katsomaan kun ratsastatte?" Hän kysyi.
"Tietty. Eikö vaan Emmu?" Kysyin.
"Siis mitä aa joo voit tulla Very Happy." Emmu vastasi.
"Voisitko pitää Mamman ohjista ku laitan radan tonne?" Kysyin Hannalta.
"Toki, eipä mulla kiireitäkään ole Very Happy" Hanna sanoi.

Annoin ohjat Hannalle ja sitten lähdin varastoa kohti. Emmu otti jo alkukäynnin ja minä tein puomiradan kentälle, tein vielä pienen esteradan sen lähelle. Pyysin Hannalta ohjat ja hän antoi ne, sen jälkeen talutin Mamman reunaan, laitoin kypärän ja nousin selkään. Pyysin Mamman alkukäyntiin ja Chyrry ravasi ympyrää, pian Emmu saikin pienet pukit muttei onneksi tippunut kyydistä. Pian minäkin otin ravin ja ravasimme Emmun kanssa vierekkäin, "Tehdäänkö pohkeenväistöä?" Emmu kysyi. Vastasin myöntävästi ja aloimme tehdä pohkeenväistöä. Se onnistuikin hyvin ja sen jälkeen otimme laukan, laukassa teimme ympyröitä ja kiemuroita. Mamma meinasi välillä laiskistua, mutta kyllähän minä sen vauhtiinkin sain. Otimme kevennettyä ravia ja ravasimme maneesia ympyrää, Emmu meinasi taas tipahtaa sillä Chyrry temppuili, mutta Emmu saikin sen hyvin kuriin onneksi. Teimme etuosakäännöksiä hiukan ja pari kiemuraa. Pian olimme käynnissä hetken. Chyrry villiintyi ja lähti täyteen laukkaan Mamma myös, "Varokaa! Ne menevät tosi lujaa!" Hanna huusi katsomosta. Emmu sai Chyrryn hallintaan, mutta minä temppuilin vielä hetken Mamman kanssa sitten se tekikin pysähdyksen ja lensin komean kaaren. "Auts!" Minä huusin. Emmu laskeutui selästä ja kysyi olenko kunnossa ja onneksi olin. Hanna parka joutui ottamaan pelästyneen tamman kiinni, kun Hanna oli taluttanut Mamman luokseni niin kiitin häntä ja nousin selkään. "Mennäänkös nyt esteitä?" Minä kysyin. "Juup, mennään vain" Emmu vastasi.
Sitten otimmekin pienen lämmittelyn aluksi ja menin kohti puomirataa, Emmu lämmitteli vielä Chyrryllä ja tuli sitten perääni. Chyrryllä kolahti pari kertaa, mutta Mamma meni puhtaan radan. Minä menin pienille esteille ja Mamma hyppäsi aluksi laiskasti, mutta sitten vauhdikkaasti Wink. Pari puomia tipahti, mutta hyvin meni ja minä taputin Mammaa kaulalle. Chyrryllä meni yhtä hienosti, mutta sitten Chyrry alkoi pukitella ja Emmu lensi selästä. Mammakin innostui pukitteluun vaikkei sitä melkein koskaan tee. Sain Mamman kuriin ja sitten pysäytin sen. Minä juoksin Chyrryn perässä Hannan kanssa. Ja Emmukin tuli pidellen takapuoltaan, "Oletko kunnossa?" Hanna huikkasi. "Ihan kunnossa" Emmu vastasi. Piirritimme Chyrryn ja sitten saimmekin sen kiinni, Hannan ansiosta. Emmu ja minä kiipesimme heppojen selkään ja menimme laukassa radat. Puomiradat menivät hyvin ja niin seuraavakin. Isommat esteet tuottivat vähän ongelmia, mutta kyllä niistäkin selvittiin Smile. Chyrry eikä Mamma enää temppuilleet ja loppu menikin hyvin. Ravasimme vielä hetken, mutta kun hevoset väsyivät enemmän niin otimme loppukäynnin. Saivat ainakin kuntoa Very Happy. Otimme loppukäynnin ja olimme siinä jonkin aikaa, sitten laskeuduimme selästä ja löysäsimme satulavyöt. Pian lähdimmekin Emmun ja Hannan kanssa kohti tallia...

JATKUU! ArrowArrowArrowArrow


Viimeinen muokkaaja, Tessa pvm Ma Huhti 05, 2010 3:13 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptyMa Huhti 05, 2010 3:04 am

Ihana päivä Hannan ja Emmun kanssa <3 What a Face osa 3/5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Talutimme heppoja Emmun kanssa ja samalla juttelimme Hannan kanssa.

"Emmu ei kai sua oikeest satu, ku sä lensit aika pahasti" Hanna kysyi.
"No ei mua satu ku tipuin sillee kivasti Very Happy" Emmu sanoi.
"Mennäänkö me nyt sinne maastoon?" Minä huikkasin väliin.
"Juu, mennään vaa siis Rosen ja Tellan kaa vai?" Emmu kysyi.
"Niin, toivottavast Rose on kiltisti Razz" Minä vastasin.
"Niimpä... Hanna mitä sinä ajattelit tehä vai meetkö kotiin?" Emmu kysäisi.
"No ajattelin mennä Ransulla mut en tiiä minne" Hanna sanoi.
Oli hetken tauko...
"Voisin tulla teidän kanssa maastoon, jos sopii?" Hanna kysyi varovasti.
"Joo! Tietty sopii, kolmestaa on aina kivenpaa" Minä vastasin ja Emmu oli samaa mieltä.

Talutimme Emmun kanssa hepat karsinoihin ja aloimme hoitamaan niitä, Hanna auttoi meitä että päästäisiin nopeammin. Hanna meni Emmun kanssa hoitamaan Chyrryn ja minä aloitin Mammasta. Otin satulan pois ja vein sen paikoilleen, samoin suitset. Sitten hain harjan ja putsasin Mamman, kaviot myös. Emmu ja Hanna odottivat minua kun hain loimen. Laitoin loimen Mammalle ja sitten riimun, Emmu ja minä talutimme hepat ulos samalla kun Hanna haki riimun Ransua varten. Talutin Mamman tarhaan ja annoin sille sielä porkkanan, sen jälkeen menin Tellan tarhalle. Näin kun Emmu juoksi Rosen perässä ja kun Hanna laittoi Ransulle riimua, Laitoin Tellalle riimun nopeasti ja sen jälkeen talutin sen karsinalle. Hanna tuli perässä, "Missä Emmu on?" Minä kysyin. "Se jäi Temppuilemaan Rosen kanssa mutta kyllä se kohta tulee." Ja pian Emmu tulikin, Tällä kertaa hän ei ollut mudassa vaan rännässä. Aloimme hoitaa hevosia, harjasin Tellan todella puhtaaksi samoin kuin Emmu Rosen ja Hanna Ransun. Kavioissa kesti sillä ne olivat ihan mutaiset tai ainakin jotain ruskeaa Laughing. Päätimme kaikki mennä ilman satuloita joten satulaa en hakenut, lämmitin kuolaimet nopeasti. Sitten sujautin suitset Tellan päähän, mutta siinä oli hiukan vaikeuksia sillä Tella nosteli päätään kokoajan. Hanna oli jo valmis kun minä vielä kiinnitin poskihihnaa, mutta Emmu vasta lämmitti kuolaimia. Rose ei halunnut kuolaimia, mutta otti ne lopulta. Kun kaikki olivat valmiita niin talutimme hepat ulos. Emme arvanneet että tästä maastoretkestä voisi tulla niin hauska kuin on tulossa, mutta nyt talutimme hepat pitkälle reitille, laitoimme kypärät ja nousimme selkään. Nyt olimme valmiit lähtemään...

JATKUU! ArrowArrowArrowArrow


Viimeinen muokkaaja, Tessa pvm Ma Huhti 05, 2010 3:13 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptyMa Huhti 05, 2010 1:46 pm

Ihana päivä Hannan ja Emmun kanssa <3 What a Face osa 4/5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Odottakaa, haen reppuni satlarista sielä on hiukan eväitä niin voimme sitten jossaan vaiheessa syödä" Minä sanoin
"Juu, nopeesti sitten!" Emmu huusi.

Jätin ohjat Emmulle ja juoksin kohti satulahuonetta, otin reppuni nopeasti ja menin hevosen luokse. Kiipesin taas selkään ja aloitimme matkamme. Otimme alkukäynnin ja samalla juttelimme noin 10min, naureskelimme omille jutuillemme ja pelleilimme, "Varmaan Rose alkaa taas temppuilla" Emmu sanoi. "No toivottavasti ei" Hanna vastasi. Juttelimme hevosista ja nauroimme taas, "Mennäänkö ravia?" Minä kysyin. Muut nyökkäsivät ja otimme ravin, Tella ravasi edellä, Rose tokana ja Ransu vikana. Rose meinasi antaa pukkiesityksen, mutta Emmu esti sitä. Hevoset ravasivat polkua pitkin ja hirnahtelivat välillä samalla kun me kolme juttelimme. Pian kuului lisää hirnahduksia ja kavionkapsetta, Foksu laukkasi Eveliina kyydissään kovaa meidän ohitse, Ransu pelästyi ja nousi takajaloilleen niin että Hanna tippui selästä. "Sori!" Eveliina huusi. "Oletko kunnossa?" Emmu kysyi. "Joo, oon mä ihan okei" Hanna vastasi. Hanna nousi takaisin Ransun selkään ja päätimme olla hetken käynnissä, Rose halusi vauhtia ja otti kiitolaukan pukkien kera. Emmu lensi kyydistä, Onneksi hän oli kunnossa, mutta Rose juoksi lumessa ympyrää. Hanna ja minä menimme ottamaan Rosea kiinni, se juoksi kovaa kokoajan meidän ohitse. Hanna sai sen kiinni mutta se karkasi uudelleen, se alkoi pukittelemaankin. Minä onneksi sain Rosen kiinni ja vein ohjat Emmulle. Nousimme heppojen selkään ja ravasimme tietä pitkin, katsoin kelloa ja se näytti 4. "Mulla on nälkä" Minä sanoin. "Mullakin" Molemmat sanoivat. Hetken päästä päätimme pysähtyä ja alkaa syödä, laitoimme hevoset kiinni ja aloin kaivaa reppuani. Repussa oli 3 leipää ja jokainen sai yhden, lisäksi oli omenat ja hevosille porkkanat. Aloimme syömään leipää ja juttelimme samalla, "Tämä leipä on hyvää" Hanna sanoi. "Niin on, äiti teki sen" Minä vastasin. Emmukin piti leivästä, kun olimme syöneet leivät niin otimme jälkiruuaksi omenat Smile. Söimme niitä ja Rose hirnahteli, se varmaan olisi halunnut omenan. Kun olin menossa antamaan porkkanan Tellalle, niin huomasin jotain. "Hanna! Ransu ja Tella juoksee vapaina!" Minä huusin. Hanna meinasi tukehtua omenaan sitten hän huusi, "Mitä? Mutta laitoimme ne kiinni!". Hanna juoksi luokseni ja alkoi kiinniotto, yritimme napata hevoset. Mutta ne menivät aina tieltä ja kaaduimme räntään, Emmu naureskeli meidän epätoivoisille yrityksille, mutta minusta se ei ollut hauskaa. "Okei... okei kyllä ne helposti kiinni saa" Emmu sanoi. "Paraskin puhuja! Et voi edes auttaa!" Hanna raivosi. "No okei autan sitten" Emmu mutisi. "Älkää alkako riitelemään vaan ottakaa hevoset kiinni! Ellette halua kertoa Ritskulle että ne hävisivät!" Minä huusin. Me kaikki kolme juoksimme heppojen perässä ja pian Ransu saatiin kiinni, sillä se pysähtyi Very Happy. Tella juoksi vielä ympyrää, mutta pian sain senkin kiinni.

"Annetaan nyt niille porkkanat ja sitten jatketaan matkaa, jos sopii?" Minä kysyin
"Joo, tietty" Molemmat sanoivat.
"Mitä kello on?" Emmu kysäisi.
"Kohta viisi" Hanna vastasi.
"Okei no ei sitten vielä kauhea kiire ole" Emmu vastasi.

Annoin porkkanat Hannalle ja Emmulle, sitten annoimme ne hevosille. Tella rouskutti porkkanaa innoissaan samoin Rose ja Ransukin. Kun hepat olivat mussuttaneet porkkanat niin nousimme ratsaille, ravasimme suuren mäen ylös ja hepat olivat heti vähän väsyneitä. "Otetaanko ylhäältä laukkakisa?" Minä kysyin. "Joo! Saadaan pari estettäkin" Emmu sanoi. Sillä alhaalla oli puunrunkoja ja kaikenlaisia pieniä esteitä. Hannakin halusi kisata. "Okei nyt mennään!" Hanna huusi. Nostimme laukat ja hepat kiisivät alamäen täysillä, Tella laukkasi todella kovaa en edes tiennyt että se laukkaa näin kovaa. Olin johdolla, Ransu perässä ja Emmu oli jäljessä sillä Rose temppuili shettisten tapaan. "Emmu, minne sä jäit?" Hanna huusi. "Rose temppuilee!" Emmu huusi vastaukseksi. Pian se kuitenkin rauhoittui ja laukkasi tosi kovaa Ransun perään. Eka este lähestyi ja Tella hyppäsi sen hienosti, Ransukin meni sulavasti yli ja Rosekin pääsi sen. Toka estekin meni hienosti kaikilta, mutta kolmas este ei. Tella hidasteli ja hyppäsi sen laiskasti sillä se oli väsynyt. Rose kieltäytyi ja sai pukkikohtauksen siinä samassa Emmu lensi ja Rose jäi tuijottamaan Emmua. Ransu oli ainut ketä pääsi esteen hienosti ja Hanna voitti. "Ai ai" Emmu valitti. "Sattuiko pahasti?" Minä kysyin heti kun olin ravannut Rosen luokse ja ottanut ohjat. "Sattuu!" Emmu raivosi. "Älä nyt suutu" Hanna mutisi. "No en en ei se edes oikeasti sattunut" Emmu sanoi ja me kaikki aloimme nauramaan. "Ota Rosen ohjat" Minä sanoin ja Emmu nappasi ne minulta. "Onneks olkoon Hanna, voitit reilusti" Emmu sanoi. "Kiitti" Hanna vastasi. "Ei ole enään kauhean pitkä matka" Minä sanoin. Sitten hyppäsimme heppojemme selkään, ne nauttivat siitä että niillä ei ollut satulaa ja mekin pidimme siitä, pian laukkasimme vielä hetken ja hyppäsimme yhden esteen. Rose ehti saada vielä yhden pukkikohtauksen ennen kuin tipuin. Kohta tuli vielä yksi este ja yritimme hypätä sen, siitä tulikin kaaos. Kaikki kieltäytyivät! Minä, Hanna ja Emmu lensimme selästä ja hepat karkasivat. Me kaikki juoksimme omiemme perässä ja sain Tellan ekana kiinni. Sitten Emmu Rosen ja vikana Hanna Ransun. Nousimme vielä heppojen selkään ja otimme viimeisen laukan, laukkasimme iloisina ja ravasimme sitten. Ravin jälkeen otimme loppukäynnin ja hepat astelivat kohti tallia väsyneinä ihanasta matkasta...

JATKUU ArrowArrowArrowArrow
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptyMa Huhti 05, 2010 4:02 pm

Ihana päivä Hannan ja Emmun kanssa <3 What a Face osa 5/5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hevoset kävelivät väsyneinä kohti tallia, mekin olimme uuvuksissa juoksun takia, mutta emme niin uuvuksissa kuin hevoset. Nyt ne kävelivät vähän reippaammin, mutta sen huomaa kun hevoset ovat väsyneitä. Juttelimme retkestämme.

"Takapuoleni on vieläkin kipeä siitä kun lensimme" Hanna kertoi.
"Joo munki" Minä vastasin.
"Mun käsi on kipee" Emmu sanoi.

Jatkoimme matkaa ja pian tuttu tallirakennus näkyikin edessäpäin, hevoset reippantuivat kun näkivät tuttuja hevosia. Kun olimme tallin pihalla niin laskeuduimme selästä, Eveliina tuli luoksemme.

"Oho hevoset näyttää väsyneiltä ja tekin, oliko kivaa?" Eveliina kysyi.
"Olihan meillä kivaa joo ellei tippumisia lasketa..." Emmu sanoi.
"Sori Hanna vielä kun pelästytin Ransun sillä tavalla" Eveliina pahoitteli.
"Ei se mitään, miksi muuten menit niin kovaa?" Hanna kysyi.
"Foksu riehaantus enkä saanut sitä hidastamaan heti" Eveliina kertoi.

Juttelimme vielä hetken ja sitten Eveliina lähti kotiin ja me talutimme hevoset talliin. Talutin Tellan karsinaan ja otin suitset siltä pois, kun olin vienyt suitset paikoillensa niin annoin sille heiniä. Annoin myös Roselle ja Ransulle heiniä, hain harjan sillä hevoset olivat aika likaisia. Harjasin Tellan todella puhtaaksi ja se näyttikin hienommalta, sen jälkeen putsasin kaviot pikaisesti. Katselin kun muut vielä harjasivat ja putsasivat kavioita, mutta pian hekin olivat valmiita. "Pestäänkö hevoset?" Minä kysyin. "Joo, ne on niin likaisia muutenkin" Hanna vastasi. "Jos annetaan niiden syödä ja mennään itsekkin keittiöön?" Emmu ehdotti. "Sopii" Me vastasimme. Sitten menimme keittiöön ja tapasimme Wellun ja Ritskunkin sielä. "Moi! Olikos kivaa?" Wellu kysyi. "Olihan joo, tiputtiinkin "pari" kertaa" Emmu vastasi. Me kaikki alettiin nauramaan ja sitten kerroimme että aiomme pestä hevoset sillä ne ovat niin hikiset. Joimme mehua ja juttelimme innoissaan päivän tapahtumista, laskimme myös tippumis kertojamme. Emmu oli tippunut ainakin kolme kertaa, minä kaksi ainakin ja Hanna oli tippunut kaksi kertaa. Minä menin katsomaan onko hevoset jo syöneet ja ne olivatkin, kutsuin Hannan ja Emmun myös. Laitoimme hevoset käytävälle kiinni ja menin täyttämään ämpärin vedellä, sitten vein sen meidän keskelle sillä käyttäisimme samaa ämpäriä. Hain pesusienen valmiiksi ja sitten aloimme suihkuttaa hevosiamme, ne pärskivät vedelle ja Rose yritti karata, mutta se ei päässyt karkuun. Tella tykkäsi vedestä ja samoin Ransu. Kun kaikki olivat suihkuttaneet hevosia niin otimme pesusienen ja aloimme pestä sillä, Tella aluksi ihmetteli että mitä teen, mutta rauhoittui. Kun olimme vihdoin pesseet ne niin aloimme kuivata ja siinä olikin paljon työtä, kello oli jo puoli 7 seuraavan kerran kun katsoin kelloa. Vihdoin kun olimme kuivanneet hepat niin laitoimme niille lämpimät loimet etteivät ne vilustuisi, irrotimme hevoset ja aloimme taluttaa niitä ulos. Avasin tarhan oven ja talutin Tellan sinne, Hanna oli jo valmis ja halusi tulla moikkaamaan Pocoa. Irroitin riimun ja lähdimme Hannan kanssa tallille, ihme kyllä Emmu oli tullut jo aikaisemmin. Sanoimme heipat Ritskulle ja Wellulle ja sitten lähdimme ulos, soitin äidille voisiko hän tulla hakemaan minut sillä kello oli muutenkin jo 7 illalla. "Moi, voitko tulla nyt hakemaan ja saako Hanna kyydin kotiin?" Kysyin äidiltä. "Moi ja toki tulen pian olkaa valmiita" Äiti vastasi. Emmu lähti bussipysäkille ja sanoimme hänelle moikat, äitikin tuli pian ja menimme Hannan kanssa autoon. Juttelimme vielä tästä ihanasta päivästä ja kotona soitin vielä heille.

"Moi, niin ajattelin jos voitaisiin huomennakin tulla" Minä sanoin puhelimessa.
"Joo! Kyllähän se sopii, jutellaan huomenna uudestaan" Emmu sanoi ja Hannakin suostui tulemaan.

"Huomennakin olisi varmasti kivaa" Minä ajattlin ääneen ja hymyilin innoissani Smile

LOPPU! sunny

Tosi hyvä tarina!
Saat 200 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptyTi Huhti 06, 2010 1:32 am

Töitä ja aherrusta Rolling Eyes
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heräsin yhdeksältä aamulla, ajattelin eilistä ja sitä että voisin kysyä Emmulta ja Hannalta jos he haluaisivat pian tulla tallille. Avasin tietokoneen ja menin hotmailiin, aloin kirjottaa viestiä Hannalle ja Emmulle.

Se meni näin: "Huomenta! Ajattelin jos voisimme jo mennä aikaisin tallille ja hoitaa hevoset sekä vähän siivota tallia jne... Olisi kiva jos te molemmat pääsisitte, jos aijotte tulla niin sopisiko että tapaisimme bussipysäkillä. Toivon että vastaatte mahdollisimman pian!"
T:Tessa

Menin alakertaan aamupalalle ja kävin suihkussa sekä harjasin hiukseni, sitten menin katsomaan sähköpostini. Sielä oli kaksi viestiä Hannalta ja Emmulta.

Hannan viesti: "Huomenta sinnekkin! Voin tulla tallille kanssanne ja sopii että tapaamme bussipysäkillä, nähdään klo 10.00!"
T: Hanna

Emmun viesti: "Minulle sopii tallille meno, vanhempani ovat muutenkin poissa kotoa tavataan kymmeneltä ja tiedän että Hannakin pääsee!"
T: Emmu

Olin tyytyväinen siitä että he molemmat pääsivät ja puin nopeasti vaatteet päälleni. Kävelin kohti bussipysäkkiä ja pian Hannan kasvot näkyikin. "Moi! Eikö Emmu ole vielä tullut?" Minä kysyin. "Se tulee pian" Hanna vastasi. Juuri kun bussi ilmestyi niin Emmu juoksi paikalle. "Sori kun oon myöhässä" Emmu sanoi. Nousimme bussiin ja maksoimme sitten menimme istumaan. Ei kestänyt kauan kun bussi oli Ruusukkeen pysäkillä, moikkasimme kuskille ja kävelimme talliin. "No, mitäs tehään ekana?" Emmu kysäisi. "Hoidetaan vaikka hepat" Minä ehdotin. Muut suostuivat ja lähdimme hakemaan riimuja, otin riimut ja lähdin ulos. Hain ensin Tellan ja sitten Mamman, talutin ne omiin karsinoihinsa ja odoitin muita. Hanna toi kaikki hoitsunsa ja sitten aloimme harjata niitä. Harjasin Tellan ensin todella puhtaaksi ja kaviot, sen jälkeen hain loimen ja laitoin sen Tellalle. Annoin sille vielä heiniä ja jätin sen mussuttamaan niitä. Emmu oli hoitanut jo Rosen ja Hanna Ransun ja Santun. Hain Mamman harjan ja aloin harjata sitä, se seisoi kiltisti paikoillaan. Putsasin kaviot ripeästi ja harjasin Mamman takkuisen harjan. Emmu oli jo valmis, mutta Hanna alkoi hoitaa Junnua. Junnu temppuili Hannalle, mutta onneksi Hanna tunsi shetunsa jo niin helposti että sai sen ripeästi hoidettua. Aioimme pestä hepat joita emme eilein pesseet ja sidoimme ne kiinni. Hanna haki ämpärin ja aloimme letkuttaa hevosiamme, Mamma piti onneksi vedestä eikä temppuillut, Chyrrykin oli ihan kiltisti samoin Santtu jota Hanna pesi. Kun hepat oli kastettu hyvin niin aloimme pestä niitä pesusienillä, se onnistui hyvin. Kuivasimme ne nopeasti vaikka siinä kestikin kauan ja sitten laitoimme loimet ja veimme ne karsinaan syömään. Hannalla oli vielä kaksi hevosta hoidettavana joten minä pesin Pocon Emmun kanssa. Pesimme sen ensin vedellä ja Hanna temppuili Junnun kanssa sillä se ei erityisesti pitänyt pesusta. Junnu yritti karata ja potkiakkin välillä, mutta onneksi Hanna pärjäsi. Poco taas oli pikku enkeli sillä se oli tosi kiltti! "IIK!" Hanna huusi. Sillä Hanna oli kaatunut kun oli saanut pikku potkun Junnulta. "Sattuko?" Emmu kysyi. "No sattui!" Hanna valitti, mutta pian oli aivan kunnossa. Kun olimme suihkuttaneet hepat niin peimme ne pesusienillä, Junnu ei tykännyt siitäkään muttei onneksi temppuillut kamalasti. Kun olimme valmiit niin laitoimme niillekkin loimet ja veimme syömään. Haimme riimut Tellaa, Rosea ja Ransua varten. Laitoin riimun ja talutin Tellan tarhaan. Sitten Mamman. Kun kaikki hevoset oltiin viety ulos niin päätimme alkaa siivota tallia.
"Voin siivota satulahuoneen!" Minä sanoin. "Ja mä voin siivota tän käytävän" Emmu sanoi. Hanna meni siivoamaan yksityistalliin. Menin satlariin ja aloitin siivoamista, pari harjaa oli kaatunut ja nostin ne ylös sitten laitoin suitsia oikeisiin paikkoihin sillä joku oli laittanut niitä väärin paikkoihin. Tellankin satula oli väärässä paikassa tuntilaisten jäjiltä, Emmu oli jo valmis ja niin minäkin. Hanna tuli myös kohta. "Noin, nyt on valmista!" Hän ilmoitti. "Meilläkin" Emmu sanoi. Aloimme putsata heppojemme karsinoita. Päätin ensin putsata Mamman karsinan, vein lannat ensin pois ja sitten siivosin muita likoja jota karsinassa oli. Lopulta vaihdoin turveet. Sen jälkeen tarkistin onko vesiautomaatti kunnossa ja aloin putsata Tellan karsinaa. Tellalla oli vähemmän lantaa ja vein ne pois, sitten putsasin sen muutenkin ja tarkistin automaatin. Vaihdoin vielä turveet ja ilmoitin olevani valmis, Emmu oli jo valmis ja Hanna putsasi vielä Junnun karsinaa. Lopulta hänkin oli valmis ja lähdimme ulos. Lähdimme yhdessä bussiin ja menimme yhdessä ulos siitä. Sitten sanoimme heipat ja kävelin kohti kotia.

LOPPU! drunken

Saat 120ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptySu Toukokuu 02, 2010 12:41 am

Maastossa kuuluu laukata! Very Happy Eikö? cyclops osa 1/2 Smile

Tänään päätin mennä ratsastamaan, otin vielä kypärän mukaani ja sitten astuin ovesta ulos. Äitini tuli äsken kotiin ja hän sanoi voivansa antaa kyydin tallille, menin autoon ja sitten äiti ajoi kohti tallia.
"Moikka! Tuu sitten hakee ku soitan" Minä sanoin äidille ja työnsin auton oven kiinni.
Katsoin laitumelle ja huomasin Mamman sielä, mutta Tellaa ei näkynyt tarhassa. Lähdin talliin ja huomasin ettei Tella ollut sieläkään, lähdin katsomaan tuntilistaa ja huomasin Tellan nimen siinä eli se olisi tunnilla. Se oli harmi sillä olisin halunnut käyttää uusia varusteita jotka olin sille ostanut, mutta tietty Mammakin kelpaa Smile. Otin Mammalle kuuluvan riimun koukusta ja lähdin kohti tarhaa jossa se oli, avasin tarhan portin ja Mamma laukkasi luokseni. Se puhalsi ilmaa sieraimistaan kädelleni, silitin Mamman turpaa ja pujoitin riimun nopeasti sen päähän. Sitten lähdin taluttamaan Mammaa kohti tallia.
Vein Mamman riimun paikoilleen, sitten otin harjat ja lähdin takaisin karsinalle. Aluksi otin kovan harjan millä otin Mammasta suurimmat liat pois, sitten harjasin pölyharjalla pölyt ja pehmeällä harjalla jalat. Lopuksi harjasin pään pääharjalla ja harjan sekä hännän vielä yhdellä harjalla. Vein harjat takaisin paikoilleen ja samalla otin kaviokoukun, lähdin karsinalle ja aloin nostella Mamman kavioita. Se nosti kaviot kiltisti ylös ja odotti kärsivällisesti, vein koukun takaisin ja palasin vielä karsinalle. Katsoin oliko Mammassa haavoja tai muiita kipeitä, mutta onneksi en löytänyt mitään siitä.
"Mennäänkös tänään maastoon?" Minä kysyin Mammalta ja se hörähti vastaukseksi.
Päätin että menisin maastoon ilman satulaa joten hain vain suitset, lämmitin kuolaimia hiukan ja sitten palasin Mamman luokse. Mamma tunki turpansa suitsien luokse ja silloin sainkin helposti laitettua ne. Mamma seisoi paikoillaan ja antoi minun laittaa suitset sen päähän, lopuksi laitoin vielä poskihihnan kiinni ja lähdin taluttamaan sitä ulos.
Enni tuli vastaani ja kysyi minne olin menossa. Vastasin että maastoon ja Enni nyökkäili, sitten Enni lähti ja talutin Mamman maastopolulle.

Ratsastamaan!

Laitoin vielä kypärän päähäni ja sitten nousin Mamman selkään, oli ihanaa jälleen ratsastaa ilman satulaa. Lyhensin hiukan jalustimia ja sitten otin ohjat käteeni, pyysin Mamman alkukäyntiin. Mamma notkahti pehmeään käyntiin ja käveli reippaasti eteenpäin, taputin sitä kaulalle ja katselin upeita maisemia. Kuulin lintujen kaunista laulua ja tuulen rapisuttamia oksia. Kuulin vielä tallista puheen ääntä, mutta pian olin niin kaukana etten kuullut sitä enään. Alkukäynnin jälkeen pyysin Mamman raviin ja se siirtyi siihen kiltisti, Mamma ravasi hiekkaista polkua pitkin eteenpäin ja pian kuulin kovan kolahduksen. Mamma pelästyi joten se päätti pysähtyä, rauhoittelin sitä ja katsoin eteeni. Näin kavion jälkiä ja pian kuulin hevosen hirnuntaa, iso tamma laukkasi ohitseni todella kovaa ja näin ratsastajan sen selässä. Pian hevonen hävisi näkyvistä, ihmettelin kolahdusta, mutta pian jatkoin matkaa pyytämällä Mamman raviin. Mamma siirtyi uudelleen raviin ja jatkoin matkaa kunnes tuli suora ja tasainen tie, sitten päätin nostaa laukan. Mamma laukkasi nopeaa tahtia eteenpäin minun keinuessa sen selässä, pian kuitenkin tuli ylämäki joten otin käynnin. Kuulin Mamman puuskutuksen sen kävellessä jyrkkää ylämäkeä ylös, taputin sitä kaulalle ja Mamma hiukan kiihdytti vauhtiaan. Lopulta mäen ylhäällä saatin mennä alamäkeä, Mamma notkahti nopeaan käyntiin. Mäkeä alas mennessämme tuuli puhalsi kasvoilleni, nojauduin Mamman kaulaa päin ja pian olimmekin alhaalla. Näin kannon maassa ja ohjasin Mamman laukassa sen luokse. Pidätys, eteenajo ja hyppy, Mamma hyppäsi kauniin ja suuren loikan kannon yli. Sitten jatkoin vielä hetken laukkaamista, Mamman väsyessä siirryin käyntiin ja menimme tietä pitkin rauhallisesti. Pian Mamma hirnahti niin kovaa että säikähdin Shocked, jatkoimme matkaa käynnissä ja kuuntelin puiden rahinaa. Pian kuitenkin ilma täyttyi puheesta kun näin kolmen tytön juttelevan, jatkoin matkaa vielä ja pian otin ravin. Mamma ravasi tietä eteenpäin niin kovaa että lätäköt sen kavioiden alla loiskuttivat vettä päälleni. Pian näin tiehaaran joka johtaisi takaisin tallille, käännyin vasemmalle ja hidastin käyntiin. Oli aika palata tallille.

Yllätys palatessani tallille

Katsoin kelloani joka näytti 15.50, eli ei olisi mikään kiire vielä. Etenin käynnissä kohti tallia ja pian otin ravin, Mamma kuitenkin lähti laukkaan johon en ollut varautunut eli tipuin kyydistä. Mamma jatkoi hetken laukkaamista, mutta huomatessaan painon keventyvän se palasi luokseni.
"Hyvä tyttö" Minä sanoin ja nousin ylös. Mamma hörähti minun tullessani sen luokse, suoristin kypärääni ja nousin uudestaan Mamman selkään. Otin laukan jossa lähestyimme tallia, pian tuli pieni alamäki jossa Mamma juoksi kovenpaa kuin ikinä. Nauroin ja Mamma hirnahteli, halasin Mammaa ja nousin takaisin sen selkään kunnolla. Pian otin käynnin sillä lähestyimme tallia, käveltyämme jonkin aikaa kuulin kauhukseni kovan hirnahduksen ruusukkeen tallilta. Sitten kuulin kovan huudon.
"Tella karkasi tuolle polulle!" Kuulin Ritskun äänen huutavan.
"Eikä? Oliko Tella taas karannut?" Minä ajattelin ja kauhukseni kuulin kavioiden lähestyvää ääntä ja Tellan hirnuntaa.


Jatkuu!


Viimeinen muokkaaja, Tessa pvm Ma Toukokuu 03, 2010 11:50 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptySu Toukokuu 02, 2010 9:31 pm

Maastossa kuuluu laukata! Very Happy Eikö? cyclops osa 2/2 Smile

Jatkoa!...

Pysäytin Mamman ja kuuntelin tulisiko Tella suuntaani. Pian kuului kavion ääniä läheltä ja näin Tellan edessä, se juoksi täysillä ohitseni. Mamma pelästyi ja lähti laukkaamaan kovaa, se laukkasi tallille päin ja pian olimmekin tallin pihalla. Pysäytin Mamman ja rauhoittelin sitä.
"Mitä Tellalle kävi?" Minä kysyin Ritskulta.
"Se pääsi karkuun minulta silloin kun talutin sitä tarhaan" Ritsku vastasi.
"Minun täytyy lähteä sen perään" Minä sanoin ja käänsin Mamman ympäri.
"Mutta Mammahan on ihan väsynyt!" Ritsku huusi perääni, mutta en kuullut sitä.
Laukkasin tietä pitkin ja kuuntelin ääniä, en kuitenkaan kuullut Tellasta mitään merkkejä. Pian alkoi satamaan. Sade tuli kasvoilleni ja Mamma hikoili allani, otin ravin ja lähestyin metsää. Pian kuulin hirnahduksen jostain kaukaata, sitten tuli taas hiljaista. Mamma siirtyi käyntiin ja jatkoimme matkaa eteenpäin, pian kuului uusi hirnahdus ja lähdin laukassa ääntä kohti. Laukkasin kauan tietä pitkin ja lopulta siirryin raviin. Katsoin kelloani joka näytti 16.43. Kello oli siis jo melkein viisi, en enää kuullut Tellan hirnahduksia tai kavion ääniä kuulin vain sateen ropinan ja tuulen vinkunan.
"Missäköhän Tella voi olla?" Minä mietin ääneen.
Pian kuului kolahdus ja rapinaa, laukkasin eteenpäin ja sitten näin sen... Tellan!
"Tellaa! Tule takaisin!" Minä huusin sille sen jatkaessa laukkaamista.
Tella kuitenkin laukkasi pusikon taakse, laukkasin eteenpäin ja pysäytin Mamman paikkaaan jossa Tella oli äsken ollut. Siinä näkyi muovia jossa oli pieni tippa verta.
"Oliko Tellalle tapahtunut jotain?" Minä mietin.
Nostin laukan ja lähdin pusikon taakse, jonne Tella oli kadonnut...


Tella löytyy!

Laukkasin eteenpäin sateen tullessa naamaani, pian näin Tellan seisomassa lammikossa. Pysäytin Mamman ja laskeuduin selästä, sidoin sen puuhun kiinni ja lähestyin Tellaa varovasti. Tella nosti päänsä ja hirnahti, se ei kuitenkaan jaksanut lähteä pois. Lähestyin Tellaa ja lopuksi sain koskettua siihen, Tella oli aivan märkä ja hikinenkin hiukan. Se varmasti oli juossut kovaa, mutta niin oli Mammakin. Taputin Tellaa kaulalle ja kun se oli rauhoittunut niin aloin tutkia sen jalkoja ja löysinkin jotain, nimittäin Tellan jalassa oli pieni haava josta tuli hiukan verta. Onneksi Tellalla oli riimu ja minulla onneksi oli haava spaytä mukana varmuuden vuoksi.
Otin Tellan riimunarusta kiinni ja talutin sen Mamman luokse, pian sadekkin loppui ja sidoin Tellan rimunarusta kiinni. Otin sprayn kassistani ja laitoin sitä Tellan haavaan. Tella kuopi maata ja hirnahteli levottomasti, varmaan spray kirveli haavaan. Annoin Tellalle omenan ja se alkoi rouskuttaa sitä innoissaan, Mamma sai porkkanan ja sekin oli tyytyväinen. Sitten irroitin Mamman puusta ja talutin sitä kauemmas. Nousin selkään ja otin ohjat kunnolla käteeni, sitten kävelin Tellan viereen ja irroitin riimunarun puusta. Pian pyysin molemmat käyntiin ja talutin Tellaa perässäni. Matka Ruusukkeeseen voisi alkaa...


Matka takaisin Ruusukkeeseen!

Kohta otin ravin ja Tella ravasi perässä, olisi vielä jonkun matkaa jäljellä ennenkuin talli tulisi eteeni. Jatkoin ravissa aika kauan, kunnes tuli ylämäki jossa päätin ottaa käynnin ettei hevoset väsyisi. Tellalla oli helponpaa joten se eteni reippaammin ylös niin että joutusin hidastaa Tellaa. Lopulta kun olimme mäen ylhäällä niin pääsimme sen alas, hevoset menivät käyntiä nopeasti ja jouduin välillä jopa hidastaa. Alhaalla jatkoin käyntiä sillä aika pian olisimme Ruusukkeessa. Kello oli jo 17.38. Käveltyämme noin 9min niin Ruusuke näkyi jo edessämme.
"Ne tulivat!" Kuulin jonkun huutavan.
"Tella on mukana!" Joku muukin huusi.
Menin tallin pihaan ja Ritsku tarjoutui heti hoitamaan Mamman kuntoon, minä suostuin ja laskeuduin Mamman selästä. Kerroin että Tellalla oli pieni haava, mutta se ei onneksi enään haitannut mitään. Talutin Tellan karsinaan ja otin riimun pois, sitten harjasin Tellan vielä ja kuivasin hiukan sillä se oli aivan märkä, mutta myös hikinen. Katsoin vielä haavaa ja se näyttikin hyvältä. Ritsku oli pian valmis ja päätimme vielä pestä hevoset päivän jälkeen, sen jälkeen lähdinkin kotiin...


Loppu! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky EmptyTi Toukokuu 04, 2010 10:07 pm

Näyttely!


Tänään olisi Ruusukkeessa näyttelyt joten päätin herätä aikaisin, kun katsoin kelloa niin se näytti 08.04. Puin nopeasti ratsastushousut ja muut varusteet sitten pakkasin ratsastuskassini. Kellon edetessä tarpeeksi niin aloin valmistautua tallille lähtöön.
Kun äiti oli pysäyttänyt auton Ruusukkeen pihalle niin vihdoin sain nousta kyydistä. Lähdin tallille ja muita kilpailioita olikin jo paikalla, Tella hirnui karsinassaan ja lähdin sen luokse.
"Kohta päästään näyttelyyn" Minä kerroin Tellalle ja se hirnahti innoissaan.
Hain kaikki tarpeelliset harjat ja otin samalla kaviokoukun, aloitin kovemmasta harjasta että saisin liat kunnolla pois, sen jälkeen jatkoin pölyharjalla ja Tellassa olikin pölyä kunnolla! Vihdoin kun siitä oli kaikki pölyt poissa niin harjasin pään pääharjalla. Lopuksi otin vielä pehmeällä harjalla jaloista liat pois. Otin myös pesusienen jota kastin hiukan ja puhdistin sillä Tellaa, tietysti myös otin harjakamman jolla selvitin sen harjan ja lopuksi vielä harjasin hännän pienistä takuista. Päätin vielä letittää uusilla letityskuminauhoilla Tellan harjan. Otin kuminauhat ja tein pienet ja somat letitykset sen harjaan. Otin kaviokoukun ja puhdistin Tellan kaviot kiiltäväksi, harjasin ne vielä kavioharjallakin. Laittaisin varusteet vasta hetken päästä sillä nyt päätin mennä valmistamaan Mamman. Menin moikkaamaan hörähtelevää tammaa ja sitten hain sen harjat. Harjasin Mamman samalla tavalla kuin Tellan eli päästä häntään, lopuksi vielä letitin Mamman harjan ja se näytti oikein suloiselta! Puhdistin vielä kaviot oikein puhtaiksi ja todella toivoin ettei se piehtaroisi sillä sitten kyllä hiukan suututtaisi vaikkei noin lutuiselle ponille voisi edes suuttua. Smile.
Palasin Tellan luokse ja laitoin sille siistin näköiset suitset päälle, Tella otti suitset iloisena vastaan ja sitten laitoin sille vielä satulan. Pian aloinkin taluttaa sitä kentälle.

Taluttaessa Tellaa kentälle niin huomasin että osa oli jo aloittanut. Talutin Tellan ripeästi kentälle ja pian nousinkin selkään, lyhensin jalustimia ja sitten aloitimme käynnillä. Tella meni reippaaseen käyntiin muiden tammojen perässä.
Katsahdin tuomareihin ja huomasin heidän tarkkailevat ilmeet meidän poneissa kiinni. Lopulta kun olimme olleet käynnissä tarpeeksi niin kaikki pyydettiin raviin. Tella ravasi nopeasti eteenpäin ja jouduin hiukan pidätellä sitä ettei se törmäisi edessä olevaan. Tuomarit tarkkailivat poniemme liikkeitä tarkkaan ja sitten saatiin mennä laukkaan. Tella laukkasi ihanan sulavasti ja huomasin että tuomaritkin pitivät sen laukasta. Laukkailimme ponejemme selässä aika kauan ja sitten tuomarit pyysivät meidät pysähtymään riviin. Tella pysyi kiltisti paikoillaan samalla kun he tutkivat hevosiamme, kohta laskeuduin Tellan selästä ja talutin sen karsinaan. Pian alkaisi uusi ponitammojen joukko kentällä ja Mamma kuului siihen. Otin Tellalta nopeasti varusteet pois ja suljin karsinan, sitten menin hakemaan Mamman varusteita. Mamma otti kuolaimet kiltisti eikä satulakaan tuottanut ongelmia. Lähdin taluttamaan Mammaa kentälle ja huomasin sielä pari muuta ratsastajaa, mutta nyt suurin osa odotti tuloksia. Teimme saman jutun kuin viimeksi eli ensin esiinnyimme käynnissä sitten ravissa ja vikana laukassa, Mammalla meni muuten hyvin paitsi välillä se hidasteli ravissa. Tuomareiden tutkittua hevosemme niin lähdimme odottamaan tuloksia. Pian tulokset kuuluivatkin kaijuttimissa ja ponitammojen tulokset menivät näin:
------------------------------
1. Emma-Lovely Red Rose
2. Namunalle-Best-Friend
3. Tessa-Tella
4. Tessa-Big Mamma III
-----------------------------
Vaikka en mitään palkintoa voittanut niin sainhan ruusukkeet ja onhan sekin palkinto. Talutin Mamman karsinaan ja otin siltä varusteet pois. Sitten vielä harjasin sen ja putsasin kaviot, purin vielä letitykset ja annoin sille porkkanan. Sitten oli Tellan vuoro. Hoidettuani sen kuntoon niin Tella sai halin ja porkkanan. Smile Juttelin vielä hetken Emmun ja Eveliinan kanssa, sitten olikin aika mennä ulos odottamaan autoa joka veisi minut kotiin...

Loppu! Very Happy


110ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Sponsored content





Mamman ja Tellan päikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman ja Tellan päikky   Mamman ja Tellan päikky Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Mamman ja Tellan päikky
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Mamman hoitopäikky
» Tellan hoitopäikky

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: