Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Apollon hoitotarinat

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Apollon hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Apollon hoitotarinat   Apollon hoitotarinat EmptyLa Maalis 20, 2010 2:26 am

RUUSUKKEEN APOLLO
"Apollo"
Hoitajaa ei oteta


Apollon hoitotarinat Apollo4

Apollon hoitotarinat Apollo3
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Apollon hoitotarinat Empty
ViestiAihe: Vs: Apollon hoitotarinat   Apollon hoitotarinat EmptySu Heinä 04, 2010 1:53 am

Koulutus alkaa

Tallitöiden jälkeen olin ihan poikki. Olin lakaissut kaikkien tallin lattiat ja siivoillut pahimmassa kunnossa olevia karsinoita. Olin laittanut tallikoirille ruuat. Hain vielä lopuksi Apollon laitumelta.

Apollo tuli kiltisti mukaan, kun tajusi että minun kanssa ei pelleilty. Hieroin käsiäni yhteen ja kuiskasin Apollolle: Nyt alkaa sinun kunnon koulutus. Varsa ei liikauttanutkaan korvaansa ja naurahdin, et sinä siitä välittäisikään. Kävelin metsäpolkua pitkin Apollo narun päässä. Annoin sen välillä popsia maasta ruoho tupsuja. Äkkiä tulikin vastaan pieni puro, joka oli hyvin pitkä, joten sitä ei voinut kiertää. Mieleeni juolahti leijonanmetsästys laulu: Sitä ei voi kiertää, sitä ei voi ylittää, sitä ei voi alittaa. Täytyy mennä läpi. Ryhdyin toimeen. käännyin ympäri ja otin vauhtia. otin pientä ravia ja ponnistin yli. Tunsin kuinka Apollo hyppäsi jumbo loikan ja ohitti minut nopeasti. Kun olin taas maassa rypäsin heti ja näin sumeasti kuinka jokin poni pukitteli kaukana n. 50metrin päässä. Vilkaisin kättäni. Seurasin silmilläni narua mistä pidin. Katseeni tuli narun päähän. Clipsi oli mennyt rikki ja varmasti Apollo nyt siellä riehui. Lähdin nopeasti hölkkäämään talllille päin. Mielessä suunnitelma, joka toimi hyvin. Apollo ei halunnut jäädä yksin vaan tuli minun perääni ja nappasin sen riimusta kiinni, sillä clipsi oli mennyt rikki.

Olimme vihdoin tallilla. Ajattelin hiukan totutella Apollolle satulaa. Otin satulahuoneesta sopivan satulan. Ovella Apollo katsoi minua kauhistuneen näköisenä. Ihan kuin laittaisin sille jotain tiiliä päälle. Asettelin satulan hiukan sen päälle, mutta kuitenkin että suurin osa painosta oli minun käsivarsillani. Kaivoin taskustani makupalan ja annoin sen orille. Apollo rouskutteli makupalaansa tyytyväisenä eikä huomannut ollenkaan kuinka laskin vähitellen painoa sen selälle. Nostin sen hitaasti pois ja annoin makupalan varsalle. Vein satulan pois satulahuoneeseen. Otin mukaani harjoja. Apollo melkein nukkui karsinassaan ja hätkähti kun tulin paikalle. Orista tulisi tällä perusteella hyvin helppo käsitellä ja kiltti. En usko että orin kanssa tulee isompana mitään ongelmia. Harjailin Apolloa vähän, mutta siihen se oli jo tottunut, eikä se ollut kovin likainen, joten laitoin Apollolle taas riimun päähän. Tällä kertaa hiukan kireämmällä kuin tavallisesti. Koskettelin hiukan sen korvia eikä se kiinnittänyt mitään huomiotaan. Hain kaapistani Wilman riimunnarun ja kiinnitin sen riimuun. ”Tänään pääset hyppimään esteitä” kuiskasin sille kun maiskautin nukkuvan Apollon liikkeelle. Varsa tallusteli perässäni ja nyppi välillä ulottuville saapuneita ruohon- ja lehden korsia. Maneesin ovella hymyni kirkastui, sillä joku oli jättänyt juuri sopivasti minulle estesarjan. Päästin Apollon vapaaksi. Ori nosteli takapäätä minkä ehti ja juoksi ympäri maneesia. Huomaamattani äkkiä Apollo lähestyi esteitä innoissaan, enkä ollut edes pyytänyt sitä minnekkään, sillä olin etsimässä raippaa maneesin toiselta puolen. Apollo hyppäsi 50- ja 60cm esteet kuin enkeli. Ori oli hypännyt isolla väleillä esteet. En ehtinyt mitään kun varsa vain pomppi esteet ja näytti olevan hyvin ketterä jaloistaan. Katsoin maneesin takaa varsan touhuja, kun välillä se saattoi ihan itse hypätä esteet. Olin niin innoissani, niin vaivihkaan nostin estetä hiukan. Taaempana oleva este oli 70cm ja etummainen oli 50cm. Ohjailin varsaa esteelle ja se pomppasi hyvin korkealle ilmaan. Tuntui että varsa voisi vaikka hypätä 150cm irtona ihan helposti. Mutta sitä ei vielä tiedä, kun ihminen olisi selässä. Tämän päivän touhut riittävät tähän. Lähdin viemään Apolloa takaisin muiden seuraan laitumelle. Kotona muut saivat kuulla kaikki päivän touhut.

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Apollon hoitotarinat
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Oskun hoitotarinat
» Unnan hoitotarinat
» Alexin hoitotarinat

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: