Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Alexin hoitotarinat

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Alexin hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Alexin hoitotarinat   Alexin hoitotarinat EmptySu Marras 22, 2009 8:45 pm

Alexander Ox
"Alex"
Arabialainen täysverinen
Hoitaja: Krisse


Alexin hoitotarinat Alex2s

Alexin hoitotarinat Alex1v


Viimeinen muokkaaja, Wellu pvm Su Toukokuu 09, 2010 9:02 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Krisse
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 02.01.2010

Alexin hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Vs: Alexin hoitotarinat   Alexin hoitotarinat EmptyLa Tammi 02, 2010 5:15 pm

Ekaa kertaa pääsisin tänne tallille hoitamaan.. Minulla on vieläkin monen vuoden kokemukset muistissa. Kello ei ollut varmaan kymmentä ennen kuin lähdin tallille innoissani.. Edes aamupakkanen ei saanut minua enään kääntymään.
Kävelin reipasta tahtia tallille, koska juuri sillä hetkellä halusin nähdä hoitohevoseni Alexin.

Talli oli iso, ehkä isoin mihin olin tottunut.. Mutta talli näytti huokuvan ystävällisyyttään ja ihania hevosia. Avasin ison oven koska tiesinettä koputtaminen olisi turhaa ei sitä kukaan muutenkaan kuulisi. Talli oli hiljainen, Kuulin vain hevosten rouskutuksen aamu heiniä syödessä vielä. Pari eriväristä päätä nousi ja kurkistivat tulokasta.. Koska en tuntenut hevosia vielä ollenkaan, niimpä päätin tutustua talliin itsekseni. Olin netissä katsonut tallia ja kuinka hienot tilat sielä oli ja tiesin myös aika tarkalleen missä Kukin hevonen oli.. Opettelin vieläkin pohjapiirrustusta. Löysin ruskean araabin syömässa vielä viimeisiä heini mitä sillä oli jäljellä.
"Terve poju, tai no Alex. Toivotavasti meille tulee hauska yhteinen tie" puhin Alexille hiljaa. Tyytyväisenä alex vain hörähti ja jatkoi jännää puuhaa heinien kanssa..

Menin satulahuoneeseen jossa oli paljon tavaraa, mutta se oli kauniisti sisutettu ja oli lämmin ja tuokui nahalle.. (en kyl tykkää siit hajusta ollenkaan XD) Silmäilin mikä olisi Alexin harjapakki. Kun se vihdoin löytyi otin Alexin harjapakin ja meni Alexin karsinan luo. Pikkuinen hoitoarbini katsoi minua isoilla ruskeilla silmillä ja sitten harjapakkiin ja luimisti minulle. Koska en tuntenut Alexia vielä kunnolla laitoin sen kiinni. Otin kumisuon ja tavallisen harjan jolla alotin Alexin harjaamisen. Joka harjausvedon jälkeen pyyhkäsin harjan kumisukaan, ja sama toistu koko ajan.
"sua ei ollakkaan vähään aikaan harjattu koska susta lähtee aivan älyttömästi pölyä" sanoin Alexille joka mulkaisi minua että jatkaisin sukimista..
"joo joo, senkin hupsu taidat tykätä kovasti harjaamisesta." puhelin lähes jatkuvasti hevosten kanssa, tiesin että hevoset pitivät hiljaisesta ja tasaisesta äänestä.. Harjasin monella eri harjalla ja kulutin aikaa erittäin paljon harjaamiseen ja muuhun pölinään. Kello oli varttia yli 12.
"OHO, ei tässä näin kauan pitänyt mennä, mutta nyt olet ainakin puhdas." sanoin taas jatkaen eläman tarinaa.
Alex nosti kavionsa kivasti ja paljon helpommin mihin olin tottunut.. Yhellä tallilla sai työntää ponin kumoon ja toisella joutui pitää (kettigissä) että se pysyisi alhaalla. Mutta Alex oli kiltti nuori herra joka piti jalan maassa ja sitkun pyysin sitä nostamaan se nosti sen kiltisti. Koska olibn vasta tutustumassa ja oli ekaa kertaa tallissa niin en aikonut ratsastaa. Hain kuitenkin suitset.. Alex piti päänsä paikallaan ja antoi laittaa suitset kiltisti, puin vielä riimun päälle, ja menin ulos Alex kiltisti perässä. Tallin omistaja Wellu(?) tuli minua vastaan. Esittelin itseni hänelle ja kyseli tietojani. Tottakai vastailin ja kerroin mitä olin jo tehnyt. Wellu meni sisälle talliin ja minä lähdin liikkeelle Alexin kanssa joka alkoi jo hermoilla paikallaan seisomisesta.
"Mennään sitten kun sulla on tommonen kiire." Hymyilin ja maiskutin hiukan eteenpäin. Alex lähti liitävällä askeleella eteenpäin, mutta rauhoittui nopeesti ja käveli kuin prinssi.

Pienen kävely lenkin jälkeen 20 asteen pakkasessa oli erittäin piristävää. Avasin tallin oven sormet jäisinä. Alexin kaulalla oli huurretta ja selkä oli aivan huurteen peittämä..
Tallin lammin ilma tuli meitä vastaan ovea sulkiessa. Karsinassa jo uskalsin olla ilman että Alex olisi sidottu joten Alex oli paikallaan ja nautti kun harjain sitä samalla tavalla kuin ennen lenkkiä. Siinäkin meni pari tuntia. Kello alkoi jo näyttää 4 kun oli saanut harjattua ja putsattua Alexin. Lopputulokseen oli itsekkin ylpeä, Alexin karva kiilteli ja oli muutenkin kaunis.. Otin suitset karsinan ovesta ja pesin kuolaimet ja vein ne omalle paikalle. Sen jälkeen hain harjat ja laitoin ne samalle paikalle mistä olin ne ottanut. Menin vielä Alexin karsinalle ja annoin sen ruokakuppiin pari porkkanaa.(koska en tiennyt oliko täällä tallilla käsistä annetut herkut kioellettyjä vai saiko täällä antaa ollenkaan makupalaa.) Taputin vielä ystävääni ja lähdin ulos kylmään pakkaseen kohti läämintä kotia.

Hyvä tarina! Saat 130 e. Teen kaapin sinulle pian!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Krisse
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 02.01.2010

Alexin hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Vs: Alexin hoitotarinat   Alexin hoitotarinat EmptyTi Tammi 05, 2010 11:02 pm

Kävelin hiljalleni tallille, kello taisi olla viillä vaille kaksi. Tie oli hiljainen, no ei ihme olihan tie metsän kautta oikaiseva pikkuinen polku. Pikkuinen talitiainen pyrähti kasvojeni ohitse ja hätkähdin sitä ja kaaduin suoraan lumipininoon..

Talli tuntui taas hiljaiselta.. vaikka siellä olikin muutama hoitaja hoitamassa omia hoitohevosiaan. En tuntenut ketään heistä ja ei se minua kyllä haitannutkaan. Menin suoraan Alexin karsinan luo, tuttuun tapaan Alex nuuhki maata ja pelleili omiaan..
"Alex, poikani mitäs sulle kuuluu?" kysyin Alexilta. SE vain hörisi ja nosti ison päänsä, ja tökkäsi turvallaan minua. Sen iso ja sileä turpa silitti minua silkkisellä turvalla. Hetken mevain seistiin siinä kunnes Alex tönäisi hiukan kovemmin että askahdin pari askelta taaksepäin..
"voi sua hupsua" naureskelin.
Menin satulahuoneeseen otin Alexin harjapakin samasta kohtaa johon olin sen laittanu. Menin Alexin karsinalle.
"nonniin, jos menisin sulla tänään sit ratsastaa, meinaan taidat olla aika jäykkä" irvistin ja Alex toljotti minua kuin tyhmää. Menin karsinaan, ja avasin harjapakin. Otin sieltä ison harjan jolla alotin.. Koska Alex oli puhdas, niin minun ei tarvinnut harjata paljoa, mutta harjasin Alexin silti kunnolla. Putsasin kaviot kunnolla. Tulin ulos karsinasta ja laitoin sen kiinni, ja menin varustehuoneeseen otin suitset harteille ja satulan käsilleni ja menin takaisin Alexin karsinan luo. Taitoin taittuvan satulatelineen niin että saisin satulan siihen sen jälkeen laskin satulan satulatelineeseen ja laitoin suitset yhteen kolmesta naulakosta. Otin riimun yhestä naulakosta ja laitoin sen Alexin päähän, otin myös riimunarun ja sidoin Alexin kii, koska olin laittamassa satulaa. Otin satulan telineestä ja annoin Alexin tutkia satulaa, jonka jälkeen laitoin sen varovasti Alexin selkään. Aluksi Alex kiemusrteli sen alla joten otin sen pois ja annoin sen tutkia uudestaan. Ja koitin uudestaan, mutta Alex jatkoi. Lopulta kolmen kerran jälkeen Alex pysyi paikoillaan ja antoi laittaa hitaasti satulan sen selkään. Puhuin jatkuvasti Alexille mukavia ja Alexin jäykät lihakset alkoivat pikkuhiljaa rentoitua ja pidin satulaa vaiselässä enkä edes kiristänyt vyötä tai mitään seisoin ja taputtelin kun samalla puhuin rauhallisesti sille. Hetken päästä kun se oli aivan rauhallinen menin toiselle puolelle ja otin satulavyös satulan päältä ja annoin sen olla maassa tai no paremmin sanottuna roikkua siinä. taputi ja puhuin lähes jatkuvasti hiljaa. Menin taas toiselle puolelle ja otin mahan ältä vyön ja pidin vain kii ja puhuin Alexille hiljaa ja taputin. Aloitin vyön kiristämisen ja se meni mukavasti, alussa Alex vähän pelleili mahan kanssa, mutta kun jatkoin hiljaa puhumista se unohti kokonaan pullistelun ja antoi minun kiristää vyön kunnolla, sen jälkeen taputin ja kehuin reilusti Alexia, jonka korvat kepshtivat eteenpäin ja näytti itsestään tyytyvaisesltä ja sitä se varmasti oli. Otin suitset ovesta ja laitoin ohjat kaulalle ja otin riimun pois, ja laitoin suitset päähän yhtä kiltisti kun viimekerralakin. Avasin oven ja otin ohjat kaulalta. Samalla Wellu tuli käytävälle ja kysyi minne olin menossa. Vastasin että ratsastaa, ja pyysin että tulisiko Wellu mukaan.. Wellu sanoi että hän pääsisi hetkeksi ennen kun menisi hoitamaan hevoset joilla ei ollut vielä hoitajaa.

Menin maneesiin koska sielä olisi lämmin ja valoisaa. Maneesissa Wellu tuli pitämään Alexia siksi aikaa kun laitoin kypärän, ja kiristin vyön Wellu jo luuli että Alex purisi tai alkaisi steppaamaan, Mutta Alex seisoi aivan hiljaa paikallaan. Sen jälkeen kun oli tarkistanut vyön otin jalustimen alas ja nousinm selkään. Puhuin koko ajan Alexille ja Wellu vain katseli minua kun Alex ei edes reakoinut mitään kun sanoin Wellulle että hän voi jo irroittaa. Wellu meni maneesin keskelle ja katsoi kun jatkoin puhumista... Menin reilun 20 minuuttia pelkkää ympyröitä ja suunnan vaihtoja. Wellu meni talliin hoitamaan, mutta ennen kun hän oli mennyt, Wellu sanoi että minä pärjäisin kyllä jos haluaisin.

Hiljalleen nostin ravin ja annoin Alexin ravata, se nautti joka askeleesta häntä kaarella. Ravailin hiukan tehden ympyröitä ja suunnan vaihdoksia. Lopulta annoin laukkapohkeen ja Alex nosti päätä ja Pukitti pari pientä ilopukkia ja lähti liitävään pitkään laukkaa.. Minulle tuli vedet silmiin, kun laukkasin ekaa kertaa arabilla joka oli minun hoitohevoseni, ennen minulla oli ollut vain poneja ja suokkeja, mutta nytten laukkasin sirolla arabilla nimeltään Alex joka ainoastaan minun hoitohevonen. Vaihdoin vielä suuntaa ja laukkasin vielä siihen suuntaan. Hidastin Alexin käyntiin ja annoin pitkät ohjat. Olin puhunut lähes koko ajan joten suuni oli melkoisen kuiva. mutta jatkoin silti. Alex oli hiestä märkä. kävelityn Alexia reilut 20 minuuttia ja Hikeä tai hengästymisen merkkejä ei näkynyt enään, joten pystyin jo lopettamaan.

Tallissa otin varusteet pois ja taputin Alexia. Laitoin varusteet karsinan pveen ja otin harjat ja alotin harjaamisen. Harjailin pitkään, taisi mennä puolituntia ennen kun olin kunnolla tyytyväinen. Pään harjaaminen oli edelleen hankala, mutta tällä kertaa ei tullut niin paljoa ongelmia kuin edellisellä kerralla. Tulin ulos karsinasta ja suljin oven, otin suitset taas harteille ja satulan yhden käden varaan ja harjat toiseen. ja menin varuste huoneeseen. Laitoin satulan omalle telineelle, ja harjat omalle paikalleen. Huuhtelin kuolaimet kunnolla ja ripustin ne omaan naulaan. Menin takaisin karsinaan ja otin repusta pari porkkanaa, annoin ne Alexille. Ja taputtelin Alexia. Äiti soitti minulle ja sanoi että tulisi hakemaan mut tai että hän olisi nyt tallin parkkipaikalla. Ja kävelin ulos tallilta ja menin äitin autolle. ja menin kotiin.

Kiva tarina! Saat 160 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Krisse
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 02.01.2010

Alexin hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Vs: Alexin hoitotarinat   Alexin hoitotarinat EmptyTi Tammi 12, 2010 10:28 pm

Astelin talliin koulun jälkeen. reppu oli painava koulun jäljiltä, mikä teki matkasta yhtä kidustusta.Tallilla näin Alexin höristävän korvia aitauksestaan ja Osku nosti päänsä ja hörisi. Menin talliin ja menin karsinan lua ja niinkun olin arvannut se oli vielä likainen.. Hain Kottikärryt, ja kävelin takaisin karsinaan.
"ainiin se pahuksen talikko jäi.."murisin yksinäni.
Kipaisin hakemassa talikon, Aloitin karsinan siivouksen.. Siinä meni oma aikansa.
Karsinan siivottuani menin viemään lannat lantalaan, kärryt ja talikon omaan paikkaan.

Hain Alexin tarhasta ja vein sen karsinaan, ja päästin sen sinne. Menin varustehuoneeseen ja otin harjat ja muut varusteet. Asetin satulan karsinan oveen samoin suitset. Menin karsinaan ja alotin harjaamisen. Pitkin veidoin putsasin Alexin kokonaan puhtaaksi.Harjattuani ja putsattuani otin satulan ja aloitin taas Alexin haistella sitä. Alex ei edes jaksanut kääntää pääntään ja antoi minun laittaa satulan kiltisti ilman mitään puremisia tai muuta sählayistä, jonka ansiosta se sai porkkanan palan taskustani. Suitset meni yhtä helposti kun aina ennenkin.

Talutin Alexin manesiin, ja nousin selkään.. Joko Alex oli todella kiltillä päällä tai sit se oli todella väsynyt. Mutta joka tapauksessa nousin ja puristin hiukan pohjetta ja Alex reipastui ja nosti päänsä ja lähti liitävään käyntiin. 10 min kuluttua vaihdoin suuntaa ja kävelin toiset 10 minuuttia. Alex meni liitävää käyntiä koko ajan ja se tuntui aivan mahottoman taijanomaiselta, mutta totta oli joka askel jonka Alex teki. Puristin hiukan pohjetta ja Alex kokos ittensä ja lähti liitävään raviin. Aloitin volttien menemisen joka kulmassa emsimmäiset voltit oli enemmän soikioita kuin ympyröitä. mutta muutaman kirroksen jälkeen voltit jopa näyttivät niiltä miltä niitten pitikin. Vaihdoin suuntaa ja jatkoin volttien tekoa. Muutaman kierroksen jälkeen kuulin jo Alexin henkityksen nopeutuvan joten hitastin sen käyntiin, mutta se ei lopettanut sen kaunista liitävää askelta, jolloin aloitin puolipidätykset hiukan kovemmin. Jolloin vaihti hidastui liitävään käyntiin. Kierroksen liitivät käynnissä ja ennen kuin huomasinkaan olimme kävelleet ainakin 5 kierrosta jolloin jo vaihdoin suuntaa. Anoin laukkapohkeen ja Alex nosti korvansa ja lähti laukkaamaan liitävää ja isoa laukkaa.

Laukattuamme hidastin käyntiin ja kävelimme maneesin oven eteen ja avasin oven Alexin selästä, perässä suljin sen ja annoin hiukan pidemmät ohjatja annoin sen kävellä lumista tietä pitkin.

Kun olimme kävelleet pienen lenkin ja Alexin henkitys oli tasaantunut. Tallilla minä riisuin Alexin sen varusteista ja vein ne jo varustehuoneeseen ja pesin kuolaimet ja ripustin satulan. Kasinaan paalattua harjasin Alexin ja menin varustehuoneeseen ja otin Alexin oman loimen. Jälleen karsinassa puin sesn Alexille joka katsoi selkäänsä kummissaan. Puhelin alkoi täristä taskussa, Otin sen pois ja katsoin kuka soitti.
"Moi, ootko jo valmis oon tallin tiellä joten pääsen hakee sut" äiti huikkas.
"joo oon valmis"ehdein sanoo ennen kun äiti ehti sulkea puhelimen. Otin koulurepustani porkkanoita jotka olin varannut Alexille. Annoin nee ja lähdin pimeään iltaan.

Hyvä tarina, vaikka virheitäkin löytyi pari. Saat tällä kertaa... 140ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Krisse
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 10
Join date : 02.01.2010

Alexin hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Vs: Alexin hoitotarinat   Alexin hoitotarinat EmptyKe Tammi 20, 2010 10:53 pm

Alex käänsi päänsä kun astuin talliin, myös moni muu hevonen kun hoitajakin katsahti.
"terve Alex, voi kulta pieni mul on ollu ikävä sua." sanoin Alexille kun menin sen karsinalle.
ALex hörnähti jo levottomasti. Menin satulahuoneeseen ja otin harjat ja suitset. Karsinassa menin ja aloitin harjaamisen. Alex viskoi päätään ja tanssasteli levottomasti.
"Alex kiltti laitan sulle riimun nyt kun käyttäydyt tollai" sanoin.
Otin riimun ja riimunarun ja laitoin Alexin kiinni. Jatkoin harjaamista.

Sain kun sain sen harjattua sen. Hain juoksutusnarun ja piiskan. Meni laittaa suitset ja narun kii, ja talutin pihalle, kentälle jossa onneks ei ollut juuri ketään. Avasin kentän portin ja menimme sisään. Suljin se tietty.


Aloin juoksuttaa.
Kävelee monta kierrosta eri suuntiin käynnissä.
"raaaaviii" sanoin vähän korkeammin. Tein äänen piiskalla ja Alex ravasi..

Jatkuuu...


// sori en pääse nyt vähään aikaan, koulu vie ajan samoin eläimet.. Mut hoidan samantien kun aikaa riittää..//


Selvä..
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Alexin hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Vs: Alexin hoitotarinat   Alexin hoitotarinat Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Alexin hoitotarinat
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Oskun hoitotarinat
» Apollon hoitotarinat
» Unnan hoitotarinat

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: