Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Mamman hoitopäikky

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky EmptyTo Helmi 04, 2010 3:20 pm

BIG MAMMA III
"Mamma"
Haflinger
Hoitaja: Tessa


Mamman hoitopäikky Mamma1

Mamman hoitopäikky Mamma3


Viimeinen muokkaaja, Wellu pvm Su Toukokuu 09, 2010 9:16 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Eka päivä tallilla   Mamman hoitopäikky EmptyTo Helmi 04, 2010 9:08 pm

Tänään olin menossa ensimmäistä kertaa tallille hoitamaan Mammaa, Wellu sanoi että voisin nyt vain talutella sitä eli en ratsastaisi vielä tänään. Menin talliin ja etsin Mamman karsinaa, olin vihdoin löytänyt sen ja menin sisään. Mamma katsoi minua ja hörisi, silitin sen pehmeää turpaa ja ajattelin että saisin varmaan ensi kerralla ratsastaa sillä.

Wellu tuli luokseni ja käski harjata sen, menin hakemaan harjan ja harjasin Mammaa se seisoi kiltisti paikallaan. Nyt hain kaviokoukun, kun koskin sen jalkaan se nosti kavionsa jo ylös ihmettelin että kylläpä se oli kiltti. Aloin putsata kavioita ja se vain katsoi minuun. Kun olin putsannut kaviot hain riimun ja laitoin sen Mamman päähän. Wellu tuli luokseni ja kehui että hoidan sitä hyvin.

Astuin ulos tallista ja talutin Mammaa lumista tietä pitkin, sen turkki näytti upealta lumista maata vasten. Kävelimme metsään ja Mamma hörisi vierelläni, pian aloin juosta Mamman vierellä sillä se halusi laukata. Pienen lenkin jälkeen saavuin takaisin tallille ja laitoin Mamman karsinaan. Wellu tuli käskemään harjata sen sillä se oli juuri alkanut piahtaroimaan, hän myös pyysi laittamaan sille loimen ja viedä ulos. Aloin harjata likaista Mammaa ja se näytti upealta puhtaana. Laitoin loimen ja riimun Mammalle, sitten aloin taluttaa sitä lumiselle laitumelle.

Otin riimun pois sen päästä ja silitin Mamman turpaa, kun lähdin tallia kohti se hirnui perääni. Sanoin Wellulle moikka ja lähdin kävelemään kotiin, kun olin jo kävellyt hetken kuulin vieläkin kaunista hevosen hirnuntaa ja tiesin että minulle tulisi sitä ikävä jo tunnissa...

Hyvä ensimmäinen tarina. Saat 60ve!
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Ensimmäinen ratsastus Mammalla   Mamman hoitopäikky EmptyLa Helmi 06, 2010 9:21 pm

Olin lähdössä tallille, tänään pääsisin ratsastamaan Mammalla. Kävelin tietä pitkin tallille ja näin Wellun ulkona, menin sanomaan moi ja astuin talliin. Mamma joi karsinassaan vettä ja lähdin hakemaan harjoja. Harjasin mamman kokonaan ja se näytti ihanalta puhtaana, sitten hain kaviokoukun ja putsasin Mamman kaviot. Laitoin vielä suitset ja satulan, talutin Mamman maneesiin. Kiristin satulavyön ja nousin selkään, menin alkukäyntiä jonkin aikaa ja sitten menin kevennettyä ravia. Mamma ravasi hienosti, ravasin aika kauan ja sitten siirryin laukkaan. Tuntui ihmeelliseltä sillä Mamma laukkasi niin upeasti. Kun siirryin raviin meinasin tippua mutta onneksi en tippunut, ravasin hetken ja otin loppukäynnin.


Laskeuduin satulasta ja lähdin taluttamaan Mammaa tallille. Laitoin sen karsinaan ja otin satulan ja suitset pois. Annoin sille heinää ja harjasin sen vielä puhtaaksi. Suljin karsinan ja lähdin ulos, odotin että minua tultaisiin hakemaan. Kun äiti tuli menin autoon. Katsoin hevosia ulkona ja toivoin että pääsisin taas pian ratsastamaan...

Saat 30 ve.
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Harjoitukset : )   Mamman hoitopäikky EmptyMa Helmi 15, 2010 10:55 pm

HARJOITUKSET!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Olin luvannut Ritskulle että menisin auttamaan häntä siivoamisessa, söin vielä ja sitten päätin lähteä. Äitini ei suostunut viemään minua tallille joten jouduin kävellä, mutta meiltä onkin kävellen vain kilometri tallille ja saanpahan nähdä maisemia. Hyvästelin koirani ja lähdin kävelemään tallille, pääsisin aika pian ekoihin kisoihin Mamman kanssa ja tänään aion harjoitella puomirataa. Kun olin kävellyt jo noin vartin näin tallin edessäni, Ritsku seisoi pihalla ja kysyin mitä voisin tehdä, Ritsku sanoi että voisin siistiä satulahuonetta ja ehkä putsata satuloita ja suitsia. Niinpä menin satulahuoneeseen ja siivosin siellä, kun olin siivonnut mielestäni tarpeeksi putsasin parit satulat. Kun olin siivonnut menin Mamman karsinan luokse, se tunki päänsä ulos ja hirnahti tervehdykseksi. Annoin sille porkkanan ja se söi sen innoissaan, sitten hain harjat. Aloin harjata Mammaa, kun se oli puhdas hain kaviokoukun. Nostin Mamman kavion ja se yritti vetää sen pois mutta sain pidettyä kavion paikallaan, putsasin kaviot huolellisesti ja minulle oli tullut kamalan kuuma. Hain Mamman satulan ja nostin sen Mamman selkään, se katsoi minua ihmeissään mutta rauhoittui kun huomasi sen olevan vain satula. Laitoin vyön löysälle sillä kiristäisin sen vasta maneesissa, hain suitset ja yritin laittaa ne Mammalle. Mamma ei aluksi halunnut ottaa kuolaimia mutta kuitenkin päätti ottaa ne suuhunsa, laitoin suitset Mamman korvien yli ja kiinnitin poskihihnan. Mamma katsoi minua ja hörisi, näin kun Eveliina käveli talliin ja moikkasin häntä, juttelimme hetken ja sitten lähdin taluttamaan Mammaa maneesia kohti. Avasin maneesin oven ja kurkkasin sisään, siellä ei ollut ketään ja niinpä talutin Mamman sisään ja menin tekemään samanlaisen puomiradan kuin kisassa tulee olemaan. Kiristin Mamman satulavyön ja otin jalustimet alas, nousin Mamman selkään ja käskin sen alkukäyntiin. Olin alkukäynnissä ehkä noin 7min ja sitten ravasin pari kertaa maneesin ympäri, kun olin ravannut ne pari kertaa aioin tehdä puomiradan ravissa. Se meni ihan hyvin mutta kolahti pari kertaa, otin radan uudestaan ja nyt me menimme sen täydellisesti läpi taputin Mammaa kaulalle ja siirryin laukkaan. Laukkasin kerran ympäri ja koitin puomirataa taaskaan ei kolahtanut kertaakaan (onneksi) taputin taas Mammaa hyvästä työstä ja tein vielä kerran radan, tällä kertaa kolahti kerran mutta koska Mamma oli jo niin väsynyt päätin siirtyä loppukäyntiin. Pysäytin Mamman ja laskeuduin satulasta, toivottavasti kisa menisi yhtä hyvin mutta ehdinhän minä vielä harjoitella. Löysäsin satulavyötä ja lähdin taluttamaan Mammaa tallille, se kastoi turpansa lumeen ja jouduin putsata Mamman turvan lumesta. Vein Mamman sen omaan karsinaan ja otin suitset pois, hain sille heinää ja lähdin ottamaan satulan pois. Harjasin sen ja putsasin vielä kaviot nopeasti, aioin lähteä karsinasta mutta Mamma katsoi minua niin söpösti että halasin sitä. Mamma hörähti minulle ja jatkoi sitten syömistä, laitoin karsinan kiinni ja lähdin ulos. Äiti tuli hakemaan ja kerroin hänelle ihanasta päivästä, tulisin varmaan taas pian ratsastamaan ja kun suljin silmäni näin Mamman suloisen turvan tuijottamassa minua.


Tällainen tarina tällä kertaa! Very Happy

Hyvä että harjoittelit Mamman kanssa puomirataa kisoja varten. Saat 120ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Runo hevosista   Mamman hoitopäikky EmptyKe Helmi 17, 2010 12:43 am

Niiden kaviot kantavat ne yli jään ja lumen.
Niiden karvapeite suojaa niitä tuulelta ja kylmyydeltä.
Ne syövät ruohoa ja juovat vettä.
Ne kohottavat häntänsä ja juoksevat pois.
Ne eivät tarvitse suuria saleja tai komeita asuntoja...
Kun ne vat tyytyväisiä, ne hierovat kaulaansa ja huuliaan toisiansa vasten.
Kun ne ovat vihaisia, ne kääntyvät ympäri ja potkivat toisiaan.
Sellainen on hevosen sisin olemus... I love you


Tällasen runon kirjoitin cheers

Hihih, hauska runo. Saat siitä 40ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Maastoon^^   Mamman hoitopäikky EmptyTo Helmi 18, 2010 9:24 pm

Heräsin puoli 10 ja menin syömään aamupalaa, sitten menin pukemaan ratsastusvaatteet. Kysyin voisiko äiti viedä minut tallille ja hän suostui! Juoksin autolle ja äiti tuli perässä, hän kysyi miksi minulla on niin kiire ja vastasin että haluan mennä ratsastamaan niin nopeasti kuin voin. Tänään ajattelin mennä maastoon ratsastamaan vaikka olikin ehkä hiukan kylmä, äiti ajoi pihalle ja näin Hannan ulkona. Sanoin äidilleni moikka ja juoksin hannan luokse, kysyin minne hän oli menossa ja hän vastasi että maneesiin. Menin talliin ja etsin Mamman karsinan, Mamma tunki päänsä ulos karsinasta ja hirnahti. Silitin sen turpaa ja avasin karsinan, pyysin sitä taaemmas ja aloin harjata sitä. Harjasin sen todella puhtaaksi ja se jälleen näytti upealta sehän onkin aina upea Wink Aloin putsata Mamman kavioita ja se nosti ne kiltisti ylös, sen jälkeen hain Mammalle lämpimän huovan ja satulan. Laitoin satulavyön löysälle ja hain suitset, Mamma otti kuolaimet suuhunsa ja sitten kiinnitin vielä poskihihnan. Talutin Mammaa hetken maastossa ja sitten kiristin satulavyön ja nousin selkään. Päätin ensin mennä käynnissä aika kauan ja ihailin maisemia, Mamman selässä oli taas ihanaa olla ja miettiä rauhassa. Kun olin ollut käynnissä aika kauan siirryin raviin Mamman ravi tuntui ihanalta, ravasin mäkeä ylös ja kun olin tarkistanut että edessä päin on suoraa siirryin laukkaan. Laukkasin mäkeä alas mutta alhaalla huomasin että tielle oli kaatunut puunrunko, en ehtinyt pysäyttää tai hidastaa joten valmistauduin ja Mamma hyppäsi. Sen hyppy tuntui kuin se olisi liitänyt puunrungon yli, sitten se tuli alas ja tipuin satulasta. Mamma onneksi pysähtyi vierelleni ja odotti minua, minulle ei käynyt pahasti koska tipuin lumikasaan ja niinpä nousin satulaan. Menin käyntiä kauan ja sitten ravasinkin melkein koko loppumatkan mutta siirryin lopussa käyntiin. Laskeuduin satulasta ja lähdin taluttamaan Mammaa sen karsinaan, Wellu tuli ihmeissään kysymään että miksi olin ihan lumessa. Kerroin hänelle koko tarinan ja aloimme yhdessä nauramaan, harjasin Mamman puhtaaksi sillä se oli ihan luminen. Sitten puhdistin vielä kaviot, kun olin valmis kysyin Wellulta voisinko juoda jotain. Hän kysyi haluaisinko kaakaota ja vastasin että mielelläni, Ritskukin oli juomassa ja juttelimme kaikenlaista. Kun olin juonut soitin äidille että voisiko hän tulla hakemaan ja kohta hän tulikin, näin vielä hannan kun hän tuli maneesista ja moikkasin häntä. Menin autoon ja kerroin äidille mitä maastossa tapahtui. Tänään oli taas aivan ihana päivä eikä ihmekkään kun Mamma on paras hoitohevonen mitä voisin saada Very Happy

100ve, hyvä
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Tallilla Ezzin kanssa =)   Mamman hoitopäikky EmptyKe Helmi 24, 2010 12:23 am

Kello oli noin puoli 6, puin nopeasti ratsastusvaatteet ja menin alas. Kysyin äidiltäni että voisiko hän viedä minut tallille mutta äiti sanoi ettei ehtisi nyt, niinpä lähdin kävelemään tallille. Ulkona oli kamalasti lunta ainakin polviin asti, kello oli jo 6 kun saavuin tallille. Olin pakannut reppuun syömistä jos tulisi nälkä ja kävin viemässä sen satulahuoneeseen, menin Mamman karsinalle mutta Mamma ei ollut siellä eli se on varmaankin laitumella. Hain riimun ja lähdin ulos, Mamma juoksi laitumella muiden tammojen kanssa. Avasin portin ja menin Mammaa kohti, se ei nyt halunnut jäädä kiinni vaan juoksi pakoon mutta kun se meni juomaan otin sen kiinni. Mamma oli ihan lumessa se oli varmaan piehtaroinut eikä sillä ollut edes loimea, lähdin taluttamaan Mammaa karsinaan. Hain harjan ja aloin harjata Mamman lumista turkkia, kesti jonkin aikaa ennenkuin olin saanut kaiken lumen pois. Mamman häntään oli jäänyt lumikokkareita ja irrotin ne käsilläni, hain kaviokoukun ja nostin Mamman kavion se oli aivan lumessa. Kun olin puhdistanut kaviot hain huovan ja satulan, näin kun Ezzi tuli tallin. Hän kysyi minne olin menossa ja vastasin että maneesiin, Ezzi kysyi että voisiko hän tulla katsomaan kun ratsastan ja vastasin että tottakai. Hain suitset, lämmitin kuolaimia hiukan ja Mamma suostuikin ottamaan ne oikein hyvin.
Talutin Mammaa maneesiin, Ezzi avasi maneesin oven ja talutin Mamman maneesin keskelle. Kiristin satulavyön ja nousin Mamman selkään, olin kauan alkukäynnissä ja sitten nousin kevennettyyn raviin. Pyysin Ezziä laittamaan puomeja maahan ja tein sillä välin ympyröitä ja voltteja, Ezzi ei ollut vielä valmis joten tein samat laukassakin. Kun Ezzi oli tehnyt puomiradan siirryin raviin, menin radan ja kolahti pari kertaa mutta kun tein sen uudestaan ei kolahtanut kertaakaan. Tein saman vielä laukassa eikä kolahtanut, siirryin raviin ja menin maneesissa ympyröitä. Mutta kun Ezzi raahasi puomia niin se tipahti ja kuului kova kolahdus, Mamma tietysti pelästyi ja lähti laukkaamaan täysillä, en ollut valmistautunut ja niinpä lensin satulasta. Nauroimme Ezzin kanssa mutta sitten huomasimme että Mamma laukkasi kiitolaukkaa ympäri maneesia se laukkasi tosi nopeasti Shocked. Juoksimme sen perässä jonkin aikaa ja sitten se väsyi ja hidasti, nappasin Mamman ja nousin vielä sen selkään. Ravasin pikkuisen ja menin pitkään loppukäyntiä sillä se oli niin väsynyt, sitten laskeuduin satulasta ja autoin Ezziä viemään puomet pois. Tartuin Mamman ohjista ja lähdin taluttamaan sitä talliin, Ezzi otti suitset pois sillä välillä kun minä otin satulaa pois. Harjasin sen vielä ja hain riimun ja loimen, kun olin saanut ne sille niin vein sen laitumelle. Irrotin riimun ja lähdin portista, Tella yritti tulla pois mutta pyysin sen taaemmas ja suljin portin. Menin talliin ja kysyin jos Ezzi haluaisi syödä kanssani, juttelimme kaikenlaista mutta sitten Ezzi sanoi että hänen pitää mennä Juliuksen luokse. Minulla oli vielä aikaa että äiti tulisi hakemaan sillä hän tulisi vasta puoli 8 ja kello oli nyt vartti yli, päätin siivota Mamman karsinan. Siivosin lantaa ja muutenkin puhdistin karsinan, kun olin valmis kello olikin niin paljon että äiti tuli hakemaan. Ezzi oli lähdössä myös joten kysyin haluaisiko hän tulla kyydillä, hän vastasi että tietysti ja niinpä äiti vei hänet kotiin. Kotona ajattelin ihanaa päivää ja päätin että menisin taas huomenna tallille.

Hienoa, saat 125ve!
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Maastoon taluttamaan <3   Mamman hoitopäikky EmptyKe Helmi 24, 2010 3:37 pm

Kello oli noin 9.00, äiti oli mennyt töihin joten jouduin kävellä. Tänään ajattelin mennä maastoon taluttelemaan Mammaa, kävelin lumista tietä pitkin ja pian näin hevosia laitumella. Mamma ei ollut laitumella joten menin taliin, Mamma tunki päänsä karsinastaan ja moikkasin sitä. Hain harjapakin ja otin sieltä harjan, Mamma ei ollut kauhean likainen joten harjaamisessa ei kestänyt kauhean kauan. Hain kaviokoukun ja Mamma nosti kaviot kiltisti ylös ne olivat aika likaisia joten kesti hiukan, kun vihdoin olin putsannut kaikki neljä kaviota hain riimun ja laitoin sen Mamman päähän. Kävelimme kauan maastossa ja Mamma välilla kastoi turpansa lumeen, aloin juoksea ja Mamma laukkasi vierelläni sitten se tönäisi minua ja lensin lumeen. Otteeni riimunarusta irtosi ja Mamma juoksi tietä pitkin innoissaan, juoksin kauan sen perässä ja se meni lumeen. Mamma alkoi piahtaroida lumessa ja otin riimunarusta kiinni, harjaamisessa olisi myöhemmin kova työ. Mamma halusi olla lumessa joten annoin sen hetken olla, Mamma tönäisi taas minut kumoon ja aloin nauramaan. Mamma heitti lunta päälleni ja aloin nauraa enemmän, se tietysti heitti lisää lunta päälleni. Vähän ajan päästä lähdin taluttamaan Mammaa mutta se alkoi laukkaamaan, rauhoittelin sitä ja se siirtyi käyntiin. Kävelimme kauan ja Mamma yritti kaivaa turvallaan lumesta jotain, talutin sen talliin ja otin riimun pois. Vein riimun paikalleen mutta kun palasin Mamman karsinalle niin kauhistuin affraid. Mamma oli alkanut piahtaroimaan ja nyt se oli lumen ja lian sekoitus, otin harjan ja aloin harjata. Minulla kesti kauan ennen kuin olin valmis ja sitten putsasin Mamman kaviot nekin olivat aivan likaset, hain pyyhkeen ja yritin kuivata Mammaa mutta siinä kesti sillä olimme aivan märkiä, kuivasin vielä itseni ja sitten hain riimun. Laitoin riimun Mammalle ja hain vielä loimen, talutin Mamman laitumelle. Kun avasin portin niin pari tammaa yritti tulla pois mutta ne peruuttivat, irrotin riimun ja Mamma lähti juoksemaan muiden tammojen kanssa. Vein riimun talliin ja vaihdoin vielä vaatteet sitten aloin kävellä kotiin ja näin kun Mamma juoksi muiden tammojen kanssa laitumella, ajattelin että varmaan tulisin taas pian tallille Mamman luokse.



Ps: Anteeksi kun on hiukan lyhyt mutta en ehtinyt kirjoittaa pidenpää Razz

Saat 100ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Mamma <3   Mamman hoitopäikky EmptyKe Helmi 24, 2010 8:30 pm

M=Mahtava
A=Ainutlaatuinen
M=Mieletön
M=Mielettömän upea
A=Aivan ihana
<3=Rakas

Aivan kuin Mamma <3

hyvä, saat 35ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Eka päivä Tellan kanssa <3   Mamman hoitopäikky EmptyTo Helmi 25, 2010 10:09 pm

Kello oli noin 15.30, lähtisin pian tallille ja onneksi isä oli suostunut viemään minut. Söin nopeasti jotain ja menin autoon, isällä kesti niinkuin yleensä. Ajamisessa ei kestänyt kauan ja pian talli näkyikin edessä, sanoin isälle moikka ja lähdin tallille. Näin Tellan ulkona joten hain riimun tallista, avasin portin ja Tella tulikin heti luokseni sillä se varmaan halusi pois. Laitoin sille riimun ja lähdin taluttamaan sitä talliin, otin riimun pois ja vein sen koukkuun. Hain harjapakista harjan ja aloin harjata Tellaa, harjasin sen todella puhtaaksi ja sitten hain kaviokoukun. Tella nosti kaviot ihan kiltisti tosin se yritti vetää niitä pois minulta, kun olin saanut putsattua kaikki kaviot niin hain satulan. Laitoin ensin huovan ja sitten satulan, Tella ei näykkinyt mutta pullisteli hiukan. Hain suitset ja lämmitin kuolaimet, Tella otti kuolaimet hyvin suuhunsa. Aloin taluttamaan Tellaa maneesiin, avasin maneesin oven ja talutin Tellan keskelle. Kiristin satulavyötä vielä hiukan ja sitten nousin Tellan selkään, pyysin sen alkukäyntiin ja olinkin siinä aika kauan. Sitten otin ravin Tellalla oli hyvä ravi, tein paljon ympyröitä ja sen jälkeen otin laukan. Laukka oli mukavan tuntuista ja tein siinäkin pari ympyrää ja laukkasin maneesia ympäri, siirryin raviin ja hetken päästä otin loppukäynnin. Olin loppukäynnissä noin 5min ja sitten laskeuduin satulasta, lähdin taluttamaan Tellaa talliin. Etsin Tellan karsinan ja laitoin sen sinne, sitten hain harjan ja harjasin sen puhtaaksi. Putsasin vielä Tellan kaviot ja sitten hain sille loimen, loimen laitto onnistui hyvin ja sitten hainkin sille riimun ja laitoin sen. Aloin taluttaa Tellaa laitumelle, otin siltä riimun pois ja katsoin näkyikö Mamma siellä se ei kuitenkaan ollut laitumella joten se on tallissa. Menin Mamman karsinalle ja siellä sen turpa näkyikin, hain harjan ja harjasin Mamman tosi puhtaaksi. Putsasin sen kaviot, ne olivat kamalan likaiset joten siinä kesti jonkin aikaa. Tänään en ehtinyt ratsastaa Mammalla mutta huomenna varmaan taas tulen tai ainakin kun tulen niin aion ratsastaa Mammalla. Hain riimun ja laitoin sen, tällä kertaa Mamma hiukan nosti päätänsä mutta laskin sen alas. Kun olin saanut riimun Mammalle niin hain sille loimen, Mammalle oli hiukan helponpi laittaa loimi kuin Tellalle. Kun olin valmis niin talutin sen laitumelle, näin kahden ihanan hevosen juoksemassa laitumella ja olin todella onnellinen että olin saanut Tellan toiseksi hoitsukseni I love you . Isä tuli pian sen jälkeen hakemaan sillä olin soittanut hänelle, kerroin isälleni kuinka ihana Tella oli. Isänkin mielestä se kuullosti kivalta, katsoin vielä laitumelle ja näin kahden hoitsuni muiden kanssa laitumella.

Laitan tarinan Tellankin hoitopäikkyyn... Very Happy



Saat 70ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Eksyneet   Mamman hoitopäikky EmptyMa Maalis 01, 2010 10:30 pm

EKSYNEET
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Kello on noin neljä ja tulin juuri koulusta joten olen menossa suoraan tallille, koulusta kesti hiukan pidempään kävellä muttei kamalasti. Näin Mamman laitumella joten menin hakemaan riimua tallista, otin riimun ja vein repun satlariin sitten menin laitumelle. Avasin portin ja menin Mamman luokse, se antoi ottaa kiltisti kiinni. Talutin Mamman talliin ja otin riimun pois, hain harjan ja harjasin Mamman todella puhtaaksi sitten putsasin kaviot. Menen maastoon ja aion ratsastaa ilman satulaa, joten hain suitset ja laitoin kuolaimet Mamman suuhun. Kun olin valmis niin talutin Mamman ulos, menin lyhyelle polulle jossa ei ollut esteitä sitten nouin selkään. Otin käynnin ja Mamman selässä oli ihanaa ilman satulaa, toki Mamman selässä on aina ihanaa. Jonkin ajan päästä otin ravin, Mamman selässä oli kiva pomppia. Ravasin aika kauan ja sitten nostin laukan, aluksi Mamma laukkasi hitaasti mutta sitten se lähti laukkaamaan todella kovaa. En kuitenkaan tippunut kyydistä mutta Mamma meni niin kovaa että meinasin tippua siispä nojasin sen kaulaa vasten, pidin silmiäni kiinni sillä tuuli niin kovaa ja luntakin roiskui vähän. Rauhoittelin Mammaa ja se hidasti ditten nousin istumaan, Mamma oli laukannut niin kauan kiitolaukkaa etten ollut varma minne se oli mennyt. Ajattelin kuitenkin että olimme varmaan ihan oikealla tiellä, pysäytin Mamman ja laskeuduin hetkeksi selästä, menin katsomaan tielle mutta päätin että olin kai oikealla tiellä. Sitten nousin takaisin selkään ja otin käynnin, olin siinä jonkun aikaa ja sitten nostin laukan. Keinuin mukavasti Mamman selässä ja rakastin olla ilman satulaa siinä, laukkasimme pitkään ja lumi roiskui kasvoilleni mutta se ei haitannut sillä laukkaaminen oli niin ihanaa. Lenkin jälkeen menisin taluttamaan Tellaa maastoon, laukkasin vieläkin ja aloin ihmetellä miksi tuntui niin pitkältä lenkiltä vaikka tämän piti olla lyhyt. Katsoin eteeni eikä paikka näyttänyt yhtään tutulta, en nähnyt taloja eikä mitään merkkiä tallista. Pysäytin Mamman ja katsoin eteeni siinä oli 2 polkua mietin hetken ja sitten huomasin että taidan olla eksynyt pale...

Mietin kumpaa polkua menisin sillä en yhtään tiennyt missä olin ja minua ehkä hiukan pelotti Neutral. Mietin vielä hiukan ja sitten päätin mennä oikealla olevaan polkuun, otin käynnin ja menin oikealle polulle en tunnistanut vielä mitään mutta toivottavasti otin oikean tien Question. Nostin raviin ja kun olin ravannut jonkun aikaa en vieläkään tiennyt missä olin, ravasin vielä pomppien Mamman selässä ja toivoin todella että otin oikean polun. Hetken päästä päätin pysähtyä ja laskeutua Mamman selästä, otin ohjista kiinni ja istuin kivelle miettimään vaikka se olikin märkä. Mamma leikki lumessa ja minä katselin ympärilleni sitten näin jonkin talon, päätin mennä kysymään tietäisivätkö he missä talli on. En nähnyt taloa vielä hyvin joten nousin Mamman selkään, otin ravin mietin että toivottavasti he osaavat auttaa minua. Ravasin niin että näin talon, se oli jokin punainen talo. Pysäytin Mamman ja jätin sen ulos toivottavasti se ei karkaa, menin talolle ja pimpotin ovikelloa. Joku poika tuli ovelle kysyin häneltä voisiko hän pyytää vanhempansa ovelle, poika huusi äitiään ja nainen tuli pian ovelle.

- En osta mitään jos myyt jotakin, nainen sanoi.
- Ei en tullut ostamaan mitään kysyn vain että oletko nähnyt punaista tallia kun lähdin ratsastamaan ja eksyin tallista?, minä kysyin
- Tiedän tallin, olet lähellä menet vaan tuonne oikealle ja sitten vasemmalle siitä suoraan ja pian talli näkyykin, nainen sanoi.
- Ai no kiitos avusta, minä sanoin
- Eipä kestä, nainen sanoi ja sulki oven

Ihmettelin missä Mamma on mutta se vain oli mennyt lumeen leikkimään, juoksin sen luokse ja sanoin että "Pian olemme taas tallilla" ja halasin Mammaa. Laitoin käteni mamman selkään ja ponnistin ylös, nostin jalkani Mamman selän yli ja istuin alas. Olin käynnissä hetken ja sitten otin laukan, menin oikealle ja sitten laukkasin hiukan suoraan pian tuli tiehaara ja menin vasemmalle neuvojen mukaan. Otin käynnin sillä nainen sanoi että pian olisin tallilla, menimme käynnissä jonkin aikaa ja pian näin tallin. Olin todella iloinen Very Happy ja kun Mamma oli tallin pihalla niin laskeuduin selästä ja talutin sitä, Ritsku juoksi luokseni ja kysyi missä ihmeessä olin kun menin lyhyelle tielle, kerroin Ritskulle koko jutun ja hän sanoi voivansa hoitaa Mamman sillä välin kun haen Tellan. Hain riimun tallista ja näin kun Ritsku hoiti Mammaa, avasin portin ja menin Tellan luokse.
Se tuli innoissaan vastaan ja laitoin sille riimun sitten talutin sen talliin, jätin riimun sillä taluttaisin sitä nyt vain ja hain harjapakista harjan. Tella oli aika likanen joten harjaamisessa kesti hiukan mutta kavioissa ei onneksi kestänyt, Talutin sitä riimunarusta pihalle. Menin lyhyelle polulle ja kävelimme hetken sitten yritin saada sen ravaamaan niin että hölkkäsin aluksi Tella ei kuitenkaan halunnut mutta sitten se innostui, hölkkäsin Tellan vieressä ja se ravasi sitten juoksin ja Tella laukkasi vieressäni. Tella väsyi joten aloin kävellä ja se siirtyi käyntiin, Tella halusi leikkiä lumessa joten päästin sen sinne. Katsoin kun Tella kuopi maata sitten kaaduin lumeen selälleni ja Tella pelästyi, se hirnahti mutta rauhoittelin sitä ja sitten se onneksi rauhottui. Tella Potki lunta päälleni olin litimärkä ja nauroin onnesta hyppäsin pystyyn ja Tella katsoi minua ihmeissään, Sitten silitin sen turpaa, Tella tunki päänsä syliini ja halasin sitä. Tella lähti laukkaamaan ja riimunaru lensi kädestäni, Tella juoksi rännässä ja räntä roiskui. Juoksin sen perässä ympyrää mutta sitten väsyin ja aloin huohottaa, Tella tuli ihmettelemään Shocked ja hyppäsin sen kaulalle. Tella ihmetteli hetken mutta rauhottui, katsoin kelloa ja se oli jo puoli 7 Surprised. Otin riimunarusta kiinni ja lähdin taluttamaan Tellaa tiellä se hirnui vieressäni ja sitten aloin juosta ja se laukkasi, pian talli näkyi edessä ja me kävelimme. Ritsku tuli luokseni ja sanoi hoitaneensa Mamman, kiitin häntä ja talutin Tellan karsinaan. Harjasin Tellan ja putsasin kaviot sitten hain riimun ja vein sen laitumelle, halasin Tellaa ja Mammaa. Sitten hain reppuni satlarista ja moikkasin Ritskua, pian äiti tuli hakemaan minut tallilta. Onneksi löysin takasin tallille sillä Tellan kanssa oli todella kivaa ja Mamma on tosi ihana <3 I love you

LOPPU

Tällanen tarina aika pitkä tuli joten toivon että saan yli 40ve, Pisin mun tarina Wink Razz xP

Ps: Laitan Tellanki päikkyyn ku oon senki kaa tässä Wink


Wau miten jänskä tarina! Saat tästä 170ve.
Lisään ne sinulle pian, koska en pääse kirjautumaan websiin, siinä on jjoku juttu...
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky EmptyTo Maalis 04, 2010 1:04 am

Mamman kanssa esteitä <3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tavallaan jatkoa Tellan päikyssä olevaan kouluratsastustarinalle...

Pääsin koulusta ja lähdin kävelemään sieltä suoraan tallille, matka ei kestänyt kauan ja perillä menin satulahuoneeseen, vaihdoin vaatteet ja laitoin repun ja pussin maahan. Sitten menin katsomaan olisiko Mamma karsinassa ja sielä se näkyikin, silitin Mammaa ja sitten hain harjan. Avasin karsinan ja menin sisään, Mamma hirnahti ja aloin harjata sitä. Harjaus meni hyvin ja kaviotkin meni hienosti, hain vanhan estehuovan ja -satulan. Ne olivat aika vanhoja joten minun kai kannattaisi pian ostaa uudet. Kun olin laittanut ne niin hain suitset, Mamma ei halunnut kuolaimia mutta sain laitettua ne slle. Kiinnitin poskihihnan ja näin Eveliinan taluttamassa Foksua talliin, Eveliina moikkasi ja tuli pian luokseni. Hän kysyi voisiko hän tulla katsomaan kun ratsastan ja vastasin että toki, suljin Mamman karsinan ja autoin Eveliinaa riisumaan varusteet jne. Kun olimme vieneet Foksun laitumelle niin otin Mamman ja talutin sen maneesiin, jätin sen maneesin keskelle ja tein kavaletti radan, ensin laitoin vain sellaisen missä ei tarvitsisi vielä hyppiä. Nousin Mamman selkään ja otin alkukäynnin jossa olin niin kauan kuin yleensäkin Wink. Sitten siirryin raviin ja lämmittelin hiukan ensin siinä, pian otin kevyen ravin ja menin kohti kavaletti rataa. Ei kolahtanut kuin kerran ja sen jälkeen pyysin Eveliinaa laittamaan kavalietit hiukan kauemmas toisistaan sillä kokeilisin sitä laukassa. Kun Eveliina oli tehnyt sen niin nostin laukan ja menin siinä kavalietit, Mamma väisti rataa joten menin siihen uudestaan, nyt ei kolahtanut kertaakaan. Menin käyntiin ja laskeuduin selästä, tein kavalieteistä korkeenpia että voisin hypätä ne. Sen jälkeen nousin selkään ja otin kevyen ravin, ravasin estettä kohti ja valmistauduin hyppyyn. Mamma ponnisti hyppäsi yli ja laskeutui, menin seuraavaan ja taas Mamma ponnisti hyppäsi yli ja laskeutui. Kolmannella esteellä Mamma kieltäytyi ja lensin selästä, ilmat lensi pihalle mutta mitään vakavaa ei käynyt Smile. Otin Mamman kiinni ja nousin takaisin selkään, nostin ravin ja lähestyin esteitä. Mamma hyppäsi hienosti 3 ekan esteen yli ja 2 seuraavassa tippui puomet ja vika taas mni loistavasti, otin loppukäynnin ja Eveliina otti kavalietit sillä välin pois. Laskeuduin selästä ja löysäsin vyötä, Eveliina sanoi että se meni ihan hyvin lukuunottamatta sitä yhtä kieltäytymistä. Mutta olin silti tyytyväinen Smile, talutin Mamman karsinaan ja riisuin siltä varusteet. Eveliina lähti kotiin ja harjasin Mamman vielä sitten suljin karsinan ja menin satulahuoneeseen, vaihdoin vaatteet ja otin repun ja pussin mukaani. Moikkasin vielä Tellaa ja Mammaa sitten olikin aika mennä kotiin sillä kello oli jo puoli 6 Very Happy

LOPPU

Hyvä saat 70ve
-Ritsku


Viimeinen muokkaaja, Tessa pvm Su Maalis 07, 2010 10:03 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky EmptySu Maalis 07, 2010 9:59 pm

Jälleen tallille
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: Perjaatteessa jatkoa tarinalle: Tella karkaa maastossa tai jotain sinnepäin =)

Äiti lupasi viedä minut tallille, juoksin autolle ja huusin: "Tuu jo lupasit viedä mut nyt". Äiti tuli autolle ja avasi ovet, lähdimme kohti tallia, hetken päästä olimme perillä. Minua harmitti se että voisin ratsastaa vasta huomenna nilkkani takia, se ei enään sattunut kamalasti mutta kuitenkin on hiukan arka. Menin hakemaan kaksi riimua ja lähdin laitumelle, laitoin riimut Mammalle ja Tellalle sitten talutin ne talliin. Taluttamisessa ei ollut muita ongelmia paitsi se kun Tella yritti lähteä laukkaamaan, vein ne karsinoihinsa ja hain harjan. Harjasin Mamman puhtaaksi ja kaviotkin puhdistin hyvin sitten vein sen takaisin laitumelle, menin takaisin talliin ja harjasin Tellan puhtaaksi. Puhdistin sen kaviot, Tella veti kavion pois minulta mutta nostin sen takaisin ylös. Kun olin saanut puhdistettua kaviot niin vein Tellankin laitumelle, aion putsata niiden karsinatkin vielä. Siivosin lannat ja vein likaiset turveet pois (siivosin muutenkin karsinan) sitten hain Tellalle uudet turveet. Kun olin laittanut ne niin tein saman Mamman karsinalle, ensin etsin karsinan ja sitten siivosin ja laitoin uudet turveet siihen. Menin ulos odottamaan autoa, Katselin kun kaksi söpöä heppaa leikkivät lumella ja pian äidin auto näkyikin. Sanoin Ritskulle moikka ja kerroin että tulisin mahdollisimman pian ratsastamaan, sitten menin autoon.

LOPPU

Tarina on Tellankin päikyssä...


Saat 50ve
-ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Ritsku   Mamman hoitopäikky EmptyKe Maalis 10, 2010 12:29 am

Mamman karkuretki
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vedin ratsastussaappaat jalkaani ja lähdin tallille, kävelin ruusukkeen polulle ja kuulin ihanaa hevosten hirnuntaa. Mamma näkyi laitumella siispä hain riimun tallista, otin riimun naulakosta ja menin laitumelle. Mamma juoksi hetken pakoon minua mutta sain sen kiinni, laitoin riimun Mammalle ja lähdin taluttamaan sitä talliin. Laitoin Mamman sen karsinaan ja sen jälkeen hain sen harjan. Putsasin Mamman kokonaan ja sen jälkeen putsasin kaviot, kavioissa meni hetken sillä Mamma veti ne kokoajan pois vaikka se ei ollut sen tapaista. Katsoin että sen jaloissa ei ollut mitään eikä niissä ollutkaan, hain satulan ja laitoin sen Mammalle. Mamma ihmetteli aluksi satulaa mutta rauhoittui sitten hain suitset ja lämmitin kuolaimet, Mamma otti kuolaimet vastaan kiltisti ja sen jälkeen laitoin suitset kunnolla. Otin ohjat ja talutin Mamman kentälle, se onneksi oltiin aurattu hyvin.
Nousin selkään ja otin alkukäynnin jossa olin noin 8min, tein ympyröitä ja voltteja. Myöhemmin tein myös pohkeenväistöä ja kiemuroita, ravissa tein isoja ympyröitä ja pieniä kiemuroita, laukassa tein voltteja ja pari ympyrää. Siirryin ravissa ravipuomeille ja ne kolahtelivat välillä sitten tein laukassa laukkapuomeja, otin loppukäynnin ja sen jälkeen laskeuduin satulasta ja löysäsin satulavyön. Lähdin taluttamaan Mammaa tallille, menin portista ja talutin Mammaa tallille mutta sitten Mamma lähti laukkaamaan ja pääsi karkuun. Käteeni tuli kamala haava ja Mamma laukkasi maastoon, ihmettelin että miksi se noin teki. Putsasin nopeasti haavan ja juoksin Mamman perään, sitä ei näkynyt missään mutta jatkoin matkaani. Huusin sitä vaikkei se kyllä mitään auttanut, ritsku ja wellu tulivat auttamaan etsinnöissä ja etsimme joka paikasta, mutta emme löytäneet sitä. Menimme kaikki eri suuntiin ja minä juoksin vasemmalle, en nähnyt mitään jälkiä hevosista kunnes näin maassa kavion jäliä. Lähdin suraamaan jälkiä, mutta vähän ajan päästä jäljet loppuivat ja edessä oli iso lumikasa. En nähnyt jälkiä enään missään joten lähdin etsimään muita merkkejä Mammasta, kuulin hirnuntaa jostain kaukaata sitten kuulin miehen äänen:

-Ota tuo hevonen kiinni tai se pilaa koko tilan!, joku mies huusi.
-Mutta se juoksi jo karkuun!, toinen mies vastasi.
-Aivan sama juokse se kiinni, mies käski.

Sitten kuulin hevosen hätääntynyttä hirnuntaa ja lähdin täysillä juoksemaan ääntä kohti, pian kuului kolahdus ja kavion ääniä, hevonen oli päässyt karkuun. Miehet alkoivat riidellä ja piilouduin kiven taakse katsomaan, sieltä näkyi kaksi miestä toinen oli pitkä ja hänellä oli mustat hiukset, toisella oli ruskeat hiukset. Juoksin miesten luokse ja kysyin:

-Kulkiko tästä hevonen?, tallilta on hävinnyt yksi, minä kysyin.
-Otimme sen kiinni mutta se potkaisi ja pääsi karkuun, ota se nopeasti kiinni, mustahiuksinen mies vastasi.

Juoksin tietä pitkin mutten nähnyt Mammaa, mutta näin kavion jälkiä uudestaan. Seurasin niitä ja pian näin Mamman, juoksin sen luokse ja halasin sitä. "Mitä sinä ajattelit höpsö, kun karkasit noin", minä sanoin Mammalle. Otin sen ohjista kiinni mutta Mamma alkoi pukitella, ihmettelin että mikä sillä oli ja päätin tarkistaa Mamman jalat ja muut. Katselin sen jalkoja ja huomasin pienen piikin, rauhoitin Mammaa ja irrotin piikin Mamman jalasta. Mamma hirnahti mutta rauhoittelin sitä, se oli varmaan tullut silloin kun Mamma karkasi. Lähdin taluttamaan Mammaa ja huusin Ritskua ja Wellua, he tulivat luokseni ja kerroin tilanteen, menimme yhdessä tallille ja vein Mamman karsinaan. Moikkasin Wellua ja Ritskua, vein satulan ja suitset paikoillensa. Sitten aloin harjata Mammaa. Putsasin vielä kaviot ja tarkistin kohdan missä oli piikki, se oli täysin kunnossa. Hain Mammalle kauraa ja laitoin valmiiksi loimen, äiti tulisi vasta vähän ajan päästä joten odotin että Mamma oli syönyt ja sitten laitoin sille riimun. Talutin Mamman laitumelle ja moikkasin myös Tellaa, sitten menin autoon ja lähdin kotiin.

LOPPU

Aika paljo seikkailuja mamma on kokenut... saat 110ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky EmptyKe Maalis 17, 2010 3:13 pm

Maastoon molenpien kanssa <3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Söin vielä aamupalaa ja sen jälkeen lähdin kävelemään tallille. Kävelin aika kauan ja pian ruusukkeen tuttu polku tuli vastaan, hoitsuni olivat tallissa sillä ne olivat varmaan juuri saaneet aamuruokansa Smile. Ketään ei ollut tallissa sillä kaikki olivat jo varmaan koulussa, mutta minä olin ollut eilen kipeä ja herätessäkin oli hiukan huono olo, mutta nyt minulla ei ollut edes kuumetta enään. Pätin ensin mennä Mamman luokse, "Hei tyttö!. mitäs kuuluu?", minä kyselin siltä.
Mamma hirnahti vastaukseksi ja sen jälkeen se yritti kaivaa taskujani, mutta Mamma ei löytänyt mitään. Olin piilottanut reppuuni pari porkkanaa ja otin yhden, sitten annoin sen Mammalle ja se söi sen innoissaan. Kuiskutin sille jotakin ja Mamma alkoi hörisimään, hain harjapakista harjan ja aloin harjata Mammaa. Se oli kiltisti paikoillaan ja putsasin sen kaviotkin, hain riimun ja laitoin sen Mamman päähän. Sitten aloin taluttamaan sitä ulos ja Mamma ei olisi halunnut tulla, mutta suostui kuitenkin. Talutin sen pihalle ja ketään ei näkynyt siellä, lähdin taluttamaan Mammaa ja lähdin pienelle maastolenkille. Mamma välillä melkein söi lunta, mutta se taisi olla aika kylmää Razz. Lähdin juoksemaan, mutta Mamma ei millään meinannut ottaa laukkaa. Pian se kuitenkin alkoi laukkaamaan ja juoksimme lumessa niin että sitä roiskui melkeen naamaani. Razz Pysähdyin hetkeksi ja sidoin Mamman puuhun, "Levätään tässä hetki ja lähdetään pian", minä selitin Mammalle ja siltä tuli pään viskomista vastaukseksi, sillä se varmaan olisi halunnut laukata pitkin lumista tietä. Söin pari voileipää sillä aamupalaksi otin vain vanukkaan, irroitin Mamman puusta ja lähdin taluttamaan sitä tietä pitkin. Mamma alkoi kuopimaan maata ja se tuntui jotenkin levottomalta, huomasin että oksa oli tehnyt sille pienen naarmun ja se varmaan kirveli. Repussani onneksi oli puhdistusainetta joten laitoin sitä hieman ja Mamma hirnahti, mutta rauhoittui pian. Silitin sen turpaa ja rauhoittelin sitä vielä, kun se oli kunnolla rauhoittunut niin lähdin hölkkäämään ja pyysin Mamman raviin. Se ravasi innoissaan ilman ratsastajaa ja mietin että tämä varmaan teki sille hyvää.

Otin riimun Mammalta ja katsoin naarmua, se oli melkein ummessa ja olin iloinen. Halasin Mammaa ja laitoin sille loimen valmiiksi, etsin Tellan karsinan ja moikkasin sitä "Oletkos ollut kiltti tyttö?", minä kysyin siltä ja Tella kääntyi katsomaan minua. Se näytti siltä kuin emme olisi ikinä nähtykkään, mutta helpotukseni se melkein halasi minua. Harjasin Tellan todella puhtaaksi ja putsasin kaviotkin hyvin, sen jälkeen laitoin sille riimun ja talutin Tellan ulos. Päätin mennä Tellan kanssa samalle polulle ja se oli inoissaan, Tella tutki Mamman kavionjälkiä ja hirnui. Tella meni piehtaroimaan lumeen, "No jaa. hyvähän sen välillä on lumessa telmiä", minä ajattelin. Tella lähti laukkaamaan joten päätin juosta sen perässä, hidastin sitä ja aloin kaivamaan reppuani. Otin porkkanan ja Tella melkein näykäsi minua, "No no kyllä sinä sen saat jollet näyki", minä puhuin. Annoin porkkanan Tellalle ja se mussutti sitä innoissaan niinkuin kaikki hevoset jotka rakastivat herkkuja, me melkein "laukkasimme" tallille. Jätin sille riimun ja laitoin Tellalle loimen, sitten hain toisen riimun Mammalle ja talutin niitä samaan aikaan. Vein Mamman tarhaansa ja Tella tutki lunta sillä välin, sitten hyvästelin Mamman ja vein Tellan omaan tarhaansa, Poco tuli katsomaan minua ja silitin sitä. Menin talliin ja laitoin riimut paikoillensa, sitten siivosin nopeasti karsinat ja lähdin kävelemään kotiin.

LOPPU

Tarina on Tellankin päikyssä!

hyvä! saat 100 ve
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky EmptySu Maalis 28, 2010 2:47 am

Mamma se osaa laukata Wink
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kello oli jo aika paljon nimittäin se oli puoli 7 (illalla siis Razz), mutta päätin vielä mennä ratsastamaan sillä olin pitänyt pari päivää taukoa. Avasin ulko oven ja koiramme juoksi ovesta.

"Äiti!, Nette karkasi se juoksee metsään!"
"Mitä? Päästitkö sen karkuun ota se kiinni!", äiti huusi.

Suljin oven ja juoksin metsään, "Nettee!", minä kutsuin. Näin vilahduksen sen hännästä ja juoksin perään, näytin kinkkua jonka olin napannut jääkaapista ja Nette kääntyi katsomaan. "Tule tänne! Tyttööö saat kinkun", minä kutsuin. Nette tuli luokseni ja otin sen syliini, se yritti saada kinkun mutta otin sen kauemmaksi "Saat sen sisällä", sanoin. Vein koiran sisälle ja annoin kinkun sitten lähdin kävelemään, mutta äiti avasi oven. "Voin viedä sinut kun kello on niin paljon, tule kyytiin" Äiti sanoi. Nousin autoon ja lähdimme kohti tallia.
Menin talliin ja Mamma oli karsinassaan, hain harjan ja menin Tellan karsinalle. "Moi tyttö", minä sanoin ja rapsutin sitä. Tella hörisi ja minä lähdin Mamman luokse, työnsin sitä että se peruuttaisi ja sitten aloin harjata. Hoidin Mamman puhtaaksi ja sitten hain suitset, laitoin ne Mammalle ja sitten hain satulan. Mamma pullisteli, mutta sain satulan lopulta laitettua. Talutin Mamman kentälle ja kiristin satulavyön sitten otin jalustimet alas ja nousin selkään. Emmu käveli ohi sillä hän oli varmaan lähdössä kotiin, "Moi!, ai tulit näin myöhään." Emmu sanoi. "Joo, en ehtiny aikasemmin, mutta kyl mä viel ehin". Sitten nostin ravin, Mamma ravasi hienosti kentän ympäri ja tein pari volttiakin. Yht'äkkiä Mamma lähti laukkaamaan täysillä ja pelästyin, melkein tipuin, mutta pysyin kuitenkin kyydissä. Hidastin Mamman raviin ja aloin keventämään, mutta Mamma halusi laukata sillä se alkoikin laukkaamaan täysillä. Otin sen käyntiin ja laskeuduin selästä, päätin sittenkin mennä maastoon ja sielä se olikin paljon rauhallisenpi. Olin käynnissä kauan ja sitten nostin laukan, Mamma laukkasi kovaa suoraa tietä pitkin. Pari oksaa raapi takkiani, mutta ei se haitannut. Puunrunko tuli eteen ja Mamma hyppäsi, sitten päätin ottaa ravin. Mamma ravasi hitaasti ja päättelin että se oli väsynyt, kuulin kavion kapsetta ja pian näin hevosen laukkaavan täysillä ohitse. Joku tyttö oli kyydissä ja pyysi minua auttamaan sillä hevonen selvästikkin oli säikähtänyt. Käännyin ympäri ja nostin laukan, kannustin sitä kovenpaan, mutta Mamma oli väsynyt. Kohta se kuitenkin alkoi laukata todella kovaa, Mamma laukkasi hevosen vierellä ja tein uhkarohkean teon. Kannustin Mammaa eteenpäin ja pysäytin sen hevosen eteen, se pysähtyi ja tyttö lensi kyydistä. "Ei kai sattunut?", kysyin. "Ei kauheasti kun lensin tähän lumeen ,mutta kiitos kun pysäytit hevosen vaikka olisit voinut loukkaantua ja samoin tuo hevonenkin" Tyttö sanoi. Otin ruunan ohjista kiinni ja annoin ne tytölle, "Pääsetkö kyytiin?" Minä kysyin. "Joo, ei minuun satu mutta kiitos tuo hevonen muuten laukkaa todella kovaa ." Tyttö vastasi. Sitten hän nousi selkään. Moikkasin ja käännyin ympäri, annoin Mamman olla käynnissä sillä se oli väsynyt. Pian Mamma kuitenkin halusikin jo laukata, se laukkasi polkua pitkin ja jouduin tehdä pari volttia.
Otin loppukäynnin ja noin 10min päästä talli tuli eteeni, laskeuduin selästä ja talutin sen talliin. Harjasin Mamman ja hoidin kuntoon, sitten vein varusteet paikoillensa ja laitoin loimen Mammalle. "Moikka sitten", sanoin ja hymyilin. Mamma hörisi ja sen jälkeen menin sanomaan Tellalle moikat. Näin kun viimeiset ratsastajat tulivat talliin ja menin autoon, katsoin vielä viimeisen kerran tallille ja näin hevosen laukkaavan metsässä tyttö selässänsä...

LOPPU

hyvä tarina, saat 80ve.
Olet tehnyt ahkerasti töitä, sillä ne menivät jo 2 sivulle.
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky EmptyLa Toukokuu 08, 2010 10:27 pm

Mamman hoitopäikky Mamma10

Kuva Mammasta <3

OI <3 ihana! saat 100ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky EmptySu Toukokuu 09, 2010 4:56 pm

Kouluharjoituksia kisoja varten <3 osa 1/2


Suljin teeveen ja lähdin alas, katsoin kelloa joka näytti 10.45.
"Tänään vois mennä tallille" Minä ajattelin ääneen.
Äiti tuli valittamaan siitä että huoneeni on sotkuinen, mutta pakkasin ratsastuskamani välittämättä siitä. Pian lähdin ylös ja puin vaatteet, sitten lähdin kohti tallia.
Vihdoin ollessani tallin pihalla näin Emmun ja Wellun.
"Moi! Voitko tulla auttaa?" Wellu huusi ja juoksin paikalle.
"Vietkö pari hevosta tarhoihin?" Wellu kysyi ja suostuin.
Vihdoin oltuani valmis lähdin Moonin luokse. Se hirnahti tuttavasti ja haisteli kättäni.
"Kyllä minä sinullakin tänään ratsastan" Minä sanoin ja lähdin päätalliin.
Tella ja Mamma hirnahtivat minut nähdessään ja päätin ensiksi ratsastaa Mammalla. Hain harjat ja harjasin Mamman todella puhtaaksi, sitten putsasin kaviot. Olin päättänyt harjoittelevani tänään kisoihin kaikkien kolmen kanssa. Vaikka kisat olivatkin vasta tämän kuun lopussa, mutta parempi aikaisin kuin myöhään.
Vihdoin puhdistettuani kaviot, tarkistin ettei Mammassa ollut mitään haavoja. Eikä ollutkaan. Sitten hain uuden yleissatulan jonka olin ostanut Mammalle pari päivää sitten, mutta en käyttänyt yhtään. Laitoin ruskean satulan Mamman selkään ja sitten suitset päähän, vihdoin olin valmis. Päätin tänään mennä kentälle kouluharjoituksiin, joten talutin Mamman kentälle ja onneksi ei satanut eikä näkynyt sadepilviä koska muuten kastuttaisiin. Laitoin kypärän päähäni ja sitten nousin Mamman selkään. Otin alkukäynnin. Oltuani siinä aika kauan aloin tehdä ympyröitä, taivuttelin myös samalla eri suuntiin. Pian koitin tehdä pari kiemuraa ja otin pohkeenväistöäkin joka sujui oikein hyvin. Päätin myös koittaa etu- ja takaosakäännöstä jotka sujuivat melkein ongelmitta.
Pian nostin ravin ja menin pari kertaa kentän ympäri, huomasin joidenkin katsovan ratsastustani ja kyllä minua nolottaisi jos tapahtuisi jotain. Onneksi ravissakin pohkeenväistö meni mallikkaasti ja ympyrät sujuivat upeasti. Pian siirryin laukkaan ja Mamma laukkasi keinuvasti kenttää ympäri, päätin koittaa pohkeenväistöä joka meni hiukan pieleen, mutta ei kuitenkaan kamalasti. Koitin myös pari siirtymistä, menin käyntiin laukasta ja se sujui hienosti. Muutkin siirtymiset sujuivat ja pian siirryin käyntiin. Tein vielä voltteja ja muita, mutta sitten otin loppukäynnin. Mamma käveli kentällä rauhassa, ja sitten huomasin toisen ratsastajan tulevan, se oli Namunalle Frendin kanssa.
"Moi, voinko tulla tänne?" Namunalle kysyi.
"Juu, toki olen juuri lopettamassa, mutta tulen pian Tellalla" Minä sanoin.
Sitten laskeuduin selästä ja talutin Mamman talliin, kello oli vasta noin 12 joten ei ollut mitään kiirettä. Jätin Mamman karsinaan ja vein satulan, huovan ja suitset paikoilleen. Sitten harjasin ja putsasin Mamman kaviot, otin vielä märän pesusienen ja kastoin hiukan Mammaa sillä. Tarkistin ettei sille tullut mitään ruhjeita ja sitten hain riimun jonka laitoin Mamman päähän. Talutin sen tarhaan ja annoin yhden porkkanan. Sitten hyvästelin Mamman ja lähdin kohti päätallia.

Jatkuu ------>>>>>

HUOM: Tarina jatkuu Tellan päikkyyn!!!!


Ok
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Sponsored content





Mamman hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Mamman hoitopäikky   Mamman hoitopäikky Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Mamman hoitopäikky
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Mamman ja Tellan päikky
» Ransun hoitopäikky
» Santun hoitopäikky
» Tellan hoitopäikky
» Chilin hoitopäikky

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: