Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Ransun hoitopäikky

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 26

Ransun hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Ransun hoitopäikky   Ransun hoitopäikky EmptyKe Tammi 06, 2010 4:44 am

Nukuin tänään pommiin. Tarkoitukseni oli lähteä aikaisin tallille mutta valvominen esti sen. Puin nopeasti päälleni ja lähdin kiireen vilkkaa tallille. Hyppäsin bussin kyytiin. Tallilla menin heti Ransun luo. Otin sen riimun ja narun ja yritin ottaa sen kiinni. Ransu oli eri mieltä eikä meinannut millään tulla tarhasta pois. Olin epätoivoinen ja väsynyt kun viimein hain tallista porkkanaa ja houkuttelin sen sillä luokseni. Kun vihdoin sain sen talliin laitoin sen karsinaan ja lähdin Junnun luokse. Kieltämättä minua hiukan kammotti ajatus kahdesta hoitsusta ja omasta hevosesta,mutta kun näin Junnun ajattelin:''Voi kuinka ihana pieni ja kiltti shettis se onkaan!'' Ajatukseni osottautuivat vääriksi. Kun olin ottanut sen riimun ja riimun narun ja mennyt laitumette sain siltä lahjaksi potkun ahteriin. Olin sulkemassa ovea ja Junnu pelästyi se tietysti potkaisi. Jälkeä ahtariini ei onneksi tullut mutta kipeä se oli! Junnu antoi helposti kyllä kiinni. Katsoin ettei lähettyvillä ollut tammoja ja lähdin kohti tallia. Sain sen karsinaan ja harjasin sen. Se näykki vähän ja potki ilmaa ei muuta. Poco oli onneksi kiltisti sisällä ja hirnui tervehdykseksi kun tulin sen ovelle. Ainoa kiltti tapaus! Poco ei tehnyt minulle mitään. Se antoin kiltisti kaviot ja kiitokseksi se sai minulta makupaloja. Jätin Pocon talliin koska olin menossa ratsastamaan Ransulla. En ollut ratsastanut sillä vähään aikaan joten juoksuttelisin sitä ensin. Harjasin Ransun ja laitoin kamat sille päälle. Menin maneesiin sen kanssa ja kokosin sinne pari estesarjaa. Otin Ransulta ohjat pois ja laitoin sen liinaan. Aloitimme käynnillä josta pikku hiljaa siirryimme raviin. Laitoin Ransule ohjat ja otin sen pois liinasta. Menin selkään mutta Ransu lähti alta. Mätkähdin maahan takamukselleni.
'' Auuuttss!'' huusin.
Se tosiaan sattui. Eveliina ryntäsi paikalle.
''Mitä sä oikeen sähläät?'' Eveliina kysyi ja otti Ransun kiinni.
'' Se lähti alta kun mä olin nousemassa selkään'', sanoin pidellen takapuoltani.
''Autan sut selkään'', Eveliina sanoi naurahtaen.
''Ok, pidä siitä kiinni'', sanoin samallakun Eveliina toi Ransu mun luokse.
Nuosin selkään ja annoi Ransulle pitkän ohjan. Ransu oli jäykkä ja jänittynyt. Otin ojan ja aloin taivutella sitä. Eveliina laittoi esteet kuntoon ja mä nostin ravin. Sama vanha Ransu: Ensin kiitoravia kierros ja sitten pysähdys.
''Tuo kyllä pitää saada kitkettyä pois Ransulta'', Eveliina sanoi.
'' Joo oishanse ihan kiva mutta onneks ei tee sitä ku vaan yhen kerran tunnin alussa'', sanoin.
Olin ravannut jonkin aikaa ja nostin laukan. Eveliina huusi:''Tule ensin tämä sarja ja sitten tuo okseri!''
Sarjoissa Ransu oli hyvä mutta okserilla se kaahotti.
''Uudestaan okseri! Puolipidäte enne estettä!'' Eveliina huusi ja katsoi tarkkaan.
Okseri oli noin.40cm. Ransu kuunteli apuni hyvin ja siksi se hyppäsi kauniisti.
''Paljon parempi. Et sä voi vain matkustaa siellä selässä! Te ootte hyvä pari kunhan sä muistat tehdä osuutes! '' Eveliina kehui. Olin tyytyväinen. Eveliina kokosi sianselän. Ransu ei ikinä ollut hypännyt sellaista. Ohjasin Ransun sianselälle rohkaisin ja se kyllä hyppäsi mutta rysäytti keskimmäisen puomin. Eveliina korjasi esteen ja lähestyimme sitä uudestaan. Ransu epäroi mutta lopulta meni esteen hyvin.
''Lopetetaan tähän'', Eveliina sanoi.
''Joo tästä on hyvä jatkaa'', sanoin ja laskin Ransun käyntiin. Vähän ajan päästä tulin alas Ransun selästä.
'' Viedään Rase talliin lepäämään'', sanoin Eveliinalle.
'' Joo hyvä idea'', Eveliina vastasi. Tallissa purimme Ransulta kamat ja harjasimme sen. Kävin hakemassa lisikset ja annoin ne sille. Se oli tyytyväinen. Loimitemme Rasen ja veimme kamani kaappiin. Sitten lähdimme kohti kotia. Sellainen oli päiväni Ransun, Junnun ja Pocon kanssa

Vai että sellanen päivä! Hyvä tarina, saat tästä 90 ve.
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 26

Ransun hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Ransun hoitopäikky   Ransun hoitopäikky EmptyKe Tammi 06, 2010 7:11 pm

Olin menossa aamulla tallille. Tallille menin isäni kyydillä, koska hän oli menossa samaan suuntaan. Tallilla näin Eveliinan ja Emman. He olivat jonkinlaisen taulun edessä.
’’ Moi!’’ sanoin Emmalle ja Eveliinalle.
’’ Moi!’’ He sanoivat yhteen ääneen.
’’ Mitä te katotte?’’ Kysyin hämilläni.
’’ Iltatalli vuoroja’’, Emma vastasi.
’’ Ok Mitä ne on?’’ Kysyin.
’’ Iltatalli vuoroja. Niissä pitää tehdä nämä asiat: Hevosten yöloimittaminen, Hevosten ruokinta
Tallien puhdistus lakaisu, tavarat oikeille paikoille ym., vesiautomaattien toimivuus, Ruokaämpärit pois karsinoista ja Tallin ovet lukkoon’’ Eveliina vastasi.
’’ Hmm… Mä otan vuorot 15.1–17.1’’, sanoin samalla kun laitoin nimeni listaan.
’’ Hyvä! Sitte mäki laitan nimeni toho 18.1–21.1 kohtaan’’, Emma sanoi ja laittoi nimensä listaan.
’’ Kiva, mut mun pitää lähtee hoitaa Ransua, Junnua ja Pocoa. Moikka!’’ sanoin ja lähdin Pocon luokse.
’’ Moro!’’ Eveliina ja Emma sanoivat.
Lähdin Pocon luokse laitumelle, koska mietin että se oli siellä. Olin laitumella ja tähystelin Pocoa laitumelta mutta se ei ollut siellä. Lähdin tallille. Olin aivan varma että se on siellä karsinassaan. Kauhukseni huomasin: Poco ei ollut siellä! Kiirehdin Junnun karsinaa kohti, varmistaakseni ettei se ollut karannut. Junnu kökötti karsinassaan rauhallisesti ja näytti siltä ettei sillä ollut aikomustakaan karata.
Kiiruhdin yksäritalliin ja katsoin, että onko Ransu tallissa. Siellä se onneksi oli. Harjasin sen nopeasti ja suitsin sen. En löytänyt satulaa joten jouduin menemään ilman sitä. Talutin Ransun ulos ja nousin penkiltä, punttauksen kanssa selkään. Lähdin metsään kohti, koska olin ennenkin löytänyt sen sieltä.
Kävelin metsässä, mutta Pocoa ei näkynyt. Nostin ravin. Ransun tapaista: Kiitoravia vähän matkaa ja sitten pysähdyhdys. Lensin voltilla kaulan yli. Ransu kyllä pysyi paikallaan. Nousin kaatuneelle puun rungolle seisomaan. Nousin selkään ja nostin ravin. Ratsastin eteenpäin mutta Pocoa ei näkynyt. Nostin laukan, koska ajattelin sen edistävän etsintöjä. Ransun laukka oli ihana. Olin metsän keskellä enkä nähnyt Pocoa. Murheellisena lähdin takaisin tallille. Metsän reunalla laskin Ransun käyntiin. Laskeuduin selästä ja vein sen talliin. Otin siltä suitset pois ja vein ne pois. Harjasin Ransun ja menin siivoamaan Pocon karsinaa. Avasin karsinan oven ja yllätyin: Poco makasi lattialla. Se oli maannut kokoajan lattialla nukkumassa. Se nousi nopeasti ylös kerjäämään herkkuja. Vein Pocon laitumelle ja rupesin putsaamaan sen karsinaa. Kun olin putsannut sen menin Junnun karsinalle. Kävin hakemassa sen harjat ja suitset+satulan. Suitsin ja satuloin sen, jossa oli ongelmia: se näykki eikä tykännyt ajatuksesta että menisin ratsastamaan sillä. Kun vihdoin sain sen kuntoon menin maneesiin. Nousin selkään ja lähdin käyntiin. Se käynnissä meni ihan suht nätisti. kun siirryimme raviin alkoi armoton pukki sarja. Ne ensimmäiset olivat pieniä mutta sitten sen pukit olivat isoja ja tipuin. Nousin selkään ja Lähdin raviin. Teetin sillä tehtäviä joten sillä ei ollut aikaa pukittaa. Nostin laukan. Ulkokuori voi pettää: sillä on ihana laukka! Se kyllä pukitti mutta ei saanut minua alas. Hiljensin raviin. Ravailin vähän aikaa ja siirsin käyntiin. Vähän ajan päästä nousin satulasta ja vein Junnun talliin. Otin siltä kamat pois ja harjasin sen. vaihdoin vaatteeni ja lähdin vaihtamaan vaateet. Hain Pocon pihalta ja harjasin sen. Se odotti kiltisti.
Annoin sille taskussani olevat porkkanat ja makupalat. Menin Ransun luokse ja vein sen laitumelle. Sitten lähdinkin jo kotiin.

Saat 80 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas

Ransun hoitopäikky
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Ransun ja Santun hoitovihko
» Chilin hoitopäikky
» Moonin hoitopäikky <3
» Maran hoitopäikky