Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Santun hoitopäikky

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
hanna
Tosihyvä chattaaja
Tosihyvä chattaaja
hanna

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 26

Santun hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Santun hoitopäikky   Santun hoitopäikky EmptyLa Tammi 09, 2010 2:59 am

Tänään menin heti koulun jälkeen tallille. En tiennyt että tämä olisi suuri päivä. Menin bussilla tallille. Tallilla Otin Ransua ulos tarhasta kun näin trailerin tulevan. Mietin: Ostikohan Wellu taas uuden ponin tai hevosen? Menin lähemmäs kun traikku pysähtyi. Traileria ei ajanut Wellun isä vaan minun isäni! Menin Ransun kanssa isäni luo.
''Miksi sinä tulet tänne traikun kanssa?'' kysyin isältäni.
''Kohta näät'', isäni sanoi kierosti hymyillen.
Trailerista astui ulos kaunis,ruskea lusitano.
''Kenen tuo on?'' kysyin hämilläni.
''Sinun'',isäni vastasi.
''Mun? Mistä mä hevosen sain?'' kysyin todella ihmeissäni.
''Lahjaksi. Vie Ransu sisään ja tule hakemaan Santtu.
''Santtu? Ori vai ruuna?''kysyin samalla kun lähdin kohti tallia.
''Ori'',isäni vastasi.
Ihanaa! Kaksi heppaa! Lähdin kohti pikku tallia nopeasti Ransun kanssa. Laitoin sen karsinaan ja lähdin hakemaan Santtua. Kun olin Santun vieressä otin sen riimusta kiinni.
''Sen kamat on sitten tallissa,jos vaikka haluut kokeilla sitä. Moikka nähdään'',isäni huusi ja ajoi pois pihasta. Vein Santun talliin ja vein Santun sen karsinaan. Menin hakemaan sen harjoja. Kun olin saanut sen harjat haettua aloin harjaamaan sitä. Se näykki ja näytti siltä että nyt et koske. Harjasin kuintenkin looppuun saakka. Hain sen suitset ja satulan. Laitoin ne sille päälle ja lähdin maneesiin. Maneesi tuntui turvallisemmalta ensimmäisellä kerralla. Laitoin maneesin ovet kiinnija hain jakkaran. Se ei ollut yhtä korkea kuin Ransu. Sen näkisi varmaan sokeakin. Nousin selkään. Se hieman pomppasi eteen päin mutta pysähtyi sitten. Pyysin sen käyntiin. Annoin puolipitkän ohjan käynnin ajaksi.
Kun otin ohjan aloin taivutella sitä. Se tuntui pysyvän hyvin kuolaimella. Nostin harjoitysravin kautta kevyeeseen-raviin. Sen ravi oli hyvin pehmeä. Tuntui kun se olisi koulutettu kouluratsu.
Ravasin ja tein voltteja. Volteilla se taipui oikein hyvin. Kokeilin huvin vuoksi pohkeenväistöä. Laitoin avut ja yllättäen se väisti aikas hienosti. Nostin laukan. Se nosti sen yllättävän hyvin.
Tein ympyröitä ja voltteja. Sitten laskin sen käyntiin. Se tuntui ihanalta. Otin loppu ravit ja lopussa päästin sen pitkillä ohjilla ravaamaan. Sitten aloitin loppukäynnin. Vähän ajan kuluttua menin kaartoon ja laskeuduin selästä. Vein se talliin ja otin siltä kamat pois. Aloin taas harjaamaan sitä. Nyt se ei näykkinyt niin paljoa. Jätin sen karsinaa. Menin Pocon karsinalle. Halusin mennä sillä pitkästä aikaa. Otin harjat mukaani ja menin sen karsinalle. Harjasin sitä ja laitoin sille varusteet päälle. Sitten vein sen maneesiin. Menimme siellä alku lämpät ja sitten lähdin Pocon kanssa ulos. Kävelimme hiukan ulkona ja sitten menimme takaisin maneesiin. Maneesissa nostin ravin. Poco oli virkeällä päällä joten en tarvinnut raippaa. Laskin sen vähän ajan kuluttua käyntiin. Ajttelin nostaa laukkaa käynnistä vaihtelun vuoksi. Annoin laukka avut ja Poco hoiti lopun. Sillä oli ihanaa laukata pitkästä aikaa! Vaihdoin laukassa suunnan ja annoin sen mennä raviin. Vähän ajan kuluttua annoin sille pitkän ohjan.
Annoin sen laskeutualoppu käyntiin. käynnissä venyttelin ja sitten menin kaartoon. Laskeuduin alas satulasta ja vein Pocon talliin. Joku pikkutyttö halusi purkaa Pocon. Mikäs siinä olihan minulla vielä yksi heppa ratsastettavana. Menin Ransun karsinalle jossa tallityttö oli pyynnöstäni laittamassa sitä. En mennyt maneesiin vaan ulos. Etsin laitumen missä oli mahdollisimman paljon lunta ja joka oli tyhjä.
Ransu oli vireämpi joten pidin ohjat kokoajan käsissäni tiukasti. Käynnistä siirryin suoraan raviin.
Ravi ei ollut hassumpi eikä se nyt lähtenyt kiitoon. Ravailin vähän aikaa ja sitten nostin laukan! Laukkasimme täysillä lumihangessa! Se vasta oli hauskaa! Olin kevyessä istunnassa kokaajan. Ransu alkoi puuskuttaa, joten laskin sen raviin. Ravasin vähän aikaa ja sitten laskin sen käyntiin. Olimme kauimmaisella laitumella joten kävelin talliin Ransun kanssa. Meillä oli hauskaa. Laitoin Ransun karsinaan, purin sen ja harjasin. Syötin sille paljon makupaloja. Rapsutin sitä pitkään ja lähdin sen luota. Kävin Santun karsinassa va rapsuttelin sitä. Enää se ei näykkinyt minua. Kai se oli tottunut minuun... Menin Junnun karsinalle. Se ei ollut siellä joten se kai oli tunnilla tai laitumella. Sen jälkeen lähdin kotiin.

: ) Saat tästä 90ve.
-Wellu
Takaisin alkuun Siirry alas

Santun hoitopäikky
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Ransun ja Santun hoitovihko
» Chilin hoitopäikky
» Moonin hoitopäikky <3
» Maran hoitopäikky