Hrr.. Tännehän jäätyy!
Heräsin aamulla jo puoli seitsemältä. Huokaisin ja kävelin pakkasmittarin luokse.
''Ei ei ja ei! Ei siel voi olla noin kylmä'' pohdin itsekseni.
No ei auttanut muu kuin lähteä alakertaan syömään. Söin itseni kylläiseksi ja sutaisin pitkät hiukseni nutturalle.
Laitoin villasukat jalkaan ja puin muutenkin lämpimästi päälleni. Otin lompakkoni mukaan ja vetäisin kengät jalkaan. Katsoin kelloa.
Lähdin juoksujalkaa pysäkille ja ehdin juuri ja juuri bussiin.
Tallilla menin heti ensimmäiseksi katsomaan Stikua. Hain harjat ja aloin harjaamaan sitä. Annoin Stikulle porkkanan taskustani ja hymyilin.
Olin tosi tosi onnellinen kun omistin Stikun. Kun olin puhdistanut kaviot menin hakemaan suitset. Laitoin ohjat kaulalle ja tarjosin kuolaimia. Stiku otti ne melkein heti suuhunsa.
Vedin niskahihnan korvien taakse ja laitoin remmit kiinni. Kävin laittamassa kypärän päähän ja laitoin kengät ja chapsit jalkaan. Talutin Stikun ulos ja katselin hetken ympärilleni.
''Hei,voisiks vähä jelppii?'' kysyin Ritskulta.
''Joo,tottakai'' Ritsku vastasi hymyillen.
Ritsku punttasi minut selkään ja lähdin liikkeelle. Suuntasin matkani eräälle metsätielle.Kun olin kävellyt jonkin aikaa kokosin ohjat ja hoputin Stikua raviin.
Stiku veti pikkupukit mutta ne olivat tooosi pienet. Näin vähänmatkan päässä pienen tukin. Mietin hyppäisinkö sen. Päätin kuitenkin hypätä.
Annoin Stikulle laukka pohjeet ja kahmaisin käteeni kunnon tupon harjaa. Yks,kaks,kol , laskin mielessäni. Kun Stiku hyppäsi nojasin vähän eteen. Stikulla oli aika iso hyppy,
eikä se tuntunut kauhean kivalta. Laukkasin eteen päin. Stiku selvästikkin nautti tästä. Olin kiertämässä yhtä lenkkiä kunnes peura tai joku muu juoksi vähän matkan päästä meistä.
Stiku hyppäsi sivuun ja tipuin. Stiku pääsi irti mutta ei onneksi mennyt kauhean kauas. Juoksin Stikun luokse ja otin ohjista kiinni.
''Rauhoitu poika'' höpisin Stikulle.
Kun olimme kumpikin rauhoittuneet,aloin etsiä paikkaa mistä pääsisin selkään. Huomasinkin ison kannon. Menin selkään takaisin ja lähdin tallille päin.
Hyppäsin taas sen puunrungon. Tallilla huomasin että Stiku oli ihan hikinen. Otin varusteet pois ja laitoin riimun päähän. Talutin Stikun pesariin. Laitoin veden päälle ja odottelin että se olisi sopivan lämpöstä.
Aloin suihkuttamaan Stikua ja kun olin suihkuttanut sen kuivasin sen hikiviilalla ja laitoin loimen päälle. Talutin Stikun karsinaan ja suuntasin matkani kohti rehulaa. Siellä tein Stikulle kaurat ja kävin viemässä ne Stikun kuppiin. Sitten tein Stikun karsinaan lapun jossa luki ; Jättäkää loimi yöksi! -Mara . Sitten minun täytyi jo lähteä koska lähdimme mummolaan.
Loppu!
Sori ku tuli vähän lyhyt mut piti lähtee koneelta ;(