Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Maastotunti // Ritsku ja Eva

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Maastotunti // Ritsku ja Eva Empty
ViestiAihe: Maastotunti // Ritsku ja Eva   Maastotunti // Ritsku ja Eva EmptyLa Tammi 16, 2010 9:29 pm

Tuntilista

Ritsku - Osku
Eva - Poco
Wellu - Hilde

Muuta


Mentiin paljon ravailua ja laukattiin pellolla tosi lujaa. Kukaan ei tippunut (onneksi) ja koko lenkki meni mukavasti. Kesto noin 1,30 h.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Maastotunti // Ritsku ja Eva Empty
ViestiAihe: Vs: Maastotunti // Ritsku ja Eva   Maastotunti // Ritsku ja Eva EmptySu Tammi 24, 2010 2:53 am

Tallille tulin 10.00 ja menin suoraan katsomaan Claraa ja Nemoa. Nemo oli hyvin likainen, joten kun minulla oli aikaa tarpeeksi, niin tartuin harjapakkiin ja otin Nemon kiinni. Karsinan pohjalla oli hiukan heinän jämiä, jota Nemo pisti poskeen samalla, kun harjasin sitä. Harjasin sen kunnolla ja vietin sen kanssa ylimääräistä aikaa, sillä oma heppanikin vei aikaa, enkä ollut aikoihin ollut Nemon kanssa ja vielä tämäkin päivä ilman Nemoa, sillä menen tänään maastoon Oskulla ja Wellu ja Eva tulisi mukaan Hildellä ja Pocolla.

Kävin vielä kurkkaamassa Claraa ja rapsuttelin sitä, mutta kello oli jo paljon, joten en voinut hoitaa Claraa, mutta sitten tunnin jälkeen. Huomasin essun ja huikkasin sille.
- Moi, Essu, Se käänsi päänsä minuun kohti ja tuli luokseni.
- Moi, se vastasi.
- Minä menen tänään maastoon Oskulla, jos voisit hiukan auttaa, kun hoitelin hiukan Nemoa, niin aika meni nopeasti ja minulla on vain 15minuuttia tuntiini.
- Voinhan mä. Osku on tosi kiltti ja rapsutti Oskua kaltereitten välistä.
- Voin hakea kamat, niin ota se kiinni, se lisäsi.
Otin riimun ja aukaisin oven. Se työnsi heti turpansa minua kohti ja haisteli ilmaa. Siirryin Oskun viereen, heilautin riimun-narun sen kaulan yli ja pujautin riimun päähän. Solmin sen vielä kiinni. Essu tuli sopivasti tuomaan harjan minulle ja aloin harjaamaan Oskua sen kanssa. Osku painoi päänsä alas ja vilkuili meitä välillä. Harjauksen jälkeen laitoimme Oskulle suojat, varmuuden vuoksi jos se vaikka osuisi, johonkin kiveen jne.
Niitä laittaessa se ei tehnyt mitään tälläkään kertaa. Laitoin toisen puolen suojan ja Essu toisen. Huomasimme ajan menneen aika nopeasti ja aloimme nopeasti laittamaan satulaa. Nostin satulan paikoilleen ja Essu lämmitteli kuolaimia.

Kun kaikki hepat olivat valmiita, niin nousimme selkään ja Wellu huikkasi ”minä kuljen edellä Hilde kanssa ja perääni tulee: Ritsku Oskun kanssa ja viimeisenä Poco ja Eva. Lähdimme kulkemaan reippaasti kohti maastoa. Huomasin samalla, kun Emmu oli taluttamassa Rosea ja sen perässä köpötteli Rosi. Huomasin niitten menevän maneesiin. Vihdoinkin maaston laidalla. Kuljimme peräkkäin ja ihailimme maisemia. Kuulin Wellun sanan: Ohjat ja ravia hissukseen. Me teimme käskyn lailla ja ravasimme hiukan matkaa, mutta lopetimme pienen mäen alhaalle ja otimme käynnin. Wellun käskystä nousimme hiukan satulasta ylös. Mäen kukkulalla nostimme taas ravin ja vähän ravailun jälkeen nostimme laukan, siitä Osku vähän hermostui ja alkoi nostella hiukan takapäätä. Wellu katsoi minua ja huomasi:” Anna enemmän vasenta ohjaa” Tottelin ja se onnistui heti, siinä sitä mentiin rauhallista ja ihanaa laukkaa. Tulimme isolle peltoaukeamalle ja jatkoimme laukkaamista, mutta rauhallisesti vielä. Wellu lähti kovempaa ja äkkäsin mistä oli kyse. Nousin esteistuntaan ja annoin pohkeita ja yllätyin kovasti kuinka viiletin Hilden ohi, mutta takaani tuli kovalla vauhdilla myös Poco ja se ohitti minut. Rinnalleni tuli Hide Wellun kanssa. Menimme vaudikkaasti, siihen asti kun Wellu huusi että otetaan käynti, niin hidastimme vähitellen, mutta hepathan ei halunnut lopettaa. Hilden huomasin hidastuvan, mutta Poco viiletti vielä täyttä laukkaa ja huomasin Evalla tekemistä sen pidättelemisessä. Minä sainkuin sainkin käynnin ja samoin Wellu. Poco ei halunnut selvästi jättää kavereitaan, joten sekin alkoi vähitellen hidastaa ja lopulta se olikin jo käynnissä. Ravasimme Wellun kanssa sen perään ja siirryimme takaisn käyntiin ja annoimme pitkät ohjat. Suuntasimme takaisin tallia kohti. Peltoa oli vielä 50metriä jäljellä, ennen kuin me tultaisiin takasin metsän reunalle, joten otimme rauhallisen ravin ja annoimme heppojen venytellä kaulojansa. Metsän reunassa palasimme käyntiin ja otimme ohjat ja nostimme ravin kautta laukan. Laukka on hyvin kevyttä, mutta reipasta.

Tulimme maaston laidalle, josta näki jo tallin. Wellu ehdotti että nousisimme jo nyt selästä ja taluttaisimme ne talliin. Wellun piti aloittaa alkeistunti ja oli jo hiukan myöhässä, joten hän sanoi muhkulle ja Krisselle ”voisitteko millään purkaa Hilden. Minun pitäisi mennä maneesiin pitämään tuntia. Onneksi tytöt suostuivat ja ottivat Hilden ja Wellu lähti maneesiin. Muhku tuli vierelleni ja kertoi, että se oli käynyt hoitamassa Wilman kunnolla putipuhtaaksi ja on nyt Mimin kanssa tarhassa. Purin oskun ja lähdin kotiin



Mahtavaa! Saat vauhdikkaasta tarinasta 130 ve.
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Maastotunti // Ritsku ja Eva
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» estetunti // osallistujat: Nazqu, Ritsku, enni
» Yksityistunti //Ritsku-Wilma, Enni-Mirella
» { Yksityistunti } Ritsku-Wilma
» Yleistunti // Emma, Enni, Ritsku
» Maastoon! Emma, Tessa Ja Ritsku

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Tuntikirja-
Siirry: