Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Chilin hoitopäikky

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Ritsku
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Ritsku


Viestien lukumäärä : 207
Join date : 11.08.2009
Ikä : 27
Paikkakunta : Lahti

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky EmptySu Huhti 11, 2010 4:59 pm

RUUSUKKEEN CHILI
"Chili"
Hoitaja: Tumppu


Chilin hoitopäikky Chili10

Chilin hoitopäikky Chili2
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Karva pallero   Chilin hoitopäikky EmptyTi Huhti 13, 2010 1:28 am

PIIIP PIIIP PIIIP! Herätyskelloni soi aamu seitsemältä. Ääh! oilisipa koulu päivä jo ohi. Ajattelin. Nousin ylös, pukeuduin ja hoipertelin unisena keittiöön. Siellä aamuvirkku isäni jo teki minulle aamupalaa.
-Tulithan sinä! Tein sinulle aamupalaa. Sinullahan on tänään ensimmäinen tallipäivä. Voin viedä sinut koulun jälkeen tallille, mutta älä luule että tämä aamupalvelu jatkuu.. hän sanoi.
-Mmm.. Kiitos.. sanoin unisesti. Olimme vasta muuttaneet ja minä olin ollut vihainen vanhemmilleni, koska vanha hoitohevoseni oli jäänyt sinne. Isä oli nyt iloinen, kun olin taas alkanut käymään tallilla enkä enää vihoitellut heille.

Koulu päivä mateli eteenpäin. Liikunnan opettaja oli sairaana, joten meillä oli ylimääräinen tunti historiaa -.- Driing! Vihdoinkin. Koulu loppui ja minä ryntäsin ensimmäisenä ulos luokasta, nappasin kevät takkini naulakosta ja juoksin ulos. Puin takkini vasta pihalla. Näin vältyin yleiseltä ruuhkalta. Käövelin rämän pyöräni luo ja poljin kotiin.

-Noniin! Oletko kohta valmis!! isäni huuteli eteisetä. En ollut aivan varma mitä kaikkea uudella tallilla tarvittaisiin joten päätin lopulta ottaa kaiken.
- Joo joo! huusin ja juoksin eteiseen valtava reppu selässäni.

Talli rakennus, tai rakennukset olivat suuria ja kauniita. Talli jolla olin ennen käynyt oli varmaan pinempi, entä pikku talli täällä Razz Menin pikkutallin toimisto huoneeseen. Sieltä löysinkin Wellun.
-Moi! Minä tulin hoitaan Chiliä. sanoin hieman ujosti.
-Joo Chili asustaa emänsä Netan kanssa päätallissa. Saavuit melko vilkkaaseen aikaan. Kaikki ratsastajat tulevat tunneilta ja alkavat purkaa hevosiaan. Voisit mennä vaikka auttamaan heitä. Sen jälkeen on hevosten ruokinta ja niin edespäin. Voit käydä aina ilmoitustaululta vilkuilemassa tuota päivä järjestystä. hän selosti.
-Okei! sanoin. Jätin kamani toimistoon ja menin päätalliin. Löysin Netan ja Chilin karsinan helposti. Netan hoitaja Nazqu oli jo kerennyt siivota niiden karsinan. Avasin karsinan oven ja astuin sisään. Netta katseli minua. Chili ei ensin edes huomannut, mutta kun aloin silittää sitä se hieman säpsähti. Se meni emänsä luo turvaan.
-Hei höppänä. Taidatkin olla aivan mamman tyttö. sanoin lempeästi. Kyykistyin ja ojensi käteni Chiliä kohti. Se haisteli sitä varovaisesti. Jonkin aikaa vain tutustelin Chiliin. Käytävältä alkoi kuulua kavion kopsetta. Tunnit olivat ilmeisesti loppuneet. Tulin pois Chilin ja Netan karsinasta. Menin auttelemaan ratsastajia hevosten purkamisessa, niinkuin Wellu oli pyytänyt. Sen jälkeen lakaisin tallin käytävää ja siivosin hoitajattomien hevosten karsinoita.

Kello alkoi lähestyä neljää. Hoitajat alkoivat ruokkia hoitsujaan. Nazqukin tuli antamaan Netalle ruokaa.
-Terve! Sää oot siis ton karvapalleron hoitaja. Nazqu sanoi ja katsoi pikku Chiliä.
-Jep! Olen Tumppu Smile Chiliä ei vissiin tarvi vielä ruokkia? kysyin.
-Ei.. Nazqu vastasi. Katselin kun Netta rouskitti ruokaansa ja Chili ihmetteli, ja maistelekin tuota ihmeellistä ainetta, kauraa x3

viiden aikaan hain Netan pehmeänharjan lainaan. Ajattelin totuttaa Chiliä hieman harjaukseen. Chili oli aivan ihmeissään, kun yritin harjata sitä. Ensin se meni Netan taakse piiloon, mutta sitten uteliaisuus voitti. Rapsuttelin ensin Chiliä ja etsin paikkoja, mistä se tykkäsi rapsutettavan. Sitten otin harjan ja harjailin vain niistä kohdista mistä olin rapsuttanutkin. Pikku hiljaa sain jo harjattua hieman laajemminkin.

Kello 18.02 Isäni tuli hakemaan minua. En olisi millään malttanut lähteä suloisen varsuliinin luota, mutta sitten minun olisi pitänyt kävellä kotiin. Hyvästelin varsan ja sen emän ja lähdin kotiin.

~Loppu~


Loistava tarina!
Saat 80ve
-Ritsku

P.S Voit vielä totutella harjaamiseen ja sen jälkeen voit viedä sitä kävelylle Netan kanssa talli pihalle.
Saat kohta kaappisi!
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Varsa kuva   Chilin hoitopäikky EmptyTo Huhti 15, 2010 8:49 pm

Chilin hoitopäikky Getattachmentzk

Piirrustelin varsakuvan Chilistä Razz

VAU! älyttömän hieno! saat 100 ve.
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky EmptyTo Huhti 15, 2010 10:00 pm

Harjausta ja kurakeliä

Aamulla satoi vettä. Olin ihan märkä päästyäni kouluun! Koulu päivä oli pitkä ja tylsä. Taas. Odotin innolla, että pääsisin tallille. Olin suunnitellut tänään käyttäväni Chiliä kävelyllä. Onneksi kaksi viimeistä tuntia olivat liikuntaa. Olisin muuten varmaan nukahtanut. Koulun loputtua satoi yhä. Harmi.

Onneksi isä suostui kuskaamaan minut tallille. Taitaa tulla tänään sisä hommia. Ajattelin juostessani tallin suojiin. Kaikki hevoset oli tuotu sisälle. kävelin karsinarivistöjen ohi ja saavuin Netan Chilin karsinalle.
- Hei taas pikkuinen. tervehdin Chiliä. Se luimisti korviaan. Aivan kuin se olisi ymmärtänyt, että sanoin sitä pikkuiseksi.
- Hassu heppa. sanoin ja menin karsinan sisään. Rapsuttelin varsaa hetken aikaa ja sen jälkeen lähdin hakemaan sen harjoja. Hain tällä kertaa pehmeän-, kovan- ja pääharjan. Chili nuuski ensin harjoja ja nappasi sitten yhden suuhunsa.
- Hei! Anna tänne se. sanoin ja nykäisin harjan pois sen suusta. Täytyyhän pikku varsan tietenkin kaikkea maistella.. Ajattelin. Aloitin pehmeällä harjalla. Harjailin taas ensin kohdista joista Chili tykkäsi rapsutettavan. Tein joka vedosta pidemmän ja pidemmän. Jonkin ajan kuluttua pystyin jo harjaamaan koko Chilin selkää. Mahasta, kaulasta ja jaloista harjaamista totuttaisin sille myöhemmin.
- Kokeillaanka sitten vähän kovempaa harjaa. sanoin sille. Laskin pehmeän harjan maahan ja otin kovan harjan. Chili antoi harjata silläkin yllättävän hyvin. Voisi melkein sanoa, että se nautti siitä.

Lopettettuani harjauksen kehuin Chiliä ja rapsuttelin sitä. Vein harjat takaisin paikoilleen ja hain harjan, jolla aloin lakaista tallin käytävää. Kuurattuani koko käytävän huomasin, että pihalla ei enää satanut. Jes! Pääsisin sittenkin taluttelemaan Chiliä. Hain kaksi riimua isomman ja pienemmän. Lisäksi kaksi riimunnarua. pujotin ensin Riimun Netalle ja sitten Chilille. Chili oli aivan ihmeissään, että miksi sen päähän tuollinen hökötys laitettiin, mutta seurasi kuitenkin emänsä perässä. Pihalla Chili käveli ensin ihan nätisti. Se johtui varmaan siitä, että se halusi seurata Nettaa. Olimme jo menossa sisälle, kun Chili yhtäkkiä pukitti ja riuhtaisi istsensä irti. Riimunnaru roikkui maassa, kun pikku varsa laukkasi karkuun. Voi ei! Mitä jos se kompastuu riimunnaruun. Ajattelin. Sidoin Äkkiä Netan läheiseen varustus paikkaan kiinni ja lähdin juoksemaan Chilin perään. Tietenkin sen piti valita juuri kuraisin reitti. Rämmin sen perässä lenkkareissani, jotka kastuivat heti aivan märiksi. Lopulta sain kuin sainkin kiukkuisen varsan kiinni.
- Tulehan nyt. sanoin ja otin riimunnarusta kunnolla kiinni, ettei se enää karkaisi.

Huhhuh! Olin vihdoinkin saanut Chilin varsakarvan (joka oli oikein imaissut kaiken kuran ja kosteuden itseensä) putsattua. Näin Wellun tulevan talliin. Kun hän tuli Netan, Chilin ja minun kohdalleni, hän katsoi minua vähän aikaa ja kysyi sitten:
- Mitä sinulle on tapahtunut.
- Talutin Chiliä ja Nettaa tuossa pihalla ja sitten Chili karkasi.. vastasin.
- Okei. Voisit putsata niiden karsinan. Wellu ehdotti. Nyökkäsin ja lähdi hakemaan talikkoa ja kottikärryjä. Kerättyäni kaikki lannat kottareihin lähdin viemään niitä lantalaan. Kun olin viemässä kottikärryjä takaisin paikoilleen huomasin äitin auton tallin parkkipaikoilla. Vein tavarat nopeasti paikoilleen ja kävin antamassa hyvän yön suukon Chilille. Oli harvinaista että äiti tuli hakemaan tallilta, joten en halunnut että hän joutuu odottamaan.

~Loppu~


Saat 100ve
Saat kaapin kun olet valinnut kaapin värin ja ottanut itsellesi kuvan. Lisätietoja saat
täältä
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky EmptyTo Huhti 15, 2010 10:02 pm

Tässä vielä kuva Chilistä karkuteillä:

Chilin hoitopäikky Img019ye

Joku sitten osaa piirtää! Saat 90 ve!
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky EmptyTi Huhti 20, 2010 8:17 pm

sunny

Olin mennyt tänään pyörällä kouluun jotta pääsisin suoraan tallille. Koulun loputtua juoksin suoraan pyöräni luokse ja lähdin polkemaan hurjaa vauhtia tallille vievää pikkutietä. Lähes kaikki lumet olivat sulaneet ja aurinko paistoi lämpimästi.

Tallille päästyäni suuntasin suoraan Chilin ja Netan karsinalle.
- Hei pikku kulta! moikkasin Chiliä. Rapsutin sitä korvan takaa. Rapsuteltuani sitä hetken, lähdin hakemaan riimuja ja riimunnaruja. Veisin Chilin ja Netan pihalle, kun on näin kaunis ilma. Saa pikku varsakin vähän raikasta ilmaa. Laitoin taas ensin Netalle riimun ja vasta sitten Chilille. Laitoin Chilille uuden pinkin riimun jonka olin ostanut Enniltä. Klipsautin riimunnarut kiinni ja lähdin taluttamaan heppasia. Talutin ne kentän ohi suurimmalle laitumelle ja päästin irti. Netta jolkutteli rouskuttamaan tuoretta ruohoa, jota jo pilkotteli siellä sun täällä. Chili taas lähti pukki-laukkaa laitumen ympäri. Katselin niitä vähän aikaa. Chili yritti saada Samalla laitumella olevan Noran leikkimään kanssaan, mutta monta kertaa Chiliä isompi Nora viis veisasi varsan hyppelystä ja härnäyksestä.

Menin talliin sisälle ja aloin putsata Chilin uusia harjoja. En ollut aiemmin käyttänyt niitä, mutta halusin, että ne ovat mahdollisimman puhtaat kun ensimmäisen kerran käytän niitä. Ne putsattuani lähdin siivoamaan Chilin ja Netan karsinaa. Siinä riittikin työtä, koska siellä asusti yhden hevosen sijasta kaksi. Noin neljältä olin valmis. Oli ruoka-aika. Lähdin hakemaan Chiliä ja Nettaa laitumelta. Netan hoitaja ei oolut tänään tullut joten ruokin Netan hänen puolestaan.

Loppu päivän harjailin ja paijailin Chiliä. Tein läksyt Chilin kanssa. Siis minä istuin karsinassa ja Chili maisteli matikan kirjani sivua Razz
Pian kello olikin jo kuusi ja äiti soitti minut kotiin.

~Loppu~


80ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky EmptyPe Huhti 30, 2010 7:35 pm

Vappu!

Oli ollut koe viikko joten en ollut päässyt käymään tallilla yli viikkoon. Pyöräilin lujaa tallille jotta löytäisin mahdollisimman pian pikku Chilin luokse. Talli tuli pian mutkan takaa näkyviin. Tein jarrutin niin lujaa, että maahan jäi syvät suti-jäljet. Kävelin talliin. Joidenkin hevosten hoitajat olivat laittaneet hoitsujensa karsinoiden oviin serpentiinejä. Minullakin oli mukanani pötkö serpentiiniä jolla koristelisin Chilin ja Netan karsinan. Kun olin ihan lähellä karsinaa Chilin pikkuinen turpa ilmestyi oven yli. Se yritti kurkottaa katsomaan minua muttei yltänyt koska oli vielä niin pikkuinen.
- Hei taas Chili ja Netta. moikkasin issikoita pirteästi. Chili oli kasvanut viime näkemästä.
- Kohta sinä olet jo iso tyttö! sanoin sille. Kävin viemässä eväs reppuni satulahuoneeseen. Minulla oli mukanani myös kypärä ja ratsastus hanskat koska tänään minulla olisi tunti. Kävin katsomassa toimistosta, kenellä menen. Sain mennä Noralla.

Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset tunnit loppuivat ja minä avittelin hevosten purkamisessa. Joillakin ratsastajilla oli vappuväriä hiuksissaan. Autoin Amyn ratsastajaa, koska Amy hieman näykki ja ratsastaja ei ollut kovin kokenut. Kun kaikki olivat saanett hevosensa purettua ja seuraavat lähteneet tunneille tallissa oli taas hiljaista. Lähdin hakemaan riimuja, koska veisin Chilin ja Netan ulos. Chili antoi jo laittaa aika kiltisti riimun päähän. Lähdin taluttamaan niitä pihalle. Netalla oli ilmeisesti vähän virtaa, koska se koitti nykiä Riimunnarua ja lähteä säntäilemään. Kun päästin ne laitumelle Netta ja Chili lähitvät yhdessä laukkaamaan. Nyt kyllä harmittaa kun ei ollut kameraa mukana.

Hain kottikärryt ja talikon ja menin siivoamaan Chilin ja Netan karsinaa. Vein lannat lantalaan. Sitten hain harjan ja aloin lakaista käytävää. Harjaa takaisin viedessäni silmiini osui Netan likainen satula. Sen hoitaja ei ilmeisesti ollut vähään aikaan käynyt hoitamassa, joten päätin putsata satulan ja suitset. Siinä olikin hommaa. Satulahuovan laitoin pesuun ja sitten hinkkasin satulan niin puhtaaksi kuin sain. Sitten otin suitset, purin ne osiin ja aloin hinkata niitä. Putsasin soljetkin kiiltäviksi. Lopuksi rasvasin vielä satulan ja suitset ja kokosin ne.
Avasin Chilin harjalaatikon ja putsasin vähäiset harjat joita siellä oli.

Kävelin laitumelle. Minulla oli riimu ja naru kädessäni. Menin laitumelle ja otin Chilin kiinni. Lähdin taluttamaan sitä laitumella ilman Nettaa. Chili koko ajan katseli emääsä kohti ja sitten minua. Se ihmettel, että miksi sitä yksin talutetaan. Hetken kuluttua se kuiten kin rentoutui hieman ja silloin kehuin sitä ja päästin irti.

Ilalla talutin vielä Netan ja Chilin karsinaansa ja lähdin hyvillä mielin kotiin. Tunti Noran kanssa oli mennyt hyvin ja Chili oli aina vain ihanampi. I love you

Hyvä että hoitelit Netan satulan kun sen hoitaja on lomalla : )
-Ritsku


P.s saat tästä 100ve.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky EmptyTi Toukokuu 11, 2010 12:36 am

Kuva Chilistä ja Netasta <33

Chilin hoitopäikky Issikat

sorry lyijykynä sotkua taustalla!


Aivan mahtavan ihanan ihana!
Saat täydet 200ve tästä ihanasta piirroksesta
-ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Tumppu
Perus chataaja
Perus chataaja
Tumppu


Viestien lukumäärä : 36
Join date : 11.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Oulu

Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky EmptyTi Toukokuu 11, 2010 11:40 pm

Koulussa meni tänään pitkään ja sitten piti tehdän läksyt ja auttaa äitiä kotitöissä, mutta pääsin kuitenkin tallille.

Kello oli jo neljä, kun vihdoin astuin talliin. Oli hevosten päivä ruuan aika. Netan hoitaja on lomalla joten annoin myös Netalle ruuan. Sillä välin kun hepasset rouskuttelivat ruokaansa minä menin pihalle rakentamaan pientä radan tynkää, jolla voisin harjoitella poniagilityä. Menin sisälle ja hain Chilin uuden poni riimun riimun ja riimunnarun. Hain Chilin ja lähdin taluttamaan sitä pihalle. Annoin sen ensin nuuskia ja tutkia esteitä. Kun se oli aikansa nuuskinut niitä se päätti maistella yhtä esteistä. Minä toruin sitä hieman ja talutin sen radan alkuun.
- Okei! Katoppas sinun pitää mennä tuon radan läpi eikä syödä esteitä.

~Jatkuu

Ok, ainakin hyvä alku on
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Chilin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Chilin hoitopäikky   Chilin hoitopäikky Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Chilin hoitopäikky
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Ransun hoitopäikky
» Santun hoitopäikky
» Mamman hoitopäikky
» Tellan hoitopäikky
» Moonin hoitopäikky <3

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: