Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Tellan hoitopäikky

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyKe Maalis 03, 2010 3:25 pm

TELLA
Fellponi
s. 19.7.1998
Hoitaja: Tessa


Tellan hoitopäikky Tella2
Takaisin alkuun Siirry alas
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Eka päivä Tellan kanssa <3   Tellan hoitopäikky EmptyKe Maalis 03, 2010 10:45 pm

Kello oli noin 15.30, lähtisin pian tallille ja onneksi isä oli suostunut viemään minut. Söin nopeasti jotain ja menin autoon, isällä kesti niinkuin yleensä. Ajamisessa ei kestänyt kauan ja pian talli näkyikin edessä, sanoin isälle moikka ja lähdin tallille. Näin Tellan ulkona joten hain riimun tallista, avasin portin ja Tella tulikin heti luokseni sillä se varmaan halusi pois. Laitoin sille riimun ja lähdin taluttamaan sitä talliin, otin riimun pois ja vein sen koukkuun. Hain harjapakista harjan ja aloin harjata Tellaa, harjasin sen todella puhtaaksi ja sitten hain kaviokoukun. Tella nosti kaviot ihan kiltisti tosin se yritti vetää niitä pois minulta, kun olin saanut putsattua kaikki kaviot niin hain satulan. Laitoin ensin huovan ja sitten satulan, Tella ei näykkinyt mutta pullisteli hiukan. Hain suitset ja lämmitin kuolaimet, Tella otti kuolaimet hyvin suuhunsa. Aloin taluttamaan Tellaa maneesiin, avasin maneesin oven ja talutin Tellan keskelle. Kiristin satulavyötä vielä hiukan ja sitten nousin Tellan selkään, pyysin sen alkukäyntiin ja olinkin siinä aika kauan. Sitten otin ravin Tellalla oli hyvä ravi, tein paljon ympyröitä ja sen jälkeen otin laukan. Laukka oli mukavan tuntuista ja tein siinäkin pari ympyrää ja laukkasin maneesia ympäri, siirryin raviin ja hetken päästä otin loppukäynnin. Olin loppukäynnissä noin 5min ja sitten laskeuduin satulasta, lähdin taluttamaan Tellaa talliin. Etsin Tellan karsinan ja laitoin sen sinne, sitten hain harjan ja harjasin sen puhtaaksi. Putsasin vielä Tellan kaviot ja sitten hain sille loimen, loimen laitto onnistui hyvin ja sitten hainkin sille riimun ja laitoin sen. Aloin taluttaa Tellaa laitumelle, otin siltä riimun pois ja katsoin näkyikö Mamma siellä se ei kuitenkaan ollut laitumella joten se on tallissa. Menin Mamman karsinalle ja siellä sen turpa näkyikin, hain harjan ja harjasin Mamman tosi puhtaaksi. Putsasin sen kaviot, ne olivat kamalan likaiset joten siinä kesti jonkin aikaa. Tänään en ehtinyt ratsastaa Mammalla mutta huomenna varmaan taas tulen tai ainakin kun tulen niin aion ratsastaa Mammalla. Hain riimun ja laitoin sen, tällä kertaa Mamma hiukan nosti päätänsä mutta laskin sen alas. Kun olin saanut riimun Mammalle niin hain sille loimen, Mammalle oli hiukan helponpi laittaa loimi kuin Tellalle. Kun olin valmis niin talutin sen laitumelle, näin kahden ihanan hevosen juoksemassa laitumella ja olin todella onnellinen että olin saanut Tellan toiseksi hoitsukseni . Isä tuli pian sen jälkeen hakemaan sillä olin soittanut hänelle, kerroin isälleni kuinka ihana Tella oli. Isänkin mielestä se kuullosti kivalta, katsoin vielä laitumelle ja näin kahden hoitsuni muiden kanssa laitumella.


Laitan tarinan Mammankin hoitopäikkyyn...

Eli sait tästä 70ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Eksyneet   Tellan hoitopäikky EmptyKe Maalis 03, 2010 10:46 pm

EKSYNEET
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Kello on noin neljä ja tulin juuri koulusta joten olen menossa suoraan tallille, koulusta kesti hiukan pidempään kävellä muttei kamalasti. Näin Mamman laitumella joten menin hakemaan riimua tallista, otin riimun ja vein repun satlariin sitten menin laitumelle. Avasin portin ja menin Mamman luokse, se antoi ottaa kiltisti kiinni. Talutin Mamman talliin ja otin riimun pois, hain harjan ja harjasin Mamman todella puhtaaksi sitten putsasin kaviot. Menen maastoon ja aion ratsastaa ilman satulaa, joten hain suitset ja laitoin kuolaimet Mamman suuhun. Kun olin valmis niin talutin Mamman ulos, menin lyhyelle polulle jossa ei ollut esteitä sitten nouin selkään. Otin käynnin ja Mamman selässä oli ihanaa ilman satulaa, toki Mamman selässä on aina ihanaa. Jonkin ajan päästä otin ravin, Mamman selässä oli kiva pomppia. Ravasin aika kauan ja sitten nostin laukan, aluksi Mamma laukkasi hitaasti mutta sitten se lähti laukkaamaan todella kovaa. En kuitenkaan tippunut kyydistä mutta Mamma meni niin kovaa että meinasin tippua siispä nojasin sen kaulaa vasten, pidin silmiäni kiinni sillä tuuli niin kovaa ja luntakin roiskui vähän. Rauhoittelin Mammaa ja se hidasti ditten nousin istumaan, Mamma oli laukannut niin kauan kiitolaukkaa etten ollut varma minne se oli mennyt. Ajattelin kuitenkin että olimme varmaan ihan oikealla tiellä, pysäytin Mamman ja laskeuduin hetkeksi selästä, menin katsomaan tielle mutta päätin että olin kai oikealla tiellä. Sitten nousin takaisin selkään ja otin käynnin, olin siinä jonkun aikaa ja sitten nostin laukan. Keinuin mukavasti Mamman selässä ja rakastin olla ilman satulaa siinä, laukkasimme pitkään ja lumi roiskui kasvoilleni mutta se ei haitannut sillä laukkaaminen oli niin ihanaa. Lenkin jälkeen menisin taluttamaan Tellaa maastoon, laukkasin vieläkin ja aloin ihmetellä miksi tuntui niin pitkältä lenkiltä vaikka tämän piti olla lyhyt. Katsoin eteeni eikä paikka näyttänyt yhtään tutulta, en nähnyt taloja eikä mitään merkkiä tallista. Pysäytin Mamman ja katsoin eteeni siinä oli 2 polkua mietin hetken ja sitten huomasin että taidan olla eksynyt ...

Mietin kumpaa polkua menisin sillä en yhtään tiennyt missä olin ja minua ehkä hiukan pelotti . Mietin vielä hiukan ja sitten päätin mennä oikealla olevaan polkuun, otin käynnin ja menin oikealle polulle en tunnistanut vielä mitään mutta toivottavasti otin oikean tien . Nostin raviin ja kun olin ravannut jonkun aikaa en vieläkään tiennyt missä olin, ravasin vielä pomppien Mamman selässä ja toivoin todella että otin oikean polun. Hetken päästä päätin pysähtyä ja laskeutua Mamman selästä, otin ohjista kiinni ja istuin kivelle miettimään vaikka se olikin märkä. Mamma leikki lumessa ja minä katselin ympärilleni sitten näin jonkin talon, päätin mennä kysymään tietäisivätkö he missä talli on. En nähnyt taloa vielä hyvin joten nousin Mamman selkään, otin ravin mietin että toivottavasti he osaavat auttaa minua. Ravasin niin että näin talon, se oli jokin punainen talo. Pysäytin Mamman ja jätin sen ulos toivottavasti se ei karkaa, menin talolle ja pimpotin ovikelloa. Joku poika tuli ovelle kysyin häneltä voisiko hän pyytää vanhempansa ovelle, poika huusi äitiään ja nainen tuli pian ovelle.

- En osta mitään jos myyt jotakin, nainen sanoi.
- Ei en tullut ostamaan mitään kysyn vain että oletko nähnyt punaista tallia kun lähdin ratsastamaan ja eksyin tallista?, minä kysyin
- Tiedän tallin, olet lähellä menet vaan tuonne oikealle ja sitten vasemmalle siitä suoraan ja pian talli näkyykin, nainen sanoi.
- Ai no kiitos avusta, minä sanoin
- Eipä kestä, nainen sanoi ja sulki oven

Ihmettelin missä Mamma on mutta se vain oli mennyt lumeen leikkimään, juoksin sen luokse ja sanoin että "Pian olemme taas tallilla" ja halasin Mammaa. Laitoin käteni mamman selkään ja ponnistin ylös, nostin jalkani Mamman selän yli ja istuin alas. Olin käynnissä hetken ja sitten otin laukan, menin oikealle ja sitten laukkasin hiukan suoraan pian tuli tiehaara ja menin vasemmalle neuvojen mukaan. Otin käynnin sillä nainen sanoi että pian olisin tallilla, menimme käynnissä jonkin aikaa ja pian näin tallin. Olin todella iloinen ja kun Mamma oli tallin pihalla niin laskeuduin selästä ja talutin sitä, Ritsku juoksi luokseni ja kysyi missä ihmeessä olin kun menin lyhyelle tielle, kerroin Ritskulle koko jutun ja hän sanoi voivansa hoitaa Mamman sillä välin kun haen Tellan. Hain riimun tallista ja näin kun Ritsku hoiti Mammaa, avasin portin ja menin Tellan luokse.
Se tuli innoissaan vastaan ja laitoin sille riimun sitten talutin sen talliin, jätin riimun sillä taluttaisin sitä nyt vain ja hain harjapakista harjan. Tella oli aika likanen joten harjaamisessa kesti hiukan mutta kavioissa ei onneksi kestänyt, Talutin sitä riimunarusta pihalle. Menin lyhyelle polulle ja kävelimme hetken sitten yritin saada sen ravaamaan niin että hölkkäsin aluksi Tella ei kuitenkaan halunnut mutta sitten se innostui, hölkkäsin Tellan vieressä ja se ravasi sitten juoksin ja Tella laukkasi vieressäni. Tella väsyi joten aloin kävellä ja se siirtyi käyntiin, Tella halusi leikkiä lumessa joten päästin sen sinne. Katsoin kun Tella kuopi maata sitten kaaduin lumeen selälleni ja Tella pelästyi, se hirnahti mutta rauhoittelin sitä ja sitten se onneksi rauhottui. Tella Potki lunta päälleni olin litimärkä ja nauroin onnesta hyppäsin pystyyn ja Tella katsoi minua ihmeissään, Sitten silitin sen turpaa, Tella tunki päänsä syliini ja halasin sitä. Tella lähti laukkaamaan ja riimunaru lensi kädestäni, Tella juoksi rännässä ja räntä roiskui. Juoksin sen perässä ympyrää mutta sitten väsyin ja aloin huohottaa, Tella tuli ihmettelemään ja hyppäsin sen kaulalle. Tella ihmetteli hetken mutta rauhottui, katsoin kelloa ja se oli jo puoli 7 . Otin riimunarusta kiinni ja lähdin taluttamaan Tellaa tiellä se hirnui vieressäni ja sitten aloin juosta ja se laukkasi, pian talli näkyi edessä ja me kävelimme. Ritsku tuli luokseni ja sanoi hoitaneensa Mamman, kiitin häntä ja talutin Tellan karsinaan. Harjasin Tellan ja putsasin kaviot sitten hain riimun ja vein sen laitumelle, halasin Tellaa ja Mammaa. Sitten hain reppuni satlarista ja moikkasin Ritskua, pian äiti tuli hakemaan minut tallilta. Onneksi löysin takasin tallille sillä Tellan kanssa oli todella kivaa ja Mamma on tosi ihana <3

LOPPU


Tällanen tarina aika pitkä tuli joten toivon että saan yli 40ve, Pisin mun tarina xP

Ps: Tä on Mammankin hoitopäikyssä "tietysti"


Sait tästä siis 170ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyTo Maalis 04, 2010 12:33 am

Kouluratsastusta Tellalla
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kello oli noin 5.00, heräsin niin aikaisin koska aioin mennä tallille ennen kuin koulu alkaisi 8.30. Puin nopeasti ratsastusvaattet ja pakkasin vaatteet jotka laittaisin kouluun, pakkasin repun nopeasti ja juoksin alas. Söin aamupalan ja kun astuin ovesta ulos niin kello oli jo 5.30, aion tänään mennä kentälle harjoittelemaan kouluratsastusta. Kun saavuin noin klo 6.00 tallille niin näin Tellan laitumella parin muun tamman kanssa, vein repun ja pussin satulahuoneeseen ja otin riimun naulakosta. Näin Mamman karsinassa ja rapsutin sitä hiukan, sitten hain Tellan laitumelta. Tella antoi hienosti ottaa kiinni ja laitoin sille riimun sitten talutin sen karsinaan, otin riimun pois ja vein sen takaisin naulakkoon sitten hain harjan. Tella oli aika puhdas joten harjaaminen ei kestänyt kauan, kaviot Tella nosti hyvin mutta yhden niistä se veti pois. Hain huovan ja satulan, laitoin ne sille ja hain suitset.
Kun olin laittanut kuolaimet Tellalle niin talutin sen kentälle, kiristin satulavyötä ja Tella hiukan pullisteli mutta selvisin siitä Razz. Nousin Tellan selkään ja pyysin sen alkukäyntiin, olin siinä noin 5min sitten taivutin Tellaa hiukan. Olin vielä käynnissä ja tein siinä pieniä ympyröitä, sitten siirryin raviin ja tein hiukan isompia ympyröita, laukassa tein vielä isonpia. Tein samalla laukassa voltteja ja sen jälkeen siirryin raviin ja tein siinäkin voltteja, käynnissä tein vielä pari volttia. Tein käynnissä suuria kiemuroita ja ravissa pieniä, kun nostin ravin niin Tella lähti ravaamaan todella lujaa ja jouduin tehdä pari volttia että se hidastaisi. Sitten tein käynnissä pohkeenväistöjä ja lopuksi nostin laukan ja laukkasin keskelle, pysäytin siinä ja peruutin pari askelta. Sitten otin loppukäynnin, olin siinä noin 10min. Laskeuduin satulasta ja löysäsin vyötä, lähdin taluttamaan Tellaa karsinaan. Vein huovan, satulan ja suitset paikoilleen ja tarkistin ettei Tellassa olisi haavoja tai muita sellaisia. Kun olin tarkistanut Tellan (eikä siinä onneksi ollut mitään) niin harjasin sen puhtaaksi. Putsasin vielä kaviot ja laitoin sille riimun, talutin Tellan laitumelle ja otin riimun pois. Sanoin sille moikka ja menin talliin, vein riimun naulakkoon ja puin ylleni tavalliset vaatteet. Kello oli jo 8.00 joten otin repun ja pussin mukaani ja moikkasin Mammaa, tulisin vielä koulun jälkeen ratsastamaan Mammalla mutta nyt lähdin kävelemään kouluun...


LOPPU

Saat 70ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyTo Maalis 04, 2010 10:21 pm

Tella karkaa maastossa
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kello oli puoli neljä, olin päässyt koulusta tunti sitten. Söin välipalaksi munkin jonka olin tehnyt kotitalouden tunnilla sitten menin pukemaan ratsastusvaatteet, lähdin kävelemään tallille. Tellan kanssa olisi varmaan ihanaa ratsastaa ilman satulaa maastossa, käveleminen ei kestänyt kauan. Kun olin tallin pihalla niin katsoin oliko Tella laitumella, mutta se ei kuitenkaan ollut siellä. Menin tallille ja sieltä Tellan karsinalle, mutta en nähnyt sitä missään ja sitten huomasin sen makaavan. Tella nousi ylös ihmettelemään minua, silitin sitä ja sen jälkeen hain harjan. Tänään aion varmaan ostaa uusia varusteita sillä suitsenikin ovat aivan kuluneet, mutta nyt harjasin Tellan, se oli aika likainen joten harjaamisessa kesti jonkun aikaa. Kavioissakin kesti hiukan sillä nekin olivat aika likaiset ja Tella veti pari kaviota pois minulta, Vein harjan ja kaviokoukun paikoilleen ja hain suitset. Tella otti kuolaimet innoissaan ja sen jälkeen kiinnitin poskihihnan, otin ohjista kiinni ja lähdin taluttamaan Tellaa ulos.
Talutin sen tielle jossa ei ollut esteitä ja jatkoin taluttamista vielä hiukan, Tella haisteli ilmaa sieraimillaan ja kastoi turpansa välillä lumeen. Kun olin taluttanut Tellaa hetken maastossa niin vein sen lähimmän kiven viereen ja nousin selkään, pyysin sen alkukäyntiin ja olin siinä vain 5min koska talutin sitä noin 5min. Samalla katselin kauniita maisemia tallin lähistöllä, kun olin ollut sen 5min alkukäynnissä niin tarkistin että tie oli suora ja nostin laukan. Tellan selässä oli ihanaa ilman satulaa ainakin laukassa, näin mutkaisen tien ja siirryin raviin. Ravasin sen mutkitellen tietä ja sen jälkeen olin hetken käynnissä sitten otin taas ravin. Kun ravasin suoraa tietä niin orava yht'äkkiä tuli suoraan Tellan eteen ja Tella nousi takajaloilleen, en pystynyt pitää kunnolla kinni joten tipuin lumikasaan. Tella pelästyi oravaa vielä lisää ja lähti kiitolaukkaa tietä pitkin, huusin sen perään mutta Tella ei kääntynyt. Olin tippunut outoon asentoon niin että nojasin nilkkani päällä ja se oli kamalan kipeä, koitin nousta pystyyn ja se onneksi onnistui. En pystynyt juosta Tellan perässä nilkkani takia, ajattelin että entä jos Tellalle tapahtuisi jotain niin se olisi minun syytäni ja aloin itkemään Crying or Very sad. En enään nähnyt Tellaa missään, mutta sitten kuulin kavioiden ääntä ja katsoin taakseni. Sieltä tuli Wilma ja Muhku sen selässä, Muhku kysyi että mitä tein yksin maastossa. Vastasin että Tella pelästyi oravaa ja säikähti sitten minä tipuin sen selästä ja loukkasin nilkkani enkä tiedä missä Tella on, Muhku sanoi että voin tulla Wilman selkään hänen kanssa. Nilkutin Wilman luokse ja ponnistin sen selkään, Wilma ei ollut moksiskaan vaikka sen selässä oli 2 ihmistä. Muhku nosti laukan ja lähdimme etsimään Tellaa, laukkasimme tietä pitkin mutta Tellasta ei näkynyt jälkeäkään. Sanoin Muhkulle että entä jos emme löydäkkään Tellaa, mutta sitten kuulin hirnuntaa ja näin tumman hevosen lumisten kuusien takana. Muhku laski raviin ja ravasi hevosen luokse, näin Tellan siellä ja se hirnahti ja tuli luokseni. Laskeuduin Wilman selästä ja Muhku myös, sitten otin Tellan ohjista kiinni ja nilkutin sen luokse. Sitten aloin taas itkemään Sad, Muhku kysyi mikä minulla on ja sanoin etten pääse Tellan selkään jalkani takia. Muhku tuli luokseni ja lupasi auttaa minut Tellan selkään jollen pääse, laitoin käteni Tellan selälle ja ponnistin. Laskeuduin sen selkään ja Muhku meni Wilman selkään, halasin Tellaa ja kuiskasin sen korvaan: "Minun pikku karkurini I love you, onneksi et lähtenyt pois luotani" sitten nostimme Muhkun kanssa raviin. Hyppisimme molemmat hevosten selässä ja pian Wilma lähti laukkaamaan jostain syystä, Tella innostui myös ja otti laukan. Meinasin tippua joten nojasin sen kaulaa vasten, sitten rauhoittelin Tellaa ja se siirtyi käyntiin, Wilma teki samoin. Jalkani alkoi sattua enemmän mutta onneksi olisimme pian tallilla, siirryimme raviin ja ravasimme jonkin aikaa sitten otimme loppukäynnin koska olimme jo aika lähellä. Kuljimme käynnissä tallin pihaan ja pysäytimme hevoset, Muhku laskeutui Wilman selästä ja auttoi minut Tellan selästä pois. Ritsku tuli luoksemme ja kysyi mitä minulle on tapahtunut kun nilkutan, vastasin että loukkasin sen kun tipuin. Ritsku lupasi hoitaa Tellan ja odotin äitiäni, hetken päästä Ritsku tuli tallista taluttaen Tellaa perässä. Otin Tellan riimunarusta kiinni ja talutin sen laitumelle, halasin sitä vielä ja nilkutin autolle. Sanoin Ritskulle että ilmoittaisin olisiko jalassani jotain vakavaa sillä illalla menisin lääkäriin, menin autoon ja katsoin laitumella juoksevia hoitsujani, toivoin että pääsisin silti pian ratsastamaan.
Illalla menin lääkäriin ja jalkani oli onneksi vain nyrjähtänyt aika pahasti, kotona soitin Ritskulle.
"Moi minä täällä, jalkani on nyrjähtänyt joten en pääse ainakaan 2 päivään ratsastamaan."
"Ai no onneksi se ei kuitenkaan ole niin vakavaa parane pian!", Ritsku sanoi.
Sanoimme moikat ja lopetin puhelun, sitten aloin nukkua.

LOPPU


Mahtava tarina jälleen kerran. Saat 160ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptySu Maalis 07, 2010 10:03 pm

Jälleen tallille
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: Perjaatteessa jatkoa tarinalle: Tella karkaa maastossa tai jotain sinnepäin =)

Äiti lupasi viedä minut tallille, juoksin autolle ja huusin: "Tuu jo lupasit viedä mut nyt". Äiti tuli autolle ja avasi ovet, lähdimme kohti tallia, hetken päästä olimme perillä. Minua harmitti se että voisin ratsastaa vasta huomenna nilkkani takia, se ei enään sattunut kamalasti mutta kuitenkin on hiukan arka. Menin hakemaan kaksi riimua ja lähdin laitumelle, laitoin riimut Mammalle ja Tellalle sitten talutin ne talliin. Taluttamisessa ei ollut muita ongelmia paitsi se kun Tella yritti lähteä laukkaamaan, vein ne karsinoihinsa ja hain harjan. Harjasin Mamman puhtaaksi ja kaviotkin puhdistin hyvin sitten vein sen takaisin laitumelle, menin takaisin talliin ja harjasin Tellan puhtaaksi. Puhdistin sen kaviot, Tella veti kavion pois minulta mutta nostin sen takaisin ylös. Kun olin saanut puhdistettua kaviot niin vein Tellankin laitumelle, aion putsata niiden karsinatkin vielä. Siivosin lannat ja vein likaiset turveet pois (siivosin muutenkin karsinan) sitten hain Tellalle uudet turveet. Kun olin laittanut ne niin tein saman Mamman karsinalle, ensin etsin karsinan ja sitten siivosin ja laitoin uudet turveet siihen. Menin ulos odottamaan autoa, Katselin kun kaksi söpöä heppaa leikkivät lumella ja pian äidin auto näkyikin. Sanoin Ritskulle moikka ja kerroin että tulisin mahdollisimman pian ratsastamaan, sitten menin autoon.

Mammankin päikyssä

LOPPU

Eli sait tästä 50ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyTo Maalis 11, 2010 12:24 am

Maastoon Ennin ja Eveliinan kanssa
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Söin nopeasti muroja ja menin yläkertaan, puin ratsastusvaatteeni ja sieppasin kypärän mukaani. Lähdin kävelemään kohti tallia ja toivoin että joku suostuisi tulemaan kanssani maastoon, kävelin pitkää polkua pitkin ja katselin maisemia. Käännyin oikealle ja pian näinkin Tellan juoksemassa tammalaitumella. Menin talliin ja näin Hannan siellä. Juoksin hänen luokseen ja kysyin haluaisiko hän tulla kanssani maastoon, mutta Hanna sanoi ettei ehtisi tänään. Lähdin pettyneenä kävelemään satulahuoneeseen ja tiputin muovipussini lattialle, otin ratsastussaappaani pussista ja laitoin ne jalkaani. Otin riimun naulakosta ja menin ulos, menin tammalaitumen portille ja avasin sen. Tella käveli luokseni ja yritti kaivaa taskuistani namuja, mutta Tellan pettymykseksi minulla ei ollut mitään. Enni yritti ottaa Mimiä kiinni, mutta se juoksi Enniä karkuun. Laitoin riimun nopeasti Tellalle ja talutin sen Ennin luokse.

”Haluatko tulla kanssani maastoon, kun menen Tellalla”, minä kysyin.
”Voin mä tulla, voitko vähän auttaa Mimin kiinni ottamisessa?”, Enni kysyi.
”Juu, tietysti”, minä vastasin.

Temppuilimme hetken Mimin kanssa mutta lopulta saimme sen yhdessä kiinni, sitten Enni laittoi sille riimun ja talutimme hepat karsinoihin. Naureskelimme sitä kun Enni yritti napata Mimin, mutta sitten se poistuikin tieltä ja Enni kaatui lumikasaan. Naureskeltuamme tarpeeksi me haimme harjat ja alettiin harjata hevosia, Eveliina talutti Foksun karsinaan ja tuli luoksemme.

”Moi! Minnes ootte menossa?” Eveliina kysyi.
”Maastoon ajateltiin mennä” Minä vastasin.
”Kivaa, saanko tulla mukaan” Eveliina kysyi.
”Tietty! Vai sopiiko se sinulle Enni?” Kysyin Enniltä.
”Sopii, miksei sopisi?” Enni vastasi.

Menimme Ennin kanssa jatkamaan harjausta ja Eveliina haki harjan, harjasimme hevosemme lumesta ja sen jälkeen haimme kaviokoukut. Putsasimme kaviot ja menimme Ennin kanssa hakemaan satulat, Eveliina oli viimeisessä kaviossa silloin kun me laitoimme satuloita hevosille. Hain suitset ja Enni tuli perässä, laitoin kuolaimet Tellalle ja Tella onneksi otti kuolaimet kiltisti suuhunsa. Sanoin olevani valmis ja laitoin kypärän päähäni, Enni temppuili suitsien kanssa sillä Mimi ei halunnut niitä suuhunsa ja Eveliina haki suitsia. Ennikin oli pian valmis ja sitten Eveliina, he laittoivat kypärät päähänsä ja sen jälkeen talutin ensimmäisenä Tellan ulos. Eveliina tuli Foksun kanssa perässä ja sen jälkeen Enni Mimin kanssa, talutimme hepat maastolenkille ja sitten kiristin satulavyön ja nousin selkään. Otin käynnin ja Enni ravasi eteeni, Eveliina halusi olla vikana. Olimme käynnissä kauan ja sitten Enni antoi merkin siirtymään raviin, ravasimme kiemurtelevaa polkua pitkin ja Enni joutui välillä pidätellä Mimiä ettei se siirtyisi laukkaan. Pian Mimi kuitenkin lähti laukkaan ja muut hevosetkin innostuivat, laukkasimme kiitolaukkaa Mimin ja Ennin perässä ja meinasin pudota Tellan kyydistä. Mimi teki äkkipysähdyksen ja samoin Tella ja Foksu, me kaikki lensimme selästä ja voivottelimme selkiämme. Hevoset pyörivät ympyrää ja hirnahtelivat peloissaan.

”Mikä niille tuli? Nehän näyttävät pelkäävän jotakin” Minä kysyin muilta.

Me kaikki ihmettelimme ja pian tajusimme ottaa hevoset kiinni ennen kuin ne karkaisivat, sitten näimme hevosen lumisten kuusien takaata. Siellä oli Wilma! Juoksin sen kiinni ja näin Ritskun juoksevan luokseni.

”Wilma karkasi, kiitos kun otit sen kiinni” Ritsku sanoi.

Ritsku kysyi voisiko hän tulla mukaamme ratsastamaan ja vastasimme että tietysti, nousimme hevosten selkään ja Ritsku ravasi Wilman kanssa eteen. Minä olin toisena, Enni kolmantena ja Eveliina neljäntenä. Laukkasimme hetken, mutta sitten aloimme ihmetellä.

”Tämä ei näytä tutulta paikalta” Eveliina sanoi.
”Ei niin” Vastasi Enni.

Mietimme hetken ja sitten huomasin jotain.

”Hei! Tämä on se paikka minne eksyin silloin Mamman kanssa, tuolla on talo josta kysyin apua silloin” Minä sanoin.

Otimme ravin ja Ritsku pyysi minua näyttämään tietä, ravasin eteen. Ravasimme talon ohi ja käännyimme oikealle ja sitten vasemmalle, siirryimme käyntiin ja noin 10min päästä olimme tallilla. Laskeuduimme hevosten selistä ja lähdimme taluttamaan niitä talliin, vein varusteet paikoillensa ja hain Tellalle heiniä. Harjasin ja putsasin Tellan kaviot, otin kypärän pois ja vaihdoin kenkäni. Laitoin ne muovipussiin ja menin Tellan karsinalle, laitoin sille loimen ja muutkin olivat valmiita. Ritsku vei Wilman vielä laitumelle ja sen jälkeen hyvästelimme toisemme, Enni ja Ritsku lähtivät kotiin mutta Eveliina kysyi haluaisinko kyydin kotiin ja suostuin tietysti. Hyvästelimme vielä hevoset ja odotimme Eveliinan äitiä, menimme autoon ja puhuimme päivästä. Sitten kotini tuli näkyviin ja lähdin kyydistä, astuin ovesta sisään ja menin vaihtamaan vaatteet.

LOPPU

Hyvä tarina. Saat 130ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyTo Maalis 11, 2010 11:24 pm

Tella on tumma kuin hiili ja todella rakas.
Se laukkaa pimeää tietä pitkin ja sitä ei erota kukaan.
Tella on välillä vaikea ja välillä helppo.
Mutta se ei ole ainakaan tyhmä eikä ruma.
Tella on rakas.
Yhtä rakas kuin paras ystävä.
Sillä sehän on kuin paras ystävä.
Eli yhtä rakas kuin oma hevonen... I love you

LOVE YOU TELLA <3
Razz



Saat 30ve
-Ritsku


Viimeinen muokkaaja, Tessa pvm La Maalis 20, 2010 10:43 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyTo Maalis 11, 2010 11:29 pm

Tella <3.

T ärkeä.
E loisa.
L oistava.
L ove you!.
A inutlaatuinen.
<3 Todella rakas.

20ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyKe Maalis 17, 2010 3:11 pm

Maastoon molenpien kanssa <3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Söin vielä aamupalaa ja sen jälkeen lähdin kävelemään tallille. Kävelin aika kauan ja pian ruusukkeen tuttu polku tuli vastaan, hoitsuni olivat tallissa sillä ne olivat varmaan juuri saaneet aamuruokansa Smile. Ketään ei ollut tallissa sillä kaikki olivat jo varmaan koulussa, mutta minä olin ollut eilen kipeä ja herätessäkin oli hiukan huono olo, mutta nyt minulla ei ollut edes kuumetta enään. Pätin ensin mennä Mamman luokse, "Hei tyttö!. mitäs kuuluu?", minä kyselin siltä.
Mamma hirnahti vastaukseksi ja sen jälkeen se yritti kaivaa taskujani, mutta Mamma ei löytänyt mitään. Olin piilottanut reppuuni pari porkkanaa ja otin yhden, sitten annoin sen Mammalle ja se söi sen innoissaan. Kuiskutin sille jotakin ja Mamma alkoi hörisimään, hain harjapakista harjan ja aloin harjata Mammaa. Se oli kiltisti paikoillaan ja putsasin sen kaviotkin, hain riimun ja laitoin sen Mamman päähän. Sitten aloin taluttamaan sitä ulos ja Mamma ei olisi halunnut tulla, mutta suostui kuitenkin. Talutin sen pihalle ja ketään ei näkynyt siellä, lähdin taluttamaan Mammaa ja lähdin pienelle maastolenkille. Mamma välillä melkein söi lunta, mutta se taisi olla aika kylmää Razz. Lähdin juoksemaan, mutta Mamma ei millään meinannut ottaa laukkaa. Pian se kuitenkin alkoi laukkaamaan ja juoksimme lumessa niin että sitä roiskui melkeen naamaani. Razz Pysähdyin hetkeksi ja sidoin Mamman puuhun, "Levätään tässä hetki ja lähdetään pian", minä selitin Mammalle ja siltä tuli pään viskomista vastaukseksi, sillä se varmaan olisi halunnut laukata pitkin lumista tietä. Söin pari voileipää sillä aamupalaksi otin vain vanukkaan, irroitin Mamman puusta ja lähdin taluttamaan sitä tietä pitkin. Mamma alkoi kuopimaan maata ja se tuntui jotenkin levottomalta, huomasin että oksa oli tehnyt sille pienen naarmun ja se varmaan kirveli. Repussani onneksi oli puhdistusainetta joten laitoin sitä hieman ja Mamma hirnahti, mutta rauhoittui pian. Silitin sen turpaa ja rauhoittelin sitä vielä, kun se oli kunnolla rauhoittunut niin lähdin hölkkäämään ja pyysin Mamman raviin. Se ravasi innoissaan ilman ratsastajaa ja mietin että tämä varmaan teki sille hyvää.

Otin riimun Mammalta ja katsoin naarmua, se oli melkein ummessa ja olin iloinen. Halasin Mammaa ja laitoin sille loimen valmiiksi, etsin Tellan karsinan ja moikkasin sitä "Oletkos ollut kiltti tyttö?", minä kysyin siltä ja Tella kääntyi katsomaan minua. Se näytti siltä kuin emme olisi ikinä nähtykkään, mutta helpotukseni se melkein halasi minua. Harjasin Tellan todella puhtaaksi ja putsasin kaviotkin hyvin, sen jälkeen laitoin sille riimun ja talutin Tellan ulos. Päätin mennä Tellan kanssa samalle polulle ja se oli inoissaan, Tella tutki Mamman kavionjälkiä ja hirnui. Tella meni piehtaroimaan lumeen, "No jaa. hyvähän sen välillä on lumessa telmiä", minä ajattelin. Tella lähti laukkaamaan joten päätin juosta sen perässä, hidastin sitä ja aloin kaivamaan reppuani. Otin porkkanan ja Tella melkein näykäsi minua, "No no kyllä sinä sen saat jollet näyki", minä puhuin. Annoin porkkanan Tellalle ja se mussutti sitä innoissaan niinkuin kaikki hevoset jotka rakastivat herkkuja, me melkein "laukkasimme" tallille. Jätin sille riimun ja laitoin Tellalle loimen, sitten hain toisen riimun Mammalle ja talutin niitä samaan aikaan. Vein Mamman tarhaansa ja Tella tutki lunta sillä välin, sitten hyvästelin Mamman ja vein Tellan omaan tarhaansa, Poco tuli katsomaan minua ja silitin sitä. Menin talliin ja laitoin riimut paikoillensa, sitten siivosin nopeasti karsinat ja lähdin kävelemään kotiin.

LOPPU

Tarina on Mammankin päikyssä!

sait siis tästä 100ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyTo Huhti 15, 2010 4:54 pm

Tella rakas hoitsuni I love you
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PIRRR, PIRRR, PIRRR. Puhelin soi alakerassa ja heräsin siihen, tänään olisi koulua eikä yhtään huvittaisi mennä. "Miksi äiti ei vastaa puhelimeen? Yleensä se juoksee vastaamaan" Minä ajattelin. Äiti ei mennyt joten heitin peiton päältäni ja juoksin puhelimeen.
"Tessa puhelimessa" Minä sanoin kun otin luurin käteeni.
"Hei kultaseni, Mummi täälä, onko äiti kotona?" Mummi vastasi.
"Ömm, katson" Sanoin hiljaa ja sitten huusin äitiä ja katsoin onko hän kotona.
"Äitin pitäisi olla vielä, mutta hän kai on nyt töissä" Minä vastasin.
"Okei, soitan illalla" Mummi sanoi ja sitten sanoin moikka.
Menin huoneeseeni ja katsoin kelloa, minun teki mieli huutaa sillä kello oli jo kahdeksan ja koulu alkaisi puolen tunnin päästä. Otin nopeasti vaatteet ja laitoin ne, sitten harjasin hiukseni ja juoksin keittiöön. Otin vanukkaan ja sitten katsoin pöydälle, siinä oli viesti ja luin sen.
"Huomenta, tulen myöhään illalla töistä niin voit mennä vaikka tallille suoraan koulusta, tulen sitten hakemaan kahdeksan jälkeen, pakkasin ratsastuspussin jo sinulle valmiiksi. Hyvää koulupäivää, soita jos menet jonnekkin muualle tai et mene tallille"
-Äiti.
Katsoin viestiä vielä, mutta missä pussi on? Löysin sen eteisestä ja otin nopeasti reppuni ja pussin. Puin ulkovaatteet ja aloin kävellä koulua kohti.
Oli vika tunti ja se oli Englantia, tykkäsin Englannista, mutta halusn tallille ja ajattelin vaan ihania hoitsujani. Vihdoinkin kello oli 14.35 ja pääsimme tunnilta, laitoin kevättakkini nopeasti päälle ja otin pussini mukaan. "Tessa odota!" Kaverini huusi minulle. Käännyin ympäri ja näin Nellin siinä.
"Minne oot menossa?" Nelli kysyi.
"Tallille" Vastasin.
"Taasko? No moikka sitten" Hän sanoi ja lähti.
Vihdoinkin pääsisin jatkamaan matkaa. Pian olin tallilla ja se oli täydempi kuin yleensä, kaikki olivat tulleet koulun jälkeen. Menin talliin ja lähdin katsomaan tuntilistaa, Mamma tulisi tunnilta ihan pian ja Tella menisi kuudelta. Päätin ratsastaa Tellalla kentällä sillä kaikki olivat maastossa tai maneesissa. Tella oli ulkona sillä karsinassa se ei ainakaan ollut. Menin katsomaan Mamman karsinaa ja tuntilainen talutti Mamman karsinaansa.
"Moi, oletko Mamman hoitaja?" Tummahiuksinen tyttö kysyi.
"Joo, olen" Minä vastasin.
"Voitko hoitaa Mamman kun äitini tulee ihan pian enkä ehtisi ennen sitä?" Tyttö kysyi.
Vastasin myöntävästi ja tyttö meni ulos, "Moi tyttöseni" Sanoin Mammalle. Mamma katsoi minua ihmeissään ja hörisi. Aloin hymyillä ja otin suitset pois ja vein ne, sen jälkeen satula. Hain harjan ja harjasin Mamman puhtaaksi ja putsasin kaviot, sitten annoin sille heiniä. Otin riimun ja menin ulos, Tella juoksi tarhassa Pocon kanssa ja hirnahti iloisesti kun näki minut. Menin tarhaan ja Tellan luokse, se katsoi minua söpösti ihanilla silmillään. "Onko ollut ikävä?" Kysyin siltä ja Tella hirnahti vastaukseksi, laitoin riimun ja talutin Tellan karsinaan. Otin riimun pois ja hain Tellan harjan, tänään päätin hypätä esteitä sillä en ole tainnut vielä hypätä Tellan kanssa. Hain kaviokoukun ja aloin putsata kavioita, se kävi ripeästi. Menin satulahuoneeseen ja otin Tellan satulan, se onneksi on aika kevyt. Menin Tellan luokse ja laitoin satulan huovan jälkeen. Sen jälkeen hain suitset ja lämmitin hiukan kuolaimia niin ettei ne olisi kylmät, Tella otti kuolaimet innoissaan sillä se taisi haluta että ratsastan sillä. Sen jälkeen laitoin vielä ne korvien yli ja poskihihna kiinni, päätin laittaa Tellalle pinkit pintelit jotka ostin Emmulta. Laitoin ne Tellalle, se ensin hiukn ihmetteli, mutta rauhoittui kun huomasi niiden olevan pintelit. Olinkin jo valmis ja talutin Tellan kentälle, säädin jalustimet sillä ne olivat liian lyhyeet ja kiristin satulavyön. Sitten nousin selkään ja pyysin Tellan alkykäyntiin, ihmettelin miksi maneesissa on niin paljon ihmisiä sillä nythän on jo hieno ilma. Aurinko pilkisti pilvien takaata eikä ollut yhtään kylmä, hiukan tuuli. Olin tehnyt pienen puomiradan ja ennen kuin menisin sen niin päätin ravata pari kierrosta kenttää ympäri, nostin ravin ja Tella totteli hienosti. Se ravasi kauniisti ympäri kenttää, Enni tuli moikkaamaan kentän laitaan ja sanoi voivansa ottaa minusta kuvan. Hän haki kamerani ja nappasi pari kuvaa, sitten hän vei kameran pussiini ja tuli takaisin.
"Ratsastat hyvin sillä" Enni sanoi.
"Kiitos" Minä vastasin ja sitten Enni jäi vielä katsomaan.
Siirsin Tellan takaisin raviin ja menin puomiradalle, kolahti kerran joten koitin uudelleen. Nyt meni puhdas ja nostin laukan sillä seuraava puomirata kuului tehdä laukassa. Tella meni senkin puhtaasti ja taputin sitä kiitokseksi kaulalle, siirsin Tellan raviin ja menin kohti kavalettirataa. Ekan kavalietin Tella hyppäsi ihan hyvin, kuului kolahdus, mutta puomi ei tippunut. Toinen este meni täydellisesti, kolmas estemyös, mutta neljäs kavalietti tippui. Siirryin laukkaan ja menin kavalietit laukassa, Tella meni puhtaan radan ja olin siitä ylpeä. Pian siirryin raviin ja menin hiukan korkeempiin esteisiin, Tella hyppäsi ekan esteen hienosti. Toinen este oli okseri ja Tella meni senkin hienosti, seuraava oli ristikko ja pelkäsin että se menisi huonosti, mutta Tella hyppäsikin sen upeasti. Sitten tuli helponpia esteitä ja Tella meni 2 ensimmäistä hienosti, mutta kolmannessa tippui puomi. Otin laukan ja menin vaikeampaan rataan, okseri meni hienosti ja samoin ristikko. Seuraavalla esteellä Tella kieltäytyi ja lensin kyydistä, käteeni sattui.
"Ootko kunnossa?" Kuulin jonkun huutavan.
"J-Joo" Minä sanoin vaikka käteeni koski aika kovin.
Katsoin kuka se oli ja näin Ritskun hymyilemässä, sitten katsoin missä Tella on. En nähnyt sitä kentällä joten katsoin pihalle ja sielä Tella juoksi kentän ulkopuolella, en tiennyt miten se oli joutunut sinne, mutta näin parin tallilaisen jahtaavan sitä Ritskun kanssa ja menin auttamaan. En saanut sitä kiinni joten houkuttelin sen kauralla ja Tella juoksi heti luokseni, annoin sille hiukan kauraa ja talutin sen takaisin kentälle. Tarkistin satulan ja muut, sitten nousin selkään. Otin laukan ja hyppäsin vielä pari estettä, menin vikalla esteellä hiukan jäljessä joten pelkäsin että tippuisin, mutta en tippunut onneksi. Taputin Tellaa kaulalle ja laukkasin kentän kerran sitten vielä ravasin sen kerran ja sen jälkeen otin loppukäynnin, menin alas Tellan selästä. Kello olisi jo pian puoli 6 joten Tellaa tultaisiin valmistelemaan tunnille. Talutin sen karsinaan ja näin Wellun tulevan luokseni.
"Tessa! Voitko hoitaa Tellan kun sen ratsastaja tulee myöhässä?" Wellu kysyi.
"Tottakai mä hoitsuni voin hoitaa" Sanoin ja hymyilin.
"Kiitos" Wellu sanoi ja meni katsomaan miten tunnille tulijat pärjäsivät hevosten kanssa.
"Eipä kestä" Sanoin hiljaa vaikka tiesin ettei hän kuulisi.
Tellalla mentäisiin ilman satulaa joten otin satulan ja huovan pois. Sitten hain harjan ja palatessani kauhistuin . Sillä Tella oli ihan puruissa, se ilmeisesti oli piehtaroinut äsken. Harjauksessa kesti hiukan ja sitten putsasin kaviot hyvin. Pian näin tytön tulevan.
"Ai sä hoiditki Tellan mun puolesta no heihei vaan" Tyttö sanoi ja veti ohjat kädestäni.
"Törkimys, ei edes kiittänyt" Minä ajattelin äänettömästi.
Päätin nyt putsata Tellan karsinan sillä sielä oli jonkun verran lantaa, vein lannat ja likaiset turveet pois. Hain uudet turveet ja päätin laittaa sille valmiiksi ruokaa kippoon, tarkistin että vesiautomaatti on kunnossa ja se onneksi oli. Kun karsina oltiin putsattu niin menin haemaan riimun ja laitoin sen Mammalle, sitten vein sen tarhaan ja annoin porkkanan jota se rouskutti mielissään. Putsasin Mammankin karsinan samalla tavalla kuin Tellan ja pian näin tytön taluttavan hoitsuni takaisin (Tellan siis). Hän vei Tellan karsinaan ja vei suitset nopeasti pois, sitten tyttö juoksi ulos. Ei edes harjannut sitä vaikka Tella oli ihan likainen, hain Tellan harjan ja aloin harjata sitä. Kaviotkin menivät nopeasti ja sen jälkeen poistin pintelit, hain riimun ja laitoin sen Tellalle. Sitten vein Tellan tarhaan ja annoin sille porkkanan vielä palkkioksi. "Päivä ihanan hoitsuni kanssa on parasta mitä voi olla" Minä ajattelin itsekseni ja vein riimun talliin.

LOPPU!


Wau hoidit tänään tellan perusteelisesti saat 200ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyLa Toukokuu 08, 2010 10:28 pm

Tellan hoitopäikky Tella10

Tellasta kuva <3

Ihana!
Saat 60ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky EmptyMa Toukokuu 10, 2010 9:30 pm

Kouluharjoituksia kisoja varten <3 osa 2/2

HUOM: Eka osa on Mamman päikyssä!

Lähdin takaisin päätalliin jossa Tella hirnahteli kutsuvasti, menin lähemmäs ja se tunki päänsä aukosta ulos. Silitin Tellan turpaa ja tunsin hönkäyksen kämmenelläni.
"Ei sinun tarvitse enää hirnua Smile" Minä sanoin ja Tella hörähti.
Hain sen harjat ja kaviokoukun, sitten harjasin Tellan aloittaen päästä. Vikaksi selvitin harjan sekä hännän jotka olivatkin hiukan takussa. Siirryin kavioihin jotka Tella nosti kiltisti ylös ja sitten vein kaikki kamat pois. Otin nopeasti kurat ratsastussaappaistani ja hain Tellan kiiltävän satulan, Tella antoi kiltisti pistää sen selkään ja sitten laitoin suitset. Vihdoin olin valmis ja talutin Tellan kentälle jossa Namunalle teki jo pohkeenväistöä. Avasin portin ja talutin Tellan sisään.
"Ai, moi taas, jaetaanko kenttä puoliksi?" Namunalle kysyi ja nyökkäsin.
"Okei, jos otan tämän puolen niin mene sinä tuonne" Namunalle sanoi ja osoitti kentän toiseen päähän.
Vastasin että se sopii ja sitten talutin Tellan toiseen päähän kenttää, kiristin satulavyön ja Tella yritti temppuilla. Saatuani sen kiristettyä niin nousin Tellan selkään ja otin alkukäynnin. Tella lähti kiltisti alkukäyntiin ja huomasin Namunallen menevän puomirataa, pian otin ravin ja aloitin ympyröistä jotka menivät ongelmitta. Sitten tein pari volttia ja koitin pohkeenväistöä joka meni melkein ongelmitta, Tella nimittäin hermostui hieman yhdessä vaiheessa. Pian tein käynnissä pohkeenväistöä ja koitin tehdä suuria kiemuroita. Menin myös laukassa kiemuroita sekä ympyröitä, menin myös parin puomin yli jotka Namunalle oli laittanut kentälle. Pian huomasin Namunallen tippuvan Frendin selästä.
"Miten kävi? Sattuiko?" Minä kysyin.
"E-ei sa-sattunut" Namunalle sanoi ääni täristen.
Laskeuduin Tellan selästä ja otin pyörivän Frendin kiinni, se selvästi oli säikähtänyt jotain joten päätin hiukan rauhoitella Frendiä.
"Tässä" Minä sanoin ja ojensin ohjat nousseelle Namunallelle.
"Kiitos" Hän sanoi hiljaa ja nousi Frendin selkään.
Nousin itse takaisin Tellan selkään ja otin heti laukan jossa harjoittelin vielä ympyröitä ja muita liikkeitä. Pian kuulin Namunallen huudon.
"Meen nyt! Moikka" Namunalle huusi.
"Moikka! Nähään taas" Minä sanoin ja siirsin Tellan käyntiin.
"Hyvä tyttö" Sanoin ja taputin Tellaa kaulalle.
Pian otin loppukäynnin ja sitten laskeuduin selästä. Tella hörisi viedessäni sitä karsinaan ja pian harjasinkin sen puhtaaksi. Laitoin vielä riimun ja sitten vein Tellan tarhaan, Tella juoksenteli pihalla samalla kun moikkaisin Mammaa ja lähdin autolle...

Loppu! Smile


Eli saaat tästä 180ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Sponsored content





Tellan hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Tellan hoitopäikky   Tellan hoitopäikky Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tellan hoitopäikky
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Mamman hoitopäikky
» Mamman ja Tellan päikky
» Ransun hoitopäikky
» Santun hoitopäikky
» Chilin hoitopäikky

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: