Virtuaalitalli ruusuke
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Virtuaalitalli ruusukkeen foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Stikun hoitopäikky <3

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Mara
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 11
Join date : 02.10.2010

Stikun hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Stikun hoitopäikky <3   Stikun hoitopäikky <3 EmptyTo Loka 07, 2010 12:27 am

Tänne siis Stikun tarinat.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mara
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 11
Join date : 02.10.2010

Stikun hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Stikun hoitopäikky <3   Stikun hoitopäikky <3 EmptyTo Loka 07, 2010 12:28 am

Stiku Tulee!

Minua jännitti aivan hirveästi. Sitä ei voinut verrata mihinkään. Stiku oli ollut eilen eläinlääkärin tarkastuksessa ja se oli saanut puhtaat paperit. Heräsin lauantaina jo kuudelta mikä oli todella epätoden näköistä minun unen lahjoillani. Etsin tavarat mitä tarvisin tallille ja söin tukevan aamiaisen. Vedin jalkaani collarit. Hain kaapistani ohuen trikoo-paidan ja laitoin sen päälleni.Laitoin päälleni vielä tooosi paksun hupparin.
''Äitiiii!! Mis mun huivi on?'' huutelin äidille.
''Se on siinä naulakossa'' äiti huusi takaisin. Hain lompsastani 4 euroa jotta pääsisin bussilla tallille asti. Vedin jotkut vanhat paksut lenkkarit jalkaan ja otin vielä lapaseni. Juoksin bussipysäkille asti. Olin jo aivan jäässä kun bussi tuli. Istuskelin itsekseni bussissa ja painoin stoppia kun olin tallin risteyksessä. Risteyksestä tallille käveli parissa minsassa. Wellu odottelikin jo siellä.
''Jännittääkö?'' Wellu kysyi.
''Tietenkin ja paljon jännittääki'' vastasin hymyillen.
Wellu hymyili takaisin. Menin talliin ja menin karsinalle joka oli määrätty Stikulle. Hain kottarit ja vein sinne kuiviketta. Laitoin karsinaan myös heinää sylillisen. Tarkistin automaatin että se toimii ja menin satulahuoneeseen. Siellä tarkistin Stikun tavaroille tarkistetun paikan. Laitoin väliaikaisen nimi lapun karsinan oveen. Noin kello 8 traikku tuli pihaan. Kävelin jännittyneenä sinne.
Stikun myyjät tulivat kysymään haluaisinko viedä Stikun itse talliin ja kun vastasin että tietty niin he sanoivat että tuovat tavarat. Menin traikkuun sivuovesta ja irrotin narun. Peruutin Stikun pois trailerista ja lähdin taluttamaan sitä talliin.
''Nooin,hieno poika.'' juttelin Stikulle niitä näitä kun talutin sen karsinaan. Irrotin narun riimusta ja laitoin oven kiinni. Silä aikaa Stikun tavarat oli tuotu yhden laatikon päälle. Satula sun muut oli jo viety satulahuoneeseen. Kävin katsomassa että ne oli oikeilla paikoilla ja satula oli aika uusi estesatula ja myös suitset olivat aika uudet. Suojat ja pintelit laitoin harjojen kanssa samaan paikkaan. Loimen laitoin loimitelineeseen ja päitset jätin päähän. Vein vielä satulahuovat paikalleen.
''Saitko kaiken jo purettua?'' Wellu ihmetteli.
''Joo,ei ollut kauheena purkamista'' hymyilin.
Sitten vasta muistin että olin tuonut aamulla oman kypäräni,hanskani,raippani,kenkäni ja chapsini tänne. Vein ne omalle paikalleen. Menin Stikun karsinaan ja silittelin sitä. Päätin että vien sen talutus reissulle mutta sitä ennen hain harjat. Otin aluksi pölärin ja harjasin sillä Stikun kokonaan. Otin pehmeän harjan ja harjasin varovasti mahan alta.Stiku heitti ärsyyntyneenä päätään.
''Nooo Stiku ei mitään hätää enään'' rauhoittelin hevostani. Otin kaviokoukun ja puhdistin kavion. Stiku nosti ne hyvin. Vein harjat karsinan eteen ja otin riimun narun. Laitoin sen kiinni riimuun ja talutin Stikun ulos.
''No ukkoseni,mihinkäs me mentäisiin?'' puhelin. Päätin että menisimme eräälle metsätielle. Kävelin vain rauhassa. Oli jo pimeä ja hengityksetkin höyrysivät. Ihmettelin että oliko jo niin kylmä. Katsoin kelloa. Oli jo aika myöhä. Käännyin takaisin tallille päin. Ravasin hetken aikaa. Tallilla annoin Stikulle kaurat ja heinät. Sitten lähdin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mara
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 11
Join date : 02.10.2010

Stikun hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Stikun hoitopäikky <3   Stikun hoitopäikky <3 EmptyTo Loka 07, 2010 5:03 pm

Jännittääkö?

Aamulla vedin ratsastushousuni jalkaan ja juoksin alas. Tänään aioin ratsastaa Stikulla. Otin taas bussirahani ja kiedoin kaulaani huivin. Tällä kertaa laitoin hupparin päälle ja siihen tallitakkini. Laitoin lenkkarit jalkaan koska ratsastus kenkäni olivat tallilla. Otin evääksi mukaan leipää ja kaakaota pullossa. Matkalle nappasin omenan ja juoksin pysäkille.

Olin jäänyt bussista pois Ruusukkeen risteyksessä ja hyppelin tallille päin. Menin talliin. Siellä oli ihanan lämmin. Menin satlariin ja laitoin evääni kaappiin. Otin sieltä ratsastuskenkäni ja vedin sitä ennen villasukat jalkaan. Kun olin laittanut kengät laitoin chapsini jalkaan.
''Noin'',puuskahdin kun olin saanut ne jalkaan.
Jätin serkkuni turvaliivin sinne jota olin saanut lainaan,ainakin näin aluksi. Raipan jätin myös sinne. Vetäisin pipon päähän ja menin hakemaan riimunnarun. Kävelin vihellellen tarhoille. Sain kävellä aika kauas hakemaan Stikun. Kun olin portilla,huomasin että Stiku oli kauimmaisessa nurkassa ja ihan likainen.
''Voi ei!'' sanoin itsekseni kun näin Stikun. No lähdin kuitenkin hakemaan sitä. Laitoin riimunnarun riimuun ja lähdin tallustelemaan portille päin. Katsahdin tarhaan ja näin ettei siellä ollut muita hevosia joten jätin portin auki. Taluttelin Stikun talliin.

Tallissa vein Stikun karsinaan ja menin hakemaan harjat. Pyörittelin ensiksi kaiken kuran pois. Sitten harjasin sen pölärillä. Harjasin pään huolellisesti ja aloin selvittää Stikun harjaa. Kun se oli selvä harjasin sen harjalla vielä. Laitoin Stikulle suojat jalkoihin vaikka ei se olisi varmaan tarvinnutkaan. Hain satulan satlarista ja puskin sen kanssa karsinaan. Stiku luimi mutta antoi kuitenkin laittaa satulan selkään. Taputtelin sitä.
''Hyvä heppa'', puhelin sille.
Laitoin satulavyön ihan löyhälle ja menin hakemaan suitset. Stiku antoi laittaa ne hienosti. Vedin ohjat kaulalle ja menin hakemaan tavarani. Laitoin turvaliivin päälleni,kypärän päähän ja hanskat käteen.Otin vielä raipan mukaan. Sitten lähdin hakemaan Stikun. Talutin sen maneesiin ja menin kaartoon. Kiristin vyötä ja Stiku koitti näykkästä mua.
''Stiku,ei sul oo mitään hätää'',rauhoittelin.
Sain vyön kuitenkin kiristettyä. Mittasin jalustimet suurinpiirtein oikeiksi ja heilautin itseni selkään. Stiku tuntui korentuneen sitten koeratsastuksen. No,laitoin jalustimet jalkaani ja otin ohjat käteen. Annoin Stikulle vähän pohkeita ja se lähti heti reippaaseen käyntiin. Jonkun ajan päästä otin ohjat käteen ja aloin tehdä voltteja. Vaihdoin suuntaa ja lähdin ravaamaan. Stikulla oli aika iso ravi. Ravailin kolmikaarista kiemuraa ja muita. Vaihdoin taas suuntaa. Uskaltaisinkohan kokeilla laukkaa,ajattelin itsekseni. Kun olin kulman kohdalla niin siirsin toista pohjettani taakse, toista eteen. Stiku nosti ihanan keinuvan laukan. Laukkasin aina pitkät sivut. Huomasin että toisessa päässä oli puomeja. Ravailin niiden ylitse jonkun aikaa. Nostin laukan vielä kerran ja Stiku pukitti oikein isot pukit. En kuitenkaan tippunut. Ravasin loppuravit sitten menin loppu käynnit. Kaarsin keskelle ja hyppäsin pois selästä. Nostin jalustimet ja löysäsin vyötä. Talutin Stikun pois maneesista talliin. Siellä otin siltä varusteet pois ja laitoin riimun päähän. Vein varusteet satlariin ja puin Stikulle loimen. Vein sen vähäksi aikaa pihalle. Laitoin Stikulle heinät ja ruuan. Hain kottarit rehuvarastosta ja siivosin likaiset purut ja lannat kärryihin. Kävin kippaamassa ne lantalaan. Hain tilalle vähän lisää purua. Vein kottarit rehulaan takaisin ja hain Stikun sisään. Kun näin Wellua kysyin voisiko hän ottaa Stikulta loimen pois illalla. Hän sanoi että voi. Sitten minun täytyi jo lähteä. Isi tuli hakemaan minut. Loppu Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Mara
Aloitteleva chattaaja
Aloitteleva chattaaja



Viestien lukumäärä : 11
Join date : 02.10.2010

Stikun hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Stikun hoitopäikky <3   Stikun hoitopäikky <3 EmptyLa Loka 09, 2010 10:55 pm

Hrr.. Tännehän jäätyy!

Heräsin aamulla jo puoli seitsemältä. Huokaisin ja kävelin pakkasmittarin luokse.
''Ei ei ja ei! Ei siel voi olla noin kylmä'' pohdin itsekseni.
No ei auttanut muu kuin lähteä alakertaan syömään. Söin itseni kylläiseksi ja sutaisin pitkät hiukseni nutturalle.
Laitoin villasukat jalkaan ja puin muutenkin lämpimästi päälleni. Otin lompakkoni mukaan ja vetäisin kengät jalkaan. Katsoin kelloa.
Lähdin juoksujalkaa pysäkille ja ehdin juuri ja juuri bussiin.

Tallilla menin heti ensimmäiseksi katsomaan Stikua. Hain harjat ja aloin harjaamaan sitä. Annoin Stikulle porkkanan taskustani ja hymyilin.
Olin tosi tosi onnellinen kun omistin Stikun. Kun olin puhdistanut kaviot menin hakemaan suitset. Laitoin ohjat kaulalle ja tarjosin kuolaimia. Stiku otti ne melkein heti suuhunsa.
Vedin niskahihnan korvien taakse ja laitoin remmit kiinni. Kävin laittamassa kypärän päähän ja laitoin kengät ja chapsit jalkaan. Talutin Stikun ulos ja katselin hetken ympärilleni.
''Hei,voisiks vähä jelppii?'' kysyin Ritskulta.
''Joo,tottakai'' Ritsku vastasi hymyillen.
Ritsku punttasi minut selkään ja lähdin liikkeelle. Suuntasin matkani eräälle metsätielle.Kun olin kävellyt jonkin aikaa kokosin ohjat ja hoputin Stikua raviin.
Stiku veti pikkupukit mutta ne olivat tooosi pienet. Näin vähänmatkan päässä pienen tukin. Mietin hyppäisinkö sen. Päätin kuitenkin hypätä.
Annoin Stikulle laukka pohjeet ja kahmaisin käteeni kunnon tupon harjaa. Yks,kaks,kol , laskin mielessäni. Kun Stiku hyppäsi nojasin vähän eteen. Stikulla oli aika iso hyppy,
eikä se tuntunut kauhean kivalta. Laukkasin eteen päin. Stiku selvästikkin nautti tästä. Olin kiertämässä yhtä lenkkiä kunnes peura tai joku muu juoksi vähän matkan päästä meistä.
Stiku hyppäsi sivuun ja tipuin. Stiku pääsi irti mutta ei onneksi mennyt kauhean kauas. Juoksin Stikun luokse ja otin ohjista kiinni.
''Rauhoitu poika'' höpisin Stikulle.
Kun olimme kumpikin rauhoittuneet,aloin etsiä paikkaa mistä pääsisin selkään. Huomasinkin ison kannon. Menin selkään takaisin ja lähdin tallille päin.
Hyppäsin taas sen puunrungon. Tallilla huomasin että Stiku oli ihan hikinen. Otin varusteet pois ja laitoin riimun päähän. Talutin Stikun pesariin. Laitoin veden päälle ja odottelin että se olisi sopivan lämpöstä.
Aloin suihkuttamaan Stikua ja kun olin suihkuttanut sen kuivasin sen hikiviilalla ja laitoin loimen päälle. Talutin Stikun karsinaan ja suuntasin matkani kohti rehulaa. Siellä tein Stikulle kaurat ja kävin viemässä ne Stikun kuppiin. Sitten tein Stikun karsinaan lapun jossa luki ; Jättäkää loimi yöksi! -Mara . Sitten minun täytyi jo lähteä koska lähdimme mummolaan.

Loppu! Very Happy Sori ku tuli vähän lyhyt mut piti lähtee koneelta ;(
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Stikun hoitopäikky <3 Empty
ViestiAihe: Vs: Stikun hoitopäikky <3   Stikun hoitopäikky <3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Stikun hoitopäikky <3
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Maran hoitopäikky
» Tassen hoitopäikky
» Adan hoitopäikky
» Chyrryn hoitopäikky
» Ransun hoitopäikky

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Virtuaalitalli ruusuke :: Hoitajille :: Hoitovihkot-
Siirry: