Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 { Yksityistunti } Ritsku-Wilma

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

{ Yksityistunti } Ritsku-Wilma Empty
ViestiAihe: { Yksityistunti } Ritsku-Wilma   { Yksityistunti } Ritsku-Wilma EmptyPe Heinä 09, 2010 1:59 am

Ritsku-Wilma

Menimme tunnilla koulukiemuroita. Wilma taipui hyvin ja kulki hyvin muutenkin. Alkulämmittelyssä vaihtelimme tempoa, se sujui hyvin, mutta ravi luiskahti usein käynniksi. Hidastuksissa pidä pohkeet kiinni! Laukka sujui myös hyvin, hidastuksissa laukka ei työstäyt niin paljon. Pohkeenväistö sujui käynnissä loistavasti, ravissa Tamma meni vain liian kovaa, sitä pitää harjoitella. Harjoittelimme myös laukanvaihtoja, ne sujui lopuksi kohtalaisesti. Harjoitelkaa niitäkin usein. Ei tarvitse koko tuntia harjoitella niitä, vaan muutama vaihto päivässä. Myös maastossa voi harjoitella joitain kouluharjoituksia. Wilma laukkaa hyvin, ja Ritsku tekee työtä myös laukassa mainiosti. Harjoittelimme myös etuosakäännöstä joka sujui aivan täydellisesti. Hyvä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

{ Yksityistunti } Ritsku-Wilma Empty
ViestiAihe: Vs: { Yksityistunti } Ritsku-Wilma   { Yksityistunti } Ritsku-Wilma EmptyPe Heinä 09, 2010 2:18 pm

RAVI, RAVI pidä pohkeet kiinni!

Talutin Wilmaa kentälle. Paistoi aurinko ja oli kuuma, mutta silti piti harjoitella. Wellu oli luvannut pitää minulle yksityistunnin. Kentällä näkyi jo Wellu, joka asetteli oranssin värisiä tötteröitä kentällä. Tepastelin portista sisään ja talutin Wilmaa kierroksen kunnon kunnon tempossa. Asetuin kaartoon ja tarkistin oliko jalustimet oikean kokoiset, sillä muistan monennes reikä se on. Wellu tuli puntaamaan ja nousin satulaan. Kiristin satulavyön ja lähdin liikkeelle. Wilma käveli rauhallisesti ja kurotti kaulaansa niin pitkälle, kuin ojat riittivät. Kun Wellu selitti minulle, että harjottelisimme tänään koulukiemuroita ja luetteli pari esimerkkiä: ”Laitoin nyt aluksi tuonne kartiot helpottamaan kulkua ja siitä sitten saa kunnon tarkan reitin. Lopuksi voidaan mennä ilmankin, mutta nyt voit kerätä ohjat ja alkaa ravailemaan”
Tein työtä käskettyä ja nostin pitkällä sivulla ravin. Löysin kunnon tahdin ja kevensin mukana. Wellu sanoi minulle että voin olla perusistunnassa, koska se sitten auttaa kouluradalla menoa, kun on hiukan harjoitellutkin. Jäin satulaan ja pompin siellä kuin kani konsonaan. Parin kierroksen harjoittelun jälkeen ja Wellun neuvojen mukaan olo tuntui jo paremmalta, enkä pomppinut siellä niin paljoa. ”Nyt menet pitkällä sivulla lisätyssä tempossa ja lyhyillä hiukan koot tempoa (onkohan tollasta sanaa olemassa: koot tempoa) Aloitin lyhyellä sivulla koota ravia, joka meni aika huonosti. Wilma tykkää vain kovasta menosta, joten pitkällä sivulla meno menikin hyvin kovaksi, enkä meinannut pysyä kyydissä, sillä pompotti niin kovasti. Wellu tirskui aidalla ja katsoi huvittuneena menoani ”Raviin ei saa tulla liikaa voimaa. Sen pitää olla kevyttä, vaikka kovaa meneekin” Wellu huudahti aidalta. Oli taas lyhyt sivu. Nyt tein kaikkeni ja sain Wilman menemään oikein hitaasti. Wellu voisi vaikka kävellä sen tahdissa mukana. Olin tyytyväinen, mutta en kauaan sillä se tippui käynniksi ja aidalta kuului: RAVI, RAVI pidä pohkeet kiinni! Nostin ravin ja hiljensin uudelleen. pidin pohkeet kiinni, joten tällä kertaa se onnistui paremmin. Siirryimme samaan tehtävään mutta laukassa. Nosti reippaan laukan josta oli helppo koota sitä. Samoin kuin ravissa, se onnistui hyvin mutta Wellun mielestä laukka oli liian työstämätöntä. En saanut parannettua sillä piti jo lisätä tempoa. Lisäys onnistui hyvin. Menin vielä hidastetussa tempossa ja pidimme tauon. Taivuttelimme hetken käynnissä, ettei Wilma tylsistynyt ja alkanut temppuilla. Kokeilin myös pohkeen väistöä ja Wilma väistikin hyvin. Olin tyytyväinen tulokseen. Sain kokeilla ravissakin, mutta siihen Wilma oli tullut liian kovaa enkä saanut sitä hallituksi. Toinen kerta oli jo parempi. Mneimme nyt samalla ravissa kolmikaarista kiemurauraa. Wilma taipui hienosti uralla. Menin vielä pari kertaa ilman tötsiä ja reitti oli hyvä ja melkein oikeassa paikassa. Siirryimme taas laukkaan ja Wellu selitti, että menisin koko ajan kahdeksikkoa ja vaihtaisin laukan. Laukkasin ja aloitin tehtävän. Ensimmäinen laukan vaihto tippui raviin ja sen jälkeen Wilma nosti oikean laukan. Toisella kerralla laukan vaihto onnistui, mutta Wilma kulki sivuttain ja sekoili askeleissa, vaikka lopulta päätyi siihen laukkaan mihin halusinkin. Toinen kerta oli samanlainen. Kolmannella kerralla pidin Wilman suorana ja jostain se laukkakin vaihtui, mutta on tuplasti parannettavaa. ” Siirry käyntiin niin tehdään lopputehtävät vielä” Wellu neuvoi. Siirryin hiljalleen käyntiin ja Wellu kertoi minulle etuosan alkeet. Minä kun en ollut ikinä ennen tehnyt etuosakäännöstä ja silti Wellu sanoi että se meni upeasti. Tein vielä muutaman kerran ja lopetimme loppukäynteihin. Tulin alas selästä ja laitoin satulan aidalle, jotta satulahuopa kuivuisi. Nyt pääset vilvoittavaan kylpyyn, vitsailin Wilmalle. Annoin Wilman mutustella aidan nurkalta ruoho tuppuja, kun me sillä aikaa rupattelimme Wellun kanssa.
- Olet kehittynyt hyvin Wilman kanssa viimeajoista. Kannattaa harjoitella laukan vaihtoja, sillä Wilma tarvitsee niitä esteradalla. – Myönsin Wellulle että olin unohtanut että kisaradalla olin ravin kautta vaihtaunut laukan ja siitähän Wilma varmaan on oppinut vaihtamaan laukan ravin kautta, mutta lupasin Wellulle, että harjoittelisin laukan vaihtoja ahkerasti.

Vein Wilman pesulle. Nappasin riimun ja otin suitset vasta pesupaikalla pois. Ruiskuttelin vettä Wilman päälle. Wilma hieroi päätänsä hihaani tyytyväisenä. Kuivasin liiat vedet pois: Mitäs sanot jos veisin sinut laitumelle, muitten luo. Wilma kuin pärskähti vastaukseksi. Läöhdin viemää tammaa laitumelle. Juoksin melkein koko matkan. Ihan ilon vuoksi. Laitumen portilla halasin Wilmaa ja päästin sen kirmailemaan täplikkään kaverinsa kanssa.


Hyvä tarina! Saat 100 ve! (-tunninhinta: 30 ve) eli yht. 70 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
 
{ Yksityistunti } Ritsku-Wilma
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Yksityistunti //Ritsku-Wilma, Enni-Mirella
» Yksityistunti Enni- Wilma
» Yksityistunti Tessa-Mamma
» Yksityistunti Ritskulle
» Yksityistunti: Enni-Mirella

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: