Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Bablon hoitovihko

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Wellu
Admin
Wellu


Viestien lukumäärä : 375
Join date : 10.08.2009
Ikä : 26
Paikkakunta : Ruusuke

Bablon hoitovihko Empty
ViestiAihe: Bablon hoitovihko   Bablon hoitovihko EmptyLa Maalis 20, 2010 2:25 am

RUUSUKKEEN BABLOOM
"Bablo"
h. Riiaw


Bablon hoitovihko Bablo4

Bablon hoitovihko Bablo8

Bablon hoitovihko Bablo1

Huom!! Bablo on varsa, sillä ei voi todellakaan ratsastaa! Lisätietoa ilmoitustaululta!


Viimeinen muokkaaja, Wellu pvm La Kesä 19, 2010 3:55 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ruusukkeentalli.webs.com
riiaw

riiaw


Viestien lukumäärä : 2
Join date : 26.05.2010

Bablon hoitovihko Empty
ViestiAihe: riiaw   Bablon hoitovihko EmptyLa Toukokuu 29, 2010 2:23 am

Ensimmäinen hoitopäiväni .

Aloin siis hoitamaan Babloa . Kävelin tallille mutaista tietä, olin hetken päästä tallin pihassa. - Tämä näyttää todella hienolta tallilta, tuumasin ja menin talliin sisään.
Siellä hoitajat harjailivat hoitsujaa. Tallin omistaja, Wellu tuli luokseni ja sanoi : Hei, sinä olet kai se Bablon uusi hoitaja ?
- Juu kyllä olen, vastasin . Missäs muuten Bablon karsina on ?
Wellu näytti minulle ensiksi paikkoja. Ja lopuksi hän näytti minulle missä karsinassa Bablo asusteli. - Voit harjata Babloa ja sitten vähän ratsastaa jos ehdit, Wellu sanoi.
-Tietenkin haluan, vastasin.
Wellu katosi talliin. Huomasin karsinan ulkopuolella harjakopan, missä luki Bablo.
-Tuosta voin kai ottaa harjan, tuumaisin ja estin sieltä pölärin. Avasin Bablon karsinan oven.
Ihana norjanvuonohevonen katsoi minuun kysyvästi.
- Heippa, olen uusi hoitajasi (: sanoin Bablolle. Suljin karsinan oven ja menin Bablon luokse.
-Olet kyllä tosi ihana, sanoin ja aloin harjaamaan Babloa. Harjattuani Bablon, silitin sitä turvasta, se selvästi piti minusta. Wellu meni karsinan ohitse. -Wellu, voisinko minä nyt mennä ratsastamaan Bablolla ? kysyin.
- Mene vain, Wellu sanoi.
Tulin ulos Bablon karsinasta ja menin hakemaan pojan varusteet.
Palasin takaisin karsinalle ja laitoin suitset hakaan. Menin karsinaan, asetin satulan Bablon selkään ja kiristin vähän satulavyötä. Otin suitset haasta ja tulin Bablon vasemmalle puolelle. Bablo melkeimpä "imuroi" kuolaimet suuhunsa. Vedin niskahihnan korvien taakse ja kiinnitin remmit. Taputin Babloa kaulalle ja otin kypäräni karsinan ulkopuolelta. Laitoin kypärän päähäni ja otin ohjat pois kaulalta. Talutin Bablon kentälle, kaartoon.

Säädin jalustimet sopiviksi ja kiristin vähän satulavyötä.
Nousin selkään. Bablo oli jo heti lähdössä kävelemään, mutta pysäytin sen.
Tarkistin vielä että satulavyö oli tarpeeksi kireällä, ja olihan se.
Annoin Bablolle pohkeen, kävelimme uralla pitkin ohjin.
10 minuutin päästä lyhensin ohjaa. Annoin pohkeita, Bablo nosti reippaan ravin. Ravasimme uralla, teimme myös muutaman voltin. Vaihdoimme suuntaa tekemällä kokorataleikkaan ja jatkoimme ravia toiseen suuntaan. Teimme toiseenkiin suuntaan voltteja ja muutaman pysähdyksen. Kehuin Babloa, siirsin Bablon käyntiin. Annoin hetkeksi pidempää ohjaa. .. Hetken päästä lyhensin ohjaa ja siirryimme raviin. Ohjasin Bablon pääty-ympyrälle ja istuin harjoitusraviin. Annoin Bablolle muutaman pohkeen, laukkasimme todella energistä laukkaa ympyrällä, sitten jatkoimme uralle laukkaa. Kehuin Babloa taputtamalla sitä kaulalle. Vaihdoimme suuntaa ja menimme pääty-ympyrälle. Laukkasimme toiseenkiin suuntaan vähän ja sitten hidastin Bablon raviin.
- Onnistuisikohan sinulta pohkeenväistöt ? mietin.
Lähdimme pitkän sivun alusta tekemään pohkeenväistöjä ja ne sujuivat todella hyvin ! (=
Lopuksi hiljensin Bablon käyntiin, annoin pitkät ohjat ja otin jalat pois jalustimista.
Kävelimme muutaman minuutin, sitten tulimme kaartoon. Laskeuduin alas ja nostin jalustimet ylös. Otin ohjat pois kaulalta ja talutin Bablon talliin.

Olin juuri ottamassa Bablolta satulaa pois, kun Wellu tuli luokseni ja sanoi :
- Bablo menee tunnille että siltä ei tarviste ottaa varusteita pois.
- Okei, vastasin. Vienkö minä Bablon kentälle `?
- Ei sun tarvi, mä voin tästä viedä sen, Wellu sanoi.
Annoin Bablon ohjat Wellulle ja Wellu lähti taluttamaan poikaa kentälle.
Menin ulos tallista ja sitten lähdin kotiin (=

// yleensä kirjoitan vähän pidempiä tarinoita, mutta tämä oli tämmöinen "aloitus" tarina Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
riiaw

riiaw


Viestien lukumäärä : 2
Join date : 26.05.2010

Bablon hoitovihko Empty
ViestiAihe: Karkuri Bablo   Bablon hoitovihko EmptyLa Toukokuu 29, 2010 2:25 pm

Tulin jo kello 7:15 tallille, menin suoraan talliin. Siellä Wellu jo laitteli hevosille ruokia.
-Huomenta, sanoin Wellulle.
- Huomenta vaan, oletpas sinä aikaisessa ? Wellu sanoi.
- Juu kun en olisi saanut kyytiä myöhemmin, vastasin.
- Haluatko auttaa minua ? Welly kysyi.
- Voinhan minä, vastasin.
Ruokimme hepat ja sitten laitoimme niille loimet. Veimme ne Wellun kanssa tarhoihin, kun olimme saaneet hevoset oikeisiin tarhoihin, menimme talliin ja siivosimme tallia, kun eiliset hoitajat eivät olleet siivonnut tallia jäljiltään. Lopuksi siivosimme vielä karsinat (=
Ensimmäinen tunti alkoi kohta, menimme Wellun kanssa hakemaan hevosia tarhasta. Wellu oli menossa hakemaan Babloa ja Apolloa. Hän avasi portin oven ja Bablo rynnisti ulos. Wellu kiinnitti Apollon riimuun ja talutti sen ulos tarhasta.
- Riiaw, voitko hakea Bablon kun se karkasi ? Wellu kysyi.
- Juu totta kai, sanoin ja lähdin Bablon perään metsään.
Bablo laukkasi entistä lujempaa metsään.
- Tule takasin ! Huudahdin ja juoksin entistä kovempaa.
Tulimme pian jollekkin järvelle, Bablo pysähtyi ja rupesi juomaan vettä. Sain Bablon kiinni, kiinnitin riimun-narun riimuun ja tein niistä ohjat. Nousin Bablon selkään, ja annoin ponille pohkeita. Bablo lähti käyntiin, kävelimme todella pitkään että pääsimme talli alueelle. Sitten ravasimme tallin pihaan. Pihassa odotti jo kärsimättömän näköisiä tuntilaita.

Vein Bablon talliin, karsinaansa.
- Riiaw, laita Bablo ekalle tunnille kuntoon, Wellu sanoi.
- Okei, vastasin ja menin hakemaan Bablon varusteita. Palasin takaisin karsinalle, mukanani satula ja suitset. Laitoin satulan satulatelineeseen ja menin Bablon karsinaan. Laitoin Bablolle suitset ja lopuksi satulan. Kiristin satulavyötä ja otin ohjat pois kaulalta.
Talutin Bablon kentälle. Ori oli kyllä kovasti menossa tarhoille päin, mutta sain sen "kiskottua" mukaani kentälle, kaartoon. Tunnille tuli myös : Julius, Rosi ja Sinttu. Joku vähän pienempi tyttö tuli luoksemme ja sanoi että hän tulisi Bablolla. Punttasin tytön Bablon selkään. Autoin jalustimien laitossa ja kiristin vielä satulavyötä. Sitten he lähtivät kävelemään.

jatkuu//
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Bablon hoitovihko Empty
ViestiAihe: Vs: Bablon hoitovihko   Bablon hoitovihko Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Bablon hoitovihko
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Rosin hoitovihko
» Noran hoitovihko
» Nannan hoitovihko
» Ciriuksen hoitovihko
» Frendin hoitovihko

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: