Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Yksityistunti Tessa-Mamma

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Yksityistunti Tessa-Mamma Empty
ViestiAihe: Yksityistunti Tessa-Mamma   Yksityistunti Tessa-Mamma EmptyMa Toukokuu 03, 2010 11:29 pm

Tessa-Mamma
Olimme ulkona! Tunti meni hyvin! Harjoittelimme pohkeenväistöä, laukanvaihtoja ja nopeita ja tarkkoja siirtymisiä. Mamma oli sopivan reipas ja kuunteli. Laukasta käyntiin ja pysähdykseen meni huonommin, niissä on vielä harjoittelemista! Nostot "ylös"päin (eli esim. käynti-laukka) onnistui hyvin. Hieman liian "laimeaa" oli siirtymiset laukkaan, eli vähän räjähtävämmin seuraavalla kerralla. Pohkeen väistö sujui erittäin mallikkaasti niin ravissa kuin käynnissäkin. Laukassa kokeilimme myös, joka onnistu ihan ok, vaikka teimmekin sitä vain muutaman kerran. Laukanvaihdot onnistuivat myös. Harjoittelimme kahdeksikkoa, jossa kahdeksikon keskellä vaihdettiin laukka. Onnistui yllättävän hyvin, vaikka välillä jouduttiin vaihtaa luakka ravin kautta.

Tunnin jälkeen ohut loimi ja iltapalalle!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Yksityistunti Tessa-Mamma Empty
ViestiAihe: Vs: Yksityistunti Tessa-Mamma   Yksityistunti Tessa-Mamma EmptyKe Toukokuu 05, 2010 1:14 am

Yksityistunti! Wink

Koulussa oli vika tunti eli Englantia. Tykkäsin siitä kyllä, mutta odotin että pääsisin yksityistunnille Ruusukkeeseen. Minulla oli jo ikävä ihania hoitsuja vaikka eilen olinkin ollut tallilla, uneksin samalla kun opettaja selitti tehtäviä meille. Onneksi pian tunti oli ohi ja sain lähteä tallille! Melkein juoksin ovesta ulos ja puin nopeasti fliissin päälleni, otin vielä ratsastuskassini mukaan ja parin asian jälkeen otin suunnan kohti tallia.
Vihdoin kun olin tutun tallin pihalla niin huomasin Ennin pihalla.
"Missä kaikki on?" Minä kysyin sillä talli näytti todella autiolta.
"Jaa-a, jos kaikki tarkottaa Emmua, Eveliinaa, Hannaa ja Ritskua niin ne lähti äsken maastoon, Wellu on silti tallissa" Enni vastasi.
"Tietty ku mul alkaa tunti" Minä sanoin ja lähdin talliin.
Wellu kääntyi katsomaan minua ja huomasin hänen takana jonkun, siellä seisoikin Marju.
"Moi!" Marju sanoi samalla kun katsoi ketä tuli.
"Moips" Minä vastasin ja sitten käännyin Wellun puoleen.
Wellu käski minun hoitaa nopeasti Mamman kuntoon sillä tunti alkaisi pian eli 17.30 ja kellohan oli nyt jo 17.15.
Wellu oli kertonut että Mamma on karsinassaan joten menin sinne.
"Hei tyttö! Toivottavasti tunti menee hyvin Smile" Minä sanoin ponille ja hymyilin.
Silitin vielä hetken sen pehmeää turpaa ja sitten lähdin kohti harjoja. Otin harjat ja kaviokoukun mukaani, sitten menin takaisin karsinaan ja aloitin harjauksen. Ensin otin pahimmat liat pois ja sitten pölyt, tietenkin harjasin päänkin pääharjalla ja oikein kunnolla sen teinkin. Selvitin vielä harjan ja hännänkin, lopuksi oli kavioiden vuoro. Kaviot menivät hyvin ja sitten olikin aika hakea suitset ja satula. Suitset sain Mammalle helposti ja sen jälkeen satulakin meni upeasti, Wellu tuli käskemään minun pitää kiirettä ja onneksi olinkin valmis. Talutin Mamman kentälle, laitoin kypärän nopeasti päähäni ja sitten nousinkin Mamman selkään. Otin alkukäynnin ja Mamma lähti mukavaan, reippaaseen käyntiin.
Sen jälkeen Wellu pyysi minun lämmittelevän hiukan ravissa joten pyysin Mamman raviin, pian se ravasikin kenttää ympäri kauniisti. Ravattuani hetken Wellu pyysi minut taas käyntiin ja hän kertoi että voisimme aluksi ottaa pohkeenväistöä käynnissä. Aloitin väistön ja Mamma meni upeasti. Se oli melkein täydellistä, mutta täydellistä ei olekkaan Smile.
"Hyvin menee!" Wellu huusi kentän laidalta.
Minua alkoi hymyilyttää ja Mammakin teki selvästi parhaansa sillä se totteli todella hyvin. Kun olimme tehneet pohkeenväistöä käynnissä niin Wellu sanoi että voimme heti perään tehdä ravissakin, minua jännitti hiukan miten se menisi ravissa. Yllätyin kyllä paljon sillä se meni melkein yhtä upeasti kuin käynnissä ja Wellu kehuikin suoritustani. Mamma oli selvästikkin tänään vauhdissa sillä se oli todella tottelevainen ja reippaampi, Wellu ehdotti vielä tähän väistöjen perään väistöä laukassakin. Se minua ainakin jännitti sillä laukassa en väistöä ollut tehnyt kuin vain pari kertaa. Nostin laukan ja kokeilin pohkeenväistöä siinäkin, yllätyksekseni väistö meni laukassakin ihan hyvin vaikka teimme sitä vaan pari kertaa...
Siirryin hetkeksi käyntiin ja kuulin selvästi Mamman pienen puuskutuksen. Pian Wellu kertoi että voisimme ottaa siirtymisiä askellajista toiseen eli vaikka käynnistä laukkaan. Ensiksi koitin nostoa pysähdyksestä raviin ja se onnistuikin hyvin, sitten Wellu käski minun tehdä toistepäin eli ravista pysähdys. Mamma pysähtyi kiltisti ja sitten Wellu pyysikin että nostan vain käyntiin ja pysäyttäisin, se menikin oikein hyvin. Sitten koitin käynnistä laukkaan joka meni muuten hyvin paitsi Mamma meni laukkaan hiukan "laiskasti". Pian koitin pysähtyä laukasta joka ei oikein sujunut, mutta onnistui silti. Teimme vielä pari nostoa "ylös"- ja "alas"päin. Wellu käski olla hetken käynnissä ja sitten hän kertoi että tekisimme laukanvaihtoja. Vaihdot menivät hyvin ja olin tyytyväinen itseeni.
Lopuksi Wellu kertoi vielä yhden tehtävän minulle eli minun piti mennä kahdeksikkoa jossa keskellä nostettiin laukka. Aloitin kahdeksikkoa, alku meni hyvin mutta laukannosto tuottin hiukan ongelmia joten jouduin mennä ravin kautta. Muuten kahdeksikot menivät mielestäni hyvin ja Mamma totteli kiltisti. Otin loppukäynnin ja sen jälkeen laskeuduin selästä.
Talutin Mamman talliin ja vein sen varusteet paikoilleen, harjasin Mamman myös todella puhtaaksi ja puhdistin kaviot. Haavojakaan Mammalta ei löytynyt onneksi. Päätin vielä pestä Mamman sillä se hikoili aika paljon. Vein Mamman pesuhuoneeseen ja kastoin pesusienen ensin vedellä, kun Mamma oli "kostea" niin laitoin pesusieneen hevosille tarkoitettua saippuaa. Pesin sen sillä ja sitten letkutin vielä vettä Mamman päälle. Mamma kimalsi sillä se oli niin puhdas. Kuivasin Mamman vielä ja hain sille ohuen loimen jonka pistin Mammalle, vein sen karsinaan ja annoin Mammalle iltapalan. Se sai mukaan vielä yhden omenan ja toki se sai halin palkkioksi ihanasta tunnista sehän nimittäin oli ollut todella tottelevainen Wink

Loppu!

Toivottavasti oli edes ihan ok tarina? Very Happy


Oli hyvä tarina! Saat 100 ve -30 ve (hinta) eli yht. 70 ve.
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
 
Yksityistunti Tessa-Mamma
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Yksityistunti Enni- Wilma
» Yksityistunti Ritskulle
» Yksityistunti Namunalle-Frendi
» Yksityistunti: Enni-Mirella
» Yksityistunti // Muhku - Mimi

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: