Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Moonin hoitopäikky <3

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 EmptyPe Toukokuu 07, 2010 9:46 pm

Täältä löytyy Moonin tarinat ja muut semmoset : ) <333
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 EmptyLa Toukokuu 08, 2010 2:21 am

Moon ilmestyy Ruusukkeeseen!

Heräsin aikaisin aamulla sillä Moon tulisi tänään Ruusukkeeseen, olin innoissani että se vihdoin pääsi jonnekkin mukavaan paikkaan sillä Ruusukehhan on sille täydellinen Smile.
Nousin sängystä ja puin päälleni, sitten pakkasin hiukan eväitä ja muuta mukaani, otin myös kameran että voisin ottaa Moonista kuvan. Vihdoin voisin lähteä, kirjoitin nopeasti äidilleni viestin että lähden tallille. Pian astuinkin ulos ovesta ja kävelin Ruusukkeen pihalle. Perillä Wellu tuli vastaan.
"Moi! Olenkin hiukan odotellut nimittäin varmaan haluat järjestellä Moonille kaikenlaista sillä sehän tulee pian?" Wellu kysäisi.
"Juup, menen talliin!" Minä huikkasin ja lähdin yksityistallia kohti.
Moonille oltiin varattu karsina 10 joten lähdin sinne, päätin puhdistaa sen karsinan. Vein turveet pois ja lannat sitten toin uudet turpeet. Tarkistin että vesiautomaatti oli kunnossa ja niinhän se olikin. Päätin myös puhdistaa Moonin ruokakupin. Hinkkasin sen puhtaaksi ja sitten kaikki oli karsinassa valmista, se näytti todella puhtaalta. Menin ulos ja huomasin ettei traileria näkynyt vielä, päätin ahertaa Moonille kyltin karsinaan. Pian se oli valmis eikä traileria näkynyt, menin laittamaan kyltin karsinaan ja luin sen ääneen:
Nimi: Shadow of the moon
Kutsumanimi: Moon
Sukupuoli: Ori
Rotu: Andalusian hevonen
Omistaja: Tessa.
Se oli täydellinen ja pian kuulin äänen ja sehän oli traileri. Juoksin innoissani ulos ja huomasin trailerin pysähtyvän pihalle, lähdin sinne ja pian näin parin tyypin taluttavan Moonia trailerista. Se hirnui ja rimpuili miesten ottaessa sitä pois, kun he vihdoin olivat saaneet Moonin trailerista niin Moon talutettiin luokseni. Kuitenkin juuri kun olin ottamassa Moonin ohjat käteeni niin Moon ryntäsi juoksuun. Se juoksi pihalla ympyrää ja lähdin rauhallisesti Moonia kohti. Pian Moon pysähtyi ja haisteli kättäni sitten se tuli luokseni, otin riimusta kiinni ja sain otteen. Sanoin Wellulle että haen Moonin tavarat pian ja lähdin taluttamaan Moonia uuteen karsinaansa. Kun Moon oli päässyt karsinaansa niin se alkoi hieman katselemaan paikkoja ja hörisi viereiselle hevoselle eli Gorrelle, vietyäni riimun pois niin hain kauroja. Pudotin ne ruokakippoon ja jätin Moonin syömään, ulkona kuulin sen suloiset hirnahdukset ja lähetyin traileria jossa Moonin kamat olisivat. Hain trailerista ensiksi satulan ja suitset, ne näyttivät hieman kuluneilta mustilta varusteilta eikä ihmekkään sillä ne olivat aika vanhoja. Löysin vielä paljon muutakin ja vein kaikki paikoilleen. Sitten palasin Moonin luokse, ori hirnahti minut huomatessaan ja tuli karsinalle vastaan.
"Hei poika, kiva kun pääsit tänne" Minä sanoin ja halasin Moonia.
Moon aluksi oli hieman hermostunut, mutta sitten se rauhoittui. Päätin viedä Moonin kävelylle joten hain riimun ja laitoin sen Moonille. Sitten aloin taluttaa sitä ulos. Wellu kysäisi minne olen menossa ja kerroin että taluttelisin sitä hiukan sillä en ole paljon edes ratsastanut Moonilla.
Maa näytti märältä eikä ihme sillä eilen oli satanut kovasti, Moon haisteli märkää maata ja pärski välillä. Käännyttyäni maastopolulle niin Moon päätti karata ja pian riimunaru lipesi kädestäni.
"Moon!" Minä huusin, mutta ori juoksi kauemmas.
"Nyt en ikinä saa sitä kiinni" Minä ajattelin ja jatkoin juoksemista.
Pian Moon kuitenkin juoksi luokseni ja tuuppasi minut mahalleni.
"Iik! Miksin sinä noin teit?" Minä huudahdin vahingossa aika kovaan.
Moon luimisti korviaan ja katsoin minua silmiin, mutta enhän minä noin söpölle orilleni voisi suuttua minä ajattelin ja otin Moonin mustasta riimusta kiinni. Silitin sen turpaa ja hymyilin, vihdoin olin saanut oman hevosen ja toivoin että meistä tulisi hyvät ystävät. Pian kuitenkin lähdin kohti tallia, hiukan ennen kuin talli tulisi näkyviin niin päätin antaa Moonille omenan jota se alkoi pureskella tyytyväisenä. Moon yritti päästä niitylle juoksemaan, mutta en päästänyt irti ja pian minun oli pakko lähteä tai muuten Moon olisi vetänyt minua perässään. Juoksin Moonin laukatessa kovaa ja meinasin jäädä jälkeen, mutta pian Moon hidasti ja teki pysähdyksen. Kaaduin naamalleni niitylle ja aloin yskimään. Moon hirnahti kimeästi ja työnsi minut uudestaan maahan. Pian nousin ylös ja lähdimme kohti tallia, Moonkaan ei jaksannut enään "kiusata" minua.
Pian Ruusuke tuli näkyviin ja Wellu moikkasi pihalta. Hymyilin takaisin ja talutin Moonin talliin, päästyään karsinaansa Moon meni heti juomaan ja minä lähdin satulahuoneeseen. Katselin Moonin vanhoja tavaroita ja huomasin satulassa tekstin. "Moon se hopeinen ori" Siinä luki, mielestäni Moon on kuitenkin kultainen ori sillä se on maailman paras ori vaikka välillä temppuileekin. Pyyhin pölyt satulasta ja palasin Moonin luokse. Menin karsinan luokse istumaan ja ajattelin Moonia, kuulin sen hengityksen ylhäällä ja pian kuulin huudon.
"Tessaa! Missä oot?" Kuulin jonkun huutavan ja pian näin Ritskun tulevan talliin.
"Ai, täälä se on hevosensa luona unelmoimassa!" Ritsku huusi ja pian näin Emmun ja Wellun tulevan talliin.
"Ömm, Moi" Minä sanoin ja muut alkoivat nauramaan.
Lähdimme ulos ja pian näin Enninkin tulevan, pidimme hauskaa iltaan asti ja sitten lähdin moikkaamaan Mammaa ja Tellaa. Ne hörisivät huomatessaan minut ja annoin molemmille herkkupalat ja halit. Ne hirnuivat tyytyväisinä ja lähdin Moonin luokse. Silitin sen pehmeää turpaa.
"Tässä se sitten oli, ensimmäinen yhteinen päivämme Ruusukkeessa, muttei viimeinen" Minä sanoin ja Moon hirnahti.
Se näytti suloiselta ja pian muistin kameran, otin Moonista suloisen kuvan ja pistin kameran taskuuni. Moon sai vielä halin ja lupasin sille tulevani huomenna, sitten lähdin kotiin.
Kotona pistin vielä Moonin kuvan seinälle niin että saisin katsoa sitä joka aamu kun herään ja unelmoida kauniista asioista kauniin oriini kanssa.

Loppu! Very Happy


Saat tästä tarinasta 140ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 EmptyLa Toukokuu 08, 2010 2:53 am

Tässä nyt on Moonille tämmöne nimijuttu Very Happy


S isukas
H upaisa
A rvoituksellinen
D aivan dihana (en keksiny muuta ku dominoiva ja diivamaine mutta siis suomeksi aivan ihana toi mitä kirjotin xD)
O nnekas
W illi x) (Very Happy)

O saava
F anittaja (Very Happy)

T ottelevainen
H imoittavan suloinen (Very Happy)
E päitsekäs

M ahtava
O pettavainen
O ikutteleva
N iin uljas (Very Happy)

Semmonen on kai sitten Moon tai no emmä kyl tosta fanittajasta tiiä mut ehkä se tykkää fanipalasta ja ainiin onhan se vielä paljon muutakin <333


Viimeinen muokkaaja, Tessa pvm La Toukokuu 08, 2010 7:18 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 EmptyLa Toukokuu 08, 2010 6:57 pm

Moonin hoitopäikky <3 Getattachmentaspxxa

Tässä on kuva Moonista <3 : D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 EmptyLa Toukokuu 08, 2010 8:23 pm

Onkohan se Moon sittenkään aina niin kiltti?


Eilen Moon oli tullut Ruusukkeeseen ja tänään ajattelin ratsastaa sillä, puin ratsastushousut ja pakkasin muut varusteet mukaani. Sitten lähdin autolle ja suuntasimme äidin kanssa kohti tallia.
"Moikka! Soitan kuuden jälkeen!" Minä huusin äidille ja lähdin kohti tallia jossa Tella ja Mamma olivat.
Lähdin Mamman luokse ja se hirnahti tuttavasti minulle.
"Heippa tyttö, kiva nähdä taas" Minä puhelin sille ja Mamma hörisi vieressä.
Hain harjan ja aloin harjata ponia, Mamma hörisi ja seisoi kiltisti paikoillaan. Kaviotkin onnistuivat ilman murheita ja pian lähdin Tellan luokse. Moikkasin sitä ja sitten aloitin harjauksen. Harjaus sujui ja samoin kaviot, pistin molemmille riimut ja aloin viedä niitä tarhoihin. Ensin vein Mamman ja se alkoikin juosta täysillä tarhassaan, sitten vein Tellan joka meni innoissaan Pocon luokse. Katselin hetken niiden menoa tarhoissa ja sitten palasin päätalliin. Menin ensin Mamman karsinalle ja aloitin puhdistuksen laittamalla lannat kottikärryyn. Pyyhin hikeä otsaltani ja vein turpeet pois, otin samalla uudet ja laitoin ne Mamman karsinaan. Puhdistin vielä ruokakipon ja tarkistin vesiautomaatin joka oli kunnossa. Lopuksi laitoin jo ruuat odottamaan Mammaa. Sitten siirryin Tellan karsinaan ja laitoin lannat kottikärryyn tein myös samat asiat kuin Mamman karsinassa. Lopuksi vein vielä lannat kottikärryssä lantalaan.
Pian lähdinkin Moonin karsinalle. Se hirnahti minulle tullessani sen luokse. Avasin karsinan oven ja menin Moonin viereen, se haistoi kättäni ja aloin silittää sen pehmeää turpaa. Moon hörähti ja pian se lähti karsinan toiseen päähän. Hain harjat ja aloin harjata Moonia, harjasin sen ensiksi pääharjalla sitten pölyharjalla ja lopuksi kovemmalla harjalla jotta liat lähtisivät. Pian hain kaviokoukun ja aloitin kavioiden puhdistamisen, välillä Moon näykki minua selästä sillä se varmaan ei tykännyt kun joutui pitää jalkaansa ylhäällä Razz. Vihdoin ollessani valmis niin hain Moonin satulan. Laitoin yleissatulan Moonin selkään ja laitoin satulavyön löysälle. Pian hain suitset, mutta kun yritin laittaa kuolaimet Moonille niin se alkoi heiluttaa päätänsä. Vihdoin sain ne sen suuhun ja lopuksi laitoin vielä poskihihnan kiinni.
"Mennäänkös ratsastamaan?" Minä kysyin Moonilta ja naurahdin.
Oikeasti minua jännitti, sillä olin ratsastanut sillä vain kaksi kertaa vähän aikaa. Otin ohjat käteeni ja puristin niitä kunnolla, talutin Moonia kohti kenttää ja huomasin sen tutkivan raippaani.
"Älä pure sitä!" Minä huudahdin ja Moon alkoi luimistaa korviaan.
Jatkoin taluttamista ja pian olimme maneesin edessä, avasin oven ja talutin Moonin sisään. Pysäytin sen, mutta pian Moon lähti täyteen laukkaan, huokaisin syvään ja otin porkkanan taskustani. Moon hidasti ja tuli hitaasti kohti minua, pian se kuitenkin tuli viereeni ja otti porkkanan kädestäni. Nappasin ohjat käteeni ja Moon yritti peruttaa pois, mutta rauhoittelin sitä ja niin pääsin sen viereen. Moon seisoi rauhallisesti paikoillaan silloinkin kun kiristin satulavyötä. Laitoin kypäräni päähäni ja jalkani jalustimeen. Sitten nousin sen selkään ja laitoin toisen jalkanikin jalustimeen. Pyysin Moonin käyntiin ja se lähti reippaaseen käyntiin tottelevaisesti. Menin kenttää ympäri ja pian koitin taivuttamista hiukan, Moon taipui hienosti ja taputin sitä kaulalle. Hetken päästä pyysin Moonin raviin ja se siirtyi reippaaseen raviin. Tein pari volttia ja sitten Moon hiukan rauhoittui, mutta pian se hidastui liikaa ja niimpä koitin antaa hiukan raippaa. Se pelästyi ja laukkasi maneesia ympäri niin kovaa että melkein tipuin selästä, vedin ohjista ja siitähän Moon ei tykännyt vaan nousi takajaloilleen. Pidin tiukasti kiinni enkä tippunut, sitten rauhoittelin sitä ja pian sain sen rauhalliseen raviin. Moon ravasi kauniisti ja pian päätin koittaa tehdä kiemuroita. Moon taipui hienosti ja teki kiemurat sulavasti. Pian päätin koittaa laukkaa ilman että Moon lähtisi siihen itsestään. Pian Moon lähti laukkaan ja keinuin sen selässä. Aloin tehdä suuria ympyröitä laukassa ja Moon meni ne hienosti, taputin sitä kaulalle ja siirryimme käyntiin. Pysäytin Moonin ja koitin peruuttamista, Moon peruutti hienosti ja pian se lähti ravaamaan. Heilahdin pahasti sen siirtyessä raviin ja melkein tipuin, otin ohjat käteeni ja yritin pysäyttää Moonin, mutta ennen kuin ehdin edes yrittää niin se alkoi pukitella. Yritin pysyä selässä, mutta otteeni irtosi ja tipahdin maahan. Putosin käteni päälle ja se kyllä sattui, pidin kättäni ja Moon tuli luokseni vaikka luulin sen laukkaavan pakoon. Moon tuli eteeni ja pisti turpansa naamani eteen, se katsoi minua silmiin kuin pyytääkseen anteeksi. Halasin sitä ja Moon ihmetteli.
"Eihän sinulle voin suuttua höpsö" Minä sanoin ja naurahdin.
Nousin pystyyn ja menin Moonin selkään. Päätin laukata vielä hetken ja annoin Moonin laukata vapaasti, hetken päästä otin loppukäynnin. Sitten laskeuduin selästä ja annoon Moonille omenan.
"Tässä omena, menihän se ihan hyvin... kai" Minä sanoin.
Sillä en ihan odottanut kiitolaukkaa, sitä että Moon nousisi takajaloilleen tai pukitusta. Olihan se silti kivaa. Lähdin taluttamaan Moonia kohti maneesin ovea. Avasin sen ja talutin Moonin ulos, pian huomasin että ulkona satoi ja se vain yltyi. Suljin nopeasti maneesin oven ja sitten lähdin juoksemaan. Moon pysyi Maneesin edessä ettei kastuisi, mutta yritin vetää sitä eteenpäin ja turhaan. Sitten keksin Twisted Evil. Otin raippani ja iskin sillä Moonia, Moon ei tykännyt siitä ja lähti täyteen laukkaan. Tiesin että minulle voisi käydä pahasti, mutta minun oli pakko tehdä niin. Moon laukkasi kovaa eteenpäin ja juoksin niin nopeasti kun pystyin perässä. Pian Moon kuitenkin pysähtyi ja lensin kuraan, Moon jäi seisomaan viereeni ja nousin ylös. Jatkoin vielä juoksemista ja pian olimme yksityistallin katoksen alla.
Talutin Moonin sisään ja vein sen karsinaan, sitten aloitin kuivaamisen. Se oli vieläkin ihan hikinen, kuivattuani sen hain harjat ja harjasin Moonin puhtaaksi. Putsasin myös sen kaviot. Sitten päätin että voisin pestä kaikki 3 hoitsuani tai no 2 hoitsuani ja Moonin Very Happy. Jätin Moonin karsinaan ja hain kaksi riimua.
"Voi ei!" Minä ajattelin.
Ulkonahan sataa kaatamalla ja ne ovat ulkona, juoksin ulos ja laitoin hupun päähäni. Menin ensin hakemaan Mamman ja sitten Tellan. Talutin ne päätalliin ja kuivasin ne nopeasti. Päätin ensin pestä Mamman ja Tellan. Vein ne pesuhuoneeseen ja otin pesusienen johon laitoin hevosshamppoota. Sitten pesin molemmat sillä, lopuksi vielä letkutin vettä niiden päälle niin että saippua lähtisi. Sitten kuivasin hoitsuni ja laitoin ne karsinaan, kaadoin molenpien kuppiin ruokaa ja lähdin Moonin luokse yksityistallin. Ulkona pistin taas hupun päähäni ja juoksin nopeasti talliin. Vein Moonin pesuhuoneeseen ja otin pesusienen, laitoin siihen taas hevosshamppoota ja hinkkasin sitä Mooniin. Pian letkutinkin vettä sen päälle ja kuivasin hevoseni. Jätin Moonin vielä sinne niin että voisin putsata karsinan. Vein lannat pois ja turpeet, toin uudet vielä tilalle. Sitten puhdistin ruokakipon ja tarkistin vesiautomaatin. Lopuksi harjasin vielä suolakiven ja kaadoin kauroja kippoon. Laitoin vielä yhden omenan. Talutin Moonin sinne ja katselin hetken sen syömistä. Pian soitin äidille ja jäin karsinalle.
"Tulen taas pian" Minä sanoin ja lähdin kaatosateeseen auton luokse.

Loppu! Very Happy



Saat tästä huimasta tarinasta 160ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 EmptyLa Toukokuu 08, 2010 10:28 pm

Moonin hoitopäikky <3 Moon110

Moonista toinen kuva <3
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Tessa
Erinomainen chattaaja
Erinomainen chattaaja
Tessa


Viestien lukumäärä : 178
Join date : 03.02.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Sauvopa tuo vai oliko se sittenki se toinen? o_o

Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 EmptyTi Toukokuu 11, 2010 6:18 pm

Moonia tervehtimässä <33


Olin juuri saapunut tallin pihalle ja pätin heti mennä katsomaan Moonia, menin ensin kuitenkin päätalliin katsomaan hoitsujani. Mamma hirnahti kimeästi ja Tella perässä, myös muut hevoset alkoivat hirnua.
"Niin onhan teitäkin kiva nähdä" Minä sanoin ja silitin paria hevosta.
Pian annoin omenat hoitsuilleni ja katsoin hetken niiden syömistä. Pian kuitenkin lähdin ulos ja menin yksityistalliin Moonin luokse, Moon hirnahti heti innoissaan ja alkoi potkimaan karsinan ovea.
"Rauhoitu nyt" Minä sanoin orilleni ja astuin karsinaan.
Katsoin sitä hetken ja sitten katsoin sen etujalkaa ja huomasin Moonin varovan sitä. Siinähän on se murtuma ja minä ratsastin sillä vaikkei olisi varmaan saanut, mutta ei se silloin ontunut. Halasin oria ja pyyhin nopeasti kyyneleet kasvoiltani sillä joku tuli, mutta kyyneleet tulivat silti silmistäni Sad.
"Moi!" Joku huusi.
Käännyin ympäri ja huomasin Eveliinan seisovan Moonin karsinan edessä.
"Oletko itkenyt?" Eveliina kysyi ihmeissään.
"J-joo" Minä sanoin ja nielin kyyneleeni.
"Mitä nyt on tapahtunut?" Eveliina kysyi.
Olin hetken hiljaa ja lysähdin karsinan pohjalle, huomasin taas kyyneleiden tulevan ja Moon yritti lohduttaa minua.
"Moonin etujalka on murtunut ja se voi osaksi johtua sen koulutuksesta" Minä sanoin.
"Mutta ethän sinä sitä kouluttanut, ei se ole sinun syytäsi. Et ole edes hypännyt sillä ja voithan muuttaa sen koulutusta" Eveliina lohdutti.
"Niin..." Minä sanoin hiljaa.
"Voisit vaikka harjata sen sillä Moon on ihan likainen" Eveliina sanoi ja lähti pian.
Nousin pystyyn ja pyyhin viimeiset kyyneleeni poskeltani. Silitin Moonia ja kuiskasin sille.
"Ei hätää, kaikki järjestyy. En voisi ikinä antaa sinulle käyvän jotain etkä varmaan murtumasta ainakaan kuole" Minä kuiskasin Moonille ja hymyilin pakosti Smile.
Nostin varovasti ontuvan jalan ja tutkin sitä, jalka ei näyttänyt ulkoisesti niin pahalta. Laskin sen alas ja päätin harjata Moonin niinkuin Eveliina ehdotti.
Hain harjat ja aloitin orin harjauksen, se oli lopulta todella puhdas. Puhdistin kaviot varovasti ja sitten vein tavarat paikoilleen. Päätin laittaa siteen Moonin jalkaan sitä tukemaan joten hain sideharsoa ja käärin tukevan siteen Moonin etujalan murtuman kohdalle, huomasin että Moon alkoi heti varomaan hiukan vähemmän jalkaa ja pystyi pitää sitä hyvin maassa. Sitten hain kauroja ja menin Moonin karsinan eteen, tiputin kaurat aukosta ruokakuppiin ja Moon alkoi heti syömään.
"Syö vaan niin että jaksat" Minä sanoin.
Moon nosti päätänsä hirnahti iloisena ja jatkoi syömistään. Minua alkoi taas naurattaa enkä enään ollut niin huolissani. Katsoin monta minuuttia Moonin syömistä ajatuksissani, mutta pian näin ihmisten tunkevan talliin ja tuli kamala melu. Seisoin vielä pitkään Moonin luona ja vähitellen ihmiset hävisivät tallista. Vain Wellu ja Emmu jäivät talliin.
"Tessa on seisonut tuossa melkein tunnin, pitäisikö huolestua?" Kuulin Emmun kysyvän Wellulta.
He puhuivat jonkin aikaa ja sitten tulivat luokseni.
"Mitäs sä siinä kokoajan kökötät?" Emmu kysyi minulta.
"Katselen Moonia..." Minä sanoin vaisusti.
"Huomataan! Tule nyt mukaamme!" Wellu huudahti ja veti minut pois karsinalta.
Kuulin Moonin hirnuntaa ja meinasin taas alkaa kyynelehtiä, mutta estin itseäni. Wellu raahasi minut päätalliin ja sitten hän sanoi jotain.
"Huolehdi hoitsuistasikin äläkä vain tuijota hevostasi melkein tunnin" Wellu huudahti.
Minua ärsytti, mutta tiesin että he vain huolestuivat kun olin niin kauan paikoillani. Hain kaksi riimua jotka laitoin Tellalle ja Mammalle. Vein ponit tarhoihin ja sitten palasin Wellun luokse.
"Tehty! Oletko nyt tyytyväinen?" Minä kysyin ja hymyilin.
"En ihan" Wellu sanoi ja veti minut pois.
Hän käski minun tulla juomaan ja enpä voinut muuta kuin suostua. Join kaakaon ja puhuin muiden kanssa. Nauroimme välillä hirveästi, mutta sitten sanoin että menen katsomaan Moonia. Wellu hiljeni ja kuulin askelia perässäni.
"Toivottavasti ketään muu ei tule" Minä ajattelin ja astuin Moonin luokse.
Ori hirnahti minut nähdessään. Silitin Moonin turpaa ja hymyilin hiukan. Sitten halasin oria joka oli rauhallisena.
"Olet maailman paras ori..." Minä sanoin samalla kun halasin oria.
Kuulin supinaa ja erotin jonkun äänen.
"Annetaan niiden olla" Joku sanoi ja kuulin oven äänen.
Halasin vielä Moonia ja sitten päästin irti, hain loimen illaksi ja laitoin sen orilleni. Vihdoin kun olin valmis lähdin karsinasta ja suljin sen.
"Nähdään pian..." Minä kuiskasin orilleni joka puhalsi lämmintä ilmaa sieraimistaan.
Pian lähdinkin ulos ja kohti autoa vaalea ori ajatuksissani...


Loppu! <3


Saat tästä hienosta tarinasta 140ve
-Ritsku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://varjokuu.suntuubi.com
Sponsored content





Moonin hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Moonin hoitopäikky <3   Moonin hoitopäikky <3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Moonin hoitopäikky <3
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Maran hoitopäikky
» Santun hoitopäikky
» Mamman hoitopäikky
» Tellan hoitopäikky
» Chilin hoitopäikky

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: